PřF:JA001 Odborná angličtina - zkouška - Informace o předmětu
JA001 Odborná angličtina - zkouška
Přírodovědecká fakultajaro 2012 - akreditace
Údaje z období jaro 2012 - akreditace se nezveřejňují
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Andrea Rozkošná (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Astrofyzika)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Lékařská fyzika)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Biofyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-AM)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Fyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, B-GE)
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Geologie pro kombinaci s archeologií (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geologie (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematika - ekonomie (program PřF, B-AM)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Profesní matematika (program PřF, B-MA)
- Správní geologie (program PřF, B-GE)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-AM)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Cíle předmětu
- Zkouška prověří, že student je schopen zvládat následující dovednosti odpovídající úrovni B1 ERR - odborný jazyk
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a odborných tématech
hovořit o svém oboru - disponovat základní slovní zásobou svého oboru
argumentovat
shrnout jednoduchý odborný text
klasifikovat, porovnávat, určit příčiny a důsledky, popsat proces, definovat - Osnova
- 1.Písemná část:
- Akademická část (akademická gramatika, přiřazování, logická návaznost, tvoření slov, definice ...);
- Odborný text - porozumění textu: hlavní myšlenka, logická návaznost, správnost tvrzení, synonyma... );
- 2.Ústní část:
- Zkouška je zaměřena na prověření komunikačních dovedností v daném oboru. Studenti diskutují o daných oborových tématech viz
- (http://www.sci.muni.cz/main.php?stranka=Jazyky&podtext=A1
- https://is.muni.cz/auth/el/1431/jaro2010/JA001/index.qwarp)
- Literatura
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Science.Keith Kelly.Macmillan 2008
- MASCULL, Bill. Key words in science & technology : helping learners with real English. 1st pub. London: Harper Collins Publishers, 1997, xii, 210. ISBN 0003750981. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- DONOVAN, Peter. Basic English for Science. 10. vyd. Oxford: University Press, 1994, 153 s. ISBN 0-19-457180-7. info
- Nucleus ; English for science and technology. Edited by Martin Bates - Tony Dudley-Evans. info
- English for science. Edited by Fran Zimmerman. New Jersey : Regents/Prentice Hall, 1989
- Physics:Reader.Ivana Tulajová, Masarykova univerzita Přírodovědecká fakulta 2000
- STRAHLER, Alan H. a Arthur Newell STRAHLER. Introducing physical geography. 4th ed. Hoboken, N.J.: J. Wiley, 2006, xxv, 728. ISBN 047167950X. info
- PLUMMER, Charles C. a David MCGEARY. Physical geology :student study art notebook. 7th ed. Dubuque: Wm. C. Brown Communications, 1996, 161 s. ISBN 0-697-28732-7. info
- DEAN, Michael a Anna SIKORZYŃSKA. Opportunities., Intermediate., Language powerbook. Harlow: Pearson Education, 2000, 112 s. : i. ISBN 0-582-42142-X. info
- CUNNINGHAM, Sarah a Bill BOWLER. Headway : intermediate : pronunciation. 1. vyd. Oxford: Oxford University Press, 1990, xi, 112 s. ISBN 1-943396-88-4. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, s. ISBN 9780521675437. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- +Any materials aimed at preparation for B1 level examinations (e.g.PET).
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/PříF:JA001!
- Výukové metody
- Zkouška
- Metody hodnocení
- Písemný test, ústní zkouška
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2010/JA001/index.qwarp
Náplní zkoušky JA001 je zvládnutí dovedností, které jsou obsahem nepovinných seminářů odborné angličtiny 01 a 02 (JAB01, JAC01, JAF01, JAG01, JAM01, JAZ01 a JA0B02, JAC02...) - viz sylaby jednotlivých semestrů. Absolvování těchto kurzů není podmínkou, ale doporučuje se.
Další informace viz
http://www.sci.muni.cz/katalog/
V případě absolvování zkoušky JA002 již v bakalářském stupni není třeba skládat zkoušku JA001.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Bi1000 Úvod do studia ekologické a evoluční biologie
NOW(CST:CJV_DIAL)||CST:CJV_DIAL||JA001||JA002 - Bi3001 Bakalářská práce z Experimentální a molekulární biologie 1
Bi4020 || JA001 || JA002 || JA001A && NOW(Bi3330) || NOW(Bi3332) || NOW(Bi3334) || NOW(Bi3336) || NOW(Bi3338) - Bi3002 Bakalářská práce z Experimentální a molekulární biologie 2
JA001 || JA002 || JA001A && Bi3330 || Bi3332 || Bi3334 || Bi3336 || Bi3338 && NOW(Bi3331) || NOW(Bi3333) || NOW(Bi3335) || NOW(Bi3337) || NOW(Bi3339) - Bi5002 Bakalářská práce
JA001 - Bi5004 Bakalářská práce z Experimentální biologie rostlin I
JA001 || JA002 || JA001A - Bi5005 Bakalářská práce z Experimentální biologie živočichů a imunologie I
JA001 || JA002 || JA001A - Bi5009BZ Bakalářská práce z biologie pro učitelské studium I (ÚBZ)
JA001 || JA002 || NOW(JA001) || NOW(JA002) - Bi5009EB Bakalářská práce z biologie pro učitelské studium I (ÚEB)
JA001 || JA002 || NOW(JA001) || NOW(JA002) - Bi5200 Bakalářská práce z botaniky a ekologie I.
JA001 || JA002 || JA001A
- Bi1000 Úvod do studia ekologické a evoluční biologie
- Statistika zápisu (jaro 2012 - akreditace, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2012-akreditace/JA001