PřF:JAM02 Angličtina pro matematiky II - Informace o předmětu
JAM02 Angličtina pro matematiky II
Přírodovědecká fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Algebra a diskrétní matematika (program PřF, N-MA)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, N-AM)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, N-MA)
- Aplikovaná matematika (program PřF, N-APM) (2)
- Bioinformatika (program PřF, B-BIC)
- Bioinformatika (program PřF, N-BIC)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, B-MBB)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, N-MBB)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Diferenciální rovnice a jejich aplikace (program PřF, N-APM)
- Ekonomie (program ESF, N-MA)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, B-MBB)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, N-MBB)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-MA)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-MAT)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, N-APM)
- Finanční matematika (program PřF, N-MA)
- Geometrie (program PřF, N-MA)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Laboratorní a měřicí technika (program PřF, B-AF)
- Logika (program PřF, N-MA)
- Matematická analýza (program PřF, N-MA)
- Matematická biologie (program PřF, B-EXB)
- Matematická biologie (program PřF, N-EXB)
- Matematické modelování a numerické metody (program PřF, N-MA)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Matematika (program PřF, B-MAT) (2)
- Matematika (program PřF, N-MAT)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCM) (2)
- Matematika s informatikou (program PřF, N-MA)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Analýza signálů a dat)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Ekonomie)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Ekonomika a finance)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MAT)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Výpočetní chemie)
- Modelování a výpočty (program PřF, N-APM)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Obecná matematika (program PřF, B-MAT)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-MAT)
- Statistika a analýza dat (program PřF, N-APM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, N-MA)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-UCB) (2)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-UCD) (2)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-UCM) (2)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a matematických tématech
prezentovat jednoduchá matematická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout jednoduchý matematický text
klasifikovat
porovnávat
určit příčiny a důsledky
popsat proces
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata - Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a matematických tématech
prezentovat jednoduchá matematická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout jednoduchý matematický text
klasifikovat
porovnávat
určit příčiny a důsledky
popsat proces
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata - Osnova
- Sylabus: language functions: comparing/contrasting cause-effect describing a process writing academic email giving a presentation creating a poster specialized vocabulary
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- The recommended literature - see the information of the teacher
- Výukové metody
- Poslechová cvičení (videoklipy)s otázkami, nácvik porozumění čtenému populárně-vědeckému a odbornému textu, vypracování osnovy textu, psaní oficiální korespondence, procvičení a rozšíření obecné gramatiky a jevů odborného stylu, analýza složených substantiv, odvozování slov, procvičení a rozšiřování obecné, obecně-vědní a odborné slovní zásoby, obecná a akademická konverzace, nácvik jednoduché prezentace v anglickém jazyce.
- Metody hodnocení
- Výuka zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu - 60% správných odpovědí a 80% aktivní přítomnost ve výuce. Dále prezentace matematického tématu (5 min) a písemný úkol - akademický email.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/sci/jaro2022/JAM02/index.qwarp
Doporučená literatura: Houšková, Křepinská, Bubeníková: Rozšiřující materiály pro výuku anglického jazyka, Matfyzpress 2006. Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2025/JAM02