PřF:JAZ04 Angličtina pro geografy IV - Informace o předmětu
JAZ04 Angličtina pro geografy IV
Přírodovědecká fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ04/01: Čt 10:00–11:50 J4, V. Hranáčová
JAZ04/02: Čt 12:00–13:50 J4, V. Hranáčová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B2 ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK) (2)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Regionální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK) (2)
- Sociální geografie (program PřF, N-GK) (2)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu;
identifikovat hlavní myšlenky;
formulovat hlavní myšlenky;
shrnout odborný text ze svého oboru;
interpretovat informace z textu/mluveného projevu;
používat terminologii probíraných tematických okruhů;
definovat termíny probíraných tematických okruhů;
popsat tabulky a grafy;
vysvětlit příčinu a důsledek;
srovnávat probírané jevy vhodnými jazykovými prostředky;
prezentovat odborné téma a vlastní výzkum s využitím pokročilých prezentačních technik;
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor/názor kolegy, oponovat) diskutovat o svých dalších studijních plánech a cestách;
aplikovat získané jazykové znalosti specifika akademické slovní zásoby na další odborná témata - Osnova
- Texts according to current importance and interest
- Academic vocabulary in use
- Advanced grammar in scientific texts
- Giving effective academic presentations
- Writing an abstract of a thesis
- Moravian Karst - main ideas and reading comprehension tasks
- Famous caves - listening comprehension (video)
- Atacama - main ideas and reading comprehension tasks
- Trek to Annapurna base camp (video)- listening comprehension, conversation
- Argumentation - vocabulary
- CV and a cover letter
- Literatura
- An introduction to human geography : the cultural landscape. Edited by James M. Rubenstein. 8th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, 2005, 1 CD-ROM. ISBN 0131429434. info
- The dictionary of human geography. Edited by R. J. Johnston. 4th ed. Oxford: Blackwell Publishers, 2000, xvii, 958. ISBN 0631205616. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Collins cobuild English grammar. London: HarperCollins Publishers, 1990, xxiii, 486. ISBN 0-00-370257-X. info
- PETERS, Sarah a Tomáš GRÁF. Nová cvičebnice anglické gramatiky : 8500 příkladů s řešením na protější straně. 1. vyd. Praha: Polyglot, 1998, 437 s. ISBN 8086195007. info
- Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995
- STRAHLER, Alan H. a Arthur Newell STRAHLER. Introducing physical geography. 4th ed. Hoboken, N.J.: J. Wiley, 2006, xxv, 728. ISBN 047167950X. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka: analýza odborného textu; cvičení na porozumění čteného/mluveného autentického projevu; cvičné testy z gramatiky; cvičení na akademickou a odbornou slovní zásobu; prezentace na odborné téma a diskuse; domácí ústní a písemné úkoly; podpora znalosti terminologie, definic a užitečné slovní zásoby - blended learning (odpovědníky, dril), IS MU
- Metody hodnocení
- prezentace, abstrakt, 80% aktivní přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Fariel, R. - Hinds, R. - Berey,D.: Earth Science, Addison-Wesley 1987 High school textbook - available in the faculty library and in lessons.
http://www.nationalgeographic.com
http://www.nasagov.com
http://www.nature.com
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London: Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9 Další informace viz interaktivní osnova předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2010/JAZ04