PřF:JAZ03 Angličtina pro geografy III - Informace o předmětu
JAZ03 Angličtina pro geografy III
Přírodovědecká fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dlabolová (přednášející)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ03/01: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Čt 13:00–14:50 J5, D. Dlabolová
- Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ odborný jazyk ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a regionální rozvoj)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a trvalá udržitelnost)
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Aplikovaná matematika pro víceoborové studium (program PřF, N-MA)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Sociální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu JAZ03 je:
zvýšení povědomí studentů o komunikačních stylech mezi příslušníky specifických odborných komunit (jazyk v kontextu typických žánrů, procvičovaní těchto žánrů)
procvičování a rozšíření akademické slovní zásoby a specializované slovní zásoby v geografickém kontextu (například: academic CV and cover letter for field-related jobs, job interview, poster presentation, hydrology – rivers, transport- airports, natural hazards and specialized maps, cloud computing, slow cities)
procvičování jazykových dovednosti a funkcí typických pro přírodovědecké obory (například: popis procesu, příčina-důsledek, argumentace: vyvážena/přesvědčivá, analýza: srovnávání, hodnocení, etc.), které budou studenti schopni uplatnit v užším kontextu své specializace (tzv. transferrable skills)
procvičování akademických dovednosti, například: formální psaní/ zápisky z přednášek, identifikace a formulace hlavní myšlenky, identifikace specifických informaci, interpretace informaci, shrnutí textu, účast v diskuzích, vystupování s veřejnými projevy v geografickém kontextu, konstruktivní způsob podávání zpětné vazby
procvičování gramatiky na úrovní B2 v akademickém/specializovaném kontextu - Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky myslet a vyhodnocovat informace
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkční akademický jazyk, odborný jazyk dané oblasti prezentovat své poznatky vizuální formou s využitím prezentačních dovedností - Osnova
- CV, covering letter
- Job interview
- Visuals in physical geography - rivers
- Visuals in human geography - transport
- Natural hazards - preparing a poster
- Comparing specialzed maps
- Job interview simulation
- Connectivity
- Cloud computing
- Slow cities
- Grammar:giving advice (had better), preferences (would rather), indirect questions, prepositional phrases, noun phrases, articles, relative clauses, If-clauses, modlas for hedging
- Literatura
- WAUGH, David. Geography : an integrated approach. 4th ed. Cheltenham: Nelson Thornes, 2009, 657 s. ISBN 9781408504079. info
- STRAHLER, Alan H. a Arthur Newell STRAHLER. Introducing physical geography. 4th ed. Hoboken, N.J.: J. Wiley, 2006, xxv, 728. ISBN 047167950X. info
- KNOX, Paul L. a Sallie A. MARSTON. Human geography : places and regions in global context. 6th ed. Boston: Pearson, 2013, xxiii, 445. ISBN 9780321728876. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- Collins cobuild English grammar. London: HarperCollins Publishers, 1990, xxiii, 486. ISBN 0-00-370257-X. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Výukové metody
- analýza odborného textu; cvičení na porozumění čteného/mluveného autentického projevu; upevňování správné výslovnosti a gramatiky; simulace k využití akademickoé a odborné slovní zásoby; krátké prezentace a diskuse; domácí ústní a písemné úkoly; podpora znalosti terminologie, definic a užitečné slovní zásoby - blended learning (odpovědníky, dril), IS MU
- Metody hodnocení
- Aktivní práce v hodinách, plnění všech domácích úkolů, 80% přítomnost ve výuce, závěrečný test - 60% správnost.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2018/JAZ03/Seminarni_skupiny_D.qwarp
Fariel, R. - Hinds, R. - Berey,D.: Earth Science, Addison-Wesley 1987 High school textbook - available in the faculty library and in lessons.
http://www.nationalgeographic.com
http://www.nasagov.com
http://www.nature.com
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London: Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9 Další informace viz interaktivní osnova předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2018/JAZ03