Your selection contains 184 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda, Silvie PŘEVRÁTILOVÁ and Kateřina ŠORMOVÁ. Aktuální výzvy pro začínající češtináře: vícejazyčnost, autonomie a CLIL (Current Challenges for Novice Czech Language Teachers: Plurilingualism, Autonomy, and CLIL). Didaktické studie. 2024, vol. 16, No 1, p. 121-140. ISSN 1804-1221.
    2. BOUCNÍK, Daniel. Gender Syncretism in Romanian. In 25th Annual International Conference of the English Department. 2024.
    3. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda, Marie NOVÁKOVÁ and Michal MIKL. Lost and found? In Interdisciplinary Workshop on Language and Trauma, 18.-22. 3. 2024, Essen, online-sessions. 2024.
    4. BOUCNÍK, Daniel. Morphosyntax of Czech Binary Gender Derivation: A Nanosyntactic Perspective. In Bienále české lingvistiky 2024. 2024.
    5. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda, Markéta TAUSSIKOVÁ and Ivana REŠKOVÁ. Poslechnu si srdíčko, jak dělá „ťuky ťuk“ aneb komunikace zahraničních lékařů s dětským pacientem v češtině (Let's listen to your heart go “thump thump” – The communication of foreign doctors with child patients in Czech). In Výuka jazyků na lékařských fakultách III, 11.–12. 9. 2024. 2024.
    6. BOUCNÍK, Daniel. Romanian Gender Syncretism. In BerlinBrnoVienna. 2024.
    7. BOUCNÍK, Daniel. The Nanosyntax of Binary Gender in Czech. In 11th CONFERENCE FOR YOUNG SLAVISTS IN BUDAPEST. 2024.
    8. BOUCNÍK, Daniel. The teacher and the frog: Unveiling Czech gender shifts with nanosyntax. In Linguistics Beyond and Within. 2024.
    9. BOUCNÍK, Daniel. Unveiling the Morphosyntactic Processes in Czech Binary Gender Derivation: A Nanosyntactic Perspective. In Oxford Postgraduate Conference in Linguistics (LingO). 2024.

    2023

    1. BOUCNÍK, Daniel. *ABA in Yelmek : A nanosyntactic account. In brnoberlinvienna. 2023.
    2. BOUCNÍK, Daniel. Doktorský den Ústavu českého jazyka FF MU 2023 (PhD Day of the Department of Czech Language at Faculty of Arts, Masaryk University, 2023). 2023.
    3. ALCHAZIDU, Athena, Kateřina CHUDOVÁ, Anne CARR, William BOOTH, Pilar CONSTANZO, Gabriela BONILLA and Patricia TINEO. Epistemic (In)justice: Whose voices count? Listening to migrants and students. Journal of Comparative & International Higher Education. Comparative and International Education Society (CIES) Higher Education Special Interest Group (HESIG), 2023, vol. 2023, Vol. 15 No. 5 (2023): Special, p. 111–127, 16 pp. ISSN 2151-0393. Available from: https://dx.doi.org/10.32674/jcihe.v15i5.5811.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Escribir desde la periferia. La Transición checoslovaca reflejada en la obra de autoras checas. 2023.
    5. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda. Julie Sedivy (2021): Memory Speaks: On Losing and Reclaiming Language and Self. Nová čeština doma a ve světě. 2023, vol. 2023, No 1, p. 17-20. ISSN 1805-367X.
    6. ALCHAZIDU, Athena and Miroslav HORÁK. Los roles de las universidades y su contribución a la implementación de los objetivos de desarrollo sostenible de la Amazonía mediante los proyectos de UNIDA (The role of Universities and their contribution to the implementation of the sustainable development goals of the Amazon region through UNIDA project). In Ciro Alfonso Serna Mendoza et. al. Neoliberalismo y Medioambiente. První. Cauca, Colombia: Institución Universitaria Colegio Mayor del Cauca, 2023, p. 139-150. GIFIN. ISBN 978-958-98439-4-9.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Multilingual Mind and the Impact of (Negative) Emotions. In Interdisciplinary Workshop on Language and Trauma, 8.-10. 3. 2023, Universität Duisburg-Essen, Německo. 2023.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Why Emotions Matter in Language Learning. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, p. 1-5. ISSN 1755-9715.
    9. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda. Zprostředkující jazyk ve výuce češtiny pro cizince - pomocník, nebo sabotér? (Mediation language in Czech as a foreign language classes - a helper or a saboteur?). In Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře, Brno 14.–15. června 2023. 2023.

    2022

    1. ALCHAZIDU, Athena. Aktivismus domorodých žen v Amazonii (Indigenous Women Activists in the Amazon). In Iberoamerický týden. 2022.
    2. FUMERTON, Patricia, Pavel KOSEK, Marie HANZELKOVÁ, Alena ANDRLOVÁ FIDLEROVÁ, Hana BOČKOVÁ, Veronika BROMOVÁ, Kateřina BŘEZINOVÁ, Iva BYDŽOVSKÁ, Jiří DUFKA, Piotr GROCHOWSKI, Věra FROLCOVÁ, Markéta HOLUBOVÁ, Jakub IVÁNEK, Jitka MACHOVÁ, Hana GLOMBOVÁ, Romana MACHÁČKOVÁ, Maciej Jerzy METRAK, Olga NAVRÁTILOVÁ, Tomáš SLAVICKÝ, Peter RUŠČIN, Kateřina SMYČKOVÁ, Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI, Monika SZTURCOVÁ, Dmitrij TIMOFEJEV, Jan MALURA, Jana POLÁKOVÁ and Jana PLESKALOVÁ. Czech Broadside Ballads as Text, Art, Song in Popular Culture, c.1600–1900. Amsterdam: Amsterdam University Press B. V., 2022, 498 pp. ISBN 978-94-6372-155-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5117/9789463721554.
    3. FUMERTON, Patricia, Pavel KOSEK and Marie HANZELKOVÁ. Czech Broadside Ballads as Text, Art, Song in Popular Culture, c.1600–1900. Amsterdam: Amsterdam University Press B. V., 2022, 498 pp. ISBN 978-94-6372-155-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5117/9789463721554.
    4. KOSEK, Pavel, Michaela BOHÁČOVÁ, Veronika BROMOVÁ, Marie HANZELKOVÁ, Věra FROLCOVÁ, Jiří DUFKA, Martin DROZDA, Jana POLÁKOVÁ, Jana PLESKALOVÁ, Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI, Olga NAVRÁTILOVÁ and Hana BOČKOVÁ. Czech broadside ballads in the international context. Brno 8 - 10 September 2022. 2022.
    5. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem (Czech as a Foreign Language and Communicating With Children in the Paediatric Clinical Setting). Online. In Veronika Dvořáčková, Libor Švanda & Ivana Rešková. Výuka jazyků na lékařských fakultách II. Sborník příspěvků z konference 9.–10. 9. 2021 BRNO. Brno: MU, 2022, p. 140-147.
    6. POLÁKOVÁ, Jana, Hana BOČKOVÁ, Martin DROZDA, Jiří DUFKA, Věra FROLCOVÁ, Marie HANZELKOVÁ, Markéta HOLUBOVÁ, Jakub IVÁNEK, Pavel KOSEK, Maciej Jerzy METRAK, Olga NAVRÁTILOVÁ, Jana PLESKALOVÁ, Tomáš SLAVICKÝ and Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI. Dvanácte vrchů ten strom má : Kramářské a poutní tisky s náboženskou tematikou. Výstava (A Twelve Top Tree : Czech Religious Broadside Ballads and Pilgrimage Chapbooks). 2022.
    7. POLÁKOVÁ, Jana, Hana BOČKOVÁ, Daniel DRÁPALA, Martin DROZDA, Jiří DUFKA, Věra FROLCOVÁ, Marie HANZELKOVÁ, Markéta HOLUBOVÁ, Jakub IVÁNEK, Marta KONDROVÁ, Pavel KOSEK, Maciej Jerzy METRAK, Olga NAVRÁTILOVÁ, Jana PLESKALOVÁ, Tomáš SLAVICKÝ and Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI. Dvanácte vrchů ten strom má: Kramářské a poutní tisky s náboženskou tematikou: Katalog k výstavě / A Twelve Top Tree: Czech Religious Broadside Ballads and Pilgrimage Chapbooks: Exhibition catalogue. Ed. Michaela Boháčová (A Twelve Top Tree: Czech Religious Broadside Ballads and Pilgrimage Chapbooks: Exhibition catalogue. Ed. Michaela Boháčová). Brno: Moravské zemské muzeum,, 2022, 134 pp. ISBN 978-80-7028-557-2.
    8. ALCHAZIDU, Athena. El Cómic como recurso didáctico al aplicar el método de enseñanza por tareas para desarrollar la creatividad en las clases de ELE (The use of comics as a didactic tool in the application of the task-based learning method to develop creativity in Spanish as a foreign language classes). In I International Conference Teaching with Comics. 2022.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Homogenity as Utopia? The challenges of a neurolinguistic research focusing on plurilingual/multilingual speakers. In CERCLES 2022. The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change. Porto 14.-17. 9. 2022. 2022.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Můžeme zapomenout jazyk? (Can we forget a language?). In IX. mezinárodní konference českých škol v zahraničí, 25.-29. 7. 2022. 2022.
    11. FUMERTON, Patricia, Pavel KOSEK and Marie HANZELKOVÁ. Personal and Intimate: Czech Broadside Ballads as Text, Art, and Song in Popular Culture, ca. 1600–1900. In Czech broadside ballads in the international context. 2022.
    12. DOLEŽÍ, Linda and Kateřina MÜLLEROVÁ. Plurilingual Competence in a Child: Case Study. In Appreciating Plurilingual Competencies: Current and Future Perspectives. 2022.
    13. ALCHAZIDU, Athena. Representaciones de la corporeidad femenina en Mujeres que trepan a los árboles de Patricia de Sousa (Female Body and its representation in Mujeres que trepan a los árboles by Patricia de Souza). In CIELO Imagen y memoria del cuerpo en la literatura, el cine y el teatro. 2022.
    14. ALCHAZIDU, Athena. Representaciones de la corporeidad femenina en Mujeres que trepan a los árboles de Patricia de Sousa (Female Body and its representation in Mujeres que trepan a los árboles by Patricia de Souza). In CIELO Imagen y memoria del cuerpo en la literatura, el cine y el teatro. 2022.

    2021

    1. ALCHAZIDU, Athena, Miroslav HORÁK and Cecilia UGALDE. Amazonía Unida 2a parte (Amazonia Unida, 2nd part). 1st ed. Brno: Mendelu, 2021, 130 pp. UNIDA, 2. ISBN 978-80-7509-732-3.
    2. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem (Czech as a Foreign Language and Communication with a Child Patient). In Výuka jazyků na lékařských fakultách II, Brno, 9.–10. 9. 2021. 2021.
    3. ALCHAZIDU, Athena. Desarrollo de la Lectoescritura en las clases de ELE con el uso de textos literarios (The Use of Literary Texts in the Spanish as a Foreign Language Classroom). In Congreso CESPE 2021. 2021.
    4. ALCHAZIDU, Athena. El surgimiento de Abya Yala y el despertar de la conciencia indígena como producto de la dinámica entre centro y periferia (The Emergence of The birth of the Abya Yala Concept and the Revived Perception of Indigenous Identity as a Product of Dynamics Between the Center and the Periphery). In Center and Periphery. 2021.
    5. ALCHAZIDU, Athena. Imaginación y humor en la obra de autores checos en el período de la Transición (Imagination and Humour in the Works of Czech Authors during the Transition). 2021.
    6. ALCHAZIDU, Athena. Imaginarios de la Amazonía: la selva amazónica bajo diversas perspectivas y sus representaciones en imágenes, documentos históricos, textos literarios y en la oralidad indígena (Imaginaries of the Amazon: the Amazon Rainforest from Different Perspectives and its Representations in Images, Historical Documents, Literary Texts and Indigenous Orality.). 1st ed. Brno: Mendelu, 2021, p. 8 - 45, 37 pp. UNIDA, 2. ISBN 978-80-7509-732-3.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí (How to support multilingualism (not only) in children). In Suchomelová, Lenka. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2020. Praha: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2021, p. 97-102. ISBN 978-80-7470-343-0.
    8. DOLEŽÍ, Linda. „Live” your language while learning and you might not lose it! In Narratives of Success and Failure: Stories from Foreign Language Teachers and Learners. 32nd International Conference on Foreign/Second Language Acquisition. Szczyrk 20.-21. 5. 2021, Poland. 2021.

    2020

    1. KURFÜRSTOVÁ, Petra, Iveta ŠAFRATOVÁ and Linda DOLEŽÍ. Acquisition of polarity items in Czech children: An experimental study. Crossroads: A Journal of English Studies. 2020, vol. 2020, No 30, p. 39-56. ISSN 2300-6250. Available from: https://dx.doi.org/10.15290/CR.2020.30.3.03.
    2. ALCHAZIDU, Athena, Miroslav HORÁK, Cecilia UGALDE and Narcisa ULLAURI DONOSO. Amazonía Unida 1a parte (Amazonia Unida, 1st part). In Horák, Miroslav; Alchazidu, Athena; Ugalde, Cecilia; Ullauri Donoso, Narcisa. Amazonía Unida 1a parte. Mendelu. Brno: Mendelu, 2020, p. 118-130. UNIDA, 1. ISBN 978-80-7509-736-1.
    3. ALCHAZIDU, Athena, Miroslav HORÁK, Cecilia UGALDE and Narcisa ULLAURI DONOSO. Amazonía Unida 1a parte (Amazon Unida Part 1). 1st ed. Brno: Mendelu, 2020, 130 pp. ISBN 978-80-7509-736-1.
    4. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. América Latina: Amenazas, desafíos y oportunidades (Latin America: Threads, Challenges and Opportunities). 2020.
    5. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Contenidos culturales en el aula de ELE (Culture in classes of Spanish as Foreign Language). 2020.
    6. DOLEŽÍ, Linda, Marek BARTOŇ and Michal MIKL. Context of learning as a potential factor in successful language maintenance – A case study. In Language Centres at Crossroads. Open directions for new generations of learners. CERCLES Conference, Brno 10.-12. 9. 2020. 2020.
    7. ALCHAZIDU, Athena. El traductor en su laberinto: retos de la traducción literaria (Translators in their Labyrinth: Challanges of the Literary Translation). In Día Internacional de la Traducción. 2020.
    8. ALCHAZIDU, Athena. Globalization and Oral traditions : Some Remarks on Indigenous Orality in the Amazon. Obra digital. Revista de comunicación. Vic, 2020, vol. 18, No 1, p. 25-31. ISSN 2014-5039. Available from: https://dx.doi.org/10.25029/od.2020.265.18.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí (How to support multilingualism (not only) in children). In 71. setkání Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. 2020.
    10. DOLEŽÍ, Linda. L2 English as a Backup for L3 Czech. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, vol. 10, No 2, p. 15-24. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-2.
    11. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Taller: Enseñanza de ELE (Workshop: Teaching Spanish as a Foreign Language). 2020.
    12. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Taller: Métodos de activación en las clases de ELE (Workshop: Activation Methods in Spanish Language Classes). 2020.

    2019

    1. ŠAFRATOVÁ, Iveta, Petra KURFÜRSTOVÁ and Linda DOLEŽÍ. Acquisition of polarity items in Czech children. In Theoretical and Applied Linguistics Conference 3. 2019.
    2. ALCHAZIDU, Athena. El narrador infantil en Una tarde con campanas de Juan Carlos Méndez Guédez (Child Narrator in the novel Una tarde con campanas by Juan Carlos Méndez Guédez). In XV Coloquio Internacional «Literatura panhispánica y sus valores». 2019.
    3. DOLEŽÍ, Linda. Jazyky a zapomínání (Languages and Forgetting). In XI. mezinárodní konference českých škol v zahraničí. 2019.
    4. DOLEŽÍ, Linda. Language Attrition. In Týden CJV. 2019.
    5. ALCHAZIDU, Athena. Legado cultural e identidad (Cultural Legacy and Identity). In Diversidad Cultural. 2019.
    6. DOLEŽÍ, Linda. L2 English as a Backup for L3 Czech. In Teaching and Learning Languages in the Shadow of Lingua Franca. Brno 15.-16. 11. 2019. 2019.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Více než jazyk: Prohlubování interkulturních kompetencí během Jazykového tandemu na LF MU (More than language: Improving intercultural competences during Language Tandem at Faculty of Medicine, Masaryk University). In Čeština a slovenština jako cizí jazyky na lékařských fakultách. 2019.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Why do we forget languages? - Or do we? In The International Language Symposium, 6.-8. 6. 2019, Brno. 2019.

    2018

    1. DOLEŽÍ, Linda. Acquiring words in L1 and L2 - Implications for language learning and teaching. In Elena Nikolajová Kupferschmidtová, Patrizia Prando Šušová. Rebus Linguae. Volume 2. Non-Conference Peer-Reviewed Collection of Papers. Bratislava, 2018, p. 110-119. ISBN 978-80-223-4611-5.
    2. DOLEŽÍ, Linda. Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti (Diagnostics Of Language Competences in Children with Different Mother Tongues – Current Situation, Limits and Possibilities). Online. Didaktické studie. Praha: UK, 2018, vol. 10, No 1, p. 125-134.
    3. DOLEŽÍ, Linda and Alicja Ewa LEIX. Fakjů pane učiteli - Aneb výuka (nejen) cizích jazyků pro náctileté (Fack ju Göhte - Or Teaching (not only) Foreign Languages to Teenagers). In Týden učitelství. 2018.
    4. DOLEŽÍ, Linda, Marek BARTOŇ and Michal MIKL. Hidden Languages in Brain: a Case fMRI Study. In Multilingual Awareness and Multilingual Practices, 22.-23. 11. 2018 Tallinn, Estonia. 2018.
    5. DOLEŽÍ, Linda. Jazyky bez hranic? (Languages without borderlines?). In Týden češtiny ve světě. Jubilejní X. mezinárodní konference Českých škol bez hranic a spolupracujících škol. 2018.
    6. ALCHAZIDU, Athena. La literatura como instrumento eficaz de transmisón de valores universales (Literature as an efficicient tool for spreading universal values). In UNICAES Ilobasco, El Salvador. 2018.
    7. DOLEŽÍ, Linda and Adéla KAŠPAROVÁ. Používání spojky nýbrž u žáků 3.-9. tříd základní školy (Using conjunction nýbrž in primary school pupils from 3.-9. grades). In Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 9.-10. 5. 2018, PedF UK Praha. 2018.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko! Hudební činnosti v logopedické prevenci. Online. Czech Language News. 2018, No 48, p. 11-12.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Uprchlíci u nás a v Evropě - současná situace a možnosti podpory. Týden pro inkluzi. (Refugees in our country and in Europe - current situation and possibilities of support. Inclusion Week.). 2018.
    10. ALCHAZIDU, Athena. Uso de las nuevas tecnologías en la enseňanza de interpretación (Using modern tecnologies in teaching interpretation). In UNICAES Ilobasco, El Salvador. 2018.
    11. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Workshop k výstavě Analfabeta Negramotná a další hrdinové z knih (Illiterate Analphabet and other literary heroes, complementary workshop). 2018.

    2017

    1. ALCHAZIDU, Athena. Adaptaciones y traducciones del Quijote al Checo (Asaptations and Translation of Don Quiyote into Czech). In Ad Translationem. Pocta Jiřímu Levému. 2017.
    2. VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel, Athena ALCHAZIDU and Magdaléna KOLMANOVÁ. Coloquio Internacional «Realidades y alusiones del texto teatral. Estudios sobre la dramaturgia contemporánea en Espaňa e Hispanoamérica» (International Coloquium "Reality and Suggestion in Drama. Studies on Contemporary Spanish and Latin American Drama"). 2017.
    3. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení (Czech as a foreign/second language and specific learning impairment). Online. In Linda Doleží. Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory. AUČCJ, 2017, p. 17-22. ISBN 978-80-270-3186-3.
    4. ALCHAZIDU, Athena. De guerreras y rebeldes a lideresas y activistas (From Woman Warriors and Rebels to Leaders and Activists). Online. In Secretaría General Técnica, Subdirección General de Documentación y Publicaciones. Actas del XX Encuentro de profesores de español de Eslovaquia. Bratislava: Ministerio de Educación y Deporte, Espana, 2017, p. 8-16, 8 pp. ISBN 978-80-971962-6-4.
    5. DOLEŽÍ, Linda. Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti (Diagnostics of language competences in children with different mother tongues – current situation, limits and possibilities). In Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 2.-4. 5. 2017, PedF UK Praha. 2017.
    6. DOLEŽÍ, Linda and Alicja Ewa LEIX. Fakjů pane učiteli - Aneb výuka (nejen) cizích jazyků pro náctileté (Fack ju Göhte - Or Teaching (not only) Foreign Languages to Teenagers). In Týden učitelství. 2017.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Hrajeme si s říkankami. Metodická příručka. (Playing with Nursery Rhymes. Teachers´ Guide.). Praha: NIDV, 2017. ISBN 978-80-7578-003-4.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Kompetence lektora češtiny jako cizího jazyka (Competences of Teacher of Czech as a Foreign Language). In Setkání lektorů češtiny jako cizího jazyka, Ludwig-Maximilians-Universität München, 19. 5. 2017, Německo. 2017.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Nový encyklopedický slovník češtiny (New Encyclopedic Dictionary of Czech). Czech Language News. International Association of Teachers of Czech, 2017, No 47, p. 7-8. ISSN 1085-2950.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Role komunity při začleňování dětí-uprchlíků v Libanonu. Inkluze 5. (The Role of Community within Integration of Children-Foreigners in Lebanon. Inclusion 5.). 2017.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory.. Online. Praha: AUČCJ, 2017, 68 pp. ISBN 978-80-270-3186-3.
    12. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Tradiční španělské pohádky a příběhy (Traditional Spanish Fairy Tails and Stories). 2017.

    2016

    1. DOLEŽÍ, Linda. Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka a výuka dětí-cizinců (The Association of Teachers of Czech as a Foreign Language and the Education of Children-foreigners). In Tomancová, Martina. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2015 (AUČCJ). 1. vydání. Praha: Akropolis, 2016, p. 121-124. ISBN 978-80-7470-121-4.
    2. DOLEŽÍ, Linda. Cizinci v ČR - současná situace. Týden pro inkluzi 2016. (Foreigners in the Czech Republic - Current Situation.). 2016.
    3. ALCHAZIDU, Athena. Desarrollo de las competencias básicas del intérprete en la enseñanza de la interpretación consecutiva. 2016.
    4. DOLEŽÍ, Linda. Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti (Interdisciplinarity as a necessity: Psycholinguistics and teaching Czech as a foreign/second language). CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2016, 2016-2017, No 1, p. 24-27. ISSN 1804-9435.
    5. DOLEŽÍ, Linda and Svatava ŠKODOVÁ. Když učíme náctileté češtinu jako druhý/cizí jazyk (When Teaching Czech as a Second/Foreign Language to Teens). Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince. Praha: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2016, p. 9-16. ISBN 978-80-270-1054-7.
    6. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Nuevas Tendencias en la Enseñanza del Español como Segunda Lengua (New Trends in Teaching Spanish as a Foreign Language). 2016.
    7. DOLEŽÍ, Linda and Martin PUNČOCHÁŘ. Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka pro azylanty. In Týden učitelství. 2016.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Specifika výuky dětí azylantů (Specifics of teaching children of asylum holders). Online. In Martina Švrčinová, Zuzana Vlasáková. Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Sborník z mezinárodní konference, Poděbrady 21.-22. 6. 2016. Praha: UJOP UK, 2016, p. 36-39. ISBN 978-80-87238-12-7.
    9. ALCHAZIDU, Athena. Tremendismo: el sabor amargo de la vida. Tras las huellas de la estética tremendista en la narrativa espanola del siglo XX (Tremendism: Life’s Bitter Flavour. Tracing Tremendist Esthetic in the 20th Century Spanish Narrative). Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 248 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity ; 451. ISBN 978-80-210-8345-5. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8345-2016.
    10. ALCHAZIDU, Athena. Tremendismo: el sabor amargo de la vida. Tras las huellas de la estética tremendista en la narrativa española del siglo XX (Tremendism: Life’s Bitter Flavour. Tracing Tremendist Esthetic in the 20th Century Spanish Narrative). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 248 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 451. ISBN 978-80-210-8345-5. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8345-2016.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince (Starting to Teach Czech for Teen Foreigners). Online. Praha: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2016, 76 pp. ISBN 978-80-270-1054-7.
    12. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Země na obzoru - objevujeme Ameriku (Land on the Horizon - We Discover America). 2016.

    2015

    1. ALCHAZIDU, Athena, Pavla DOLEŽALOVÁ, Milada MALÁ, Monika STRMISKOVÁ, Zuzana RAKOVÁ, Zdeněk MAREČEK, Renata KAMENICKÁ and Jarmila FICTUMOVÁ. AD TRANSLATIONEM. 2015.
    2. DOLEŽÍ, Linda, Pavlína VYŠÍNOVÁ and Tomáš NIKOLAI. Diagnostika jazykových a obecně kognitivních funkcí a culture-fair testy (Language and General Cognitive Functions Diagnostics and Culture-fair Tests). Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince - předškolní věk. Příručka pro lektorky a lektory. Praha: AUČCJ, 2015, p. 30-42. ISBN 978-80-260-7506-6.
    3. ALCHAZIDU, Athena. El imaginario de la violencia: entre el miedo y la fascinación. Consideraciones en torno a Perra brava de Orfa Alarcón (The imaginery of Violence - Between Fear and Fascination. Considerations around Perra brava by Orfa Alarcón). Colindancias. 2015, vol. 2015, No 6, p. 81-100. ISSN 2393-056X.
    4. ALCHAZIDU, Athena. El tema de la violencia en la narrativa de autores contemporáneos (Violence as a Topic in Prosaic Works of Contemporary Authors). In Encuentro de hispanistas. 2015.
    5. VURM, Petr, Petr KYLOUŠEK, Athena ALCHAZIDU, Chiara MENGOZZI and Silvie ŠPÁNKOVÁ. (E)migrations, transferts, exils : métissages et dynamiques de la ville ((E)migrations, Transfers, Exiles : Crossbreedings and Dynamics of the City). 2015.
    6. DOLEŽÍ, Linda. Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako druhého jazyka pro děti (Interdisciplinarity as a Necessity: Psycholinguistics and teaching L2 Czech to children). In Klíč k češtině jako cizímu jazyku. 2015.
    7. DOLEŽÍ, Linda. K aktuálním metodickým materiálům pro výuku češtiny jako druhého jazyka u dětí (Current methodology materials focusing on Czech as a second language in children). Providence: International Association of Teachers of Czech (IATC-NAATC), 2015, 3 pp. International Association of Teachers of Czech (IATC-NAATC), roč. 43. ISSN 1095-2950.
    8. ALCHAZIDU, Athena and Milada MALÁ. Nuevas oportunidades y desafíos actuales para profesores de lenguas extranjeras (New opportunities and challenges for foreign language teacher). 2015.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Specifika výuky češtiny pro děti-cizince a uprchlíky v předškolním věku. 2015.
    10. DOLEŽÍ, Linda and Svatava ŠKODOVÁ. Výuka češtiny pro děti-cizince v předškolním věku – základní doporučení. Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince - předškolní věk. Praha: AUČCJ, 2015, p. 75-82. ISBN 978-80-260-7506-6.
    11. DOLEŽÍ, Linda, Zuzana JANOUŠKOVÁ, Barbora NOSÁLOVÁ and Markéta SLEZÁKOVÁ. Vzdělávací obsah čeština jako druhý jazyk (Czech as L2 curriculum). Meta - společnost pro příležitosti mladých migrantů, o. p. s., 2015.
    12. DOLEŽÍ, Linda. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince - předškolní věk. Příručka pro lektorky a lektory. Online. Praha: AUČCJ, 2015, 102 pp. ISBN 978-80-260-7506-6.

    2014

    1. ALCHAZIDU, Athena. Crónica de un (anti)héroe: retratos críticos de la metrópoli. Un acercamiento a la narrativa contemporánea dedicada al tema de la migración. (Chronicle on an (anti)heroe: Critical Portraits of the Metropolis. A Critical Approach to the Contemporary Narrative dedicated to the topic of Migration.). In I Congreso Internacional de Literatura Hispanoamericana, Guanajuato. 2014.
    2. ALCHAZIDU, Athena. El umbral del paraíso. El reflejo de la inmigración en la narrativa contemporánea (The Threshold of Paradise. Reflection of Migration in Contemporary Spanish Narrative). In Ulašin, Bohdan. Quo vadis Romanistica? Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2014, p. 9-17. ISBN 978-80-223-3731-1.
    3. ALCHAZIDU, Athena. El umbral del paraíso. El reflejo de la inmigración en la narrativa contemporánea (The Threshold of Paradise. Reflection of Migration in Contemporary Spanish Narrative). In III JORNADAS DE ESTUDIOS ROMÁNICOS. 2014.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Exploración de textos literarios en la enseñanza de español. In Přednáška pro studenty učitelských oborů, Universidad Católica de El Salvador, Santa Ana, Salvador. 2014.
    5. ALCHAZIDU, Athena. La (ansiosa) vida en el paraíso: la migración y su reflejo en la novela (The Anxious Life in the Paradise). In Ulašin, Bohdan. Quo vadis, Romanística? Bratislava: Univerzita J. A. Komenského, Bratislava, 2014, p. 9-17. ISBN 978-80-223-3731-1.
    6. ALCHAZIDU, Athena. La (ansiosa) vida en el paraíso: La problemática de la migración en la literatura contemporánea (The (Anxious) Life in the Paradise: Migration in Contemporary Literature). In III JORNADAS DE ESTUDIOS ROMÁNICOS. 2014.
    7. ALCHAZIDU, Athena. La espiral de la violencia en la narrativa contemporánea (The Increasing Presence of Violence in Contemporary Narrative). Online. In Aurová, M.; Pešková, J.; Santiago Gutiérrez, M. J.; Prokop, J. A pie de la(s) letra(s). České Budějovice: Filozofická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2014, p. 1-11. ISBN 978-80-7394-501-5.
    8. ALCHAZIDU, Athena. Mnohohlavá hydra. Obraz násilí v současné hispanoamerické próze. (Multiheaded Hydra. Reflection of Contemporary Hispano-American Narrative.). In Host : měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno: Host, 2014, p. 29-37. ISSN 1211-9938.
    9. DOLEŽÍ, Linda, Pavlína VYŠÍNOVÁ and Tomáš NIKOLAI. Možnosti diagnostiky jazykových a kognitivních funkcí u dětí-cizinců v předškolním věku. In Setkání AUČCJ Praha. 2014.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Několik poznámek k osvojování cizího jazyka (A few notes on second language acquisition). Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince. Příručka pro lektorky a lektory. Praha, 2014, p. 23-27. ISBN 978-80-260-5587-7.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Některé mezijazykové vlivy - čeština jako L2 (Some interlanguage influences - Czech as L2). In Rusinová, Eva. Přednášky a besedy ze XLVII. ročníku LŠSS. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 28-33. ISBN 978-80-210-6800-1.
    12. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování jazyka u dětí (Language Acquisition in Children). In Přednáška v rámci Jazykovědného spolku (JaSp). 2014.
    13. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování jazyka u dětí - mladší školní věk (Language Acquisition in Children - Primary School Age). Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti cizince. Příručka pro lektorky a lektory. Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2014, p. 17-22. ISBN 978-80-260-5587-7.
    14. ALCHAZIDU, Athena. Pasando por el infierno. La vuelta de tuerca: de víctima a victimario (Passing through th Hell. The Turn of the Screw .). In Los múltiples rostros de la violencia en la literatura, el teatro y los medios hispánicos (EDAD MEDIA-SIGLO XXI), Lublin. 2014.
    15. ALCHAZIDU, Athena. Překlad a překladatel v globalizovaném světě. Nové možnosti a nové nástrahy při řešení starých problémů. (Translation a Translator in Globalised World). In Den s překladem, Ostrava. 2014.
    16. DOLEŽÍ, Linda. Reduction and Elaboration in Czech Coordinate Structures: An Elicited Imitation Task. In Veselovská, Ludmila; Janebová, Markéta. Complex Visibles Out There. Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2014: Language Use and Linguistic Structure. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014, p. 387-400. ISBN 978-80-244-4385-0.
    17. DOLEŽÍ, Linda. Reduction and Elaboration in Czech Coordinate Structures: An Elicited Imitation Task. In Olomouc Linguistics Colloquium. 2014.
    18. DOLEŽÍ, Linda. The More Syntax, the More Comparatives? In Conference on Formal Description of Slavic Languages (FDSL 10.5) Brno. 2014.
    19. ALCHAZIDU, Athena, Monika STRMISKOVÁ and Milada MALÁ. Workshop s Jorgem Benavidesem: "Společnost a kultura hispanoamerických zemí a jejich odraz v literární tvorbě současných autorů" (Workshop with Jorgem Benavidesem: "Společnost a kultura hispanoamerických zemí a jejich odraz v literární tvorbě současných autorů"). 2014.
    20. DOLEŽÍ, Linda. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (mladší školní věk). Příručka pro lektorky a lektory. 2014.

    2013

    1. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako cizí jazyk – psycholingvistická perspektiva (Czech as a foreign language - psycholinguistic perspective). In Richard Vacula. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ). Praha: Akropolis, 2013, p. 259-268. ISBN 978-80-7470-053-8.
    2. ALCHAZIDU, Athena. El amor en los tiempos de guerra.(Un acercamiento a los conceptos del amor y del sexo en la narrativa contemporánea cuyo tema es la Guerra Civil). (Love in the Times of War. (The Cosepts of Love and Sex in Contemporary Narrative on Spanish Civil War).). In II Coloquio Género e Intertextualidad, Sevilla. 2013.
    3. ALCHAZIDU, Athena. El tremendismo en las novelas de Camilo José Cela: el sabor amargo de la vida (Tremendism in Camilo José Cela's novels: the bitter taste of life). 2013.
    4. ALCHAZIDU, Athena. La Guerra Civil como tema (inagotable) en la literatura espanola contemporánea (The Civil War as an Inexhaustible Topic in the Spanish Contemporary Literature). In Alchazidu, Athena; Stehlík, Petr. Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas Brno 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 11-24. ISBN 978-80-210-6657-1.
    5. ALCHAZIDU, Athena. La literatura en los tiempos de la Globalización (Literature in Times of Globalization). 2013.
    6. ALCHAZIDU, Athena. La metamorfosis de Catalina de Erauso (Metamorphosis of Catalina de Erauso). In KFLC. 2013.
    7. ALCHAZIDU, Athena. Libro sobre heroínas y heroísmo : un acercamiento a la novela Ciudad final de Kama Gutier (Book on Heroes and Heroism : an approach to the novel Final City by Kama Gutier). In Demlová, Jana; Míča, Slavomír. Héroe y antihéroe en las literaturas hispánicas. Ed. 1a. Liberec: Universidad Técnica de Liberec, 2013, p. 191-205. ISBN 978-80-7494-021-7.
    8. ALCHAZIDU, Athena. Libro sobre heroínas y heroísmo : un acercamiento a la novela de Kama Gutier (A Book on Heroins and Heroism). In Encuentro de hispanistas "Pasión por el Hispanismo II". Technická univerzita Liberec, 2013. 2013.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Náměty k výuce češtiny jako cizího jazyka pro předškoláky (Ideas for teaching Czech as a foreign language to preschoolers). In Vacula, Richard. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ). Praha: Akropolis, 2013, p. 269-272. ISBN 978-80-7470-053-8.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování jazyka u neslyšících (Language Acquisition in Deaf). In Seminář k výuce českého jazyka pro sluchově postižené. 2013.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování skrytých syntaktických struktur (Acquisition of Invisible Syntactic Structures). In Výzkum osvojování češtiny jako mateřského jazyka. Seminář Katedry obecné lingvistiky UP a Psychologického ústavu AV ČR. 2013.
    12. ALCHAZIDU, Athena. Sánchez, Juan Antonio. La tesitura de La Celestina: (una aproximación) (Sánchez, Juan Antonio. Rozličné polohy v Celestině). In Études romanes de Brno, roč. 34, č. 2. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 228-229. ISSN 1803-7399.
    13. ALCHAZIDU, Athena and Petr STEHLÍK. Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas: Brno 2012 (Meeting of Hispanists / Encuentro de hispanistas: Brno 2012). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 1-171. ISBN 978-80-210-6657-1.
    14. ALCHAZIDU, Athena and Petr STEHLÍK. Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas Brno 2012. In Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas Brno 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 1-172. ISBN 978-80-210-6657-1.
    15. ALCHAZIDU, Athena. Una tarde con campanas (An Afternoon with Bells Ringing). In Host : měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno: Host, 2013, p. 37-39. ISSN 1211-9938.
    16. DOLEŽÍ, Linda. Výuka češtiny a začleňování dětí-cizinců do českého vzdělávacího systému / Týden pro inkluzi. 2013.
    17. ALCHAZIDU, Athena. Země zaslíbená? (Promised Land?). Host : měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno: Host, 2013, XXIX, No 5, p. 29-31. ISSN 1211-9938.

    2012

    1. ALCHAZIDU, Athena. Contar la historia a través de las imágenes : un acercamiento a los protagonistas de Esperando a Robert Capa de Susana Fortes (Telling the story through images : an approach to the protagonists of Waiting for Robert Capa by Susana Fortes). Études romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2012, vol. 33, No 2, p. 43-58. ISSN 1803-7399.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Cuando el sur se convierte en Norte (When South turns to be North). In Kovács, Flóra; Mátyás, Dénes; Kürtösi, Katalin. Contacts and contrasts : North-South, East-West in literature, culture and history. Szeged: JATEPress, 2012, p. 133-144. ISBN 978-963-315-083-2.
    3. ALCHAZIDU, Athena. En busca de una voz propia: entre la exacerbación y la rebeldía (In Search of One's Voice: Between Exacerbation and Rebellion). Sociocriticism. 2012, XXVII, No 2, p. 402-417. ISSN 0985-5939.
    4. ALCHAZIDU, Athena, Petr STEHLÍK, Milada MALÁ and Monika STRMISKOVÁ. Encuentro de hispanistas: Brno 2012 (Meeting of Hispanists: Brno 2012). 2012.
    5. ALCHAZIDU, Athena. Literatura en tiempos de globalización (Literature in globalization times). In vyžádaná přednáška, Universidad de Sevilla. 2012.
    6. ALCHAZIDU, Athena and Laura ESQUIVEL. Malinche. [ze španělského originálu ... přeložila Athena Alchazidu]. Frýdek Místek: Alpress, 2012. Klokan. ISBN 978-80-7362-940-3.
    7. ALCHAZIDU, Athena and Carlos RUIZ ZAFÓN. Marina. [Přeložila Athena Alchazidu]. Praha: Cooboo, 2012. ISBN 978-80-7447-084-4.
    8. ALCHAZIDU, Athena. O podvratné literatuře a jiných běsech (Of subversive literature and other demons). Host : literární měsíčník. Brno: Spolek přátel vydávání časopisu Host, 2012, roč.XXVIII, č. 10, p. 50-51. ISSN 1211-9938.

    2011

    1. ALCHAZIDU, Athena and Susana FORTES. Esperando a Robert Capa (Waiting for Robert Capa). 1. vyd. Brno: Host, 2011. ISBN 978-80-7294-581-8.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Stíny jednorožce (Shadows of the unicorn). Brno: Host, 2011.

    2009

    1. ALCHAZIDU, Athena. Cuando el sur se convierte en norte (When South turns to be North). 2009.
    2. ALCHAZIDU, Athena. La búsqueda de las raíces a través de los mitos nacionales (In search for the roots through national myths). In La construcción actual del imaginario cultural Europeo : los mitos de fundación. 2009.
    3. ALCHAZIDU, Athena. La búsqueda de las raíces a través de los mitos nacionales (Seeking the Roots through the National Myths). In La construcción actual del Imaginario cultural Europeo: Los mitos de fundación. 2009.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Střední Amerika, mnohotvárný svět barev (Central America, a Multicoloured World). 2009.
    5. ALCHAZIDU, Athena. Un acercamiento al Cantar del Mio Cid (siglo XX) (An approach to The song of the Cid (20th century)). In Rethinking the Canon in Comparative perspectives. Halle, Německo: Martin Luther University, 2009, p. 83-92. ISBN 978-3-86829-173-5.

    2008

    1. ALCHAZIDU, Athena. Abel Sánchez. Rozhlasová četba. (Abel Sánchez. radio Lecture.). 2008.
    2. ALCHAZIDU, Athena. El amor en los tiempos de la novela (Love in the times of novel). 2008.
    3. ALCHAZIDU, Athena, Ivo BUZEK, Petr DYTRT, Petr KYLOUŠEK, Eva LUKAVSKÁ, Alena POLICKÁ, Petr STEHLÍK, Zuzana ŠEBELOVÁ and Silvie ŠPÁNKOVÁ. Temps et Espace - Tempo e Spazio - Tiempo y Espacio - Tempo e Espaço (Time and Space in Romance Languages and Literatures). 2008.

    2007

    1. JUŘÍČKOVÁ, Miluše. Dánská literatura pro děti a mládež (Encyclopedie of literature for children and youth I. Authors of the world.). In ŠEBELOVÁ, Zuzana, Athena ALCHAZIDU and Milena ŠUBRTOVÁ. Slovník autorů literatury pro děti a mládež I. Zahraniční spisovatelé. 2007th ed. Praha: Nakladatelství Libri, 2007, p. 30 - 33, 3 pp. I. ISBN 978-80-7277-314-5.
    2. ALCHAZIDU, Athena and Ivan DOROVSKÝ. Hesla. Španělští a portugalští autoři pro děti a mládež (Spanish and Portuguese Authors of Children and Youth Literature.). In ALCHAZIDU, Athena, Miluše JUŘÍČKOVÁ and Zuzana ŠEBELOVÁ. Autoři světové literatury pro děti a mládež. 2007th ed. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007, p. 20, etc., 72 pp. 410. ISBN 978-80-7182-228-8.
    3. ALCHAZIDU, Athena. La simbología de la frontera en la narrativa española de los años 90 del s. XX (Symbolics of the Frontiers in the Spanish Narrative of the 1990'). In L' idée de frontière dans les litteratures romanes. 1st ed. Sofia: Université de Sofia Saint Clément d'Ohrid, 2007, p. 338 - 344. ISBN 978-954-07-2514-7.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Las palabras calladas. El tema de la (in)comunicación en la literatura contemporánea. (Silenced words). In Romanica XVIII. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2007, p. 20-27. ISBN 978-80-244-1820-9.
    5. ALCHAZIDU, Athena, Ivan DOROVSKÝ and Vlasta ŘEŘICHOVÁ. Portugalská literatura pro děti a mládež. (Portuguese Children and Youth Literature). In Slovník autorů literatury pro děti a mládež 1. Zahraniční spisovatelé. 1st ed. Praha: Libri, 2007, p. 111-113. 410. ISBN 978-80-7277-314-5.

    2006

    1. ALCHAZIDU, Athena. El motivo del camino y su simbología en la narrativa de algunos autores espańoles finiseculares (los ańos 90 del siglo XX) (The motive of the journey and its symbolic application in the narrative of some Spanish authors). In KYLOUŠEK, Petr. Serta musarum. Szeged: Thomas Bremer, 2006, p. 263-270, 7 pp. ISBN 963-482-778-0.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Nejméně romští Romové. Host - měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno, 2006, vol. 2006, No 04, p. 112 - 114. ISSN 1211-9938.

    2005

    1. ALCHAZIDU, Athena. La importancia del retrato literario en la narrativa de autores españoles en los años 90 del s. XX (The Importance of the Literary Portrait in the Narrative of the Spanish Authors in the 90 of the 20th Century). In Opera Romanica. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005, p. 28 - 35. ISBN 80-7040-777-8.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Romové ve španělské literatuře (The Romanies in the Spanisch Literature). In Opera Academiae Paedagogicae Liberecensis. 1st ed. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2005, p. 94 - 98. ISBN 80-7372-040-X.

    2004

    1. ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA and Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola (A Brief Survey of the Spanish Literature). AP BRNO. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 pp. AP Brno. ISBN 80-902652-3-5.
    2. ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA and Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 pp. ISBN 80-902652-3-5.
Display details
Displayed: 15/11/2024 02:28