PřF:JAB02 Angličtina pro biology II - Informace o předmětu
JAB02 Angličtina pro biology II
Přírodovědecká fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB02/01: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Po 12:00–13:50 C15/227, L. Rodriguez
JAB02/02: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Po 14:00–15:50 C15/227, L. Rodriguez
JAB02/03: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Út 11:00–12:50 J5, L. Rodriguez
JAB02/04: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Út 13:00–14:50 J5, L. Rodriguez
JAB02/05: Po 18. 2. až Pá 17. 5. St 10:00–11:50 J5, L. Rodriguez
JAB02/06: Po 18. 2. až Pá 17. 5. St 12:00–13:50 J5, L. Rodriguez
JAB02/07: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Čt 8:00–9:50 C15/227, M. Dudová
JAB02/08: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Čt 10:00–11:50 C15/227, M. Dudová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, B-ANT)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-AN)
- Antropologie (program PřF, N-ANT)
- Antropologie (program PřF, N-BI)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Biologie člověka a paleogenetika (program PřF, B-EMB)
- Biologie člověka (program PřF, N-BCL)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCB) (2)
- Biosystematika rostlin (program PřF, N-BOT)
- Biotechnologie (program PřF, N-BTC)
- Botanika (program PřF, N-EB)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Biosystematika rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Ekologie rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Fykologie a mykologie)
- Buněčná biologie (program PřF, B-EMB)
- Buněčná biologie (program PřF, N-CELLBI)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Botanika)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Zoologie)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EKB)
- Ekologie rostlin (program PřF, N-BOT)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, B-EMB)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, N-EBR)
- Experimentální biologie živočichů a imunologie (program PřF, B-EMB)
- Fykologie a mykologie (program PřF, N-BOT)
- Fyziologie (program PřF, N-EBZ)
- Genomika a proteomika (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Genomika a proteomika (program PřF, N-BCH)
- Genomika a Proteomika (program PřF, N-BIC)
- Geoenvironmentální rizika a sanace (program PřF, N-GRS)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Imunologie (program PřF, N-EBZ)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika pro odborné pracovníky v laboratorních metodách (program PřF, N-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-LGM)
- Matematická biologie (program PřF, B-EXB)
- Matematická biologie (program PřF, N-EXB)
- Mikrobiologie (program PřF, B-EMB)
- Mikrobiologie (program PřF, N-MIK)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Antropogenetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Molekulární biologie a genetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB, směr Antropogenetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB, směr Molekulární biologie a genetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-MBG)
- Ochrana přírody - botanika (program PřF, N-OCH)
- Ochrana přírody - zoologie (program PřF, N-OCH)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Antropobiologie a antropogenetika)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Antropobiologie a antropogenetika)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-UCB) (2)
- Zoologie (program PřF, N-EB)
- Zoologie (program PřF, N-ZOL)
- Životní prostředí a zdraví (program PřF, N-ZPZ)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a biologických tématech
prezentovat jednoduchá biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout jednoduchý biologický text
klasifikovat
porovnávat
určit příčiny a důsledky
popsat proces
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata - Výstupy z učení
- Student bude po absolvovaní předmětu schopen popsat orgánové soustavy a orgány lidského těla a jejich funkce; popsat biologický proces; definovat biologické termíny; popsat část rostlin; vést diskuzi o tématech vztahujících se k biologii (vyživa, podvýživa aj); přednést prezentaci o tématu ze studentova oboru
- Osnova
- Osnova kurzu: - odborná témata z biologie
- - obecná témata (potřebná slovní zásoba)
- JAB02/a PhDr.Hana Němcová
- Human body
- Nutrition
- Cardiovascular system, Heart disease
- Problem solution
- Biodiversity
- Environmental issues
- Summary
- Climate change
- Panel discussion
- Homeostasis, Identifying continuous ideas
- JAB02/b Mgr.Hana Ševečková, M.A.
- Animals
- Plants
- Cells
- Toxins
- Vitamins
- Mendel´s Genetics
- Human body
- Identifying continuous ideas
- Summary
- Reading strategies
- Literatura
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works
- The recommended literaure - see the information of the teacher
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; blended learning (odpovědníky, dril), IS MU
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu - 60% správných odpovědí a 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC, How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu
Osnova předmětu: https://is.muni.cz/auth/el/1431/jaro2010/JAB02/nemcova.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2019/JAB02