PřF:XS090 Asistentská praxe - Informace o předmětu
XS090 Asistentská praxe
Přírodovědecká fakultajaro 2014
- Rozsah
- 10D. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Marta Farková, CSc. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Vladimír Herber, CSc.
Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Vladimír Herber, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- (KREDITY_MIN(100) || PROGRAM(N-BI) || PROGRAM(N-EB) || PROGRAM(N-MA) || PROGRAM(N-CH) || PROGRAM(N-FY) || PROGRAM(N-GK)) && (! Bi7011 Pedagogická praxe z biologie 1 || ! Bi9010 Ped. praxe z biologie 1 || ! C9010 Pedag.praxe z chemie || ! C9011 Pedagogická praxe z chemie 1 || ! F9001 Pedagogicka praxe z fyziky 1 || ! F8022 Pedagogická praxe z fyziky 1 || ! F9021 Pedagogická praxe z fyziky 1 || ! MA003 Průběžná ped. praxe z matem. 1 || ! MA004 Průběžná pedag. praxe z DG 1 || ! M9001 Ped. praxe z matematiky 1 || ! M9002 Ped. praxe z deskript. geom. 1 || ! M9003 Průběžná pedag. praxe z matem. || ! M9004 Průběžná pedag. praxe z DG || ! Z9010 Pedag. praxe ze zeměpisu 1 || ! Z9001 Ped. praxe ze zeměpisu 1 )
Asistentské praxe se konají na některé z klinických škol v Brně formou průběžné praxe. Jsou určeny studentům bakalářských oborů se zaměřením na vzdělávání, kteří mají za toto studium již minimálně 100 kreditů. Tuto praxi může absolvovat i student navazujícího magisterského programu před vykonáním Souvislé či průběžné pedagogické praxe. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: předmět lze zapsat v bc. studiu až po získání min. 100 kreditů. Optimální je zápis předmětu nejdříve v 5. semestru. - Mateřské obory/plány
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- 1.Během asistentské praxe student (dle individuální domluvy) po alespoň 6 týdnů vždy 1 půlden (4-5 hodin) pobývá na vybrané klinické škole, kde v každém aprobačním předmětu (studijního oboru) absolvuje nejméně 7 hodin náslechů a rozborů a 3 mikrovýstupy v rozsahu 10-15 minut nejméně ve 3 vyučovacích hodinách.
2.Během asistentské praxe se student dále seznamuje s provozem školy, pedagogickou dokumentací a především pomáhá (asistuje) středoškolskému učiteli s přípravou pomůcek, školních pokusů, podkladů pro výuku, opravováním písemných prací apod., a to v celkovém rozsahu nejméně 7 hodin v každém aprobačním předmětu.
Hlavní cíle předmětu: získat informace o vlastní praktické výuce předmětu (náslechy); získat základní zkušenosti při výuce předmětu (mikrovýstupy); seznámit se s provozem školy. - Osnova
- V každém aprobačním předmětu:
- 1. 7 hodin náslechů a rozborů.
- 2. 3 mikrovýstupy v rozsahu 10-15 minut nejméně ve 3 vyučovacích hodinách.
- 3. 7 hodin provozu školy.
- Literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 807178463X. info
- Výukové metody
- stáž na střední škole (jeden půlden po dobu šesti týdnů)
- Metody hodnocení
- Praxe je ukončena zápočtem na základě hodnocení pedagoga příslušné klinické školy v Protokolu o asistentské praxi.
- Informace učitele
- http://www.sci.muni.cz/NW/STUD/ped_praxe/
Student si volí klinickou školu (KŠ) zápisem v Informačním systému (rozpisy témat) Po potvrzení volby KŠ student na základě zaslaných pokynů kontaktuje tuto školu a osobně si domluví podrobnosti praxe Na začátku praxe student předá vedoucím učitelům praxe z jednotlivých předmětů na KŠ všechny formuláře (Dohoda, Výkaz, Žádost o převod odměny na účet), které po ukončení praxe budou vedením klinické školy předány (zaslány) Studijnímu oddělení Přírodovědecké fakulty MU. - Další komentáře
- Poznámka k četnosti výuky: na klinických školách půlden po osobní domluvě.
Asistentskou praxi je třeba si rovněž zaregistrovat v IS - Rozpisy témat na konkrétní klinickou školu v Brně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2014/XS090