Filtrování publikací

    2024

    1. CHUDOVÁ, Kateřina. Bridging Legal Cultures: Internationalization in Legal English Classes. In Global Legal Skills Conference. 2024.
    2. CHOVANCOVÁ, Barbora, Alena HRADILOVÁ a Štěpánka DILLINGEROVÁ. Cercles Webinar: Language Learning in Higher Education Issue 13.2 (2023) Get to know the authors and their texts. In Cercles Webinar series. 2024.
    3. CHUDOVÁ, Kateřina. Close Encounters of the AI Kind - Bridging Technology and Language Teaching. In 30th P.A.R.K. Conference. 2024.
    4. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ. Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. 2024. ISBN 978-80-261-1211-2.
    5. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ. Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. 1. vyd. Plzeň: Kolektiv autorů ZČU v Plzni, 2024. ISBN 978-80-261-1211-2.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Les activités et stratégies de médiation dans l'enseignement du français sur objectif spécifique : résultats de la recherche pilote. Etudes romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2024, vol. 45, iss. 2, s. 58-71, 18 s. ISSN 1803-7399. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/ERB2024-2-6.
    7. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Médiation dans les cours de FLE. In Stage à la rentrée. 2024.
    8. CHUDOVÁ, Kateřina. Navigating AI in Scientific Research and Communication. In CHEMISTRY AND BIOLOGY OF PHYTOHORMONES AND RELATED SUBSTANCES 2024 (. 2024.
    9. CHUDOVÁ, Kateřina. Opakování hrou – online únikovka ve výuce. In Open space konference o e-learningu IS MU 2024. 2024.
    10. CHUDOVÁ, Kateřina. Podcast International - Skills for Life. In 30th P.A.R.K. Conference. 2024.
    11. CHOVANCOVÁ, Barbora. Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial. In Mezinárodní konference IATEFL. 2024.
    12. CHUDOVÁ, Kateřina. Spicing Up Legal English: Engaging Activities for Dynamic Classes. In EULETA WORKSHOP 2024: Practical Activities for Legal English Teaching. 2024.
    13. CHOVANCOVÁ, Barbora a Radmila DOUPOVCOVÁ. Tea with TEA" podcast series. In https://tea.iatefl.org/tea-with-tea/. 20.3.2024, 2024.
    14. CHOVANCOVÁ, Barbora a Radmila DOUPOVCOVÁ. Testing and Mediation: What if the Test-takers Think outside the Box? In IATEFL TEASIG and ESPSIG webinar. 2024.
    15. CHOVANCOVÁ, Barbora a Radmila DOUPOVCOVÁ. Testing Linguistic Mediation in Professional Contexts. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách Exploring Language for Specific Purposes in Business and Economics at Tertiary Level. 2024.
    16. CHOVANCOVÁ, Barbora. Training Legal Skills in the ESP Classroom: Mediation Activities and Student Self-Reflection. HERMES - Journal of Language and Communication in Business. Aarhus, Denamark: School of Communication and Culture at Aarhus University, Denmark, 2024, roč. 2024, (64), s. 137–148, 11 s. ISSN 0904-1699. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.7146/hjlcb.vi64.147478.
    17. MAREČKOVÁ, Elena, Hana REICHOVÁ, Libor ŠVANDA, Natália GACHALLOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ, Kamila NOVOTNÁ, Jan SLÍVA a Lucie MAZALOVÁ. Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině. 4. dotisk 7., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2024, 225 s. ISBN 978-80-210-8699-9.

    2023

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles. Language Learning in Higher Education. Germany: De Gruyter Mouton, 2023, roč. 13, č. 2, s. 573-580. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2023-2022.
    2. CHUDOVÁ, Kateřina. AI and I: How Intelligent Language Solutions Reshaped My Teaching Journey. In THE EULETA LEGAL ENGLISH CONFERENCE 2023, Kozminski University, Warszawa, Poland. 2023.
    3. CHUDOVÁ, Kateřina. AI in the Life of a Teacher. In CCBE Networking Event 2023, University of Applied Sciences for Management and Communication, Vienna. 2023.
    4. HRADILOVÁ, Alena. Can students co-create course content? A student-contrived international conference. In IATEFL conference. 2023.
    5. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ a Barbora CHOVANCOVÁ. Casting a Podcasting Spell: Legal English Podcasts International. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 1-13. ISSN 1755-9715.
    6. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ a Barbora CHOVANCOVÁ. Disbarred Barristers and the Like: A Creative Take on the Third Conditional. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 1-5. ISSN 1755-9715.
    7. ALCHAZIDU, Athena, Kateřina CHUDOVÁ, Anne CARR, William BOOTH, Pilar CONSTANZO, Gabriela BONILLA a Patricia TINEO. Epistemic (In)justice: Whose voices count? Listening to migrants and students. Journal of Comparative & International Higher Education. Comparative and International Education Society (CIES) Higher Education Special Interest Group (HESIG), 2023, roč. 2023, Vol. 15 No. 5 (2023): Special, s. 111–127, 16 s. ISSN 2151-0393. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.32674/jcihe.v15i5.5811.
    8. CHUDOVÁ, Kateřina. Escape Game as a Revision Tool. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, roč. 2023, č. 1, 4 s. ISSN 1755-9715.
    9. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Štěpánka BILOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. Humanising Language Teaching. In Humanising Language Teaching. February 2023 - Year 25 - Is. Pilgrims, 2023. ISSN 1755-9715.
    10. VEŠKRNOVÁ, Daniela. La médiation dans les cours du français juridique destinés aux étudiants en droit. In 26e École doctorale francophone des pays de Visegrád "La question du transfert cutlurel : perspective pluridisciplinaire". Bratislava. 2023.
    11. VEŠKRNOVÁ, Daniela a Marie ČERVENKOVÁ. Le plurilinguisme et la médiation. In Université Libre de Bruxelles Langues: Midis pédagogiques. 2023.
    12. CHOVANCOVÁ, Barbora. Linguistic Mediation Taught and Tested: Fine-tuning the Task Design in Legal English. In EULETA LEGAL ENGLISH CONFERENCE VIII, 22.-23.9.2023. 2023.
    13. LENNON, Joseph, Alena HRADILOVÁ, Petra TRÁVNÍKOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. Locking down and opening out: Creating new virtual spaces for writers and presenters during the pandemic. In James Fenton, Julio Gimenez, Katherine Mansfield, Martin Percy, Mariangela Spinillo. International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. New York and London: Routledge, 2023, s. 178-188. 1st edition. ISBN 978-1-032-25478-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003283409-19.
    14. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Mediace v učebních materiálech pro výuku odborné francouzštiny. In Mezinárodní doktorandská konference "Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu". 2023.
    15. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage plurilingue autonome et motivation dans les cours de LSP : les étudiants en tant que youtubeurs. In 6th INTERNATIONAL CONFERENCE CONTEMPORARY CHALLENGES IN LSP TEACHING. 2023.
    16. DILLINGEROVÁ, Štěpánka. Peer feedback in legal English classes: benefits and challenges. In EULETA LEGAL ENGLISH CONFERENCE VIII. 2023.
    17. KALLUS, Hana a Eva TOMÁŠKOVÁ. Preparing Czech Law Students for Real Life through Case Studies. In Colloquium: ´Cross-influence between legal education and legal culture of a country. 2023.
    18. DILLINGEROVÁ, Štěpánka. Teaching large groups of law students: shifting the responsibility. In Language and Law – Traditions, Trends and Perspectives. 2023.
    19. CHOVANCOVÁ, Barbora. Testing Mediation: The Challenge of an Unorthodox Answer. In Konference IATEFL. 2023.
    20. CHOVANCOVÁ, Barbora. The Ins and Outs of Interlinguistic Mediation in the Legal English classroom. In International conference: Language and Law – Traditions, Trends and Perspectives. 2023.
    21. CHOVANCOVÁ, Barbora, Štěpánka DILLINGEROVÁ a Alena HRADILOVÁ. Turning the tables on online exam cheating via language mediation tasks. Language Learning in Higher Education. GERMANY: DE GRUYTER MOUTON, 2023, roč. 2023, CercleS 2023; 13(2), s. 517-533. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2023-2033.
    22. CHUDOVÁ, Kateřina. Umělá inteligence a její dopad na roli učitele. In Open space konference o e-learningu IS MU 2023. 2023.
    23. MAREČKOVÁ, Elena, Hana REICHOVÁ, Libor ŠVANDA, Natália GACHALLOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ, Kamila NOVOTNÁ, Jan SLÍVA a Lucie MAZALOVÁ. Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině. 3. dotisk 7., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 225 s. ISBN 978-80-210-8699-9.
    24. HRADILOVÁ, Alena a Barbora CHOVANCOVÁ. Visual Representations as a Means to Motivate Students and Curb Feelings of Isolation in Distance Learning. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 1-10. ISSN 1755-9715.
    25. HRADILOVÁ, Alena. When you have no basis for an argument, abuse the plaintiff: Argumentation in a Legal English Syllabus. 2023.

    2022

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles. In XVII CercleS International Conference 2022, “The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change”. 2022.
    2. GERRARD, Daniel. A review of interactional metadiscourse research in postgraduate dissertations and theses across disciplines. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
    3. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika a Marie ČERVENKOVÁ. Autonomous learning: project results - Students in the role of youtubers. In CORALL International Conference. 2022.
    4. KALLUS, Hana. Collaboration of an ESP Teacher with Subject Experts. Výuka odborného jazyka na ekonomických vysokých školách, 2022.
    5. CHOVANCOVÁ, Barbora a Alena HRADILOVÁ. Community Building and Visual Representations as a Means to Curb Loneliness in Distance Learning. In a Pre-Conference Event organised by IATEFL Learner Autonomy SIG on the topic of Affect, well-being, and autonomy in language learning and teaching. 2022.
    6. BILOVÁ, Štěpánka. Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes. Białostockie Studia Prawnicze (BSP). Poland: -, 2022, roč. 27, č. 4, s. 35-47. ISSN 1689-7404. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15290/bsp.2022.27.04.03.
    7. CHUDOVÁ, Kateřina. Escaping the Conventional: Teaching Legal English through Gamification. In EULETA Legal English Workshop: Diverse Approaches to Teaching Legal English. 2022.
    8. BILOVÁ, Štěpánka. “Get in touch with your foreign classmates”: international collaboration within legal English classes. In CercleS 2022 The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change. 2022.
    9. SALAYOVÁ, Andrea a Klára MODLÍKOVÁ. Interaktívne nástroje v prezenčnej výuke: Quizizz prezentácia, Univerzita Palackého, Olomouc, 6.-7.10. 2022.
    10. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Les activités et stratégies de médiation dans l’enseignement du français sur objectifs spécifiques (résultats de la recherche pilote). In Migrations littéraires, linguistiques, didactiques et traductologiques. 25e école doctorale des pays de Visegrád - Brno. 2022.
    11. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Mediační aktivity a strategie ve výuce francouzštiny pro specifické účely se zaměřením na právo (první výsledky předvýzkumu). In Výzkum v didaktice cizích jazyků 2022. 2022.
    12. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs. In Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions, 2022. 2022.
    13. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO a Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs. In Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions. 2022.
    14. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina a Katherine GUERTLER. Modern mobility with blended intensive programmes. In Tag der digitalen Lehre 2022! Studieren und Lehrende teilen inhre Erfhrungen une Ideen für ihre Lehre post Corona. 2022.
    15. CHOVANCOVÁ, Barbora. Necessity Knows no Law: Action Research into Online Testing of Legal English. In CercleS 2022 The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change. 2022.
    16. VEŠKRNOVÁ, Daniela. New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2022.
    17. KALLUS, Hana. Podcasting seen from a different angle. Practising skills for life in a legal classroom – developing student´s soft skills and legal English in international setting. 2022.
    18. BILOVÁ, Štěpánka a Kateřina CHUDOVÁ. Podcasting seen from a different angle. Practising skills for life in a legal classroom – developing student´s soft skills and legal English in international setting. In EULETA Legal English Workshop: Diverse Approaches to Teaching Legal English. 2022.
    19. KALLUS, Hana. Politeness in Lawyer’s Talk. Preparing Students of Law For Real Life Communication Through Case Studies from Commercial Law and Marketing. In EULETA conference (for lawyers and legal English teachers). 2022.
    20. KALLUS, Hana. Skills for Life – Independently Prepared Group Presentations on a Legal Topic Revisited – Higher Involvement of Students, Practising Language Mediation and Peer Feedback. In CORAL conference Praha. CORAL, 2022.
    21. HRADILOVÁ, Alena. Student designed online international conference. In XVII CercleS INTERNATIONAL CONFERENCE 2022 The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change. 2022.
    22. BILOVÁ, Štěpánka. Student-produced podcasts as an alternative to presentations. In 5th International Symposium on Language for International Communication: Linking Interdisciplinary Perspectives - Language for Specific Purposes in the Era of Multilingualism and Technologies. 2022.
    23. KALLUS, Hana. Students´ Independently Prepared Podcasts and our Lesson on Internationalization. Learn to change symposyum, 2022.
    24. CHOVANCOVÁ, Barbora a Alena HRADILOVÁ. That’s not relevant in your case: teaching and testing the linguistic skill of mediation in Legal English courses. In EULETA Legal English Workshop: Diverse Approaches to Teaching Legal English. 2022.
    25. HRADILOVÁ, Alena a Barbora CHOVANCOVÁ. “That’s not relevant in your case: teaching and testing the linguistic skill of mediation in Legal English courses”. In EULETA Legal English Workshop 2022. 2022.
    26. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Romain RACINE a Sabina GOLA. Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions. 2022.
    27. HRADILOVÁ, Alena a Barbora CHOVANCOVÁ. Visual representations as a means to curb loneliness in distance learning. 2022.

    2021

    1. BILOVÁ, Štěpánka a Agnieszka PAWLIKOWSKA. “Ask a law student from another country:” a project supporting authentic communication. In Language and Law Conference: traditions, trends and perspectives. 2021.
    2. KALLUS, Hana. Designing and Teaching English for Lawyers on-line. 2021.
    3. CHUDOVÁ, Kateřina a Hana KALLUS. Developing creativity, soft skills and skills for life in international legal podcasting. In INCOLLAB Collaborative Learning and Teaching Conference. 2021.
    4. KALLUS, Hana a Kateřina CHUDOVÁ. Developing creativity, soft skills and skills for life through international podcasting. 2021.
    5. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Didaktický překlad a mediační aktivity ve výuce odborné francouzštiny: metodologie. In AKTEV. Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2021.
    6. BILOVÁ, Štěpánka. Helping law undergraduates make their learning more effective. In The EULETA Legal English Hybrid Conference 2021. 2021.
    7. BLAŽEK, Jiří, Hana KALLUS a Eva TOMÁŠKOVÁ. Hledání inspirace k výzvám dneška. 2021.
    8. VEŠKRNOVÁ, Daniela. La traduction pédagogique et la médiation dans les cours du français juridique. In XXIVe Ecole Doctorale des Pays de Vysegrad. Autour du texte dans les études françaises. Uniwersytet Jagiellonski z Krakowie, Polsko. 2021.
    9. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, s. 91-111. ISBN 978-80-280-0054-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-4.
    10. BILOVÁ, Štěpánka. Students on Air - Implementing Podcasts into ESP Courses. In INNOVATIVE LEARNING AND TEACHING ENVIRONMENTS, INCOLLAB International Conference Series 2021. 2021.
    11. BAKEŠOVÁ, Václava, Daniela VEŠKRNOVÁ a Marcela POUČOVÁ. Šrámek, Jiří. Poslední evropské století (1918-2018). Faktografické eseje. 1. vyd. Brno: Munipress, 2021, 424 s.
    12. MAREČKOVÁ, Elena, Hana REICHOVÁ, Libor ŠVANDA, Natália GACHALLOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ, Kamila NOVOTNÁ, Jan SLÍVA a Lucie MAZALOVÁ. Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině. 2. dotisk 7., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 225 s. ISBN 978-80-210-8699-9.
    13. HRADILOVÁ, Alena. We are online, anyway, so why not try something exciting! The potential of experiential learning in online classes for students of law. In THE EULETA LEGAL ENGLISH HYBRID CONFERENCE 2021. 2021.

    2020

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora. Alumni success stories as a tool for motivation in ESP. In Tania Pattison. IATEFL 2019 - Conference selections. 1. vyd. Faversham: IATEFL, 2020, s. 141-142. ISBN 978-1-912588-28-2.
    2. KALLUS, Hana, Eva TOMÁŠKOVÁ, Jarmila POKORNÁ a Eva VEČERKOVÁ. DEVELOPING ENGLISH COMMUNICATION AND SOFT SKILLS THROUGH CASE STUDIES IN BUSINESS LAW. In CERCLES 2020. 2020.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Editorka čísla 2020/2. CASALC Review, 2020.
    4. KALLUS, Hana. Functional Plurality in Contextualized Discourse. 2020. ISBN 978-80-210-9766-7.
    5. CHOVANCOVÁ, Barbora, Alena HRADILOVÁ a Štěpánka BILOVÁ. On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning. In Sedláčková, Kateřina, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher's Role in Developing Learner Autonomy. 1. vyd. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing, 2020, s. 55-66. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    6. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Beatriz CALVO MARTÍN a Katherine GUERTLER. Pluri/multi/flexilingual perspective in teaching and research at language centres. In XVI CercleS international conference: Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.
    7. CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre. Online. In Ludwig, C., Tassinari, M.G., Mynard, J. Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 38-103. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-0-463-56990-0.
    8. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu ve výuce. Přehledová studie. In Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2020.
    9. KALLUS, Hana. Role jazyka v procesu přesvědčování a rozhodování o setrvání či odchodu VB z EU. In Jozef Vlčej a Jiří Blažek. (Ne)bezpečná Európa. 2020. vyd. Brno: Brno: Knihovnicka.cz, Tribun EU, 2020, s. 95-118. (Ne)bezpečná Európa. ISBN 978-80-263-1585-8.
    10. SLAŽANSKÁ, Markéta. The Importance of Oratorical Skills in the Roman Society. In Laetae segetes VII, International PhD Student Conference, 18‒20 November 2020, Masaryk University, Faculty of Arts, Department of Classical Studies. 2020.
    11. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Barbora CHOVANCOVÁ a Štěpánka BILOVÁ. The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing, 2020, 162 s. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    12. CHOVANCOVÁ, Barbora, Alena HRADILOVÁ a Štěpánka BILOVÁ. Upward Facing Dog: motivation and flow in the Legal English classroom (workshop). In CercleS 2020: Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.

    2019

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora. Alumni success stories as a tool for motivation in ESP. In The IATEFL International Conference. 2019.
    2. CHOVANCOVÁ, Barbora. Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates. In 1st International Conference of the ÖGRL (Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik), Contemporary Approaches to Legal Linguistics. 2019.
    3. KALLUS, Hana. BUILDING STUDENTS’ COMMUNICATION AND NEGOTIATION SKILLS IN ENGLISH THROUGH CASE STUDIES IN LAW. In SZOKOE 19th Annual International Conference: Teaching and Researching Languages for Specific Purposes in International Context. 2019.
    4. BILOVÁ, Štěpánka. Enhancing students' metacognition in legal English classes. In Contemporary Approaches to Legal Linguistics: 1st International Conference of the Austrian Association for Legal Linguistics. 2019.
    5. HRADILOVÁ, Alena. EXPERIENTIAL LEARNING IN LEGAL ENGLISH SYLLABI. In LANGUAGE AND LAW - TRADITIONS, TRENDS AND PERSPECTIVES. 2019.
    6. KALLUS, Hana, Jarmila POKORNÁ, Eva VEČERKOVÁ a Eva TOMÁŠKOVÁ. Get Ready For Life! Developing Students‘ Communication in English Through Solving Case Studies in Law and Marketing. Application of Theory on Real Cases from Marketing, Corporate Law and Unfair Competition in English. In Language and Law Conference. 2019.
    7. WEISSAR, Tomáš, Klára MODLÍKOVÁ a Jana NECHUTOVÁ. Gnóthi seauton. Sto let klasických studí v Brně v osobních vzpomínkách i úřední korespondenci. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 109 s. ISBN 978-80-210-9255-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9255-2019.
    8. WEISSAR, Tomáš, Klára MODLÍKOVÁ a Jana NECHUTOVÁ. Gnóthi seauton. Sto let klasických studí v Brně v osobních vzpomínkách i úřední korespondenci. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 109 s. ISBN 978-80-210-9254-9.
    9. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. La función semántica, cognitiva y pragmática de las metáforas económicas en el corpus de textos especializados, semiespecializados y de divulgación científica. Lingua et vita. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2019, VIII, č. 1, s. 40-49. ISSN 1338-6743.
    10. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de français. In La recherche en Etudes Françaises: un éventail de possibilités. Sevilla, 2019. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.12795/9788447221660.
    11. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. L’évaluation par portfolio comme vecteur d’autonomisation des apprenants. In ReCLes.pt APPROACHES TO TEACHING AND LEARNING LANGUAGES FOR SPECIFIC PURPOSES: Building bridges across the classroom and the professional world. 2019.
    12. KALLUS, Hana, Jarmila POKORNÁ, Eva VEČERKOVÁ a Eva TOMÁŠKOVÁ. One Team.Different Expertise. Preparing Students For Real Life Through Case Studies in Marketing, Corporate Law and Unfair Competition.Team, Motivation, Sharing, Support, Training and Development. Added Value for Students. In EULETA WORKSHOP 2019 KRAKÓW, JAGIELLONIAN UNIVERSITY. 2019.
    13. BILOVÁ, Štěpánka. PRESENT YOUR PASSION: DEVELOPING STUDENTS’ PRESENTATION SKILLS IN LEGAL ENGLISH CLASSES. In Language and Law Conference: traditions, trends and perspectives. 2019.
    14. CHOVANCOVÁ, Barbora. “So, what do the lawyers think?”: Exploring professional topics outside the classroom. In LANGUAGE AND LAW – TRADITIONS, TRENDS & PERSPECTIVES, Bialystok. 2019.
    15. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Soutenir la motivation d’apprendre une autre langue : A la recherche des outils favorisant la compétence plurilingue. In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.
    16. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.
    17. MAREČKOVÁ, Elena, Hana REICHOVÁ, Libor ŠVANDA, Natália GACHALLOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ, Kamila NOVOTNÁ, Jan SLÍVA a Lucie MAZALOVÁ. Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině. 1. dotisk 7., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 225 s. ISBN 978-80-210-8699-9.

    2018

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora, Danica MILOSEVIC, Cédric SARRÉ a Shona WHYTE. A European perspective on ESP Learning and Teaching Research. 2018.
    2. ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ, Colin KIMBRELL a David SCHÜLLER. Academic English - Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2018, 224 s. ISBN 978-80-271-0842-8.
    3. SIEROCKA, Halina, Barbora CHOVANCOVÁ a Ljubica KORDIĆ. Addressing the Needs of Lawyers in Legal English: A Comparative Study in Four European Union Countries. Comparative Legilinguistics: International Journal for Legal Communication. Poznań: Adam Mickiewicz University, 2018, roč. 33, č. 33, s. 57-88. ISSN 2080-5926. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14746/cl.2018.33.3.
    4. BILOVÁ, Štěpánka. Collaborative and Individual Vocabulary Building Using ICT. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 2018, roč. 53(66), č. 1, s. 31-48. ISSN 2199-6059. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/slgr-2018-0002.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. členka redakční rady. CASALC Review, 2018 - 2022. ISSN 1804-9435.
    6. HRADILOVÁ, Alena a Kirby VINCENT. Daring to Videoconference: Ideas for Teachers. In Libor Štěpánek, Kateřina Sedláčková, Nick Byrne. Videoconferencing in University Language Education. Brno: Masaryk University, 2018, s. 127-141. ISBN 978-80-210-9003-3.
    7. CHOVANCOVÁ, Barbora a Patrizia ANESA. Developing mediation skills for teaching Legal English. 2018.
    8. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El concepto de gradualidad en los textos especializados. In Liliana Hotařová. Pasión por el hispanismo III. Liberec: Technická univerzita Liberec, 2018, s. 39-54. ISBN 978-80-7494-451-2.
    9. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El concepto de gradualidad en los textos especializados. In Pasión por el hispanismo III. Technická univerzita Liberec. 2018.
    10. CHOVANCOVÁ, Barbora a Patrizia ANESA. ESP and the Popularization of Knowledge across Genres (S21). 2018.
    11. HRADILOVÁ, Alena. ESP, CLIL or soft-skill based syllabus? In XV CercleS International Conference 2018. 2018.
    12. BILOVÁ, Štěpánka a Barbora CHOVANCOVÁ. I write further in this matter: writing skills practice for future lawyers. In "Share and Gain": Workshop for Teachers, Translators and Interpreters of Legal English. 2018.
    13. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Integration of Videoconferencing in ESP and EAP Courses.Focus on Community of Practice Interaction. In Catherine Hua Xiang. Cases on Audio-Visual Media in Language Education. Spojené státy americké: IGI Global, 2018, s. 283-303. Advances in Educational Technologies and Instructional Design (AETID) Book Series. ISBN 978-1-5225-2724-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-2724-4.ch012.
    14. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de francais. 2018.
    15. HRADILOVÁ, Alena. Let´s dial Helsinki! In 14th ESSE Conference. 2018.
    16. CHOVANCOVÁ, Barbora. Linguistic, cultural or social mediation – what is relevant in ESP. In 52nd International IATEFL Conference, Brighton. 2018.
    17. CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation and Motivation in Legal English Classes. In 6th EULETA Legal English Conference 2018, Split. 2018.
    18. CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation in lawyer client interaction: understanding the needs of ESP practice. In 14th ESSE Conference, Brno. 2018.
    19. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Meeting the Real and Virtual. Online. In doc. Mgr. Silvie Válková, Ph.D. Sborník příspěvků ke stažení zde: http://cjv-konference.upol.cz/wp-content/uploads/2018/05/Trendy_2017_sbornik.pdf. Ss. 33 – 42. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018, s. 33-42.
    20. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Motivate, Support and Encourage Students to Practise Skills for Life. In IATEFL conference 2018. 2018.
    21. BILOVÁ, Štěpánka. Motivation via appreciation: good practice from ESP classes. In 14th ESSE Conference. 2018.
    22. HRADILOVÁ, Alena. Peer-Review Your Negotiating Skills. In EULETA LEGAL ENGLISH CONFERENCE 2018. 2018.
    23. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Portfolio assessment as a tool for enhancing learners’ motivation. 2018.
    24. CHOVANCOVÁ, Barbora. Practicing the skill of mediation in English for legal purposes. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. Bialystok: University of Bialystok, 2018, roč. 53, č. 66, s. 49-60. ISSN 0860-150X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/slgr-2018-0003.
    25. BILOVÁ, Štěpánka. Quizlet in ESP courses. In Cracow Language Teaching Staff Training Week. 2018.
    26. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Raising Students’ Intercultural Awareness in Videoconferencing Communication. Teacher’s Observations and Students’ Reflections.. Online. CERCLES, 2018.
    27. HRADILOVÁ, Alena. Soft-skill Based Syllabus in Legal English Courses. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Niš, Serbia: University of Niš, 2018, roč. 6/2018, č. 2, s. 235-243. ISSN 2334-9182.
    28. HRADILOVÁ, Alena a Barbora CHOVANCOVÁ. Taking to the road to autonomy. In IATEFL LASIG Local Conference 2018. 2018.
    29. BILOVÁ, Štěpánka. Using Technologies to Facilitate Students' Learning. In EULETA LEGAL ENGLISH CONFERENCE 2018. 2018.
    30. ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. první. Brno: Masaryk University, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9003-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
    31. ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9008-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
    32. ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9003-3.
    33. CHOVANCOVÁ, Barbora, David BEST a Izabela BAKOTA. Virtual Erasmus and Task-based English for Legal Purposes. 2018.
    34. HRADILOVÁ, Alena a Kirby VINCENT. Wiki Space, Facebook and Videoconferencing in teaching negotiating skills in Legal English courses. In Legal Discourse: Context, Media and Social Power. 2018.
    35. DOUPOVCOVÁ, Radmila. Wrestling with Tricky Questions in Language Tests. In "Share and Gain": Workshop for Teachers, Translators and Interpreters of Legal English, 2018. 2018.

    2017

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Activating higher cognitive processes in Legal French Course. In Languages for Specific Purposes in Higher Education 2017, University of Oxford. 2017.
    2. SMEJKAL, Michal a Jakub HALÍŘ. Alkohol a ředitel školy z pohledu pracovního práva. Právní rozhledy. C.H. Beck, 2017, roč. 25, č. 20, s. 709-713. ISSN 1210-6410.
    3. SMEJKAL, Michal. Čerpání dovolené ve školství. In Zdeňka Gregorová. PRACOVNÍ PRÁVO 2016. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 166-174, 253 s. ISBN 978-80-210-8528-2.
    4. SMEJKAL, Michal. Členství v České společnosti pro pracovní právo a sociální zabezpečení, z.s. Česká společnost pro pracovní právo a sociální zabezpečení, z.s., 2017.
    5. CHOVANCOVÁ, Barbora a Alena HRADILOVÁ. Developing Confidence in Writing Law-Related Texts for Under and Post-Graduate Students of Legal English. In EULETA 2017 Workshop - Enhancement of Writing Skills in Legal Contexts, Brno, 23.9.2017. 2017.
    6. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico. Studia romanistica. Ostrava, 2017, roč. 17, č. 1, s. 27-40. ISSN 1803-6406.
    7. CHOVANCOVÁ, Barbora. Empowerment through knowledge pooling in mixed ability legal English classes. In Language and Law - Traditions, Trends and Perspectives, Bialystok, 8.6.2017. 2017.
    8. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom. Casalc Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, č. 2,roč.7, č. 2, s. 163-175. ISSN 1804-9435.
    9. CHOVANCOVÁ, Barbora. English Autonomously - the thrill of counselling. In Autonomy in Laguage Learning, Bolzano, 1.12.2017. 2017.
    10. BILOVÁ, Štěpánka. ESP vocabulary building strategies promoting autonomy. In SZOKOE 17th Annual International Conference. 2017.
    11. BILOVÁ, Štěpánka. Google Docs in Language Teaching and Learning. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2017, roč. 7 (2017), č. 2, s. 151-162. ISSN 1804-9435.
    12. KATRŇÁKOVÁ, Hana. INCREASING STUDENTS EMPLOYABILITY BY DEVELOPING THEIR SOFT SKILLS THROUGH INTERNATIONAL VIDEOCONFERENCING EXPERIENCE AND COLLABORATIVE WORK WITH THE SUPPORT OF ICT. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2017. 2017. ISBN 978-80-7435-691-9.
    13. BILOVÁ, Štěpánka. Individual and Collaborative Vocabulary Building Strategies in Legal English Classes. In Language and Law: Traditions, Trends and Perspectives. 2017.
    14. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. Interkulturní prvky ve výuce obchodní španělštiny na ESF MU v Brně. In Konference FORLANG, Technická univerzita Košice. 2017.
    15. HRADILOVÁ, Alena. Internationalizing Legal English Courses. In INTERNATIONAL CONFERENCE TRAINING LEGAL LANGUAGES FOR EFFECTIVE FUNCTIONING OF JUDICIAL COOPERATION IN EU, Justiční akademie Praha, 21. - 22. 9. 2017. 2017.
    16. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Le syllabus flexible au service des étudiants co-créateurs de cours. In Les nouveaux défis pour le FLE à l’université. 2017.
    17. HRADILOVÁ, Alena. Managing a language centre: communication, quality and staff development. In 52nd IATEFL Conference, Glasgow, Velká Británie, 3. -7.4. 2017. 2017.
    18. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Savoir disciplinaire au service de la pensée critique en cours de francais juridique : lecons de la psychologie cognitive. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). De Gruyter, 2017, roč. 7, č. 2, s. 333-352. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2017-0013.
    19. CHOVANCOVÁ, Barbora a Štěpánka BILOVÁ. Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP. Language Teaching Tomorrow. Tampere: University of Tampere, 2017, roč. 2, May, s. 1-3. ISSN 2343-0281.
    20. CHOVANCOVÁ, Barbora a Štěpánka BILOVÁ. Shifting the Balance: The importance of autonomy and self-reflection in ESP. In International Week for Language Teachers, Language Teaching Tomorrow, Tampere/Jyväskylä, 8.5.2017. 2017.
    21. HRADILOVÁ, Alena. Tailoring language courses: task chaining, life skills. In Languages for Specific Purposes in Higher Education conference, the University of Oxford Language Centre, Velká Británie, 7.9.2017. 2017.
    22. CHOVANCOVÁ, Barbora. The Multifaceted Approach to Communication: Mediation as a Language Skill. In Training legal languages for effective functioning of judicial cooperation in the European Union, 21.9.2017. 2017.
    23. CHOVANCOVÁ, Barbora. To mediate or not to mediate – speaking skills in ESP. In 51 Annual International IATEFL Conference, Glasgow, 3.4.2017. 2017.
    24. SMEJKAL, Michal. Trans pedagogický pracovník. In Dny práva 2017. 2017.
    25. MAREČKOVÁ, Elena, Hana REICHOVÁ, Libor ŠVANDA, Natália GACHALLOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ, Kamila NOVOTNÁ, Jan SLÍVA a Lucie MAZALOVÁ. Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině. 7., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 226 s. ISBN 978-80-210-8699-9.
    26. MAREČKOVÁ, Elena, Hana REICHOVÁ, Libor ŠVANDA, Natália GACHALLOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ, Kamila NOVOTNÁ, Jan SLÍVA a Lucie MAZALOVÁ. Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině. 7., přeprac. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 226 s. ISBN 978-80-210-8699-9.
    27. HRADILOVÁ, Alena. Videokonference a principy zdvořilosti. CASALC Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, roč. 2017, č. 1, s. 127-134. ISSN 1804-9435.
    28. HRADILOVÁ, Alena. Zajištění dalšího vzdělávání pedagogů CJV. CASALC Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, roč. 2016-2017, č. 3, s. 108-116. ISSN 1804-9435.
    29. VYMEROVÁ, Zdeňka. Zentrum und Peripherie in der deutschsprachigen Literatur im Vergleich mit der tschechischen Literatur. Korpuserstellung und Korpusanalyse. In Kotůlková, Veronika; Rykalová, Gabriela. Zentrum und Peripherie. Aus sprachwissenschaftlicher Sicht. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017, s. 177-185. ISBN 978-80-7510-248-5.

    2016

    1. ŠRÁMKOVÁ, Eva. Beurteilung und Bewertung kommunikativer Leistungen bei mündlichen Prüfungen in der Fachsprache und in der akademischen Sprache. In Hans Drumbl, Dmitri Kletschko, Daniela Sorrentino, Renata Zanin. IDT 2013 Band 7 − Sektionen D1, D3, D5, D6, D7 Lerngruppenspezifik in DaF,DaZ, DaM. Bozen, Italy: Freie Universität Bozen, 2016, s. 227-232. ISBN 978-88-6046-091-2.
    2. BILOVÁ, Štěpánka. Case Briefs in Legal English Classes. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 2016, roč. 45(58), č. 1, s. 7-20. ISSN 0860-150X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/slgr-2016-0012.
    3. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. Curious Animal Law Stories: Criminal Procedure Vocabulary Practice. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, č. 2. ISSN 1755-9715.
    4. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico. In Caminos del hispanismo. Univerzita Ostava. 2016.
    5. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. Encuentro internacional de hispanistas 2016 «CAMINOS DEL HISPANISMO». In Mezinárodní setkání hispanistů. 2016.
    6. HRADILOVÁ, Alena. English for Law via videoconferencing. In 5th EULETA Legal English Teachers Conference, School of Management and Law, University of Applied Sciences. 2016.
    7. BILOVÁ, Štěpánka. Getting down to (international) business: practising negotiation in the course of English for International Trade Law. In 2016 EULETA Conference. 2016.
    8. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ a Hana NĚMCOVÁ. Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere). Humanising Language Teaching. 2016, roč. 18, č. 2. ISSN 1755-9715.
    9. BILOVÁ, Štěpánka. "Google Docs" in language teaching and learning. In Cizí jazyky v akademickém a profesním vzdělávání. 2016.
    10. ŠTĚPÁNEK, Libor, Alena HRADILOVÁ, Hana REICHOVÁ a Kateřina SEDLÁČKOVÁ. Humanising Language Teaching. Velká Británie: Pilgrims, 2016. ISSN 1755-9715.
    11. BILOVÁ, Štěpánka. ICT in an ESP classroom - looking for a balance. In ICT for Language Learning. 2016.
    12. BILOVÁ, Štěpánka. ICT in an ESP classroom - looking for a balance. Online. In Pixel. Conference proceedings. ICT for language learning. Florence: Libreria Universitaria, 2016, s. nestránkováno, 3 s. ISBN 978-88-6292-806-9.
    13. CHOVANCOVÁ, Barbora. Innovative methodologies in ESP: Mediation in legal English classes. In TELLS seminar, University of Torino, Campus Luigi Einaudi. 2016.
    14. CHOVANCOVÁ, Barbora. Intellectual Challenge: Teaching the language aspects of Intellectual Property Law to undergraduates. In 5th EULETA Legal English Conference (European Legal English Teachers Association), Winterthur/Zurich. 2016.
    15. CHOVANCOVÁ, Barbora. Just checking your peers – student generated feedback. In Share & Gain: 2nd Legal English Workshop, Supraśl. 2016.
    16. CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation: An Unexplored Language Skill in Legal English Teaching. In 4th International CRILL Conference: Negotiating Cultural, Jurisdictional and Disciplinary Boundaries, Caserta. 2016.
    17. CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation: An Unexplored Language Skill in Legal English Teaching. In 4th International CRILL Conference: Negotiating Cultural, Jurisdictional and Disciplinary Boundaries, Caserta. 2016.
    18. CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation in Legal English Teaching. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. Bialystok: De Gruyter Open, 2016, roč. 45, č. 1, s. 21-35. ISSN 2199-6059. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/slgr-2016-0013.
    19. CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation versus Translation: What to teach students in Legal English Classes. In Teaching Foreign Languages and Addressing the Specific Needs of Higher Education Students: New Trends, Challenges, Recommendations. Wroclaw. 2016.
    20. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor post-néoromanesque : sorcier de la réécriture. In Karin Martin-Cardini. Le Néo: Sources, héritages et réécritures dans les cultures européennes. Rennes, Francie: Presses Universitaires de Rennes, 2016, s. 423-434. Collection "Interférences". ISBN 978-2-7535-4997-5.
    21. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Persuasion in public speaking:Radio Four ‘Any Questions’ panel discussions revisited (1996 and 2016). In Seventh Brno Conference on Linguistics Studies in English 2016. 2016.
    22. BILOVÁ, Štěpánka, Barbora CHOVANCOVÁ a Radmila DOUPOVCOVÁ. Photo Law Stories: Civil and Criminal Procedure Vocabulary Practice. Humanising Language Teaching. 2016, roč. 18, č. 2. ISSN 1755-9715.
    23. HORECKÝ, Jan, Jakub HALÍŘ, Michal SMEJKAL a Nelly SPRINGINSFELDOVÁ. Pracovní podmínky ve školství s akcentem na odměňování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2016, 123 s. Spisy Právnické fakulty MU, řada teoretická, edice Scientia, sv. č. 575. ISBN 978-80-210-8425-4.
    24. HORECKÝ, Jan, Jakub HALÍŘ, Michal SMEJKAL a Nelly SPRINGINSFELDOVÁ. Pracovní podmínky ve školství s akcentem na odměňování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 123 s. Spisy Právnické fakulty MU, řada teoretická, edice Scientia, sv. č. 575. ISBN 978-80-210-8425-4.
    25. CHOVANCOVÁ, Barbora a Štěpánka BILOVÁ. Presentation Abstracts as a Tool for Student Motivation in ESP Classes. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, č. 2, s. 1-8. ISSN 1755-9715.
    26. SMEJKAL, Michal. Recenze: Eva Janečková: Nejčastější pochybení zaměstnavatelů při plnění povinností dle zákoníku práce. epravo.cz. EPRAVO.CZ, a.s., 2016. ISSN 1213-189X.
    27. SMEJKAL, Michal. Recenze: Eva Janečková, Václav Bartlík: Ochrana osobních údajů v pracovním právu (Otázky a odpovědi). www.epravo.cz, 2016.
    28. SMEJKAL, Michal. Recenze: Jaroslav Stránský a kolektiv: Důsledky subsidiarity nového občanského zákoníku v pracovněprávních vztazích. www.epravo.cz, 2016.
    29. CHOVANCOVÁ, Barbora. Soft skills and mediation in legal English:Towards a new methodological approach in ESP. In ESSE: 13th conference of the European Society for the Study of English, Galway. 2016.
    30. CHOVANCOVÁ, Barbora. Student Involvement and Peer Review: How to Make the Teacher’s Life Easier. In PARK Autumn Conference. 2016.
    31. HRADILOVÁ, Alena. Teaching politeness in videoconferencing classes. In XIV Cercles international conference 2016: Enhancing Learners´ Creative and Critical Thinking: the Role of University Lanuage Centres. 2016.
    32. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. The Image and Political Caricature in a French for Lawyers Classroom. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 2016, č. 2. ISSN 1755-9715.
    33. HRADILOVÁ, Alena. The Matrix, Staff Development and Quality Assurance. In XIV Cercles international conference 2016: Enhancing Learners´ Creative and Critical Thinking: the Role of University Lanuage Centres. 2016.
    34. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Travail sur la jurisprudence en classe de français juridique : un laboratoire de la pensée critique. In XIV CERCLES INTERNATIONAL CONFERENCE: Enhancing Learners’ Creative and Critical Thinking: the role of University Language Centres. 2016.
    35. HRADILOVÁ, Alena. Videoconferencing and principles of politeness. In Cizí jazyky v akademickém a profesním vzdělávání. 2016.
    36. HRADILOVÁ, Alena. Videoconferencing in English for Law Courses: Cooperation and Politeness Principles Revisited. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, č. 2, s. 1 - 8. ISSN 1755-9715.
    37. HRADILOVÁ, Alena. Zajištění dalšího vzdělávání pedagogů na CJV MU. In Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VI. 2016.

    2015

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora. Are We Glamorizing Their Future Profession? The Justification of Use of Legal Series While Teaching Students of Law. In Law & Language - Traditions, Trends and Perspectives, Bialystok. 2015.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Alena HRADILOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016. Brno: Česká a slovenská asosiace učitelů jazykových center na VŠ, 2015, 233 s. ISSN 1804-9435.
    3. BILOVÁ, Štěpánka. Case Briefs in Legal English Classes. In Law & Language - Traditions, Trends and Perspectives, Bialystok. 2015.
    4. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado en los textos económicos-financieros y su equivalencia en la traducción. In Konference Ad translationem. 2015.
    5. SPRINGINSFELDOVÁ, Nelly a Michal SMEJKAL. Fyzická osoba jako subjekt pracovního poměru, aneb proč je na některé věci v 15 letech brzy? Právní rozhledy. Praha: C. H. Beck, s. r. o., 2015, roč. 23, č. 18, s. 637-640. ISSN 1210-6410.
    6. CHOVANCOVÁ, Barbora. Getting the Message Across – Mediation or Word for Word Translation? In 5th EULETA Legal English Teacher Conference, Passau. 2015.
    7. CHOVANCOVÁ, Barbora. Innovative Activities in Legal English. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2015.
    8. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ a Barbora CHOVANCOVÁ. Innovative Activities in Legal English. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2015, 8 s.
    9. HRADILOVÁ, Alena. Language centre matrix management structure: Developments in teacher training. Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité Cahiers del’APLIUT. APLIUT, 2015, XXXIV, 1/2015, s. 90-105. ISSN 2119-5242. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4000/apliut.5037.
    10. CHOVANCOVÁ, Barbora. Legal English Final Exam Guide. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2015.
    11. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ a Barbora CHOVANCOVÁ. Legal English Final Exam Guide. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2015, 8 s.
    12. CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation in ESP. In Opportunities and Challenges in Language Teaching and Learning, Mladá Boleslav. 2015.
    13. SMEJKAL, Michal. Odvolání vedoucích zaměstnanců. In COFOLA 2015. 2015.
    14. SMEJKAL, Michal. Odvolání vedoucích zaměstnanců. Online. In Tereza Kyselovská, Vojtěch Kadlubiec, Jan Provazník, Nelly Springinsfeldová, Alica Virdzeková. COFOLA 2015. Conference proceedings. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2015, s. 786-802, 1081 s. ISBN 978-80-210-7976-2.
    15. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika a Alena SIMBARTLOVÁ. Persuasive approaches in communication and principles of argumentation in Spanish. In Language Centers in Higher Education: Sharing innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    16. BILOVÁ, Štěpánka. Preparing consciously, practicing effectively (English for Law). In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    17. ŠRÁMKOVÁ, Eva. Prüfungsguide zum Fach Deutsch für Juristen. 1. vydání. Brno: Masaryk University, 2015, 8 s.
    18. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Reaching the right balance in students´ driven videoconferences. 2015.
    19. SMEJKAL, Michal. Recenze: Kottnauer, Antonín: Pracovní právo v praxi. Základní pracovněprávní vztahy a rekodifikace. 2015.
    20. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Should you think twice before you open your mouth.Pedagogic implications of linguistic research for EAP/ESP classroom. In International conference 2015: Language Centres in Higher Education. 2015.
    21. CHOVANCOVÁ, Barbora. Slick Moves in the Dance of Course Design: Step-by-step Account of Creating Legal English Sylabus. In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    22. CHOVANCOVÁ, Barbora. Soft Skills in ESP: Lawyer-Client Interviews and the Like. In 49th Annual International IATEFL Conference Manchester. 2015.
    23. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Students‘ and teacher‘s roles in legal English videoconferencing classes. The course contents, organization and feedback from students. In 2nd Language and Law Conference, Bialystok, Poland. 2015.
    24. BILOVÁ, Štěpánka. Teaching legal communication to undergraduates: Helping with the first steps. In 5th EULETA Workshop, Passau. 2015.
    25. HRADILOVÁ, Alena. The Matrix, Staff Development and Helsinki Inspiration. In Kielikeskuslaisten Minikonferenssi IV – The LC Miniconference IV. 2015.
    26. CHOVANCOVÁ, Barbora. "You Can't Sue a Disease": A Lesson on Negotiations in the English for Lawyers Syllabus. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2015.
    27. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ a Barbora CHOVANCOVÁ. "You Can't Sue a Disease": A Lesson on Negotiations in the English for Lawyers Syllabus. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2015, 8 s.
    28. SMEJKAL, Michal. Zamyšlení nad prací ředitelů veřejných škol. In Dana Hrabcová. PRACOVNÍ PRÁVO 2015. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 244-252, 286 s. ISBN 978-80-210-8121-5.

    2014

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora. A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates. In 48th International IATEFL Conference in Harrogate. 2014.
    2. CHOVANCOVÁ, Barbora. A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates. In 48th International IATEFL Conference in Harrogate. 2014.
    3. BILOVÁ, Štěpánka. Ehancing students' Speaking Skills. In Radek Nedoma. Foreign Language Competence as an Integral Component of the University Graduate Profile IV. Brno: Univerzita Obrany, 2014, s. 31-36, 5 s. ISBN 978-80-7231-982-4.
    4. BILOVÁ, Štěpánka. Ehancing students' Speaking Skills. In Foreign Language Competence as an Integral Component of the University Graduate Profile IV. 2014.
    5. BILOVÁ, Štěpánka. English for International Trade Law. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 2014, roč. 38(51), č. 3, s. 27 - 41. ISSN 0860-150X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/slgr-2014-0030.
    6. BILOVÁ, Štěpánka. Getting students more involved in the tasks. In 48th Annual International IATEFL Conference & Exhibition. 2014.
    7. BILOVÁ, Štěpánka. Getting students more involved in the tasks. In Tania Pattison. IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections. Kent, UK: IATEFL, 2014, s. 164-165. ISBN 1-901095-64-9.
    8. BILOVÁ, Štěpánka. ICT in Legal English Teaching. In "Share and Gain": Workshop for Teachers, Translators and Interpreters of Legal English. 2014.
    9. DOUPOVCOVÁ, Radmila a Eva SLOŽILOVÁ. Implementing CEFR in tertiary context: compromises and balance. In The CEFR and Language Testing and Assessment – Where are we now. 2014.
    10. HRADILOVÁ, Alena. Lost in the Matrix? Find Your Way to Your Interest Group! Maintaining Quality and Enhancing Staff Development. In Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy IV. 2014.
    11. ŠRÁMKOVÁ, Eva. Motivation als wesentliches Element bei Aneignung der Fachsprache im Bereich der Rechtswissenschaft (Poster). In 13th Conference of the European Confederation of Language Centres in Higher Education, Fribourg, Switzerland. 2014.
    12. SMEJKAL, Michal. Některé aspekty konkurenční doložky. In www.epravo.cz. 2014. ISSN 1213-189X.
    13. BILOVÁ, Štěpánka. "Pecha Kucha" in Legal English Classes. In 2014 EULETA conference. 2014.
    14. KATRŇÁKOVÁ, Hana. PERSUASION, POWER AND CONTROL IN PUBLIC SPEAKING. In Language and Law Conference. 2014.
    15. SMEJKAL, Michal. Pracovní smlouva. In www.epravo.cz. 2014. ISSN 1213-189X.
    16. CHOVANCOVÁ, Barbora. Student Motivation in Legal English Classes. In "Share and Gain": Workshop for Teachers, Translators and Interpreters of Legal English, Suprasl, Poland. 2014.
    17. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Students´ self-driven videoconferencing classes – contents, organization, feedback and self-assessment (a lesson for a teacher). 2014.
    18. CHOVANCOVÁ, Barbora. The Jigsaw Puzzle of Legal English Syllabus Design: Innovations at Masaryk University Language Centre. In UNICOM 2014, Pardubice. 2014.
    19. CHOVANCOVÁ, Barbora. The Jigsaw Puzzle of Legal English Syllabus Design: Innovations at Masaryk University Language Centre. In UNICOM 2014, Pardubice. 2014.
    20. CHOVANCOVÁ, Barbora. The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes. In 4th EULETA Legal English Teachers Conference, Warwick. 2014.
    21. BILOVÁ, Štěpánka. "Welcome to our seminar miniconference": another way of practicing presentation skills. ACC Journal. Liberec, 2014, XX, č. 3, s. 51 - 57. ISSN 1803-9782.
    22. REICHOVÁ, Hana a Alena HRADILOVÁ. Wie kann die Leitung eines Sprachenzentrums professionalisiert werden? In Language Centres in Higher Education: Exploring and Shaping Plurilingual Profiles and Practices. 2014.
    23. HRADILOVÁ, Alena. “Your Honour, if I may…” Teaching politeness and other soft skills in videoconferencing classes. In 4th EULETA Legal English Teachers Conference. 2014.
    24. NOVOTNÁ, Kamila. Zur Konstruktion Ab urbe condita. Graeco-Latina Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 1, s. 93-111. ISSN 1803-7402.

    2013

    1. ŠRÁMKOVÁ, Eva. Beurteilung und Bewertung kommunikativer Leistungen bei mündlichen Prüfungen in der Fachsprache/ akademischen Sprache (Poster). In XV. Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer - Deutsch von innen - Deutsch von außen, Bozen, Italy. 2013.
    2. BILOVÁ, Štěpánka. Designing a legal English course for International Trade Law students. In konference - Language and Law - Traditions, Trends and Perspectives. 2013.
    3. ŠTĚPÁNEK, Libor a Alena HRADILOVÁ. Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). 2013, Volume 2, Issue 1, s. 163-171. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010.
    4. CHOVANCOVÁ, Barbora. From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world. In Renata Vystrčilová. Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice). 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013, s. 69-76. ISBN 978-80-7409-068-4.
    5. CHOVANCOVÁ, Barbora. From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world. In Právní jazyk - od teorie k praxi. 2013.
    6. CHOVANCOVÁ, Barbora. Law and Order in the Classroom: A Mix of Ideas for Teaching English to Students of Law. In Traditions and Innovations - 11th National and International Conference of MSATE. 2013.
    7. CHOVANCOVÁ, Barbora. Law Virginia Evans, Jenny Dooley and David J. Smith, J. D. Newbury, Express Publishing, 2011 (review). English for Specific Purposes. Netherlands: Elsevier, 2013, roč. 32, č. 2, s. 123-125. ISSN 0889-4906. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.esp.2012.10.002.
    8. CHOVANCOVÁ, Barbora. Legal English Teacher Training Workshop: Designing Materials for Students of Law. 2013.
    9. CHOVANCOVÁ, Barbora. Legal minds think alike: Legal English syllabus design and the perceived language needs of present and former students of law. In Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.
    10. CHOVANCOVÁ, Barbora. Legal Minds Think Alike: Legal English Syllabus Design and the Perceived Language Needs of Present and Former Students of Law. ACC Journal. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, roč. 19, č. 3, s. 54-60. ISSN 1803-9782.
    11. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.
    12. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Practising negotiation skills in ESP classes with ICT support. In IATEF conference. 2013.
    13. BILOVÁ, Štěpánka. Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes. In Renata Vystrčilová. Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice). Olomouc: neuveden, 2013, s. 46-50. ISBN 978-80-7409-068-4.
    14. BILOVÁ, Štěpánka. Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes. In konference: Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice). 2013.
    15. CHOVANCOVÁ, Barbora. Reflecting the Changing Needs of Law Students in Syllabus Design. In Language and Law - Traditions, Trends and Perspectives (Bialystok). 2013.
    16. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Should You Be Persuaded. In International conference: From Theory to Practice. 2013.
    17. DOUPOVCOVÁ, Radmila a Eva ŠRÁMKOVÁ. Výstupní testování v anglickém a německém jazyce na PrF MU v Brně. In Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice). 2013.
    18. DOUPOVCOVÁ, Radmila a Eva ŠRÁMKOVÁ. Výstupní testování v anglickém a německém jazyce na PrF MU v Brně. In Renata Vystrčilová. Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice). 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013, s. 56-59. ISBN 978-80-7409-068-4.
    19. BILOVÁ, Štěpánka. "Welcome to our seminar miniconference" aneb studentské prezentace jako minikonference. In konference Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.

    2012

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora. Co studenti práva potřebují a co chtějí? Jak namíchat ideální koktejl aktivit pro studenty angličtiny na Právnické fakultě MU. In Sdílení zkušeností 2012. Závěrečná konference projektu COMPACT, Brno. 2012.
    2. BILOVÁ, Štěpánka a Barbora CHOVANCOVÁ. Communication Skills in ESP Classrooms. In Selected Papers from the 19th ICC Annual Conference in Pilsen. Plzeň: ICC the international language association, 2012, s. 4-7.
    3. CHOVANCOVÁ, Barbora. Courtroom interrogation and information control in questions. In 3rd European Conference of the International Association of Forensic Linguists on the theme ofForensic Linguistics: Bridging the Gap(s) between Language and the Law, Porto (Portugal). 2012.
    4. BILOVÁ, Štěpánka. Developing communication skills: dealing with clients. In konference - 2012 EULETA conference. 2012.
    5. CHOVANCOVÁ, Barbora. Guilty as Charged: Using Video to Teach Legal Content in ESP Classes (poster). In EULETA 2012 Conference, Osnabrück (Germany). 2012.
    6. ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ a Lucie FIALOVÁ. Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 38 s. ISBN 978-80-210-5835-4.
    7. KATRŇÁKOVÁ, Hana. How the question “ Do we have guns ?“ in a soft skills Negotiation course influenced our in-service LSP teacher training in a new Impact project. In 12th Cercles Conference, Londýn. 2012.
    8. CHOVANCOVÁ, Barbora a Alena HRADILOVÁ. How to Avoid the Pitfalls of Legal English. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 s. ISBN 978-80-210-5772-2.
    9. HRADILOVÁ, Alena a Kirby VINCENT. Pragmatic issues and soft skills in English for law. In Law, Language and Professional Practice, the 2nd International Conference, Napoli. 2012.
    10. CHOVANCOVÁ, Barbora. Question Type and Narrative Construction in Courtroom Interrogation. In The 6th Conference on Translation, Interpreting and Comparative Legilinguistics, Poznan (Poland). 2012.
    11. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Should You Be Persuaded - Testimonies in Phone Hacking Inquiry (News of the World case in the summer of 2011). In The 6th Conference on Translation, Interpreting and Comparative Legilinguistics, Poznan (Poland). 2012.
    12. CHOVANEC, Jan a Barbora CHOVANCOVÁ. Test Your English. 1. vyd. Brno: IMS, 2012, 147 s. ISBN 978-80-87182-26-0.
    13. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Turn-taking in legal spoken discourse. In 2nd International Conference Law, Language and Professional Practice, Napoli. 2012.
    14. CHOVANCOVÁ, Barbora. Using video in Legal English teaching. In EULETA 2012 Conference, Osnabrück (Germany). 2012.
    15. HRADILOVÁ, Alena, Barbora CHOVANCOVÁ a Kirby VINCENT. Videoconferencing for Students of Law. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 s. ISBN 978-80-210-5767-8.
    16. BILOVÁ, Štěpánka. What Do ESP Students Learn when "Interviewing a Client"? In Mgr. Andrea Billíková, Ph.D.; Doc. Ph.Dr. Jana Harťanská, Ph.D.;Ph.Dr. Mária Kiššová, PhD. HUMANISTIC FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND LEARNING I: Innovative methods and approaches, Conference Proceedings. Nitra: Department of English and American Studies, Faculty of Arts, Constantine the Philosopher University in Nitra, 2012, s. 30-33. ISBN 978-80-558-0154-4.

    2011

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1.
    2. CHOVANCOVÁ, Barbora. Amy Krois-Lindner, Matt Firth and Translegal: Introduction to International Legal English (recenze). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 2011, č. 2, s. 185-186. ISSN 1210-9126.
    3. HRADILOVÁ, Alena. Classroom-made videos, politeness and formality in ESP classes. In ELT Signposts, Brno. 2011.
    4. BILOVÁ, Štěpánka a Radmila DOUPOVCOVÁ. Communication Skills in Legal English. In Foreign Language Competence as an Integral Component of the University Graduate Profile III. Brno: University of Defence in Brno, 2011, s. 24-29. ISBN 978-80-7231-825-4.
    5. BILOVÁ, Štěpánka. Duel at Dawn: Heroes, Martyrs, and the Rise of Modern Mathematics by Amir Alexander. The Mathematical Intelligencer. New York: Springer, 2011, roč. 33, č. 2, s. 68-69. ISSN 0343-6993.
    6. BILOVÁ, Štěpánka a Radmila DOUPOVCOVÁ. E-learning jako přípravná část kurzu „Komunikační dovednosti v oblasti právnické angličtiny“. In Informační a komunikační technologie ve výuce cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2011, s. 9-14. ISBN 978-80-87238-07-3.
    7. CHOVANCOVÁ, Barbora. Fairly Legal and the like - film-based activities for ESP. In ELT Signposts - 10th National and International Conference of the Moravian and Silesian Association of Teachers of English. 2011.
    8. CHOVANEC, Jan a Barbora CHOVANCOVÁ. Orgány Evropské Unie. In Chovanec, Jan, Miroslav Bázlik a Teodor Hrehovčík: Soudní překlad a tlumočení. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2011, s. 222-231. ISBN 978-80-7357-684-4.
    9. HRADILOVÁ, Alena. Student’s guide to academic English. In CercleS Seminar: Ten years of the CEFR and the ELP. 2011.
    10. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Supporting Your Argument - Persuasion in Radio Public Speaking Panel Discussions. Košice: Technická univerzita Košice, 2011, s. 140-147. ISBN 978-80-553-0743-5.
    11. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Supporting Your Argument - Persuasion in Radio Public Speaking Panel Discussions. 2011.
    12. HREHOVČÍK, Teodor, Miroslav BÁZLIK, Jan CHOVANEC a Barbora CHOVANCOVÁ. Termíny a spojení užívané v soudní praxi. Všeobecný česko-anglický glosář. In Chovanec, Jan, Miroslav Bázlik a Teodor Hrehovčík: Soudní překlad a tlumočení. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2011, s. 13-221, 208 s. ISBN 978-80-7357-684-4.
    13. FIALOVÁ, Lucie a Eva ŠRÁMKOVÁ. Ústní testování v odborném jazyce. Brno. Masarykova univerzita Brno, 2011. ISBN 978-80-210-5413-4.
    14. HRADILOVÁ, Alena, Hana KATRŇÁKOVÁ, John MORGAN a Libor ŠTĚPÁNEK. Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 4, č. 1, s. 35-49. ISSN 1802-9930.
    15. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Zdeňka VYKOUKALOVÁ. Vývoj kurzu interkulturní komunikace v angličtině aneb Co je za tím. Brno. MU, 2011. ISBN 978-80-210-5413-4.
    16. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Zdeňka VYKOUKALOVÁ. Vývoj kurzu interkulturní komunikace v angličtině aneb Co je za tím? 2011.
    17. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Hana REICHOVÁ. Vývoj nových cizojazyčných kurzů akademického jazyka a jazyka pro specifické účely a kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích (Projekt COMPACT). In Forlang 2011, 5th International Conference on Foreign Languages. 2011.
    18. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Vývoj nových cizojazyčných kurzů akademického jazyka pro specifické účely a kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích. 2011.
    19. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Hana REICHOVÁ. Vývoj nových kurzů soft skills v cizích jazycích v projektu COMPACT. In Kaščáková, Eva; Zvirinský, Marek. FORLANG Cudzie jazyky v akademickom prostredi. 1. vyd. Košice: Technická univerzita v Košicích, 2011, s. 148-151. ISBN 978-80-553-0743-5.
    20. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Zapojení studentů ESF MU do projektu Compact - kurzy soft skills v cizích jazycích. In Jaroslav Pichrt. Jazykové vzdělávání v ekonomických oborech a jeho cílové úrovně podle Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky. 1. vyd. Brno: ESF MU, 2011, s. 15-17. ISBN 978-80-210-5495-0.

    2010

    1. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Další vzdělávání učitelů odborných jazyků v oblasti měkkých manažerských dovedností, tzv. soft skills, a jejich příprava na výuku v cizojazyčných kurzech soft skills (Projekt COMPACT). Bratislava: Ekonóm, 2010, s. 121-125. ISBN 978-80-225-2993-8.
    2. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Další vzdělávání učitelů odborných jazyků v oblasti měkkých manažerských dovednsotí, tzv. soft skills, a jejich příprava na výuku v cizojazyčných kurzech soft skills (projekt Compact). 2010.
    3. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Designing ICT-enhanced Language programmes: An academic writing for postgraduate studies. 2010.
    4. HRADILOVÁ, Alena. Hedging in the Structure of Mathematical Discourse: A Study Based on Discourse Analysis of Research Articles. Lambert academic publishing, 2010, 188 s. ISBN 978-3-8383-7323-2.
    5. CHOVANEC, Jan a Barbora CHOVANCOVÁ. Integrating legal English within a tertiary-level linguistics syllabus. In IATEFL 2009 Cardiff Conference Selections. 1. vyd. Canterbury: IATEFL, 2010, s. 134-136. ISBN 978-90-10-95296-7.
    6. ŠOPOVOVÁ, Radoslava a Radek ŠIMEK. Introduction to English for international trade law : multimediální učební text. 1. dotisk 2., nezměn. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 88 s. Edice multimediálních učebních textů č. 59. ISBN 978-80-210-5001-3.
    7. REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ a Marta RYBIČKOVÁ. Jazykové kompetence v odborném a akademickém cizím jazyce - aplikace SERR (projekt COMPACT). In Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe III. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2010, s. 191-195. ISBN 978-80-225-2993-8.
    8. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Modern Technologies in Courses of Academic Writing for Ph.D. Students. 1. vyd. Bratislava: EKÓNOM, 2010, s. 99 - 103. ISBN 978-80-225-2993-8.
    9. REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ a Ildikó ROLLER BRESŤÁK. Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování. 2010. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 20 s. ISBN 978-80-210-5114-0.
    10. HRADILOVÁ, Alena, Hana KATRŇÁKOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. SEMANTIC, PRAGMATIC AND INTERCULTURAL ASPECTS OF STUDENTS´ COMMUNICATION THROUGH VIDEOCONFERENCING (SPOKEN) AND FACEBOOK (INFORMAL WRITTEN) ENGLISH. 2010.

    2009

    1. HRADILOVÁ, Alena. A virtual classroom. IATEFL Voices. Canterbury, Kent: IATEFL, 2009, roč. 211/2009, Nov.-Dec., s. 9. ISSN 1814-3830.
    2. STAŇKOVÁ, Yvonne, Jana SKŘIČKOVÁ a Peter ŠANDOR. Bronchoskopie v intenzivní medicíně v letech 2007-2008. Studia Pneumologica et Phthiseologica. Česká pneumologická a ftizeologická spol: TRIOS, 2009, roč. 69, č. 6, s. 221-224. ISSN 1213-810X.
    3. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Introduction to English for Business Management. 1.vyd. Ostrava: KEY Publishing s.r.o. v koedici s B.I.B.S., a.s., Brno, 2009, 74 s. ISBN 978-80-7418-011-8.
    4. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Introduction to English for Law and Business Management. Ostrava-Přívoz: KEY Publishing s.r.o., 2009, 146 s. edice Management. ISBN 978-80-7418-029-3.
    5. CHOVANEC, Jan a Barbora BUDÍKOVÁ. Reforma anglického právního jazyka: lingvistická perspektiva. In VARIA XVIII. Zborník príspevkov z XVIII. kolokvia mladých jazykovedcov Prešov Kokošovce-Sigord 3.-5.12.2008. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita, Slovenská akademia vied, 2009, s. 255-261. ISBN 978-80-555-0083-6.

    2008

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor, Alena HRADILOVÁ a Hana KATRŇÁKOVÁ. Designing a Multi-Cultural Video Conferencing Language Programme. In 10th International Cercles Conference. 2008.
    2. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Implementing Videoconferencing Project Results into Lifelong Education. In Diverse 2008. 2008.
    3. TÝM, autorů a Barbora CHOVANCOVÁ. INVITE Handbook. 1. vyd. Brno, 2008, 132 s.
    4. RYBIČKOVÁ, Marta, Hana REICHOVÁ, Hana KATRŇÁKOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK a Alena HRADILOVÁ. Koncepce jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě. In Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe II. Bratislava: CASAJC, 2008. ISBN 978-80-225-2647-0.
    5. SKŘIČKOVÁ, Jana, Marcela TOMÍŠKOVÁ a Jana KAPLANOVÁ. Nemalobuněčný karcinom plic. Onkologická péče. 2008, roč. 12, č. 4, s. 5-9.
    6. SKŘIČKOVÁ, Jana a Marcela TOMÍŠKOVÁ. Paliativní léčba malobuněčného i nemalobuněčného karcinomu plic. Onkologická péče. 2008, roč. 12, č. 4, s. 9-10.
    7. KATRŇÁKOVÁ, Hana, John MORGAN, Janice DE HAAFF, Libor ŠTĚPÁNEK, Alena HRADILOVÁ, Barbora BUDÍKOVÁ, Martin ASHE-JONES a Joe EASTLAKE. Video Conferencing Quick Guide. Brno: Invite, 2008, 8 s. ISBN 978-80-86984-54-4.

    2007

    1. REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ a Marta RYBIČKOVÁ. Aplikace Společného evropského referenčního rámce pro jazyky na odborný a akademický jazyk na vysokých školách. In Sborník prací z mezinárodní konference Odborný jazyk na vysokých školách III. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, 2007, s. 157-159, 210 s. ISBN 978-80-213-1615-7.
    2. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Designing a multi‐cultural, multi‐purpose videoconferencing learning programme. In VideoFunet Conference 2007. 2007.
    3. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Interaktivní videokonference. In KATRŇÁKOVÁ, Hana. Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007, Brno, ČR, 30.–31. 5. 2007. 29.5.2007. Brno: vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně, 2007, s. 81-86. ISBN 978-80-210-4296-4.
    4. SKŘIČKOVÁ, Jana. Léčba karcinomu plic. In Edukační sborník. MÓU, 2007, s. 260-263. ISBN 978-9780-86793-09-2.
    5. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. MU-UWA implementation of video conferencing within a frame of innovative learning infrastructures. In Diverse 2007. 2007.

    2006

    1. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Negotiating design in video conferencing. In MORGAN, John a Geoff CONSTABLE. Diverse 2006. 2006.
    2. KATRŇÁKOVÁ, Hana, Ivan VÁGNER a Miroslav WEBER. Personal management & leadership : multimediální učební text. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 104 + CD. (Edice multimediálních pomůcek PrF MU ; č. 17). ISBN 80-210-3935-3.
    3. ŠIŠMA, Pavel, Štěpánka BILOVÁ a Laurent MAZLIAK. The axiomatic melting pot: teaching probabilities in Prague in 1930s. Journ@l Electronique d'Histoire des Probabilités et de la Statistique. Paris, 2006, roč. 2, č. 2, 30 s. ISSN 1773-0074.
    4. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Úvod do právnické angličtiny. 1.vyd. Praha: Alfa Publishing, divize Brno, 2006, 184 s. ISBN 80-86851-28-1.
    5. ŠRÁMKOVÁ, Eva, Štěpánka BILOVÁ, Kateřina NEČASOVÁ a Hana NĚMCOVÁ. Výuka odborného cizího jazyka na MU s využitím e-learningu. In Česká ekonomika v procesu globalizace. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 5-8. ISBN 80-210-4084-X.

    2005

    1. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Hana REICHOVÁ. Challenges in EAP and ESP Class at University Level. In Lingua Summit 2005. Trenčín (Slovenská republika): Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíně, 2005, s. 127-128. ISBN 80-8075-102-1.
    2. ŠOPOVOVÁ, Radoslava a Radek ŠIMEK. Introduction to English for International Trade Law. 1.vydání. Masarykova univerzita Brno, 2005, 99 s. Právnická fakulta, Multimediální učební text č.15. ISBN 80-210-3777-06.
    3. ŠEDOVÁ, Marie. Latina pro právníky. 3. přepracované a rozšířené. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 374 s. Edice učebnic Právnické fakulty č.360. ISBN 8021038055.
    4. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Odborná jazyková průprava v bakalářském studijním programu Právo a mezinárodní obchod na Právnické fakultě Masarykovy univerzity. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: PrF MU v Brně, 2005, XIII, 4/2005, s. 395-396. ISSN 1210-9126.
    5. CHOVANEC, Jan, Barbora BUDÍKOVÁ a Alena HRADILOVÁ. Treating the Teething Troubles of Teamwork. In IATEFL 2005 Cardiff Conference Selections. 1. vyd. Canterbury: IATEFL, 2005, s. 138-139. ISBN 1-901095-02-9.
    6. ŠEDOVÁ, Marie. Un défi européen. In Sborník příspěvků z konference Profilingua 2005. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005, s. 152-156. ISBN 80-7043-424-4.
    7. HRADILOVÁ, Alena a Hana KATRŇÁKOVÁ. Videoconference Techniques in Developing Successful Language Skills and Strategies in ESP Classes. In On the road to sustainable Excellence, Communicating across the Curriculum, The American University in Cairo. 2005.

    2004

    1. BUDÍKOVÁ, Barbora a Jan CHOVANEC. A project that took off - a manual for teachers. ELTeCS Info 2004-05 (English Language Teaching Contacts Scheme). London: British Council, 2004, roč. 2004, s. 34.
    2. ŠEDOVÁ, Marie. Ad pontes. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: PrF MU v Brně, 2004, XII/2004, č. 1, s. 61-62. ISSN 1210-9126.
    3. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Blanka KLÍMOVÁ. Critical writing. In IATEFL conference. 2004.
    4. KATRŇÁKOVÁ, Hana, Blanka KLÍMOVÁ, Barbora BUDÍKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Daniela BÍSKOVÁ, Jana KOLLÁROVÁ, Yvetta LINHARTOVÁ, Tatjana MYDLÁŘOVÁ, Hana NĚMCOVÁ, Milada PAVLOVOVÁ, Hana SUCHÁNKOVÁ, Renata VYSTRČILOVÁ a Jan CHOVANEC. Flight into the Land of ESP. In Flight into the Land of ESP. Uherský Brod: Jaspis a Britská rada praha, 2004, s. 57-64. Učebnice metodiky ESP. ISBN 80-903197-5-0.
    5. BUDÍKOVÁ, Barbora a Alena ŠTEFLOVÁ. Flight into the Land of ESP. In IATEFL 2004 Liverpool Conference Selections. Canterbury: IATEFL, 2004, s. 138-139. ISBN 1-901095-26-6.
    6. BUDÍKOVÁ, Barbora a Marcela STAŇKOVÁ. The Joy of Learning. 12th International IATEFL Slovenia Conference held in Ljubljana 23.-25.9.2004. ATE Newsletter. Praha: AUA, 2004, roč. 15, č. 2, s. 27-27. ISSN 1210-0196.
    7. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Blanka KLÍMOVÁ. Writing activities in ESP class. London: IATEFL, 2004, 4 s. Conference Proceedings.

    2003

    1. TÝČ, Vladimír, Radoslava ŠOPOVOVÁ a Filip KŘEPELKA. Integrated European Case Law Course. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2003, 113 s. (Edice učebnic PrF MU v Brně ; č.334). ISBN 80-210-3287-1.
    2. BUDÍKOVÁ, Barbora. The intermediary character of courtroom question and answer discourse. In Prikladna lingvistika u XXI stolitti: lingvododakticni ta kulturologicni strategii. Praci miznarodnoi naukovoi konferencii Lviv 29.1-1.2.2003. Lviv: Universitet Lvivskij Stavropigion, Fakultet prikladnoj lingvistiki, 2003, s. 15-17.
    3. BUDÍKOVÁ, Barbora a Jan CHOVANEC. The Workshop that was the Lion's Whiskers. ATE Newsletter. Praha: AUA, 2003, roč. 14, č. 1, s. 37-38. ISSN 1210-0196.

    2002

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora a Jana KOLLÁROVÁ. All you need is AMATE - Potřebujeme AMATE, novou asociaci učitelů metodiků? Učitelské listy. 2002, č. 7. ISSN 1210-6313.
    2. BUDÍKOVÁ, Barbora a Alena ŠTEFLOVÁ. Approaches to using authentic materials in legal English ESP classroom. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, s. 63-66. ISBN 80-244-0391-9.
    3. ŠRÁMKOVÁ, Eva. Die Förderung des juristischen Denkens in der Fremdsprache Deutsch. In Odborný styl ve výuce cizích jazyků. 1. vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2002, s. 309-310. ISBN 80-7082-763-7.
    4. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Evropský rok jazyků 2001 - Current International and Domestic Issues Course. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Právnická fakulta Masarykovy univerzity, 2002, X, 1/2002, s. 77-79. ISSN 1210-9126.
    5. CHOVANEC, Jan. In Love with ESP: English for the World of Work (Hornby Trust Summer School, Pécs, 30.6.-12.7.2002). In MSSUA Newsletter. Moravskoslezské sdružení učitelů angličtiny, 2002, s. 35-36. podzim 2002.
    6. ŠEDOVÁ, Marie. L'innovation dans l'enseignement de francais juridique. Une possibilité d'actualiser le contenu du cours. In Odborný styl ve výuce cizích jazyků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2002, s. 371-373. ISBN 80-7082-763-7.
    7. BUDÍKOVÁ, Barbora. Tea Stands for Togetherness. English Teaching Forum. Washington: United States Department of State, 2002, roč. 40, č. 2, s. 54.
    8. CHOVANEC, Jan. Tomek, J. a kolektiv: Economic Issues and Business Skills, Praha VŠE, Fakulta mezinárodních vztahů 2000 (recenze). Cizí jazyky ve škole. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2002, roč. 45, č. 4, s. 142. ISSN 1210-0811.
    9. CHOVANEC, Jan. Using a book on law as a textbook of legal English: a case study. In Proceedings: International Conference on Teaching Legal English at Universities, Olomouc 12-13 September 2001. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, s. 81-85. ISBN 80-244-0391-9.

    2001

    1. BUDÍKOVÁ, Barbora a Alena ŠTEFLOVÁ. Courting the Scottish legal system. ATE Newsletter. Praha: Asociace učitelů angličtiny, 2001, roč. 12, č. 3, s. 61-62. ISSN 1210-0196.
    2. ŠRÁMKOVÁ, Eva. Kompendium zum Asylrecht, Ausländerrecht und zum Schutz der Menschenrechte. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 57 s. Edice učebnic PrF MU č. 225. ISBN 80-210-2529-8.
    3. BUDÍKOVÁ, Barbora, Alena ŠTEFLOVÁ a Hana KATRŇÁKOVÁ. Let us present our presentation. ATE Newsletter. Praha: Asociace učitelů angličtiny, 2001, roč. 12, č. 2, s. 74-77. ISSN 1210-0196.
    4. ŠOPOVOVÁ, Radoslava a Vladimír TÝČ. Nový integrovaný předmět - Integrated European Case Law Course. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2001, Roč. 9, č. 3, s. 319-320. ISSN 1210-9126.
    5. BUDÍKOVÁ, Barbora. Pros of an anti-conference. ATE Newsletter. Praha: Asociace učitelů angličtiny, 2001, roč. 12, č. 3, s. 62-63. ISSN 1210-0196.
    6. CHOVANEC, Jan. Register Analysis of News Discourse. In Odborný styl ve výuce cizích jazyků. Plzeň: Západočeská univerzita, 2001, s. 83-91. ISBN 80-7082-763-7.
    7. CHOVANEC, Jan. Seminar for university teachers: English for legal purposes. ELTeCS Info December 2001. London: The British Council, 2001, s. 16.
    8. ŠEDOVÁ, Marie. Spor o námořní půjčku. Pokus o interpretaci pramenného textu. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2001, IX, I, s. 76-78. ISSN 1210-9126.
    9. CHOVANEC, Jan. Vystrčilová, R.: Selected topics from the European Union (review). ATE Newsletter. Praha: Asociace učitelů angličtiny, 2001, roč. 12, č. 3, s. 78. ISSN 1210-0196.

    2000

    1. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Internacionalizace a evropeizace práva v odborné jazykové přípravě. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 2000, roč. 2000, III., s. 391-392. ISSN 1210-9126.
    2. CHOVANEC, Jan. Interpersonal Aspects of Printed News Discourse: A Sociolinguistic Study of the Woodward Case Reporting in the Electronic Telegraph. Doktorská disertační práce, 2000, 284 s.
    3. CHOVANEC, Jan. Interpersonal Implications of Participant Identification in News Headlines. In 6th Conference of British, American and Canadian Studies (Proceedings). Prešov: Fakulta humanitných a prírodovedných vied Prešovskej univerzity, 2000, s. 124-133. ISBN 80-8068-014-0.
    4. ŠEDOVÁ, Marie. Les droits de l'homme : dossier de textes, documents et exercices. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 66 s. ISBN 80-210-2486-0.
    5. ŠEDOVÁ, Marie. L'exploitation de la jurisprudence dans l'enseignement de francais juridique. In LSP Forum '99. Praha: Asociace učitelů angličtiny, 2000, s. 177-178. ISBN 80-238-5677-4.
    6. ŠEDOVÁ, Marie. Lidská práva ve výuce cizího jazyka pro právníky. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 2000, VIII, III., s. 390-391. ISSN 1210-9126.
    7. BUDÍKOVÁ, Barbora. Pilsen brew of ideas. ATE Newsletter. Praha: Asociace učitelů angličtiny, 2000, roč. 11, č. 3, s. 11. ISSN 1210-0196.
    8. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Poskytování právního poradenství při žádostech o udělení postavení uprchlíka. časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Právnická fakulta Masarykovy univerzity, 2000, VIII, 2000, č. 2, s. 260. ISSN 1210-9126.
    9. ŠRÁMKOVÁ, Eva. Právnický seminář ve Wiesnecku konaný ve dnech 29.8.-18.9. 1999. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2000, VIII, č. 1, s. 95-96. ISSN 1210-9126.

    1999

    1. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Hana SCHEJBALOVÁ. Authentic materials in ESP. In Výuka práva na počátku 21. století. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, s. 127-131. ACTA UNIVERSITATIS BRUNENSIS IURIDICA No. 227. ISBN 80-210-2244-2.
    2. JÍLEK, Dalibor a Radoslava ŠOPOVOVÁ. Casus trahunt. In Výuka práva na počátku 21. století : příspěvky účastníků konference konané dne 14.4.1999 v rámci oslav 80. výročí vzniku a 30. výročí znovuobnovení Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, s. 91-93. ISBN 80-210-2244-2.
    3. ŠTEFLOVÁ, Alena. ESP or The Echo of September Poděbrady. ATE Newsletter. Praha 1: Asociace učitelů angličtiny, 1999, roč. 10, č. 3, s. 44. ISSN 1210-0196.
    4. ŠEDOVÁ, Marie. Krátká úvaha o smyslu jazykové přípravy na právnické fakultě. In Výuka práva na počátku 21.století. Brno: MU, 1999, s. 119-122. Spisy PrF (řada teoretická), č.227. ISBN 80-210-2244-2.
    5. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Odborná jazyková příprava v Cursu Innovati. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 1999, VII, 1/1999, s. 83-85. ISSN 1210-9126.
    6. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Uprchlické právo v kombinaci s anglickým jazykem na právnické fakultě MU (Projekt Masarykovy univerzity v programu Vzdělávací nadace Jana Husa): Realizace Cursu Innovati. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 1999, roč. 1999I, I., s. 82-83. ISSN 1210-9126.
    7. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Barbora BUDÍKOVÁ. Vyhodnocení evaluačních dotazníků. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 1999, VII, 1/1999, s. 89-92. ISSN 1210-9126.

    1998

    1. ŠOPOVOVÁ, Radoslava. Cursus Innovati. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Právnická fakulta Masarykovy univerzity, 1998, VI,1998, č. 2, s. 336-338. ISSN 1210-9126.
    2. KATRŇÁKOVÁ, Hana. Materials Development for Lawyers with Special Focus on Self-Access Worksheets. In 3rd Slovak ESP Conference Challenges, Trnava. 1998.

    1996

    1. KATRŇÁKOVÁ, Hana. An analysis of a children´s narrative applying the Problem-Solution and matching Patterns. In Anglistická konference. 1996.

    1994

    1. KATRŇÁKOVÁ, Hana a Radoslava ŠOPOVOVÁ. Listening activities - Grading the task in listening to the BBC News. In BETEC conference. 1994.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 18. 12. 2024 14:59