PřF:JAZ01 Angličtina pro geografy I - Informace o předmětu
JAZ01 Angličtina pro geografy I
Přírodovědecká fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dlabolová (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ01/01: Po 12:00–13:50 J2, D. Dlabolová
JAZ01/02: Čt 10:00–11:50 J2, D. Dlabolová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/80, pouze zareg.: 0/80 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a regionální rozvoj)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, B-AG, směr Geoinformatika a trvalá udržitelnost)
- Aplikovaná geografie a geoinformatika (program PřF, N-AGG)
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzická geografie (program PřF, B-GEK)
- Fyzická geografie (program PřF, N-FYG)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GEK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GKG)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCZ) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-GEK)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-GEK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Sociální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK)
- Sociální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-SGR)
- Sociální geografie (program PřF, B-GEK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-UCZ) (2)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a geografických tématech
prezentovat jednoduchá geografická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout jednoduchý geografický text
klasifikovat
porovnávat
určit příčiny a důsledky
popsat proces
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata. - Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a geografických tématech
prezentovat jednoduchá geografická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout jednoduchý geografický text
klasifikovat
porovnávat
určit příčiny a důsledky
popsat proces
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata. - Osnova
- Tertiary Education
- Earth System
- Processes on Earth
- Map and Globe terms
- Describing countries
- Urbanization
- Demography
- Literatura
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- PETERS, Sarah a Tomáš GRÁF. Nová cvičebnice anglické gramatiky : 8500 příkladů s řešením na protější straně. 1. vyd. Praha: Polyglot, 1998, 437 s. ISBN 8086195007. info
- PLUMMER, Charles C. a David MCGEARY. Physical geology :with interactive plate tectonics CD-ROM. 7th ed. Dubuque: Wm. C. Brown Communications, 1996, 539 s. +. ISBN 0-697-26676-1. info
- Výukové metody
- Kurz odborného jazyka: analýza odborného textu, cvičení na porozumění čteného/ mluveného autentického projevu, cvičení na výslovnost,gramatiku, cvičení na akademickou a odbornou slovní zásobu, krátké prezentace a diskuse, terminologie, akademická slovní zásoba
- Metody hodnocení
- - attendance 80% - completed class assignments, active coursework
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/sci/podzim2021/JAZ01/index.qwarp
Pro aktualní infornmace sledujte interaktivní osnovu předmětu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2021/JAZ01