JAZ03 Angličtina pro geografy III

Přírodovědecká fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniela Dlabolová (přednášející)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník)
Garance
Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAZ03/01: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Čt 13:00–14:50 J5, D. Dlabolová
Předpoklady
Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ odborný jazyk ERR
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu JAZ03 je:
zvýšení povědomí studentů o komunikačních stylech mezi příslušníky specifických odborných komunit (jazyk v kontextu typických žánrů, procvičovaní těchto žánrů)
procvičování a rozšíření akademické slovní zásoby a specializované slovní zásoby v geografickém kontextu (například: academic CV and cover letter for field-related jobs, job interview, poster presentation, hydrology – rivers, transport- airports, natural hazards and specialized maps, cloud computing, slow cities)
procvičování jazykových dovednosti a funkcí typických pro přírodovědecké obory (například: popis procesu, příčina-důsledek, argumentace: vyvážena/přesvědčivá, analýza: srovnávání, hodnocení, etc.), které budou studenti schopni uplatnit v užším kontextu své specializace (tzv. transferrable skills)
procvičování akademických dovednosti, například: formální psaní/ zápisky z přednášek, identifikace a formulace hlavní myšlenky, identifikace specifických informaci, interpretace informaci, shrnutí textu, účast v diskuzích, vystupování s veřejnými projevy v geografickém kontextu, konstruktivní způsob podávání zpětné vazby
procvičování gramatiky na úrovní B2 v akademickém/specializovaném kontextu
Výstupy z učení
Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet a vyhodnocovat informace
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkční akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti prezentovat své poznatky vizuální formou s využitím prezentačních dovedností
Osnova
  • CV, covering letter
  • Job interview
  • Visuals in physical geography - rivers
  • Visuals in human geography - transport
  • Natural hazards - preparing a poster
  • Comparing specialzed maps
  • Job interview simulation
  • Connectivity
  • Cloud computing
  • Slow cities
  • Grammar:giving advice (had better), preferences (would rather), indirect questions, prepositional phrases, noun phrases, articles, relative clauses, If-clauses, modlas for hedging
Literatura
  • WAUGH, David. Geography : an integrated approach. 4th ed. Cheltenham: Nelson Thornes, 2009, 657 s. ISBN 9781408504079. info
  • STRAHLER, Alan H. a Arthur Newell STRAHLER. Introducing physical geography. 4th ed. Hoboken, N.J.: J. Wiley, 2006, xxv, 728. ISBN 047167950X. info
  • KNOX, Paul L. a Sallie A. MARSTON. Human geography : places and regions in global context. 6th ed. Boston: Pearson, 2013, xxiii, 445. ISBN 9780321728876. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
  • Collins cobuild English grammar. London: HarperCollins Publishers, 1990, xxiii, 486. ISBN 0-00-370257-X. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
Výukové metody
analýza odborného textu; cvičení na porozumění čteného/mluveného autentického projevu; upevňování správné výslovnosti a gramatiky; simulace k využití akademickoé a odborné slovní zásoby; krátké prezentace a diskuse; domácí ústní a písemné úkoly; podpora znalosti terminologie, definic a užitečné slovní zásoby - blended learning (odpovědníky, dril), IS MU
Metody hodnocení
Aktivní práce v hodinách, plnění všech domácích úkolů, 80% přítomnost ve výuce, závěrečný test - 60% správnost.
Navazující předměty
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2018/JAZ03/Seminarni_skupiny_D.qwarp
Fariel, R. - Hinds, R. - Berey,D.: Earth Science, Addison-Wesley 1987 High school textbook - available in the faculty library and in lessons.
http://www.nationalgeographic.com
http://www.nasagov.com
http://www.nature.com
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London: Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9 Další informace viz interaktivní osnova předmětu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010 - akreditace, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2011 - akreditace, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.