PřF:XS190 Zájmová a projektová praxe - Informace o předmětu
XS190 Zájmová a projektová praxe
Přírodovědecká fakultajaro 2019
- Rozsah
- 10D. 1 kr. (od 1 krok 1 kred). Na počtu kreditů se student dohodne před zapsáním předmětu s vedoucím praxe příslušného oboru, student získá 1 kredit za 20 hodin činnosti s mládeží, maximálně může získat za tento předmět 3 kredity. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Marta Farková, CSc. (cvičící)
RNDr. Vladimír Herber, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Zdeněk Navrátil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Olga Rotreklová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Pavel Šišma, Dr. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Zdeněk Bochníček, Dr.
Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Marta Farková, CSc. - Předpoklady
- PROGRAM(N-EB) || PROGRAM(N-MA) || PROGRAM(N-CH) || PROGRAM(N-FY) || PROGRAM(N-GK) || KREDITY_MIN(100)
Fakulta výuku tohoto předmětu nezajišťuje. Před zapsáním předmětu si student musí dohodnout konkrétní činnost s vybranou institucí (typicky střední či základní školou nebo organizací zabývající se zájmovou činností mládeže) a projednat to s vedoucím učitelem praxe příslušného oboru. S ním si také dohodne počet kreditů. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Praktický předmět uskutečňovaný na školách nebo ve volnočasových institucích za plného provozu, Předpokládá obsahovou znalost příslušného oboru a jeho vzdělávací aplikaci. Spočívá ve vedení kroužků, kurzů, korespondenčních seminářů nebo v účasti na projektové, případně terénní výuce z daného oboru. Činnost studenta je kontrolována a hodnocena pedagogem příslušné instituce a vedoucím praxe příslušného oboru. Studenti se v rámci tohoto předmětu seznámí s dalšími aspekty učitelského povolání.
- Výukové metody
- Praktické vedení kroužků, kurzů, korespondenčních seminářů nebo v účasti na projektové, případně terénní výuce z daného oboru s kontrolou pedagoga. Student se věnuje také provozním otázkám instituce.
- Metody hodnocení
- Praxe je hodnocena pedagogem příslušné instituce a vedoucím praxe příslušného oboru. Splnění požadavků student prokáže předložením Protokolu o zájmové a projektové praxi. Na základě protokolu a pohovoru pak bude udělován, u příslušného vedoucího učitele praxe na PřF MU, zápočet.
- Informace učitele
- Obsahem předmětu Zájmová a projektová praxe je aktivní účast studenta na vedení projektů a mimoškolních aktivitách studentů středních škol. Jde o praktické vedení kroužků, kurzů, korespondenčních seminářů nebo o účast na projektové, případně terénní výuce z daného oboru s kontrolou pedagoga. Student se věnuje také provozním otázkám instituce. Splnění podmínek student prokáže předložením Protokolu o zájmové a projektové praxi.
Na základě Protokolu a pohovoru s vedoucím učitelem praxe na PřF MU získá student zápočet.
Vedoucí učitelé pedagogické praxe na PřF:
biologie: Mgr. Olga Rotreklová, Ph.D. (orotrekl@sci.muni.cz)
deskriptivní geometrie: RNDr. Pavel Šišma, Dr. (sisma@math.muni.cz)
fyzika: Mgr. Zdeněk Navrátil, Ph.D. (zdenek@mail.muni.cz)
chemie: RNDr. Marta Farková, CSc. (farkova@chemi.muni.cz
matematika: RNDr. Pavel Šišma, Dr. (sisma@math.muni.cz)
zeměpis: RNDr. Vladimír Herber, CSc. (herber@sci.muni.cz) - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2019/XS190