PHMVEL Management veletrhů

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2010

Předmět se v období jaro 2010 nevypisuje.

Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Lenka Jaterková (přednášející)
doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 44 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/44, pouze zareg.: 0/44, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/44
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem kurzu je předání praktických zkušeností z oblasti řízení veletrhů studentům a umožnit jim kontakt s reálným fungováním veletržních činností prostřednictvím přednášek a diskuzí s odborníky z veletržního prostředí.

Dále předmět:
- seznamuje s principy fungování veletržního průmyslu v ČR a ve světě,
- podává základní přehled o historickém vývoji i současném fungování veletržního průmyslu,
- objasňuje veletržní praxi z pohledu vystavovatele, veletržní společnosti i návštěvníka.

Součástí předmětu je:
- Exkurze do areálu Veletrhy Brno
- Interaktivní seminář „Jak lépe uspět na veletrhu“, kde si studenti vyzkouší plánování veletrhu v praxi
Osnova
  • Přednáška I. – Úvod do veletržního průmyslu
  • Přednáška II. – Srovnání problematiky veletržního průmyslu v ČR a ve světě
  • Přednáška III. – Veletrh jako efektivní marketingový nástroj
  • Přednáška IV. – Příprava veletrhu z pohledu organizátora veletrhu
  • Přednáška V. – Příprava veletrhu z pohledu firmy
  • Přednáška VI. – Realizace expozic a služby
  • Přednáška VII. – Podpora veletrhů MPO
  • Přednáška VIII. – Veletržní logistika, technické zázemí, infrastruktura
  • Přednáška IX. – Exkurze do areálu BVV v době konání veletrhu
  • Přednáška X. – Jak uspět na veletrhu - případová studie
  • Přednáška XI. – Jak uspět na veletrhu? - I. SEMINÁŘ
  • Přednáška XII. – Jak uspět na veletrhu? – II. SEMINÁŘ
  • Přednáška XIII. – Jak uspět na veletrhu? – III. SEMINÁŘ
Literatura
  • BALUŠKA, M. Veĺtrhy a ich marketingové funkcie. Dostupné na http://www.agrokomplex.sk/publikacia.htm
  • SVOBODA, Václav. Vystavujeme na veletrhu : jak expozici připravit a realizovat, aby splnila všechny požadované cíle. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002, vii, 110. ISBN 8072266454. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka, Monika HRUBALOVÁ a Jana GIRGAŠOVÁ. Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 159 s. ISBN 8024708949. URL info
  • BUREŠ, Ivan. Jedeme na veletrh! :100 tipů jak efektivně využít účasti na výstavách a veletrzích. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 149 s. ISBN 80-85943-95-6. info
Metody hodnocení
Kurz má formu přednášek. V průběhu kurzu lze získat certifikát o absolvování kurzu.

Zkouška: podmínkou úspěšného složení zkoušky je dosažení alespoň 60 % z 20 bodů, tj. alespoň 12 bodů.

Podmínky připuštění ke zkoušce:
- absolvování semináře „jak uspět na veletrhu“
- aktivita na přednáškách

Certifikát o absolvování předmětu:
Certifikát bude udělen studentům s vynikajícími výsledky u zkoušky (známky A,B,C) a je nutné získat min. 6 bodů za účast a aktivitu na přednáškách. Certifikát může být přínosem při žádosti ozaměstnání u společnosti Veletrhy Brno, jiné podobně orientované společnosti nebo může být využit jako příloha k životopisu při žádosti o zaměstnání či zahr. studium. Všem úspěšným studentům bude Certifikát předán po skončení zkouškového období, příp. začátkem následujícího semestru.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.