PřF:JAB04 Angličtina pro biology IV - Informace o předmětu
JAB04 Angličtina pro biology IV
Přírodovědecká fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB04/01: Po 14:00–15:50 J5, H. Němcová
JAB04/02: Po 16:00–17:50 J5, H. Němcová
JAB04/03: Út 12:00–13:50 J4, H. Němcová
JAB04/04: Út 14:00–15:50 J5, H. Němcová - Předpoklady
- ! JAP04 Angličtina pro přírodovědce 4 || !NOW( JAC04 Angličtina pro chemiky IV ) || ! JAC04 Angličtina pro chemiky IV || !NOW( JAF04 Angličtina pro fyziky IV ) || ! JAF04 Angličtina pro fyziky IV || !NOW( JAG04 Angličtina pro geology IV ) || ! JAG04 Angličtina pro geology IV || !NOW( JAM04 Angličtina pro matematiky IV ) || ! JAM04 Angličtina pro matematiky IV || !NOW( JAZ04 Angličtina pro geografy IV ) || ! JAZ04 Angličtina pro geografy IV
Znalost angličtiny na středoškolské úrovni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-AN)
- Antropologie (program PřF, N-BC, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BC, směr Sociokulturní antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie (program PřF, N-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI) (2)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Ekotoxikologie (program PřF, B-BI)
- Ekotoxikologie (program PřF, N-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematická biologie (program PřF, M-BI)
- Matematická biologie (program PřF, N-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, M-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI, směr Genomika a proteomika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI, směr Molekularni a geneticka diagnostika)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Botanika)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Zoologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Ekotoxikologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Ekotoxikologie)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Mikrobiologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Botanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Zoologie)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Obecné cíle: 1. rozvinout mluvní dovednosti potřebné pro komunikaci v situacích typických pro oblast vědy 2. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby se studenti vypořádali i se složitějšími autentickými odbornými texty 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby umožnily studentům porozumět odbornému textu 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) typické pro oblast vědy 5. seznámit studenty se základní odbornou terminologií 6. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: Studenti 1. se naučí, jak popsat proces, systém, jak vyjádřit příčinu a následek, jak interpretovat grafy, jak přednést akademickou prezentaci 2. si dále prohloubí dovednosti uvedené v sylabu akademické angličtiny pod bodem 1. 3. se naučí, jak si dělat poznámky ze slyšeného textu 4. se naučí, jak psát žádost o zaměstnání, formální a neformální dopis, laboratorní zprávu, abstrakt, odborný článek 5. prohloubí si znalost odborné terminologie 6. upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test za semestr
- Osnova
- Osnova kurzu: a, témata z oblasti biologie, antropologie a jiných příbuzných oborů (nezbytná slovní zásoba, akademické dovednosti, důraz na prezentační dovednosti) b, obecná témata na vyšší úrovni pro zdokonalení slovní zásoby a rozšíření jazykových dovedností
- Literatura
- Advanced English Grammar, Murphy
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2009/JAB04