PřF:JFP01 Francouzština 1 - Informace o předmětu
JFP01 Francouzština pro přírodovědce 1
Přírodovědecká fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Světlíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JFP01/01: Čt 14:00–15:50 J5, A. Světlíková
- Předpoklady
- Znalost francouzského jazyka na středoškolské úrovni.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Analytická chemie (program PřF, M-CH)
- Anorganická chemie (program PřF, M-CH)
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Astrofyzika)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Lékařská fyzika)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Biofyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Biofyzika (program PřF, M-FY)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biochemie (program PřF, M-CH)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie (program PřF, M-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Ekotoxikologie (program PřF, B-BI)
- Ekotoxikologie (program PřF, M-BI)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-AM)
- Fyzikální chemie (program PřF, M-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Fyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika (program PřF, M-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, B-GE)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geochemie, mineralogie a petrografie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a hydrogeologie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a paleontologie - geologie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a paleontologie - paleontologie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a životní prostředí)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Hydrogeologie a geologie životního prostředí)
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Geologie pro kombinaci s archeologií (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geologie (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie odborná (program PřF, M-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie (program PřF, M-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie životního prostředí (program PřF, B-CH)
- Chemie životního prostředí (program PřF, M-CH)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Makromolekulární chemie (program PřF, M-CH)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematická biologie (program PřF, M-BI)
- Matematika - ekonomie (program PřF, B-AM) (2)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, M-MA)
- Matematika (program PřF, M-MA, směr Aplikovaná matematika)
- Matematika (program PřF, M-MA, směr Diskrétní matematika)
- Matematika (program PřF, M-MA, směr Matematická analýza)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, M-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Botanika)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Zoologie)
- Muzeologická geologie (program PřF, B-GE) (2)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Ekotoxikologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Organická chemie (program PřF, M-CH)
- Profesní matematika (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat profesní (program PřF, B-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-AM)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-TV)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-GE)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Obecné cíle: 1. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby studenti dovedli pracovat s cizojazyčným autentickým odborným textem 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby studenti dovedli komunikovat v běžných životních situacích 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému textu z oblastí každodenního života 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) potřebné pro jejich budoucí praxi 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: 1) Studenti se naučí: * zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam (skimming) * vyhledat v textu specifické informace (scanning), * formulovat hlavní myšlenku textu * rozlišit obecná tvrzení a podpůrné argumenty * rozlišit deduktivní a induktivní myšlenkové postupy * rozlišit fakta a názory * uvědomit si vztahy mezi myšlenkami v textu * rozlišit podstatné informace od nepodstatných * usuzovat, dovozovat z textu * shrnovat podstatné informace 2) jak sdělit informace o sobě, o svém studiu a univerzitě, jak definovat, klasifikovat a srovnávat 3) jak pochopit celkový význam slyšeného i specifickou informaci 4) jak napsat životopis, vyplnit formulář žádosti 5) upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test
- Osnova
- Osnova kurzu: 1. odborná témata z biologie, geografie,geologie, chemie, fyziky a matematiky dle aktuální důležitosti a zájmu (potřebná slovní zásoba)
- 2. obecná témata (potřebná slovní zásoba)
- Literatura
- Le Nouveau sans frontiere
- Metody hodnocení
- Výuka je v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou udělení zápočtu je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.sci.muni.cz
Literatura: Le Nouveau sans frontiere II; Odborné texty: časopisy Science & Vie, La Recherche, Le Point; Le Nouveau Mémo - Encyklopédie, Larousse; Comment - Séléctions du Reader's Digest - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2008/JFP01