PřF:JF002 Pokročilá francouzština- zk - Informace o předmětu
JF002 Pokročilá odborná francouzština - zkouška
Přírodovědecká fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Alena Světlíková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Předpoklady
- Znalost francouzského jazyka na úrovni B2 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Analytický chemik - manažer chemické laboratoře (program PřF, B-CH)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Astrofyzika)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Lékařská fyzika)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Biofyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-AM)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Fyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, B-GE)
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Geologie pro kombinaci s archeologií (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geologie (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematika - ekonomie (program PřF, B-AM) (2)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Profesní matematika (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat profesní (program PřF, B-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-AM)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Cíle předmětu
- Zkouška prověří, že student je schopen zvládat následující dovednosti odpovídající úrovni B2 ERR - odborný jazyk
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
shrnout náročnější odborný text
klasifikovat, porovnávat, určit příčiny a důsledky, popsat proces, definovat
prezentovat odborný text vztahující se ke studovanému oboru za použití pokročilých prezentačních technik
diskutovat o obecných a odborných tématech
hovořit o svém oboru - disponovat základní slovní zásobou svého oboru
argumentovat - Osnova
- 1.Písemná část:
- Akademická část - gramatika odborného textu
- Odborný text - slovník k dispozici (porozumění textu, shrnutí)
- 2.Ústní část:
- Prezentace odborného textu vztahujícího se ke studovanému oboru - dle vlastního výběru vycházející ze zvoleného překladu, případně prezentace týkající se vlastního projektu - v rozsahu 10 minut s využitím názorných pomůcek a veškerých prezentačních technik + následná diskuse
- Literatura
- Le Nouveau sans frontiere II
- Presentations in French
- Výukové metody
- Zkouška
- Metody hodnocení
- Písemný test, ústní zkouška
- Informace učitele
- http://www.sci.muni.cz
Literatura:
Le Nouveau sans frontiere II;
Odborné texty: časopisy Science & Vie, La Recherche, Le Point;
Le Nouveau Mémo - Encyklopédie, Larousse;
Comment - Sélections du Reader's Digest
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Bi9112BZ Diplomová práce z biologie III (ÚBZ)
Bi8111BZ && Bi7110BZ && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002)) - Bi9118 Diplomová práce LGMD III
(NOW(Bi7022) || Bi7022) && (NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9122 Diplomová práce HUBI III
(NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9441 Diplomová práce z Experimentální biologie rostlin III
Bi8462 && (NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9572 Diplomová práce z Mikrobiologie III
Bi8572 && (NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9733 Diplomová práce z ochrany přírody III
Bi8732 && (JA002||JF002||JN002||JR002||JS002 || NOW(JA002)||NOW(JF002)||NOW(JN002)||NOW(JR002)||NOW(JS002)) - C9001 Diplomová práce III
C8001 && NOW(C7777) && !NOWANY(C5000,C5000f) && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002)) - C9001f Diplomová práce III (FaF)
C8001f && NOW(C7777) && !NOWANY(C5000,C5000f) && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002)) - C9270 Diplomová práce III (UC)
C8890 && !NOW(C5000) && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002))
- Bi9112BZ Diplomová práce z biologie III (ÚBZ)
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2010/JF002