PřF:JALS03 Angličtina pro Life Sciences 3 - Informace o předmětu
JALS03 Angličtina pro Life Sciences 3
Přírodovědecká fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník) - Garance
- Mgr. Markéta Dudová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JALS03/01: Po 15:00–16:50 C15/114, M. Dudová
JALS03/02: Po 17:00–18:50 C15/114, M. Dudová
JALS03/03: Po 11:00–12:50 C15/114, M. Dudová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk. Kurz je určen pro studenty biologie, biochemie, antropologie a RECETOX.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Analytická biochemie (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Analytická biochemie (program PřF, N-BCH)
- Analytická biochemie (program PřF, N-BIC)
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, B-ANT)
- Antropologie (program PřF, N-AN)
- Antropologie (program PřF, N-ANT)
- Antropologie (program PřF, N-BI)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Bioanalytická chemie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Biotechnologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Klinická biochemie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-BIC)
- Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, N-LGM)
- Bioanalytik - odborný pracovník v laboratorních metodách (program PřF, N-BCH)
- Biochemie (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biochemie (program PřF, B-BIC)
- Biochemie (program PřF, N-BCH)
- Biochemie (program PřF, N-BIC)
- Biologie člověka a paleogenetika (program PřF, B-EMB)
- Biologie člověka (program PřF, N-BCL)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCB) (2)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, B-MBB)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, N-MBB)
- Biosystematika rostlin (program PřF, N-BOT)
- Biotechnologie (program PřF, N-BTC)
- Botanika (program PřF, N-EB)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Biosystematika rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Ekologie rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Fykologie a mykologie)
- Buněčná biologie (program PřF, B-EMB)
- Buněčná biologie (program PřF, N-CELLBI)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Botanika)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Zoologie)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EKB)
- Ekologie rostlin (program PřF, N-BOT)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, B-MBB)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, N-MBB)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, B-EMB)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, N-EBR)
- Experimentální biologie živočichů a imunologie (program PřF, B-EMB)
- Fykologie a mykologie (program PřF, N-BOT)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Fyziologie (program PřF, N-EBZ)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Imunologie (program PřF, N-EBZ)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika pro odborné pracovníky v laboratorních metodách (program PřF, N-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-LGM)
- Matematická biologie (program PřF, B-EXB)
- Matematická biologie (program PřF, N-EXB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Mikrobiologie (program PřF, B-EMB)
- Mikrobiologie (program PřF, N-MIK)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EMB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Antropogenetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Molekulární biologie a genetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB, směr Antropogenetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB, směr Molekulární biologie a genetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-MBG)
- Ochrana přírody - botanika (program PřF, N-OCH)
- Ochrana přírody - zoologie (program PřF, N-OCH)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Antropobiologie a antropogenetika)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Antropobiologie a antropogenetika)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-UCB) (2)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-UCC) (2)
- Vývojová biologie (program PřF, N-EBZ)
- Zoologie (program PřF, N-EB)
- Zoologie (program PřF, N-ZOL)
- Životní prostředí a zdraví (program PřF, B-ZPZ)
- Životní prostředí a zdraví (program PřF, N-ZPZ)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je prohlubování znalosti anglického jazyka prostřednictvím vědeckých témat, která jsou blízká oborům, které studenti studují. V kurzu se pracuje s autentickými odbornými texty, na jejichž základě si studenti rozvinou slovní zásobu a uvědomí gramatické jevy. Kurz klade důraz na komunikační dovednosti, které budou procvičovány pomocí diskuzí, rozhovorů, práce ve skupinkách a prezentací. Součástí kurzu je také poslech odborných podcastů a videí. V kurzu se bude procvičovat i dovednost psaní, aby studenti dokázali napsat abstrakt k vědecké práci a jiné žánry akademického a vědeckého psaní.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen: porozumět autentickému odbornému textu na úrovni B2 ERR porozumět mluvenému projevu na odborné téma na úrovni B2 ERR komunikovat na odborné téma na úrovni B2 ERR zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam vyhledat v textu specifické informace formulovat hlavní myšlenku textu shrnovat podstatné informace informovat o svém studiu a výzkumu porozumět popisu pracovních / výzkumných pozic napsat životopis na míru vybranému místu napsat žádost o zaměstnání vést si patřičně u konkurzu popsat proces související se studovaným oborem prezentovat odborná témata z více pohledů aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata
- Osnova
- CV; Abstract; Presentation; Peer review; Synthesis
- Literatura
- CIHOVÁ, Jarmila. Textbook for students of life science : english for specific purpores. 1. vyd. Bratislava: Comenius University, 2000, 154 s. ISBN 8022314684. info
- Výukové metody
- semináře odborného anglického jazyka, analýza odborného textu, porozumění čtenému textu, poslechová cvičení, porozumění slyšenému textu, diskuse (ve dvojicích, ve skupinách,společná kontrola), simulace pracovního pohovoru, vzájemné hodnocení studentů
- Metody hodnocení
- práce na zadaných úkolech, účast na hodinách
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2021/JALS03