PřF:JALS01 Angličtina pro Life Sciences 1 - Informace o předmětu
JALS01 Angličtina pro Life Sciences 1
Přírodovědecká fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník) - Garance
- Mgr. Anna Bízková Doleželová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JALS01/01: Po 9:00–10:50 C15/227, A. Bízková Doleželová
JALS01/02: Po 11:00–12:50 C15/227, A. Bízková Doleželová
JALS01/03: Po 13:00–14:50 C15/227, A. Bízková Doleželová
JALS01/04: Čt 10:00–11:50 C15/227, A. Bízková Doleželová
JALS01/05: Čt 12:00–13:50 C15/227, A. Bízková Doleželová
JALS01/06: St 10:00–11:50 C15/114, M. Dudová
JALS01/07: Čt 14:00–15:50 C15/114, M. Dudová
JALS01/08: Čt 16:00–17:50 C15/114, M. Dudová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, B-ANT)
- Antropologie (program PřF, N-AN)
- Antropologie (program PřF, N-ANT)
- Antropologie (program PřF, N-BI)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Bioanalytická chemie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Biotechnologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Klinická biochemie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-BIC)
- Biochemie (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biochemie (program PřF, B-BIC)
- Biochemie (program PřF, N-BCH)
- Biochemie (program PřF, N-BIC)
- Bioinformatika (program PřF, B-BIC)
- Biologie člověka a paleogenetika (program PřF, B-EMB)
- Biologie člověka (program PřF, N-BCL)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCB) (2)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, B-MBB)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, N-MBB)
- Biomolekulární chemie (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Biomolekulární chemie (program PřF, N-BCH)
- Biomolekulární chemie (program PřF, N-BIC)
- Biosystematika rostlin (program PřF, N-BOT)
- Biotechnologie (program PřF, N-BTC)
- Botanika (program PřF, N-EB)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Biosystematika rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Ekologie rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Fykologie a mykologie)
- Buněčná biologie (program PřF, B-EMB)
- Buněčná biologie (program PřF, N-CELLBI)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Botanika)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Zoologie)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EKB)
- Ekologie rostlin (program PřF, N-BOT)
- Environmentální chemie a toxikologie (program PřF, B-ZPZ)
- Environmentální zdraví (program PřF, B-ZPZ)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, B-MBB)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, N-MBB)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, B-EMB)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, N-EBR)
- Experimentální biologie živočichů a imunologie (program PřF, B-EMB)
- Fykologie a mykologie (program PřF, N-BOT)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Fyziologie (program PřF, N-EBZ)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Imunologie (program PřF, N-EBZ)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika pro odborné pracovníky v laboratorních metodách (program PřF, N-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-LGM)
- Matematická biologie (program PřF, B-EXB)
- Matematická biologie (program PřF, N-EXB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Mikrobiologie (program PřF, B-EMB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EMB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Antropogenetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Molekulární biologie a genetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB, směr Antropogenetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB, směr Molekulární biologie a genetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-MBG)
- Ochrana přírody - botanika (program PřF, N-OCH)
- Ochrana přírody - zoologie (program PřF, N-OCH)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Antropobiologie a antropogenetika)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Antropobiologie a antropogenetika)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-UCB) (2)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Vývojová biologie (program PřF, N-EBZ)
- Zoologie (program PřF, N-EB)
- Zoologie (program PřF, N-ZOL)
- Životní prostředí a zdraví (program PřF, B-ZPZ)
- Životní prostředí a zdraví (program PřF, N-ZPZ)
- Cíle předmětu
- Tento kurz je určen zejména studentům biologických oborů, biochemie, antropologie a oborům vyučovaných v centru RECETOX. Cílem kurzu je seznámit studenty s tématy, které jsou blízké jejich oborovému zaměření a na jejich základě prohloubit gramatiku, rozšířit slovní zásobu a zlepšit písemný projev, který odpovídá zásadám akademického projevu. Kurz se zaměřuje na komunikační dovednosti (diskuze, parafráze, prezentace vědeckého tématu), porozumění mluvenému slovu (poslech populárně naučných videí a podcastů), porozumění psanému textu (četba populárně naučných/odborných článků) a částečně i psanému projevu.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen: - používat v kontextu rozšířenou odbornou slovní zásobu z oboru; - aplikovat vybrané gramatické jevy v odborných kontextech; - identifikovat v odborném textu hlavní myšlenky; - pochopit význam autentického odborného textu; - ovládat jazykové funkce v angličtině, např. definovat, popsat proces, porovnávat a vysvětlit příčinu a následek; - ústně shrnout hlavní myšlenky odborného/populárně naučného textu; - porozumět autentickému mluvenému projevu na odborné téma; - diskutovat o obecných a odborných tématech. - napsat akademický email.
- Osnova
- Explaining concepts. Speaking about a controversial problem. Describing and explaining a process. Describing an experiment. Comparing and contrasting. Classifying systems. Describing a cause and effect relationship. Speculating on an issue.
- Výukové metody
- The course is taught in English and employs the following approaches: communicative language teaching, task-based teaching and discovery learning. It is learner-focused and encourages students to practise autonomy, i.e., being responsible for their own learning. The tasks and activities may include: pair/group discussions and debates, mini projects (presentations, practical writing tasks, recordings), games and self-directed grammar and vocabulary work.
- Metody hodnocení
- Aktivní práce v hodinách, spolupráce na týmových úkolech, 80% přítomnost ve výuce. Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je splnění zápočtových úkolů v průběhu semestru.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2024/JALS01