Your selection contains 32 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. ŠEĎOVÁ, Klára and Martin SEDLÁČEK. Co dělá dobrou školu? (What makes a good school?). In Konference ČAPV: Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání. 2024.
    2. VLČEK, Jakub, Klára ŠEĎOVÁ and Ivo ROZMAHEL. Evaluační výzkum: Vzdělávací program filozofie pro děti. In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. 1st ed. Praha: Grada, 2024, p. 319-330. ISBN 978-80-271-3914-9.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak ve výukové komunikaci rozpoznat tzv. produktivní žákovskou řeč (How to Recognize Productive Student Participation in Classroom Discourse). In Novimy. Zpravodaj Vzdělávacího institutu pro Moravu. Brno: Vzdělávací institut pro Moravu, 2024, p. 4-7.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára and Martin SEDLÁČEK. Jaké znaky má kvalitní výuka a které faktory jsou rozhodující pro výsledky žáků v testech z českého jazyka a matematiky? (What are the characteristics of quality teaching and which factors are decisive for pupils' results in Czech language and mathematics tests?). 2024.
    5. ŠEĎOVÁ, Klára, Martin SEDLÁČEK and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Kvalita výuky v českých základních školách z pohledu žáků (Teaching quality in Czech primary schools from the pupils' perspective). Brno, 2024, 7 pp.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára and Martin SEDLÁČEK. Moderating Effects of Student Participation in Classroom Dialogue on the Relationship between Teaching Quality and Student Achievement. In Earli Conference, Sig 18.: Promoting Educational Quality: The Contribution of Educational Effectiveness and Improvement Research. 2024.
    7. HLAĎO, Petr, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Tomáš LINTNER, Martin FICO and Oksana Yuriyivna STUPAK. “The Schools Try, But...”: A Holistic Perspective on the Social Adaptation of Ukrainian Refugee Students in Czech Schools. Learning, Culture and Social Interaction. London, England: Elsevier, 2024, vol. 2024, No 48, p. 1-18. ISSN 2210-6561. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2024.100854.
    8. ŠEĎOVÁ, Klára, Jana OBROVSKÁ, Petr HLAĎO, Kateřina LOJDOVÁ, Kateřina MACHOVCOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK, Martin FICO and Tomáš LINTNER. ‘They usually look happy.’ approaches to the adaptation of Ukrainian refugees in Czech schools. Pedagogy, Culture & Society. ENGLAND: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2024. ISSN 1468-1366. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/14681366.2024.2362965.
    9. ŠVAŘÍČEK, Roman, Maria VRIKKI, Klára ŠEĎOVÁ and Tomáš LINTNER. Voices of Change: Exploring Teacher Talk and Perspectives through Pedagogically Productive Conversations. 2024.

    2023

    1. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr HLAĎO. Adaptace ukrajinských žáků očima ředitelů a učitelů ZŠ. In Konference ČAPV, Ústí nad Labem, 5. - 7. září 2023. 2023.
    2. LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK and Roman ŠVAŘÍČEK. Dynamic social network perspective on interaction in collaborative learning in elementary classrooms. In 20th Biennial EARLI Conference; 22.-26.8.2023, Greece. 2023.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára and Martin SEDLÁČEK. How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement. INSTRUCTIONAL SCIENCE. Dordrecht: SPRINGER, 2023, vol. 51, No 2, p. 343-361. ISSN 0020-4277. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s11251-022-09609-1.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára and Martin SEDLÁČEK. How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement. INSTRUCTIONAL SCIENCE. NETHERLANDS: SPRINGER, 2023, vol. 51, No 1, p. 343-361. ISSN 0020-4277. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s11251-022-09609-1.
    5. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr HLAĎO. Integrace ukrajinských uprchlíků do českých škol. In Konference Dopady války na Ukrajině na českou společnost, Národní institut SYRI a Senát Parlamentu ČR. 2023.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára. Let them all talk! Could productive and collective classroom dialogue work as a tool for enhancing the achievement of all students? In Vyžádaná přednáška na Friedrich-Schiller Universität Jena. 2023.
    7. LINTNER, Tomáš, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Karolína MALÍKOVÁ, Ivo ROZMAHEL, Jakub VLČEK and Barbora NEKARDOVÁ. Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students. Data in Brief. ELSEVIER, 2023, vol. 51, No 109641, p. 1-7. ISSN 2352-3409. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641.
    8. LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Klára ŠEĎOVÁ and Petr HLAĎO. Ukrainian refugees struggling to integrate into Czech school social networks. Humanities and Social Sciences Communications. 2023, vol. 10, No 409, p. 1-11. ISSN 2662-9992. Available from: https://dx.doi.org/10.1057/s41599-023-01880-y.

    2022

    1. LINTNER, Tomáš and Klára ŠEĎOVÁ. Aiming for active student participation in online university lessons : A case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia Paedagogica. Masaryk University, Faculty of Arts, 2022, vol. 27, No 2, p. 9-34. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2022-2-1.
    2. ŠVAŘÍČEK, Roman, Ingrid PROCHÁZKOVÁ, Jeffrey Alan VANDERZIEL and Klára ŠEĎOVÁ. Developing Beginner University Teachers’ Pedagogical Competencies Through a Professional Development Program. Online. In Johnson Neisler, Otherine. The Palgrave Handbook of Academic Professional Development Centers. Cham: Palgrave, 2022, p. 613-627. Palgrave Studies on Leadership and Learning in Teacher Education. ISBN 978-3-030-80967-6. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-80967-6_39.
    3. SEDLÁČEK, Martin, Klára ŠEĎOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. DIALOGICKÉ VYUČOVÁNÍ : DOPADY INTERVENČNÍ STUDIE NA PARTICIPACI ŽÁKŮ VE VÝUCE (DIALOGIC TEACHING : THE IMPACTS OF INTERVENTION STUDY ON PUPILS’ PARTICIPATION). In XXX. konference Čapv: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu, 29. srpna – 31. srpna 2022, Babice. 2022.
    4. SEDLÁČEK, Martin, Klára ŠEĎOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. DIALOGICKÉ VYUČOVÁNÍ: DOPADY INTERVENČNÍ STUDIE NA PARTICIPACI ŽÁKŮ VE VÝUCE (DIALOGIC TEACHING: THE IMPACTS OF INTERVENTION STUDY ON PUPILS’ PARTICIPATION). In XXX. konference Čapv: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
    5. ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě (How to engage all students in the classroom in a productive way). 2022.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára. Student Participation in Classroom Talk.. Online. Routledge, 2022. Available from: https://dx.doi.org/10.4324/9781138609877-REE147-1.
    7. ŠEĎOVÁ, Klára, Ivo ROZMAHEL and Jakub VLČEK. Závěrečná evaluační zpráva: ACP4C – Být občanem (Final evaluation report: ACP4C - Being a Citizen). Vzdělávací program Varianty - Člověk v Tísni, 2022, 41 pp.

    2020

    1. VOJÁČKOVÁ, Lenka. Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects. The New Educational Review. Poland, 2020, Volume 59, No 1, p. 24-34. ISSN 1732-6729.

    2018

    1. VOJÁČKOVÁ, Lenka. Faktory motivace učitelů v práci na školních projektech (Factors motivating teachers to work on school projects). In Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. 9. 2018, Zlín. 2018.

    2017

    1. VOJÁČKOVÁ, Lenka. Motivace učitelů v projektech školy. In Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2017, ISBN 978-80-87952-22-1, Hradec Králové, MAGANIMITAS, vol. VIII. 2017.
    2. VOJÁČKOVÁ, Lenka. Projekty ve školách: dimenze učení a rozvoje učitelů. In In: Sborník příspěvků z Konference České pedagogické společnosti. Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa, str. 98-106. 2017.
    3. VOJÁČKOVÁ, Lenka. Učení učitelů v projektech školy (Learning of the Teachers in School Projects). Lifelong Learning. Brno, 2017, vol. 7, 2017/2, p. 73-99. ISSN 1804-526X. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/lifele2017070273.

    2016

    1. VOJÁČKOVÁ, Lenka. Projekty ve školách: dimenze učení a rozvoje učitelů (Projects in schools: the dimension of learning and teacher development). In Konference ČPdS 2016 PERSPEKTIVY VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ V PODMÍNKÁCH SOUČASNÉHO SVĚTA. 2016.

    2015

    1. VOJÁČKOVÁ, Lenka. Teacher Professional Learning Communities in the perspective of school projects. In European Conference on Educational Research in Budapest, 2015. 2015.
Display details
Displayed: 10/11/2024 10:42