PřF:JAZ01 Angličtina pro geografy I - Informace o předmětu
JAZ01 Angličtina pro geografy I
Přírodovědecká fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dlabolová (přednášející)
Anjuli Pandavar, PhD (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ01/01: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Čt 9:00–10:50 J5, D. Dlabolová
JAZ01/02: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Čt 11:00–12:50 J5, D. Dlabolová
JAZ01/03: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Út 10:00–11:50 J5, A. Pandavar
JAZ01/04: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Út 12:00–13:50 J5, A. Pandavar - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a regionální rozvoj)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a trvalá udržitelnost)
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Sociální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu JAZ01 je:
zvýšení povědomí studentů o studiu v anglicko-jazyčném prostředí (internacionalizace)
zvýšení povědomí studentů o současných potřebách příslušníků specifických odborných komunit (představit jazyk v kontextu typických žánrů, procvičovat tyto žánry)
poukázaní na rozdíly mezi EST (English for Science and Technology – angličtina pro vědu a technologii) a všeobecnou akademickou angličtinou (například při uvádění číselných hodnot v psaných textech)
procvičování a rozšíření akademické slovní zásoby a základní slovní zásoby v kontextu geografie (číselné údaje a měření, vědecká metoda, zemský systém, atmosféra, procesy na Zemi, klima, mapování Země, popis regionů, urbanizace, demografie)
procvičování jazykových dovednosti a funkcí typických pro přírodovědecké obory (například: popis procesu, klasifikace, definování, porovnávání, vztah příčiny a následku, etc.), které budou studenti schopni uplatnit v užším kontextu své specializace (tzv. transferrable skills)
procvičování akademických dovednosti: sebeprezentace, vystupování s veřejnými projevy v geografickém kontextu, popis schématu, identifikace a formulace hlavní myšlenky, identifikace specifických informací, shrnutí textu, interpretace informací, struktura psaného odstavce - Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
popsat svá studia, prezentovat mateřskou akademickou instituci
použít číselné hodnoty v přírodovědném akademickém textu
popsat práci s měřicím přístrojem, popsat experiment (jeho cíl, použitý materiál, metodu, výsledek a závěr)
mluvit o různých způsobech klasifikací v geografickém kontextu formálně vystupovat před posluchači
popsat procesy (zvláště fyzicko-geografického charakteru)
srovnat dva koncepty/ dvě metody, popsat jejich podobnosti a odlišnosti
napsat krátký akademický text, s důrazem na jeho správnou organizaci, využíti jazykových funkci a specializované slovní zásoby použít níže uvedenou gramatiku v kontextu svého oboru - Osnova
- Tertiary Education
- Numbers and Measurements
- Scientific Method
- The Earth System
- Atmosphere
- Processes on the Earth
- Heat on the Earth
- Map and Globe Terms
- Describing Countries
- Urbaniation
- Demography
- Grammar: past simple, present perfect,present continuous, future, questions, expressing purpose, adverbs of sequence, comparing structures, modlas for possibility, quantifiers, determiners, articles.
- Literatura
- WAUGH, David. Geography : an integrated approach. 4th ed. Cheltenham: Nelson Thornes, 2009, 657 s. ISBN 9781408504079. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- PETERS, Sarah a Tomáš GRÁF. Nová cvičebnice anglické gramatiky : 8500 příkladů s řešením na protější straně. 1. vyd. Praha: Polyglot, 1998, 437 s. ISBN 8086195007. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Výukové metody
- Analýza odborného textu, cvičení na porozumění čteného/ mluveného autentického projevu, upevňování správné výslovnosti a gramatiky, aktivity k procvičení akademické a odborné slovní zásoby, krátké prezentace a diskuse.
- Metody hodnocení
- Aktivní práce v hodinách, splnění všech domácích úkolů z každého semináře
zápočtový test - 60% správných odpovědí
80% přítomnost ve výuce - Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2018/JAZ01/index.qwarp
Fariel, R. - Hinds, R. - Berey,D.: Earth Science, Addison-Wesley 1987 High school textbook - available in the faculty library and in lessons.
http://www.nationalgeographic.com
http://www.nasagov.com
http://www.nature.com
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2018/JAZ01