PřF:XS220 Reflexe asistentské praxe - Informace o předmětu
XS220 Reflexe asistentské praxe
Přírodovědecká fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Boček (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící)
Bc. Roman Szomolai (cvičící)
Mgr. Hana Tesák Vrtala (cvičící) - Garance
- Mgr. Hana Tesák Vrtala
Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XS220/01: Po 19. 2. až Ne 26. 5. Čt 9:00–10:50 J4, H. Tesák Vrtala
XS220/02: Po 19. 2. až Ne 26. 5. Po 12:00–13:50 J4, H. Tesák Vrtala - Předpoklady
- NOW( XS090 Asistentská praxe )
DŮLEŽITÉ: Studenti během semestru pravidelně docházejí na praxi a absolvují takovou seminární skupinu, která probíhá v přibližně stejně stejné době jako jejich praxe. Pokud tedy absolvují praxi v první polovině semestru, zapíší si seminární skupinu, která se rovněž vyučuje v první polovině semestru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 12/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCB) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCF) (2)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCZ) (2)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCC) (2)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCM) (2)
- Učitel informatiky a správce sítě (program FI, N-UCI)
- Cíle předmětu
- Studenti dokáží pozorovat, analyzovat a reflektovat různé klíčové aspekty výuky a vytvářet alternativní strategie jednání v různých výukových situacích.
- Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- pozorovat a analyzovat různé výukové situace
- reflektovat náslechové hodiny
- kriticky přemýšlet nad komunikací ve třídě
- přemýšlet nad událostmi ze svojí praxe a zpětně ji reflektovat - Osnova
- Náplň hodin se bude odvíjet dle oblastí standardu kvality profesních kompetencí studenta učitelství (oblasti sebehodnotícího nástroj), ale zároveň bude reflektovat potřeby studentů.
- Rámcová témata:
- Podmínky pro učení (např. budování bezpečné atmosféry ve třídě, komunikace ve třídě, využívání výukového času...)
- Podpora učení (např. zprostředkování vzdělávacího obsahu a jeho způsoby)
- Zpětná vazba a hodnocení žáků
- Literatura
- GARDNER, Howard. Frames of mind : the theory of multiple intelligences. New York: BasicBooks, 1983, xxxii, 440. ISBN 0-465-02508-0. info
- Výukové metody
- skupinová a individuální reflexe, diskuze
- Metody hodnocení
- 4 tématické záznamy do reflektivního deníku
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2024/XS220