PřF:JSP01 Španělština 1 - Informace o předmětu
JSP01 Španělština pro přírodovědce 1
Přírodovědecká fakultapodzim 2011 - akreditace
Údaje z období podzim 2011 - akreditace se nezveřejňují
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alena Simbartlová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
- Předpoklady
- Znalost španělského jazyka na úrovni B1 ERR. Vstupní test.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Analytický chemik - manažer chemické laboratoře (program PřF, B-CH)
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Astrofyzika)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Lékařská fyzika)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF)
- Biofyzika (program PřF, B-FY)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-AM)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Fyzika (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, B-GE)
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Geologie pro kombinaci s archeologií (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geologie (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematika - ekonomie (program PřF, B-AM)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Profesní matematika (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat profesní (program PřF, B-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-AM)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a přírodovědných tématech
prezentovat jednoduchá přírodovědná témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout jednoduchý přírodovědný text
klasifikovat
porovnávat
určit příčiny a důsledky
popsat proces
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata - Osnova
- Osnova kurzu: 1. odborná témata z biologie, geografie,geologie, chemie, fyziky a matematiky dle aktuální důležitosti a zájmu (potřebná slovní zásoba)
- 2. obecná témata (potřebná slovní zásoba)
- Literatura
- J.Králová a kol.: Fiesta 1, Fraus 2000, ISBN 807238-085 F. Castro: Uso de la gramática espanola (intermedio), Edelsa 1997, ISBN 84-7711-134-0
- J. Arribas: Preparación DELE, Edelsa 1997, ISBN 84-7711-088-3
- C. Moreno a kol.: Actividades lúdicas, SGEL 1999, ISBN 84-7143-772-4
- N.Sans, L. Miguel: Cómo suena, Difusión 1991, ISBN 84-87099-22-X
- G. Gonzáles Mangas, M Marcos de la Losa: Técnicas de conversación telefónica: Edelsa 1999, ISBN 84-7711-184-7
- R. M Martín: La gramática da juego, Heinemann 1997, ISBN 0 43530091 1
- : M.A.Palomino: Técnicas de correo comercial, Edelsa 1997, ISBN 8-7711-176-6
- J. Carrasco Montero: Reálie španělsky mluvících zemí, Fraus 1997, ISBN 80-85784-54-8
- L. López Ruiz: Historietas y pasatiempos, Edelsa 1998, ISBN 84-85786-97-1
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, konverzace a diskuse ve dvojicích a skupinách, cvičení na použití odborné slovní zásoby; aplikace gramatiky v nových kontextech; domácí úkoly;
- Metody hodnocení
- Výuka je v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou udělení zápočtu je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.sci.muni.cz
V kurzu jsou dále používány materiály, které rozdá vyučující k ofocení v 1.hodině semestru.
INFORMACE O UZNÁVÁNÍ ZKOUŠEK:
Studentům, kteří na jazykových školách úspěšně složili státní zkoušku (všeobecnou, příp. základní) nebo mají španělské zkoušky Diploma Intermedio, příp. Diploma Superior nebo jsou absolventy španělského gymnázia bude zkouška uznána po předložení originálu vysvědčení. Studenti, kteří absolvovali zkoušku ze španělštiny na jiné univerzitě či fakultě podobného zaměření mohou žádat o uznání zkoušky v plném rozsahu pokud dosáhli urovně B2 dle ERR.
UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY:
Zápočty a zkoušky je možno skládat pouze během zápočtového týdne a během zkouškového období. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2011 - akreditace, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2011-akreditace/JSP01