PřF:JAZ01 Angličtina pro geografy I - Informace o předmětu
JAZ01 Angličtina pro geografy I
Přírodovědecká fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ01/01: Po 12:00–13:50 J1, H. Ševečková
JAZ01/02: Po 14:00–15:50 J1, H. Ševečková
JAZ01/03: Út 8:00–9:50 J5, H. Ševečková - Předpoklady
- (! JAP01 Angličtina pro přírodovědce 1 || ! JAP02 Angličtina pro přírodovědce 2 || ! JAP03 Angličtina pro přírodovědce 3 || ! JAP04 Angličtina pro přírodovědce 4 || !NOW( JAC01 Angličtina pro chemiky I ) || ! JAC01 Angličtina pro chemiky I || !NOW( JAF01 Angličtina pro fyziky I ) || ! JAF01 Angličtina pro fyziky I || !NOW( JAG01 Angličtina pro geology I ) || ! JAG01 Angličtina pro geology I || !NOW( JAM01 Angličtina pro matematiky I ) || ! JAM01 Angličtina pro matematiky I || !NOW( JAB01 Angličtina pro biology I ) || ! JAB01 Angličtina pro biology I )
Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK) (2)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK) (2)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Regionální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK) (2)
- Sociální geografie (program PřF, N-GK) (2)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Cíle předmětu
- Obecné cíle: 1. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby studenti dovedli pracovat s cizojazyčným autentickým odborným textem 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby studenti dovedli komunikovat v běžných životních situacích 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému textu z oblastí každodenního života 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) potřebné pro jejich budoucí praxi 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: 1) Studenti se naučí: * zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam (skimming) * vyhledat v textu specifické informace (scanning), * formulovat hlavní myšlenku textu * rozlišit obecná tvrzení a podpůrné argumenty * rozlišit deduktivní a induktivní myšlenkové postupy * rozlišit fakta a názory * uvědomit si vztahy mezi myšlenkami v textu * rozlišit podstatné informace od nepodstatných * usuzovat, dovozovat z textu * shrnovat podstatné informace 2) jak sdělit informace o sobě, o svém studiu a univerzitě, jak definovat, klasifikovat a srovnávat 3) jak pochopit celkový význam slyšeného i specifickou informaci 4) jak napsat životopis, vyplnit formulář žádosti 5) upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test
- Osnova
- Syllabus of the course: 1.Texts from geography, cartography and other related fields according to current importance and interest (necessary vocab) 2.General texts (necessary vocab)
- Literatura
- Advanced English Grammar, Murphy
- GRELLET, Françoise. Developing reading skills : a practical guide to reading comprehension exercises. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, 252 s. ISBN 0521283647. info
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- I. Doporučená literatura ke studiu akademické angličtiny A) MLUVNÍ DOVEDNOSTI, 1. Longman Language Activator, Longman, 1994 2. Speak Clearly : Pronunciation and listening, P. Rogerson, J. B. Gilbert, CUP 3. Study Speaking, T. Lynch, K. Anderson, CUP 4. Speaking, M. Rignall, C. Furmeaux, Prentice Hall Europe, 1997 5. Exploring Spoken English, Ronald Carter, Michael McCarthy, CUP 1997 6. Situational Dialogues, Michael Ockenden, Longman 1998 7. Keep Talking, Friederike Klippel, CUP 1998; B) ČTENÍ 1. Developing Reading Skills, F. Grellet, CUP 2. Authentic English for Reading, B. Abbs, V. Cook, M. Underwood, OUP 3. Inside Meaning - Proficiency Reading Comprehension, M. Swan, CUP 4. Study Reading, E. H. Glendinning, B. Holmstrom, CUP, 1997 5. Reading, English for Academic Study Series, D. McGovern, Prentice Hall Europe, 1994 6. English for Science, F. Zimmerman, Prentice Hall, 1989 7. General Science, M. Bates, T. Dudley, LONGMAN, 1995 8. Basic English for Science, OUP; C) PSANÍ 1. Academic Writing Course, R. Jordan, LONGMAN 2. Writing, R. White, Prentice Hall International 1994 3. Study Skills for Academic Writing, J. Trzeciak, Prentice Hall International 1994 4. Process Writing, Ron White and Valerie Arndk, Longman 1997; D) POSLECH 1. Listen Carefully, J. C. Richards, OUP, 1990 2. Task Listening, CUP 3. Listening Advanced, J. Revell, OUP 1990 4. Study Listening 5. Academic Listening Encounters, M. Espeseth, CUP 1999; E) GRAMATIKA 1. Essential Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 2. English Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 3. Collins COBUILD Student's Grammar Practice Materials, Dave Willis, Collins, 1991 4. Collins COBUILD English Grammar, Collins, 1992 5. Cvičebnice anglické gramatiky, Sarah Peters - Tomáš Gráf, Polyglot 1993; CD ROM Excel at Academic English; Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2008/JAZ01