PřF:JAZ02 Angličtina pro geografy II - Informace o předmětu
JAZ02 Angličtina pro geografy II
Přírodovědecká fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dlabolová (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ02/01: Po 14:00–15:50 J5, D. Dlabolová
JAZ02/02: St 11:00–12:50 J5, D. Dlabolová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a regionální rozvoj)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a trvalá udržitelnost)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, N-AGG)
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Fyzická geografie (program PřF, B-GEK)
- Fyzická geografie (program PřF, N-FYG)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GEK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GKG)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCZ) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-GEK)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-GEK)
- Sociální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK)
- Sociální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-SGR)
- Sociální geografie (program PřF, B-GEK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-UCZ) (2)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu na dané úrovni;
identifikovat hlavní myšlenky;
formulovat hlavní myšlenky;
shrnout odborný text ze svého oboru;
interpretovat informace z probíraných textů/ projevů;
určit příčiny a důsledky;
používat terminologii probíraných tematických okruhů;
definovat termíny probíraných tematických okruhů;
porovnávat na základě odborné a akademické slovní zásoby;
charakterizovat a prezentovat probírané jevy s využitím základních prezentačních technik;
diskutovat o svých studijních plánech a studijních pobytech;
aplikovat získané jazykové znalosti na další odborná témata - Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu na dané úrovni;
identifikovat hlavní myšlenky;
formulovat hlavní myšlenky;
shrnout odborný text ze svého oboru;
interpretovat informace z probíraných textů/ projevů;
určit příčiny a důsledky;
používat terminologii probíraných tematických okruhů;
definovat termíny probíraných tematických okruhů;
porovnávat na základě odborné a akademické slovní zásoby;
charakterizovat a prezentovat probírané jevy s využitím základních prezentačních technik;
diskutovat o svých studijních plánech a studijních pobytech;
aplikovat získané jazykové znalosti na další odborná témata - Osnova
- Příklady témat (změna vyhrazena):
- Světové katastrofy - mapování krizí, digitální humanitární pracovníci
- Udržitelnost v potravinářském průmyslu
- Dopad oděvního průmyslu na životní prostředí
- Dopad zábavního průmyslu na životní prostředí
- Průzkum vesmíru
- Udržitelná města
- Změna klimatu a související témata
- Globalizace
- Masový turismus
- Populace: chudoba, ekonomická nerovnost a rozvoj
- Prezentace posterů na "vědecké konferenci"
- Mini prezentace
- akademické psaní (dopis, anotace)
- Videa a články o současných světových tématech
- Literatura
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- STRAHLER, Alan H. a Arthur Newell STRAHLER. Introducing physical geography. 4th ed. Hoboken, N.J.: J. Wiley, 2006, xxv, 728. ISBN 047167950X. info
- PETERS, Sarah a Tomáš GRÁF. Nová cvičebnice anglické gramatiky : 8500 příkladů s řešením na protější straně. 1. vyd. Praha: Polyglot, 1998, 437 s. ISBN 8086195007. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka: analýza odborného textu, cvičení na porozumění čteného/ mluveného autentického projevu, cvičení na výslovnost, cvičné testy z gramatiky, cvičení na akademickou a odbornou slovní zásobu, krátké prezentace a diskuse
- Metody hodnocení
- 80% aktivní přítomnost ve výuce
plnění úkolů, např. prezentace posteru na třídní konferenci, shlédnutí videa + report, napsání formálního emailu, napsání anotace/shrnutí, četba článků a vytvoření kvízu apod. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/ucitel/warp_predmet_vyber?fakulta=1431;obdobi=7985;predmet=1312689;qurl=%2Fel%2Fsci%2Fjaro2021%2FJAZ02%2Findex-tpiile.qwarp
Fariel, R. - Hinds, R. - Berey,D.: Earth Science, Addison-Wesley 1987 High school textbook - k dispozici ve fakultní knihovně.
IMPACT, levels 3 & 4, National Geographic, k dispozici v MZK
http://www.nationalgeographic.com
http://www.nasagov.com
http://www.nature.com
Další informace viz interaktivní osnova předmětu - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2022/JAZ02