PřF:XS230 Reflexe pedagogické praxe - Informace o předmětu
XS230 Reflexe pedagogické praxe
Přírodovědecká fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Boček (cvičící)
Mgr. Hana Tesák Vrtala (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Zdeněk Bochníček, Dr.
Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XS230/01: Út 15:00–16:50 J4, M. Boček
XS230/02: Čt 15:00–16:50 J4, H. Tesák Vrtala
XS230/03: Po 18:00–19:50 J4, M. Boček - Předpoklady
- NOW( MUC86 Pedagogická praxe z matematiky )||NOW( MUC87 Ped. praxe z matematiky 2 )||NOW( MDG13 Ped. praxe z deskript. geom. 1 )||NOW( MDG14 Průběžná pedag. praxe z DG 2 )||NOW( F9001 Pedagogicka praxe z fyziky 1 )||NOW( F9022 Pedagogická praxe z fyziky 2 )||NOW( C9011 Pedagogická praxe z chemie 1 )||NOW( C9012 Pedagogická praxe z chemie 2 )||NOW( Bi9010 Ped. praxe z biologie 1 )||NOW( Bi9012 Pedagogická praxe z biologie 2 )||NOW( Z9001 Ped. praxe ze zeměpisu 1 )||NOW( Z9012 Pedag. praxe ze zeměpisu 2 )
Studenti během semestru pravidelně docházejí na praxi. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-UCB) (2)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-UCD) (2)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-UCF) (2)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-UCZ) (2)
- Učitelství geologie pro střední školy (program PřF, N-GE)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-UCC) (2)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-UCM) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti si dokáží všimnout a reagovat na různé situace ze školního prostředí a posléze svoje reakce reflektovat. Dále si osvojí strategie k řešení několika často se vyskytujích problémů ve třídě.
- Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- všimnout si a reagovat na různé situace ve školním prostředí
- pracovat s atmosférou ve třídě a pozorností studentů
- pracovat s nastavováním pravidel ve třídě
- kriticky přemýšlet nad konflikty ve třídě
- přemýšlet nad událostmi ze svojí praxe a zpětně ji reflektovat - Osnova
- Náplň hodin se bude odvíjet dle potřeb studentů. Možná témata k reflexi:
- Autorita a jak s ní pracovat
- Práce s pozorností žáků
- Problémové chování žáků
- Práce s třídním kolektivem
- Jak efektivně dávat zpětnou vazbu
- Literatura
- GARDNER, Howard. Frames of mind : the theory of multiple intelligences. New York: BasicBooks, 1983, xxxii, 440. ISBN 0-465-02508-0. info
- Výukové metody
- skupinová a individuální reflexe, diskuze
- Metody hodnocení
- záznamy do reflektivních deníků, zpětná vazba z peer to peer náslechu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2020/XS230