PřF:ZX501 Globální problémy - Informace o předmětu
ZX501 Globální problémy světové ekonomiky
Přírodovědecká fakultajaro 2013
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Martina Holková (přednášející), RNDr. Petr Daněk, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Eva Malířová (přednášející), RNDr. Petr Daněk, Ph.D. (zástupce) - Garance
- RNDr. Petr Daněk, Ph.D.
Geografický ústav – Sekce věd o Zemi – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Petr Daněk, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Geografický ústav – Sekce věd o Zemi – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh
- Po 14:00–14:50 Z6,02006
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- PROGRAM(N-GK) || Z0003 Bakalářská práce 1 || Z8150 Bakal. práce z kartografie 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a regionální rozvoj)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a trvalá udržitelnost)
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Sociální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK)
- Cíle předmětu
- Hlavními cíli kurzu je zkoumat vzájemnou propojenost vybraných sociálních, environmentálních a ekonomických jevů ve světě. Studenti se seznámí s komplexností současných globálních problémů. Také získají metodické nástroje k porovnávání různých perspektiv a vlastního vidění světa. Kurz používá metody aktivního učení a programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení.
- Osnova
- 1. Rozmanitost perspektiv
- 2. Vzájemná závislost
- 3. Konflikt
- 4. Setkávání kultur
- 5. Chudoba a lidská práva
- 6. Nerovnost
- 7. Rozvoj a rozvojová spolupráce
- 8. Původní národy
- 9. Světový obchod
- 10. Spotřeba a spotřebitelské alternativy (FT, Bio a jiné certifikace)
- 11. Metody kritického myšlení
- 12. Uzavření kurzu: závěrečná diskuse a evaluace
- Výukové metody
- přednášky, diskuse, skupinové projekty, metody aktivního učení a kritického myšlení
- Metody hodnocení
- - vypracování drobných písemných úkolů (příprava na seminář, termín odevzdání vždy do čtvrtka před seminářem)- celkem 6x
- závěrečná esej (6000 znaků)
Hodnocení je založeno na vypracování těchto úkolů a eseje, tj. jiná zkouška nebo kolokvium se nekoná. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka předmětu byla v letech 2010-2013 finančně podpořena z Evropského sociálního fondu a rozpočtu ČR v rámci projektu OP VK Geoinovace.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2013/ZX501