PřF:JAF04 Angličtina pro fyziky IV - Informace o předmětu
JAF04 Angličtina pro fyziky IV
Přírodovědecká fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAF04/01: Po 18. 2. až Pá 17. 5. Čt 8:00–9:50 J1, E. Čoupková
- Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B2 ERR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Astrofyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Astrofyzika (program PřF, N-FYZ)
- Biofyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Biofyzika (program PřF, N-BIF)
- Biofyzika (program PřF, N-FY) (2)
- Biofyzika (program PřF, N-FY, směr Aplikovaná biofyzika) (2)
- Biofyzika (program PřF, N-FY, směr Molekulární biofyzika) (2)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika a management (program PřF, B-AF)
- Fyzika kondenzovaných látek (program PřF, N-FY) (2)
- Fyzika kondenzovaných látek (program PřF, N-FYZ)
- Fyzikální chemie (program PřF, N-CH)
- Fyzikální chemie (program PřF, N-CHE)
- Fyzikální inženýrství (program PřF, B-FY)
- Fyzikální inženýrství (program PřF, N-FY)
- Fyzika plazmatu a nanotechnologií (program PřF, N-FYZ)
- Fyzika plazmatu (program PřF, N-FY) (2)
- Fyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Nanotechnologie - aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF)
- Radiologická fyzika (program PřF, N-RFY)
- Teoretická fyzika a astrofyzika (program PřF, N-FY)
- Teoretická fyzika a astrofyzika (program PřF, N-FY, směr Astrofyzika)
- Teoretická fyzika a astrofyzika (program PřF, N-FY, směr Teoretická fyzika)
- Teoretická fyzika (program PřF, N-FYZ)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-UCF) (2)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět autentickému odbornému textu na úrovni B2 ERR
porozumět mluvenému projevu na odborné téma na úrovni B2 ERR
komunikovat na odborné téma na úrovni B2 ERR
zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam
vyhledat v textu specifické informace
formulovat hlavní myšlenku textu
rozlišit podstatné informace od nepodstatných
shrnovat podstatné informace
informovat o svém studiu na univerzitě a svém výzkumu
prezentovat odborná témata/výsledky svého výzkumu
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata - Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
- identifikovat hlavní myšlenky
- formulovat hlavní myšlenky
- interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
- diskutovat o fyzikálních tématech
- prezentovat fyzikální témata s využitím základních prezentačních technik
- shrnout složitější fyzikální text
- porovnávat
- argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
- prezentovat (svůj) výzkum s využitím pokročilých prezentačních technik a obhájit svůj pohled v diskusi
- komunikovat na běžná i odborná témata s využitím vhodných jazykových prostředků - Osnova
- Syllabus předmětu:
- 1. Odborné texty z fyziky a dalších příbuzných oborů podle zájmu a významnosti (vyžadovaná slovní zásoba a jazykové struktury)
- 2. Obecné texty týkající se fyziky(vyžadovaná slovní zásoba a jazykové struktury)
- 3. Nácvik prezentačních dovedností (Úvod, Signální prostředky, Závěr, Přednes a výslovnost, Vizuální pomůcky, Interpretace grafů, Reakce na dotazy posluchačů, Praktické prezentace)
- 4. Nácvik konferenčních dovedností (psaní Call for Papers, psaní abstraktu, emailová komunikace, moderování sekce)
- 5. Gramatika: nepřímou řeč, nepřímé otázky, modální slovesa a vazby s infinitivem pro vyjádření pravděpodobnosti, podmínkové věty pro hypotetizování, doporučení (should, had better), reprodukování rady (verb patterns, např. he suggested -ing)
- Literatura
- Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995
- Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997
- Náhradní obsah: Physics:Reader. Ivana Tulajová Přírodovědecká fakulta Masarykova univerzita Brno 2000
- Angličtina pre fyzikov. Edited by Alena Zemanová. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského Bratislava, 2007. 98 s. ISBN 978-80-223-2272.
- Náhradní obsah: Science. Keith Kelly. Macmillan 2008. ISBN 978-0-2305-3506-0
- GRELLET, Françoise. Developing reading skills : a practical guide to reading comprehension exercises. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, 252 s. ISBN 0521283647. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
- CRAVEN, Miles a Brigit VINEY. English grammar in use CD-ROM. Version 1.0 hundreds of additional exercises to accompany the third edition of the book. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 1 CD-ROM +. ISBN 0521537606. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939.
- http://www.nature.com
- http://www.sciencenews.org
- http://www.newscientist.com
- http://www.sciencedaily.org
- Výukové metody
- semináře odborného anglického jazyka, analýza odborného textu, porozumění čtenému textu,poslechová cvičení,porozumění slyšenému textu, diskuse (ve dvojicích, ve skupinách,společná kontrola), vyhledávání potřebných informací na Internetu, prezentace
- Metody hodnocení
- plnění průběžně zadávaných úkolů, písemný zápočtový test - podmínkou je 60% správných odpovědí, 80% přítomnost ve výuce
- Informace učitele
- Odborná literatura: Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997 http://www.mit.edu/ https://www.ted.com/talks http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com Kurzy odborné angličtiny 01-04 nejsou povinné, ovšem jsou doporučené. Je vhodné absolvovat je po sobě, kurzy volně navazují. Do vyšších kurzů je možno se přihlásit i bez absolvování nižších kurzů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2019/JAF04