PřF:JAC03 Angličtina pro chemiky III - Informace o předmětu
JAC03 Angličtina pro chemiky III
Přírodovědecká fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dlabolová (přednášející)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (přednášející)
Anthony Kerr (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAC03/01: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Po 10:00–11:50 C15/114, D. Dlabolová
JAC03/02: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Čt 12:00–13:50 C15/114, A. Kerr
JAC03/03: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Út 15:00–16:50 C15/114, L. Rodriguez
JAC03/04: Po 17. 9. až Pá 14. 12. St 10:00–11:50 J5, L. Rodriguez
JAC03/05: Po 17. 9. až Pá 14. 12. St 12:00–13:50 J5, L. Rodriguez - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Analytická biochemie (program PřF, N-BCH)
- Analytická chemie (program PřF, N-CH)
- Analytický chemik - manažer chemické laboratoře (program PřF, B-CH)
- Anorganická chemie (program PřF, N-CH)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Bioanalytická chemie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Biotechnologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Klinická biochemie)
- Bioanalytik - odborný pracovník v laboratorních metodách (program PřF, N-BCH)
- Biofyzikální chemie (program PřF, B-CH)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biochemie (program PřF, N-BCH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biomolekulární chemie (program PřF, N-BCH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzikální chemie (program PřF, N-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Genomika a proteomika (program PřF, N-BCH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie životního prostředí (program PřF, N-CH)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Materiálová chemie (program PřF, N-CH)
- Organická chemie (program PřF, N-CH)
- Strukturní chemie (program PřF, N-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Cíle předmětu
- porozumět autentickému odbornému textu na úrovni B2 ERR
porozumět mluvenému projevu na odborné téma na úrovni B2 ERR
komunikovat na odborné téma na úrovni B2 ERR
zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam
vyhledat v textu specifické informace
formulovat hlavní myšlenku textu
rozlišit podstatné informace od nepodstatných
shrnovat podstatné informace
popsat slovy chemické vzorce a reakce
napsat životopis
napsat žádost o zaměstnání
vést si patřičně u konkurzu
argumentovat vyváženým způsobem
hodnotit problém z různých perspektiv
prezentovat chemická témata formou posteru
aplikovat získané jazykové dovednosti na odborná témata - Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky mysleta vyhodnocovat informace
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkční akademický jazyk (providing evidence, evaluation from different perspectives, explaining, recognizing stance and opininon, referring to visuals), odborný jazyk dané oblasti
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- CV and covering letter
- Job interview
- Radioactivity
- Genetic modification
- Inorganic nomenclature
- Using visuals
- Poster presentations
- Nobel prizes
- Grammar: relative clauses, giving advice (had better), preferences (would rather), indirect questions, modals for hedging, prepositional phrases, noun phrases, word formation, verb patterns, If-clauses
- Literatura
- FEIGL, Dorothy M. a John W. HILL. General, organic, and biological chemistry : foundations of life. 2nd ed. New York: Macmillan Publishing Company, 1986, xvi, 589. ISBN 002336730X. info
- ORESKÁ, Alžbeta. English for chemists. 2. preprac. vyd. v Bratislave: Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2006, 191 s. ISBN 8022724181. info
- WEISE, Günter. Angličtina pro chemiky. Translated by Karel Habersberger. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1988, 293 s. info
- DASTYCH, Milan, Ladislav ČERVENÝ a Ivo NAJMAN. English for Laboratory Technicians. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 164 s. ISBN 978-80-210-4241-4. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- BLÁHA, Karel. Czech-english chemical dictionary. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1989, 515 s. info
- Anglicko-český chemický slovník. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1988, 550 s. URL info
- Dictionary of chemistry. Edited by John Daintith. 5th ed. Oxford: Oxford University Press, 2004, 602 s. ISBN 0198609183. info
- Výukové metody
- semináře odborného anglického jazyka, analýza odborného textu, porozumění čtenému textu, poslechová cvičení, porozumění slyšenému textu, diskuse (ve dvojicích, ve skupinách, společná kontrola), vyhledávání potřebných informací na Internetu, prezentace
- Metody hodnocení
- plnění průběžně zadávaných úkolů, písemný zápočtový test - podmínkou je 60% správných odpovědí, 80% přítomnost ve výuce
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2018/JAC03/index_dlabolova.qwarp
Kurzy odborné angličtiny 01-04 nejsou povinné, ovšem jsou doporučené. Je vhodné absolvovat je po sobě, kurzy volně navazují. Do vyšších kurzů je možno se přihlásit i bez absolvování nižších kurzů. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2018/JAC03