PřF:JAM03 Angličtina pro matematiky III - Informace o předmětu
JAM03 Angličtina pro matematiky III
Přírodovědecká fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Čoupková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAM03/01: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Po 10:00–11:50 J1, E. Čoupková
JAM03/02: Po 17. 9. až Pá 14. 12. St 13:00–14:50 J2, Š. Dillingerová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Algebra a diskrétní matematika (program PřF, N-MA)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, N-MA)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Ekonomie (program ESF, N-MA)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-MA)
- Finanční matematika (program PřF, N-MA)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geometrie (program PřF, N-MA)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Matematická analýza (program PřF, N-MA)
- Matematická biologie (program PřF, B-EXB)
- Matematická biologie (program PřF, N-EXB)
- Matematické modelování a numerické metody (program PřF, N-MA)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Matematika s informatikou (program PřF, N-MA)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Analýza signálů a dat)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Ekonomie)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Ekonomika a finance)
- Modelování a výpočty (program PřF, B-MA, směr Výpočetní chemie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat (program PřF, N-MA)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu JAM03 je: -zvýšení povědomí studentů o současných trendech a postupech mezi příslušníky specifických odborných komunit (úvod jazyka v kontextu typických žánrů, procvičovaní těchto žánrů) -procvičování a rozšíření akademické slovní zásoby a specializované slovní zásoby v matematickém kontextu (například: academic CV and cover letter for field-related jobs, job interview, the calculus, the history of maths symbols, the prisoner´s dilemma, graph theory, Euler circuit and path, Kurt Godel and mathematical logic, etc.) -procvičování jazykových dovednosti a funkci typických pro přírodovědecké obory (například: popis procesu, příčina-důsledek, argumentace: vyvážena/přesvědčivá, analýza: srovnávání, hodnocení, etc.), které budou studenti schopní uplatnit v užším kontextu své specializace (tzv. transferrable skills) -procvičování akademických dovednosti, například: formální psaní/ zápisky z přednášek, identifikace a formulace hlavní myšlenky, identifikace specifických informaci, interpretace informaci, shrnutí textu, účast v diskuzích, vystupování s veřejnými projevy v matematickém kontextu, kultivovaný způsob podávání negativní zpětné vazby -procvičování gramatiky na úrovní B2 v akademickém/specializovaným kontextu
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe: chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti pracovat v týmu formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu kriticky myslet užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkčni akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností
- Osnova
- PI - sixty symbols, grammar revision Why work, History of maths symbols, notation revision Writing a CV, The Problem of the Seven Bridges of Konigsberg Cover letter, Calculus, Irregular plural nouns Job interview, Squaring the Circle, Trisecting an angle Leaving and losing the job, The Prisoner´s dilemma Mock job interview, Log tables Continuous functions, Grammar revision Greatest equations, What is a summary Jumbled summary, Paraphrasing Paraphrasing, Proof strategies, Presenting an argument Presenting an argument II, Overbooking, Types of distribution Revision and exam practice
- Literatura
- The recommended literature - see the information of the teacher
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Výukové metody
- procvičování akademického jazyka ve specializovaném kontextu a procvičování modelových aktivit a technik k pokročilé jazykové zkoušce z AJ (JA002). Práce s odborným textem, poslechová cvičení, písemný projev, video přednášky, týmová práce, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Výuka je zakončena zápočtem (60% passmark), po předchozím zpracování CV, motivačního dopisu a účasti v cvičném pohovoru. Povinná je 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2018/JAM03/index.qwarp
Odborná literatura: http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997 Rozšiřující materiály pro výuku anglického jazyka, Křepinská, Houšková, Bubeníková, Matfyzpress 2006 Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O´Dell, CUP 2008 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2018/JAM03