PřF:JAF04 Angličtina pro fyziky IV - Informace o předmětu
JAF04 Angličtina pro fyziky IV
Přírodovědecká fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAF04/01: St 15:00–16:50 J2, M. Pavlovová
- Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B2 ERR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Astrofyzika)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Lékařská fyzika)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Biofyzika (angl.) (program PřF, N-FY) (2)
- Biofyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Biofyzika (program PřF, M-FY)
- Biofyzika (program PřF, N-FY) (2)
- Biofyzika (program PřF, N-FY, směr Aplikovaná biofyzika)
- Biofyzika (program PřF, N-FY, směr Molekulární biofyzika)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika a management (program PřF, B-AF)
- Fyzika kondenzovaných látek (angl.) (program PřF, N-FY) (2)
- Fyzika kondenzovaných látek (program PřF, N-FY) (2)
- Fyzikální chemie (angl.) (program PřF, N-CH)
- Fyzikální chemie (program PřF, M-CH)
- Fyzikální chemie (program PřF, N-CH)
- Fyzikální inženýrství (program PřF, B-FY)
- Fyzikální inženýrství (program PřF, N-FY)
- Fyzika plazmatu (angl.) (program PřF, N-FY) (2)
- Fyzika plazmatu (program PřF, N-FY) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Fyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika (program PřF, M-FY)
- Fyzika (program PřF, N-FY) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Teoretická fyzika a astrofyzika (angl.) (program PřF, N-FY) (2)
- Teoretická fyzika a astrofyzika (program PřF, N-FY) (2)
- Teoretická fyzika a astrofyzika (program PřF, N-FY, směr Astrofyzika)
- Teoretická fyzika a astrofyzika (program PřF, N-FY, směr Teoretická fyzika)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět autentickému odbornému textu na úrovni B2 ERR
porozumět mluvenému projevu na odborné téma na úrovni B2 ERR
komunikovat na odborné téma na úrovni B2 ERR
zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam
vyhledat v textu specifické informace
formulovat hlavní myšlenku textu
rozlišit podstatné informace od nepodstatných
shrnovat podstatné informace
informovat o svém studiu na univerzitě a svém výzkumu
prezentovat odborná témata/výsledky svého výzkumu
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata - Osnova
- Prezentace:
- Úvod
- Stať - signální prostředky, závěr
- Přednes a výslovnost
- Vizuální pomůcky
- Interpretace grafů
- Reakce na dotazy posluchačů
- Praktické prezentace
- Shrnutí odborného textu
- Odborné texty z fyziky a dalších příbuzných oborů podle zájmu a aktuálnosti (výzkum kmenových buněk, LHC apod.)
- Literatura
- Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995
- Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997
- Náhradní obsah: Physics:Reader. Ivana Tulajová Přírodovědecká fakulta Masarykova univerzita Brno 2000
- Angličtina pre fyzikov. Edited by Alena Zemanová. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského Bratislava, 2007. 98 s. ISBN 978-80-223-2272.
- Náhradní obsah: Science. Keith Kelly. Macmillan 2008. ISBN 978-0-2305-3506-0
- GRELLET, Françoise. Developing reading skills : a practical guide to reading comprehension exercises. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, 252 s. ISBN 0521283647. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
- CRAVEN, Miles a Brigit VINEY. English grammar in use CD-ROM. Version 1.0 hundreds of additional exercises to accompany the third edition of the book. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 1 CD-ROM +. ISBN 0521537606. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939.
- http://www.nature.com
- http://www.sciencenews.org
- http://www.newscientist.com
- http://www.sciencedaily.org
- Výukové metody
- semináře odborného anglického jazyka, analýza odborného textu, porozumění čtenému textu,poslechová cvičení,porozumění slyšenému textu, diskuse (ve dvojicích, ve skupinách,společná kontrola), vyhledávání potřebných informací na Internetu, prezentace
- Metody hodnocení
- plnění průběžně zadávaných úkolů, písemný zápočtový test - podmínkou je 60% správných odpovědí, 85% přítomnost ve výuce
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2011/JAF04