Vámi zvolený výběr obsahuje 184 výsledků. Upravit výběr.
Filtrování publikací

    2024

    1. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda, Silvie PŘEVRÁTILOVÁ a Kateřina ŠORMOVÁ. Aktuální výzvy pro začínající češtináře: vícejazyčnost, autonomie a CLIL. Didaktické studie. 2024, roč. 16, č. 1, s. 121-140. ISSN 1804-1221.
    2. BOUCNÍK, Daniel. Gender Syncretism in Romanian. In 25th Annual International Conference of the English Department. 2024.
    3. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda, Marie NOVÁKOVÁ a Michal MIKL. Lost and found? In Interdisciplinary Workshop on Language and Trauma, 18.-22. 3. 2024, Essen, online-sessions. 2024.
    4. BOUCNÍK, Daniel. Morphosyntax of Czech Binary Gender Derivation: A Nanosyntactic Perspective. In Bienále české lingvistiky 2024. 2024.
    5. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda, Markéta TAUSSIKOVÁ a Ivana REŠKOVÁ. Poslechnu si srdíčko, jak dělá „ťuky ťuk“ aneb komunikace zahraničních lékařů s dětským pacientem v češtině. In Výuka jazyků na lékařských fakultách III, 11.–12. 9. 2024. 2024.
    6. BOUCNÍK, Daniel. Romanian Gender Syncretism. In BerlinBrnoVienna. 2024.
    7. BOUCNÍK, Daniel. The Nanosyntax of Binary Gender in Czech. In 11th CONFERENCE FOR YOUNG SLAVISTS IN BUDAPEST. 2024.
    8. BOUCNÍK, Daniel. The teacher and the frog: Unveiling Czech gender shifts with nanosyntax. In Linguistics Beyond and Within. 2024.
    9. BOUCNÍK, Daniel. Unveiling the Morphosyntactic Processes in Czech Binary Gender Derivation: A Nanosyntactic Perspective. In Oxford Postgraduate Conference in Linguistics (LingO). 2024.

    2023

    1. BOUCNÍK, Daniel. *ABA in Yelmek : A nanosyntactic account. In brnoberlinvienna. 2023.
    2. BOUCNÍK, Daniel. Doktorský den Ústavu českého jazyka FF MU 2023. 2023.
    3. ALCHAZIDU, Athena, Kateřina CHUDOVÁ, Anne CARR, William BOOTH, Pilar CONSTANZO, Gabriela BONILLA a Patricia TINEO. Epistemic (In)justice: Whose voices count? Listening to migrants and students. Journal of Comparative & International Higher Education. Comparative and International Education Society (CIES) Higher Education Special Interest Group (HESIG), 2023, roč. 2023, Vol. 15 No. 5 (2023): Special, s. 111–127, 16 s. ISSN 2151-0393. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.32674/jcihe.v15i5.5811.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Escribir desde la periferia. La Transición checoslovaca reflejada en la obra de autoras checas. 2023.
    5. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda. Julie Sedivy (2021): Memory Speaks: On Losing and Reclaiming Language and Self. Nová čeština doma a ve světě. 2023, roč. 2023, č. 1, s. 17-20. ISSN 1805-367X.
    6. ALCHAZIDU, Athena a Miroslav HORÁK. Los roles de las universidades y su contribución a la implementación de los objetivos de desarrollo sostenible de la Amazonía mediante los proyectos de UNIDA. In Ciro Alfonso Serna Mendoza et. al. Neoliberalismo y Medioambiente. První. Cauca, Colombia: Institución Universitaria Colegio Mayor del Cauca, 2023, s. 139-150. GIFIN. ISBN 978-958-98439-4-9.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Multilingual Mind and the Impact of (Negative) Emotions. In Interdisciplinary Workshop on Language and Trauma, 8.-10. 3. 2023, Universität Duisburg-Essen, Německo. 2023.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Why Emotions Matter in Language Learning. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 1-5. ISSN 1755-9715.
    9. KRAHULA DOLEŽÍ, Linda. Zprostředkující jazyk ve výuce češtiny pro cizince - pomocník, nebo sabotér? In Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře, Brno 14.–15. června 2023. 2023.

    2022

    1. ALCHAZIDU, Athena. Aktivismus domorodých žen v Amazonii. In Iberoamerický týden. 2022.
    2. FUMERTON, Patricia, Pavel KOSEK, Marie HANZELKOVÁ, Alena ANDRLOVÁ FIDLEROVÁ, Hana BOČKOVÁ, Veronika BROMOVÁ, Kateřina BŘEZINOVÁ, Iva BYDŽOVSKÁ, Jiří DUFKA, Piotr GROCHOWSKI, Věra FROLCOVÁ, Markéta HOLUBOVÁ, Jakub IVÁNEK, Jitka MACHOVÁ, Hana GLOMBOVÁ, Romana MACHÁČKOVÁ, Maciej Jerzy METRAK, Olga NAVRÁTILOVÁ, Tomáš SLAVICKÝ, Peter RUŠČIN, Kateřina SMYČKOVÁ, Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI, Monika SZTURCOVÁ, Dmitrij TIMOFEJEV, Jan MALURA, Jana POLÁKOVÁ a Jana PLESKALOVÁ. Czech Broadside Ballads as Text, Art, Song in Popular Culture, c.1600–1900. Amsterdam: Amsterdam University Press B. V., 2022, 498 s. ISBN 978-94-6372-155-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5117/9789463721554.
    3. FUMERTON, Patricia, Pavel KOSEK a Marie HANZELKOVÁ. Czech Broadside Ballads as Text, Art, Song in Popular Culture, c.1600–1900. Amsterdam: Amsterdam University Press B. V., 2022, 498 s. ISBN 978-94-6372-155-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5117/9789463721554.
    4. KOSEK, Pavel, Michaela BOHÁČOVÁ, Veronika BROMOVÁ, Marie HANZELKOVÁ, Věra FROLCOVÁ, Jiří DUFKA, Martin DROZDA, Jana POLÁKOVÁ, Jana PLESKALOVÁ, Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI, Olga NAVRÁTILOVÁ a Hana BOČKOVÁ. Czech broadside ballads in the international context. Brno 8 - 10 September 2022. 2022.
    5. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem. Online. In Veronika Dvořáčková, Libor Švanda & Ivana Rešková. Výuka jazyků na lékařských fakultách II. Sborník příspěvků z konference 9.–10. 9. 2021 BRNO. Brno: MU, 2022, s. 140-147.
    6. POLÁKOVÁ, Jana, Hana BOČKOVÁ, Martin DROZDA, Jiří DUFKA, Věra FROLCOVÁ, Marie HANZELKOVÁ, Markéta HOLUBOVÁ, Jakub IVÁNEK, Pavel KOSEK, Maciej Jerzy METRAK, Olga NAVRÁTILOVÁ, Jana PLESKALOVÁ, Tomáš SLAVICKÝ a Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI. Dvanácte vrchů ten strom má : Kramářské a poutní tisky s náboženskou tematikou. Výstava. 2022.
    7. POLÁKOVÁ, Jana, Hana BOČKOVÁ, Daniel DRÁPALA, Martin DROZDA, Jiří DUFKA, Věra FROLCOVÁ, Marie HANZELKOVÁ, Markéta HOLUBOVÁ, Jakub IVÁNEK, Marta KONDROVÁ, Pavel KOSEK, Maciej Jerzy METRAK, Olga NAVRÁTILOVÁ, Jana PLESKALOVÁ, Tomáš SLAVICKÝ a Michaela SOLEIMAN POUR HASHEMI. Dvanácte vrchů ten strom má: Kramářské a poutní tisky s náboženskou tematikou: Katalog k výstavě / A Twelve Top Tree: Czech Religious Broadside Ballads and Pilgrimage Chapbooks: Exhibition catalogue. Ed. Michaela Boháčová. Brno: Moravské zemské muzeum,, 2022, 134 s. ISBN 978-80-7028-557-2.
    8. ALCHAZIDU, Athena. El Cómic como recurso didáctico al aplicar el método de enseñanza por tareas para desarrollar la creatividad en las clases de ELE. In I International Conference Teaching with Comics. 2022.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Homogenity as Utopia? The challenges of a neurolinguistic research focusing on plurilingual/multilingual speakers. In CERCLES 2022. The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change. Porto 14.-17. 9. 2022. 2022.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Můžeme zapomenout jazyk? In IX. mezinárodní konference českých škol v zahraničí, 25.-29. 7. 2022. 2022.
    11. FUMERTON, Patricia, Pavel KOSEK a Marie HANZELKOVÁ. Personal and Intimate: Czech Broadside Ballads as Text, Art, and Song in Popular Culture, ca. 1600–1900. In Czech broadside ballads in the international context. 2022.
    12. DOLEŽÍ, Linda a Kateřina MÜLLEROVÁ. Plurilingual Competence in a Child: Case Study. In Appreciating Plurilingual Competencies: Current and Future Perspectives. 2022.
    13. ALCHAZIDU, Athena. Representaciones de la corporeidad femenina en Mujeres que trepan a los árboles de Patricia de Sousa. In CIELO Imagen y memoria del cuerpo en la literatura, el cine y el teatro. 2022.
    14. ALCHAZIDU, Athena. Representaciones de la corporeidad femenina en Mujeres que trepan a los árboles de Patricia de Sousa. In CIELO Imagen y memoria del cuerpo en la literatura, el cine y el teatro. 2022.

    2021

    1. ALCHAZIDU, Athena, Miroslav HORÁK a Cecilia UGALDE. Amazonía Unida 2a parte. 1. vyd. Brno: Mendelu, 2021, 130 s. UNIDA, 2. ISBN 978-80-7509-732-3.
    2. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem. In Výuka jazyků na lékařských fakultách II, Brno, 9.–10. 9. 2021. 2021.
    3. ALCHAZIDU, Athena. Desarrollo de la Lectoescritura en las clases de ELE con el uso de textos literarios. In Congreso CESPE 2021. 2021.
    4. ALCHAZIDU, Athena. El surgimiento de Abya Yala y el despertar de la conciencia indígena como producto de la dinámica entre centro y periferia. In Center and Periphery. 2021.
    5. ALCHAZIDU, Athena. Imaginación y humor en la obra de autores checos en el período de la Transición. 2021.
    6. ALCHAZIDU, Athena. Imaginarios de la Amazonía: la selva amazónica bajo diversas perspectivas y sus representaciones en imágenes, documentos históricos, textos literarios y en la oralidad indígena. 1. vyd. Brno: Mendelu, 2021, s. 8 - 45, 37 s. UNIDA, 2. ISBN 978-80-7509-732-3.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí. In Suchomelová, Lenka. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2020. Praha: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2021, s. 97-102. ISBN 978-80-7470-343-0.
    8. DOLEŽÍ, Linda. „Live” your language while learning and you might not lose it! In Narratives of Success and Failure: Stories from Foreign Language Teachers and Learners. 32nd International Conference on Foreign/Second Language Acquisition. Szczyrk 20.-21. 5. 2021, Poland. 2021.

    2020

    1. KURFÜRSTOVÁ, Petra, Iveta ŠAFRATOVÁ a Linda DOLEŽÍ. Acquisition of polarity items in Czech children: An experimental study. Crossroads: A Journal of English Studies. 2020, roč. 2020, č. 30, s. 39-56. ISSN 2300-6250. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15290/CR.2020.30.3.03.
    2. ALCHAZIDU, Athena, Miroslav HORÁK, Cecilia UGALDE a Narcisa ULLAURI DONOSO. Amazonía Unida 1a parte. In Horák, Miroslav; Alchazidu, Athena; Ugalde, Cecilia; Ullauri Donoso, Narcisa. Amazonía Unida 1a parte. Mendelu. Brno: Mendelu, 2020, s. 118-130. UNIDA, 1. ISBN 978-80-7509-736-1.
    3. ALCHAZIDU, Athena, Miroslav HORÁK, Cecilia UGALDE a Narcisa ULLAURI DONOSO. Amazonía Unida 1a parte. 1. vyd. Brno: Mendelu, 2020, 130 s. ISBN 978-80-7509-736-1.
    4. DOLEŽÍ, Linda, Marek BARTOŇ a Michal MIKL. Context of learning as a potential factor in successful language maintenance – A case study. In Language Centres at Crossroads. Open directions for new generations of learners. CERCLES Conference, Brno 10.-12. 9. 2020. 2020.
    5. ALCHAZIDU, Athena. El traductor en su laberinto: retos de la traducción literaria. In Día Internacional de la Traducción. 2020.
    6. ALCHAZIDU, Athena. Globalization and Oral traditions : Some Remarks on Indigenous Orality in the Amazon. Obra digital. Revista de comunicación. Vic, 2020, roč. 18, č. 1, s. 25-31. ISSN 2014-5039. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.25029/od.2020.265.18.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí. In 71. setkání Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. 2020.
    8. DOLEŽÍ, Linda. L2 English as a Backup for L3 Czech. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, roč. 10, č. 2, s. 15-24. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-2.

    2019

    1. ŠAFRATOVÁ, Iveta, Petra KURFÜRSTOVÁ a Linda DOLEŽÍ. Acquisition of polarity items in Czech children. In Theoretical and Applied Linguistics Conference 3. 2019.
    2. ALCHAZIDU, Athena. El narrador infantil en Una tarde con campanas de Juan Carlos Méndez Guédez. In XV Coloquio Internacional «Literatura panhispánica y sus valores». 2019.
    3. DOLEŽÍ, Linda. Jazyky a zapomínání. In XI. mezinárodní konference českých škol v zahraničí. 2019.
    4. DOLEŽÍ, Linda. Language Attrition. In Týden CJV. 2019.
    5. ALCHAZIDU, Athena. Legado cultural e identidad. In Diversidad Cultural. 2019.
    6. DOLEŽÍ, Linda. L2 English as a Backup for L3 Czech. In Teaching and Learning Languages in the Shadow of Lingua Franca. Brno 15.-16. 11. 2019. 2019.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Více než jazyk: Prohlubování interkulturních kompetencí během Jazykového tandemu na LF MU. In Čeština a slovenština jako cizí jazyky na lékařských fakultách. 2019.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Why do we forget languages? - Or do we? In The International Language Symposium, 6.-8. 6. 2019, Brno. 2019.

    2018

    1. DOLEŽÍ, Linda. Acquiring words in L1 and L2 - Implications for language learning and teaching. In Elena Nikolajová Kupferschmidtová, Patrizia Prando Šušová. Rebus Linguae. Volume 2. Non-Conference Peer-Reviewed Collection of Papers. Bratislava, 2018, s. 110-119. ISBN 978-80-223-4611-5.
    2. DOLEŽÍ, Linda. Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti. Online. Didaktické studie. Praha: UK, 2018, roč. 10, č. 1, s. 125-134.
    3. DOLEŽÍ, Linda a Alicja Ewa LEIX. Fakjů pane učiteli - Aneb výuka (nejen) cizích jazyků pro náctileté. In Týden učitelství. 2018.
    4. DOLEŽÍ, Linda, Marek BARTOŇ a Michal MIKL. Hidden Languages in Brain: a Case fMRI Study. In Multilingual Awareness and Multilingual Practices, 22.-23. 11. 2018 Tallinn, Estonia. 2018.
    5. DOLEŽÍ, Linda. Jazyky bez hranic? In Týden češtiny ve světě. Jubilejní X. mezinárodní konference Českých škol bez hranic a spolupracujících škol. 2018.
    6. ALCHAZIDU, Athena. La literatura como instrumento eficaz de transmisón de valores universales. In UNICAES Ilobasco, El Salvador. 2018.
    7. DOLEŽÍ, Linda a Adéla KAŠPAROVÁ. Používání spojky nýbrž u žáků 3.-9. tříd základní školy. In Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 9.-10. 5. 2018, PedF UK Praha. 2018.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko! Hudební činnosti v logopedické prevenci. Online. Czech Language News. 2018, č. 48, s. 11-12.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Uprchlíci u nás a v Evropě - současná situace a možnosti podpory. Týden pro inkluzi. 2018.
    10. ALCHAZIDU, Athena. Uso de las nuevas tecnologías en la enseňanza de interpretación. In UNICAES Ilobasco, El Salvador. 2018.
    11. ALCHAZIDU, Athena a Milada MALÁ. Workshop k výstavě Analfabeta Negramotná a další hrdinové z knih. 2018.

    2017

    1. ALCHAZIDU, Athena. Adaptaciones y traducciones del Quijote al Checo. In Ad Translationem. Pocta Jiřímu Levému. 2017.
    2. VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel, Athena ALCHAZIDU a Magdaléna KOLMANOVÁ. Coloquio Internacional «Realidades y alusiones del texto teatral. Estudios sobre la dramaturgia contemporánea en Espaňa e Hispanoamérica». 2017.
    3. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení. Online. In Linda Doleží. Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory. AUČCJ, 2017, s. 17-22. ISBN 978-80-270-3186-3.
    4. ALCHAZIDU, Athena. De guerreras y rebeldes a lideresas y activistas. Online. In Secretaría General Técnica, Subdirección General de Documentación y Publicaciones. Actas del XX Encuentro de profesores de español de Eslovaquia. Bratislava: Ministerio de Educación y Deporte, Espana, 2017, s. 8-16, 8 s. ISBN 978-80-971962-6-4.
    5. DOLEŽÍ, Linda. Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti. In Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 2.-4. 5. 2017, PedF UK Praha. 2017.
    6. DOLEŽÍ, Linda a Alicja Ewa LEIX. Fakjů pane učiteli - Aneb výuka (nejen) cizích jazyků pro náctileté. In Týden učitelství. 2017.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Hrajeme si s říkankami. Metodická příručka. Praha: NIDV, 2017. ISBN 978-80-7578-003-4.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Kompetence lektora češtiny jako cizího jazyka. In Setkání lektorů češtiny jako cizího jazyka, Ludwig-Maximilians-Universität München, 19. 5. 2017, Německo. 2017.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Nový encyklopedický slovník češtiny. Czech Language News. International Association of Teachers of Czech, 2017, č. 47, s. 7-8. ISSN 1085-2950.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Role komunity při začleňování dětí-uprchlíků v Libanonu. Inkluze 5. 2017.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory.. Online. Praha: AUČCJ, 2017, 68 s. ISBN 978-80-270-3186-3.

    2016

    1. DOLEŽÍ, Linda. Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka a výuka dětí-cizinců. In Tomancová, Martina. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2015 (AUČCJ). 1. vydání. Praha: Akropolis, 2016, s. 121-124. ISBN 978-80-7470-121-4.
    2. DOLEŽÍ, Linda. Cizinci v ČR - současná situace. Týden pro inkluzi 2016. 2016.
    3. ALCHAZIDU, Athena. Desarrollo de las competencias básicas del intérprete en la enseñanza de la interpretación consecutiva. 2016.
    4. DOLEŽÍ, Linda. Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2016, roč. 2016-2017, č. 1, s. 24-27. ISSN 1804-9435.
    5. DOLEŽÍ, Linda a Svatava ŠKODOVÁ. Když učíme náctileté češtinu jako druhý/cizí jazyk. Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince. Praha: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2016, s. 9-16. ISBN 978-80-270-1054-7.
    6. ALCHAZIDU, Athena a Milada MALÁ. Nuevas Tendencias en la Enseñanza del Español como Segunda Lengua. 2016.
    7. DOLEŽÍ, Linda a Martin PUNČOCHÁŘ. Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka pro azylanty. In Týden učitelství. 2016.
    8. DOLEŽÍ, Linda. Specifika výuky dětí azylantů. Online. In Martina Švrčinová, Zuzana Vlasáková. Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Sborník z mezinárodní konference, Poděbrady 21.-22. 6. 2016. Praha: UJOP UK, 2016, s. 36-39. ISBN 978-80-87238-12-7.
    9. ALCHAZIDU, Athena. Tremendismo: el sabor amargo de la vida. Tras las huellas de la estética tremendista en la narrativa espanola del siglo XX. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 248 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity ; 451. ISBN 978-80-210-8345-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8345-2016.
    10. ALCHAZIDU, Athena. Tremendismo: el sabor amargo de la vida. Tras las huellas de la estética tremendista en la narrativa española del siglo XX. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 248 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 451. ISBN 978-80-210-8345-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8345-2016.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince. Online. Praha: Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2016, 76 s. ISBN 978-80-270-1054-7.

    2015

    1. ALCHAZIDU, Athena, Pavla DOLEŽALOVÁ, Milada MALÁ, Monika STRMISKOVÁ, Zuzana RAKOVÁ, Zdeněk MAREČEK, Renata KAMENICKÁ a Jarmila FICTUMOVÁ. AD TRANSLATIONEM. 2015.
    2. DOLEŽÍ, Linda, Pavlína VYŠÍNOVÁ a Tomáš NIKOLAI. Diagnostika jazykových a obecně kognitivních funkcí a culture-fair testy. Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince - předškolní věk. Příručka pro lektorky a lektory. Praha: AUČCJ, 2015, s. 30-42. ISBN 978-80-260-7506-6.
    3. ALCHAZIDU, Athena. El imaginario de la violencia: entre el miedo y la fascinación. Consideraciones en torno a Perra brava de Orfa Alarcón. Colindancias. 2015, roč. 2015, č. 6, s. 81-100. ISSN 2393-056X.
    4. ALCHAZIDU, Athena. El tema de la violencia en la narrativa de autores contemporáneos. In Encuentro de hispanistas. 2015.
    5. VURM, Petr, Petr KYLOUŠEK, Athena ALCHAZIDU, Chiara MENGOZZI a Silvie ŠPÁNKOVÁ. (E)migrations, transferts, exils : métissages et dynamiques de la ville. 2015.
    6. DOLEŽÍ, Linda. Inkluze 3. Čeština jako cizí jazyk - integrace a inkluze. 2015.
    7. DOLEŽÍ, Linda. Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako druhého jazyka pro děti. In Klíč k češtině jako cizímu jazyku. 2015.
    8. DOLEŽÍ, Linda. K aktuálním metodickým materiálům pro výuku češtiny jako druhého jazyka u dětí. Providence: International Association of Teachers of Czech (IATC-NAATC), 2015, 3 s. International Association of Teachers of Czech (IATC-NAATC), roč. 43. ISSN 1095-2950.
    9. ALCHAZIDU, Athena a Milada MALÁ. Nuevas oportunidades y desafíos actuales para profesores de lenguas extranjeras. 2015.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Specifika výuky češtiny pro děti-cizince a uprchlíky v předškolním věku. 2015.
    11. DOLEŽÍ, Linda a Svatava ŠKODOVÁ. Výuka češtiny pro děti-cizince v předškolním věku – základní doporučení. Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince - předškolní věk. Praha: AUČCJ, 2015, s. 75-82. ISBN 978-80-260-7506-6.
    12. DOLEŽÍ, Linda, Zuzana JANOUŠKOVÁ, Barbora NOSÁLOVÁ a Markéta SLEZÁKOVÁ. Vzdělávací obsah čeština jako druhý jazyk. Meta - společnost pro příležitosti mladých migrantů, o. p. s., 2015.
    13. DOLEŽÍ, Linda. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince - předškolní věk. Příručka pro lektorky a lektory. Online. Praha: AUČCJ, 2015, 102 s. ISBN 978-80-260-7506-6.

    2014

    1. ALCHAZIDU, Athena. Crónica de un (anti)héroe: retratos críticos de la metrópoli. Un acercamiento a la narrativa contemporánea dedicada al tema de la migración. In I Congreso Internacional de Literatura Hispanoamericana, Guanajuato. 2014.
    2. ALCHAZIDU, Athena. El umbral del paraíso. El reflejo de la inmigración en la narrativa contemporánea. In Ulašin, Bohdan. Quo vadis Romanistica? Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2014, s. 9-17. ISBN 978-80-223-3731-1.
    3. ALCHAZIDU, Athena. El umbral del paraíso. El reflejo de la inmigración en la narrativa contemporánea. In III JORNADAS DE ESTUDIOS ROMÁNICOS. 2014.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Exploración de textos literarios en la enseñanza de español. In Přednáška pro studenty učitelských oborů, Universidad Católica de El Salvador, Santa Ana, Salvador. 2014.
    5. ALCHAZIDU, Athena. La (ansiosa) vida en el paraíso: la migración y su reflejo en la novela. In Ulašin, Bohdan. Quo vadis, Romanística? Bratislava: Univerzita J. A. Komenského, Bratislava, 2014, s. 9-17. ISBN 978-80-223-3731-1.
    6. ALCHAZIDU, Athena. La (ansiosa) vida en el paraíso: La problemática de la migración en la literatura contemporánea. In III JORNADAS DE ESTUDIOS ROMÁNICOS. 2014.
    7. ALCHAZIDU, Athena. La espiral de la violencia en la narrativa contemporánea. Online. In Aurová, M.; Pešková, J.; Santiago Gutiérrez, M. J.; Prokop, J. A pie de la(s) letra(s). České Budějovice: Filozofická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2014, s. 1-11. ISBN 978-80-7394-501-5.
    8. ALCHAZIDU, Athena. Mnohohlavá hydra. Obraz násilí v současné hispanoamerické próze. In Host : měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno: Host, 2014, s. 29-37. ISSN 1211-9938.
    9. DOLEŽÍ, Linda, Pavlína VYŠÍNOVÁ a Tomáš NIKOLAI. Možnosti diagnostiky jazykových a kognitivních funkcí u dětí-cizinců v předškolním věku. In Setkání AUČCJ Praha. 2014.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Několik poznámek k osvojování cizího jazyka. Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince. Příručka pro lektorky a lektory. Praha, 2014, s. 23-27. ISBN 978-80-260-5587-7.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Některé mezijazykové vlivy - čeština jako L2. In Rusinová, Eva. Přednášky a besedy ze XLVII. ročníku LŠSS. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 28-33. ISBN 978-80-210-6800-1.
    12. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování jazyka u dětí. In Přednáška v rámci Jazykovědného spolku (JaSp). 2014.
    13. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování jazyka u dětí - mladší školní věk. Online. In Linda Doleží. Začínáme učit češtinu pro děti cizince. Příručka pro lektorky a lektory. Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2014, s. 17-22. ISBN 978-80-260-5587-7.
    14. ALCHAZIDU, Athena. Pasando por el infierno. La vuelta de tuerca: de víctima a victimario. In Los múltiples rostros de la violencia en la literatura, el teatro y los medios hispánicos (EDAD MEDIA-SIGLO XXI), Lublin. 2014.
    15. ALCHAZIDU, Athena. Překlad a překladatel v globalizovaném světě. Nové možnosti a nové nástrahy při řešení starých problémů. In Den s překladem, Ostrava. 2014.
    16. DOLEŽÍ, Linda. Reduction and Elaboration in Czech Coordinate Structures: An Elicited Imitation Task. In Veselovská, Ludmila; Janebová, Markéta. Complex Visibles Out There. Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2014: Language Use and Linguistic Structure. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014, s. 387-400. ISBN 978-80-244-4385-0.
    17. DOLEŽÍ, Linda. Reduction and Elaboration in Czech Coordinate Structures: An Elicited Imitation Task. In Olomouc Linguistics Colloquium. 2014.
    18. DOLEŽÍ, Linda. The More Syntax, the More Comparatives? In Conference on Formal Description of Slavic Languages (FDSL 10.5) Brno. 2014.
    19. ALCHAZIDU, Athena, Monika STRMISKOVÁ a Milada MALÁ. Workshop s Jorgem Benavidesem: "Společnost a kultura hispanoamerických zemí a jejich odraz v literární tvorbě současných autorů". 2014.
    20. DOLEŽÍ, Linda. Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (mladší školní věk). Příručka pro lektorky a lektory. 2014.

    2013

    1. DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako cizí jazyk – psycholingvistická perspektiva. In Richard Vacula. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ). Praha: Akropolis, 2013, s. 259-268. ISBN 978-80-7470-053-8.
    2. ALCHAZIDU, Athena. El amor en los tiempos de guerra.(Un acercamiento a los conceptos del amor y del sexo en la narrativa contemporánea cuyo tema es la Guerra Civil). In II Coloquio Género e Intertextualidad, Sevilla. 2013.
    3. ALCHAZIDU, Athena. El tremendismo en las novelas de Camilo José Cela: el sabor amargo de la vida. 2013.
    4. ALCHAZIDU, Athena. La Guerra Civil como tema (inagotable) en la literatura espanola contemporánea. In Alchazidu, Athena; Stehlík, Petr. Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas Brno 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 11-24. ISBN 978-80-210-6657-1.
    5. ALCHAZIDU, Athena. La literatura en los tiempos de la Globalización. 2013.
    6. ALCHAZIDU, Athena. La metamorfosis de Catalina de Erauso. In KFLC. 2013.
    7. ALCHAZIDU, Athena. Libro sobre heroínas y heroísmo : un acercamiento a la novela Ciudad final de Kama Gutier. In Demlová, Jana; Míča, Slavomír. Héroe y antihéroe en las literaturas hispánicas. Ed. 1a. Liberec: Universidad Técnica de Liberec, 2013, s. 191-205. ISBN 978-80-7494-021-7.
    8. ALCHAZIDU, Athena. Libro sobre heroínas y heroísmo : un acercamiento a la novela de Kama Gutier. In Encuentro de hispanistas "Pasión por el Hispanismo II". Technická univerzita Liberec, 2013. 2013.
    9. DOLEŽÍ, Linda. Náměty k výuce češtiny jako cizího jazyka pro předškoláky. In Vacula, Richard. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ). Praha: Akropolis, 2013, s. 269-272. ISBN 978-80-7470-053-8.
    10. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování jazyka u neslyšících. In Seminář k výuce českého jazyka pro sluchově postižené. 2013.
    11. DOLEŽÍ, Linda. Osvojování skrytých syntaktických struktur. In Výzkum osvojování češtiny jako mateřského jazyka. Seminář Katedry obecné lingvistiky UP a Psychologického ústavu AV ČR. 2013.
    12. ALCHAZIDU, Athena. Sánchez, Juan Antonio. La tesitura de La Celestina: (una aproximación). In Études romanes de Brno, roč. 34, č. 2. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 228-229. ISSN 1803-7399.
    13. ALCHAZIDU, Athena a Petr STEHLÍK. Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas: Brno 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 1-171. ISBN 978-80-210-6657-1.
    14. ALCHAZIDU, Athena a Petr STEHLÍK. Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas Brno 2012. In Setkání hispanistů / Encuentro de hispanistas Brno 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 1-172. ISBN 978-80-210-6657-1.
    15. ALCHAZIDU, Athena. Una tarde con campanas. In Host : měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno: Host, 2013, s. 37-39. ISSN 1211-9938.
    16. DOLEŽÍ, Linda. Výuka češtiny a začleňování dětí-cizinců do českého vzdělávacího systému / Týden pro inkluzi. 2013.
    17. ALCHAZIDU, Athena. Země zaslíbená? Host : měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno: Host, 2013, XXIX, č. 5, s. 29-31. ISSN 1211-9938.

    2012

    1. ALCHAZIDU, Athena. Contar la historia a través de las imágenes : un acercamiento a los protagonistas de Esperando a Robert Capa de Susana Fortes. Études romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 33, č. 2, s. 43-58. ISSN 1803-7399.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Cuando el sur se convierte en Norte. In Kovács, Flóra; Mátyás, Dénes; Kürtösi, Katalin. Contacts and contrasts : North-South, East-West in literature, culture and history. Szeged: JATEPress, 2012, s. 133-144. ISBN 978-963-315-083-2.
    3. ALCHAZIDU, Athena. En busca de una voz propia: entre la exacerbación y la rebeldía. Sociocriticism. 2012, XXVII, č. 2, s. 402-417. ISSN 0985-5939.
    4. ALCHAZIDU, Athena, Petr STEHLÍK, Milada MALÁ a Monika STRMISKOVÁ. Encuentro de hispanistas: Brno 2012. 2012.
    5. ALCHAZIDU, Athena. Literatura en tiempos de globalización. In vyžádaná přednáška, Universidad de Sevilla. 2012.
    6. ALCHAZIDU, Athena a Laura ESQUIVEL. Malinche. [ze španělského originálu ... přeložila Athena Alchazidu]. Frýdek Místek: Alpress, 2012. Klokan. ISBN 978-80-7362-940-3.
    7. ALCHAZIDU, Athena a Carlos RUIZ ZAFÓN. Marina. [Přeložila Athena Alchazidu]. Praha: Cooboo, 2012. ISBN 978-80-7447-084-4.
    8. ALCHAZIDU, Athena. O podvratné literatuře a jiných běsech. Host : literární měsíčník. Brno: Spolek přátel vydávání časopisu Host, 2012, roč.XXVIII, č. 10, s. 50-51. ISSN 1211-9938.

    2011

    1. ALCHAZIDU, Athena a Susana FORTES. Esperando a Robert Capa. 1. vyd. Brno: Host, 2011. ISBN 978-80-7294-581-8.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Stíny jednorožce. Brno: Host, 2011.

    2009

    1. ALCHAZIDU, Athena. La búsqueda de las raíces a través de los mitos nacionales. In La construcción actual del imaginario cultural Europeo : los mitos de fundación. 2009.
    2. ALCHAZIDU, Athena. La búsqueda de las raíces a través de los mitos nacionales. In La construcción actual del Imaginario cultural Europeo: Los mitos de fundación. 2009.
    3. ALCHAZIDU, Athena. Střední Amerika, mnohotvárný svět barev. 2009.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Un acercamiento al Cantar del Mio Cid (siglo XX). In Rethinking the Canon in Comparative perspectives. Halle, Německo: Martin Luther University, 2009, s. 83-92. ISBN 978-3-86829-173-5.

    2007

    1. JUŘÍČKOVÁ, Miluše. Dánská literatura pro děti a mládež. In ŠEBELOVÁ, Zuzana, Athena ALCHAZIDU a Milena ŠUBRTOVÁ. Slovník autorů literatury pro děti a mládež I. Zahraniční spisovatelé. 2007. vyd. Praha: Nakladatelství Libri, 2007, s. 30 - 33, 3 s. I. ISBN 978-80-7277-314-5.
    2. ALCHAZIDU, Athena a Ivan DOROVSKÝ. Hesla. Španělští a portugalští autoři pro děti a mládež. In ALCHAZIDU, Athena, Miluše JUŘÍČKOVÁ a Zuzana ŠEBELOVÁ. Autoři světové literatury pro děti a mládež. 2007. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007, s. 20, etc., 72 s. 410. ISBN 978-80-7182-228-8.
    3. ALCHAZIDU, Athena. La simbología de la frontera en la narrativa española de los años 90 del s. XX. In L' idée de frontière dans les litteratures romanes. 1. vyd. Sofia: Université de Sofia Saint Clément d'Ohrid, 2007, s. 338 - 344. ISBN 978-954-07-2514-7.
    4. ALCHAZIDU, Athena. Las palabras calladas. El tema de la (in)comunicación en la literatura contemporánea. In Romanica XVIII. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2007, s. 20-27. ISBN 978-80-244-1820-9.
    5. ALCHAZIDU, Athena, Ivan DOROVSKÝ a Vlasta ŘEŘICHOVÁ. Portugalská literatura pro děti a mládež. In Slovník autorů literatury pro děti a mládež 1. Zahraniční spisovatelé. 1. vyd. Praha: Libri, 2007, s. 111-113. 410. ISBN 978-80-7277-314-5.

    2006

    1. ALCHAZIDU, Athena. El motivo del camino y su simbología en la narrativa de algunos autores espańoles finiseculares (los ańos 90 del siglo XX). In KYLOUŠEK, Petr. Serta musarum. Szeged: Thomas Bremer, 2006, s. 263-270, 7 s. ISBN 963-482-778-0.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Nejméně romští Romové. Host - měsíčník pro literaturu a čtenáře. Brno, 2006, roč. 2006, č. 04, s. 112 - 114. ISSN 1211-9938.

    2005

    1. ALCHAZIDU, Athena. La importancia del retrato literario en la narrativa de autores españoles en los años 90 del s. XX. In Opera Romanica. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005, s. 28 - 35. ISBN 80-7040-777-8.
    2. ALCHAZIDU, Athena. Romové ve španělské literatuře. In Opera Academiae Paedagogicae Liberecensis. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2005, s. 94 - 98. ISBN 80-7372-040-X.

    2004

    1. ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA a Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. AP BRNO. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 s. AP Brno. ISBN 80-902652-3-5.
    2. ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA a Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 s. ISBN 80-902652-3-5.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 15. 11. 2024 00:23