PdF:FY2MP_EL E-learning ve vzdělávání - Informace o předmětu
FY2MP_EL E-learning ve fyzikálním vzdělávání
Pedagogická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ing. Mgr. Jan Krejčí (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Fy2MP_DPV Didaktika přírodních věd úvod.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je umožnit studentům přiblížit e-Learningový materiál, tedy podpůrný materiál pro efektivní samostudium.
Studenti vytvoří skupinu a dohodnou se na tématu s učitelem, rozdělí si tvorbu konkrétního výukového modulu.
Předpokládá se elektronická virtuální komunikace - v dohodnutých termínech své dílčí příspěvky představí skupině a s pedagogem vyhodnotí přínos pro zamýšlený výukový modul.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět struktuře a organizování e-kurzů
- navrhnout obsah a členění jednoduchého e-kurzu - Osnova
- Využití vícesmyslového přijímání informace v učebním procesu. Princip e-Learningu (logický sled, metody sdílení a předávání informací, jejich chápání, uvádění do souvislostí a využití, implementace do výukového materiálu). Kreativní zdroje (informační sítě, databáze, audiovizuální prostředky, text, fotografie, kresba, zvuk, film, animace).
- Tvorba výukového modulu (libreto" námět,scénář, storyboard, produkce a editace).
- Nelineární interaktivní výukové materiály (podpora kombinačního a strategického myšlení, paměti, prohlubování vědomostí, postřehu a vnímavosti, pracovních návyků a systematičnosti).
- Výukový materiál jako hra nebo příběh (popis děje, personifikace na vypravěče, zápletka, peripetie, katarze, časový plán, vlastní hodnocení slabých a silných stránek, doplňující cvičení, přínos a způsob šíření výukového dílka
- Literatura
- Conceptual modeling for e-business and the web : ER 2000 Workshops on Conceptual Modeling Approaches for E-Business and The World Wide Web and Conceptual Modeling, Salt Lake City, Utah, USA, October 9-12, 2000 : proceedings. Edited by Stephen W. Liddle - Heinrich Christian Mayr - Bernhard Thalheim. Berlin: Springer, 2000, x, 177. ISBN 3540410732. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/PedF:FY2MP_EL!
- Výukové metody
- teoretická příprava a praktická cvičení s moduly
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení je prováděno na základě předloženého výsledného výukového materiálu a vyhodnocení přínosů pro celý tým
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FY2MP_EL