Filtrování publikací

    2024

    1. RANDALL, Ian. The Palamas Archaeological Project 2023. A preliminary report of the Greek–Swedish collaboration in the municipality of Palamas, region of Karditsa, Thessaly. R. Rönnlund, M. Vaïopoulou, F. Tsiouka, J. Klange, D. Pitman,R. Potter,H. Manley. OPUSCULA-ANNUAL OF THE SWEDISH INSTITUTES AT ATHENS AND ROME. SWEDEN: EDITORIAL COMMITTEE SWEDISH INST ATHENS & ROME, 2024, roč. 17, 2024-11-8, s. 25-45. ISSN 2000-0898.

    2023

    1. FOŘTOVÁ, Nicola Catherine. Corrective practice : a multimodal conversation-analytic perspective. In L-Università ta' Malta International doctoral summer school in applied linguistics and TESOL, 3-7 July 2023, Malta. 2023.
    2. KOŠATKA, David, Markéta KOŠATKOVÁ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Michal ČERNÝ. Implementing Didactic Principles in VR for Language Education. Online. MUNI Press, 2023, s. 57-85, 28 s. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-3.
    3. ŠAŠINKA, Čeněk, Michal ČERNÝ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Zdeněk STACHOŇ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, David KOŠATKA, Markéta KOŠATKOVÁ, Kateřina JOCHECOVÁ, Hana ŠVEDOVÁ a Anna DOHNÁLKOVÁ. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 121 s. ISBN 978-80-280-0500-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023.
    4. ŠAŠINKA, Čeněk, Michal ČERNÝ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Jiří RAMBOUSEK a Zdeněk STACHOŇ. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 121 s. ISBN 978-80-280-0500-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023.

    2022

    1. TÓTHOVÁ, Lenka a Tomáš VARGA. Inclusive mobility – It ain't easy but it ain't impossible either. In 25th IROICA Conference. 2022.
    2. KUNC, Josef, Petr TONEV, Markéta NOVOTNÁ, Markéta CHALOUPKOVÁ a Aneta KRAJÍČKOVÁ. Podmínky a motivace obcí ke spolupráci v metropolitních oblastech: Případová studie Brněnské metropolitní oblasti (BMO). 2022.
    3. KRAJÍČKOVÁ, Aneta, Petr TONEV a Michaela NEUMANNOVÁ. Spatial aspects of overtourism in selected destinations. Online. In Klímová, V., Žítek, V. XXV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022, s. 367-374. ISBN 978-80-280-0068-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0068-2022-45.
    4. PAŘIL, Vilém, Barbora ONDRŮŠKOVÁ, Aneta KRAJÍČKOVÁ a Petra ZELENÁKOVÁ. The Cost of Suburbanisation: Spending on Environmental Protection. European Planning Studies. ABINGDON (ENGLAND): ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2022, roč. 30, č. 10, s. 2002-2021. ISSN 0965-4313. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/09654313.2021.2002270.
    5. KRAJÍČKOVÁ, Aneta, Filip HAMPL a Elena LÁNCOŠOVÁ. Visitors' Perception of overtourism Impacts in a small destination. Anatolia - International Journal of Tourism and Hospitality Research. ABINGDON (ENGLAND): TAYLOR & FRANCIS LTD, 2022, roč. 33, č. 2, s. 236-246. ISSN 1303-2917. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13032917.2022.2040915.
    6. SPARLING, Thomas Donaldson, Simona KALOVÁ a Christopher Adam RANCE. 276 Shades of Czenglish. 2022.

    2021

    1. NOVOTNÁ, Markéta a Aneta KRAJÍČKOVÁ. Approaches to experience co-creation: Insights from the Czech UNESCO heritage destination. In ATLAS Annual Conference 2021: Re-building Tourism – Continuities and Changes. 2021.
    2. SPARLING, Thomas Donaldson, Christopher Adam RANCE a Simona KALOVÁ. English or Czenglish. Avoiding Czechisms in English. 1. vyd. . Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4.
    3. KUNC, Josef, Petr ŠAŠINKA, Soňa RASZKOVÁ, Petr TONEV, Markéta NOVOTNÁ, Zdeněk DVOŘÁK a Aneta KRAJÍČKOVÁ. Meziobecní spolupráce (nejen) v Brněnské metropolitní oblasti I. 2021.
    4. KUNC, Josef, Petr ŠAŠINKA, Soňa RASZKOVÁ, Petr TONEV, Zdeněk DVOŘÁK, Markéta NOVOTNÁ a Aneta KRAJÍČKOVÁ. Meziobecní spolupráce (nejen) v Brněnské metropolitní oblasti II. 2021.
    5. KUNC, Josef, Petr TONEV, Markéta NOVOTNÁ, Petr ŠAŠINKA, Zdeněk DVOŘÁK, Soňa RASZKOVÁ a Aneta KRAJÍČKOVÁ. Size matters: Development and cooperation of municipalities in the Brno metropolitan area (Czech Republic). Geografia Cassoviensis. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2021, roč. 15, č. 2, s. 204-217. ISSN 1337-6748. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.33542/GC2021-2-06.

    2019

    1. HORÁČEK, Radek a Irena RODRIGUEZ TOČÍKOVÁ. Týden výtvarné kultury jako průzkumná zóna galerijní pedagogiky. Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Univerzita Karlova, 2019, roč. 59., 1-2, s. 6-16, 1 s. ISSN 1210-3691.
    2. BENEŠ, Jan. USA za mřížemi. In FILOVER. Přednášky pro veřejnost na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, 26.2.2019. 2019.

    2018

    1. VARGA, Tomáš. Innovation on Broadway : Highbrow meets Lowbrow. In Salzburg Easter School 2018 : The Changing Aesthetic of Innovation, 19-23 March, Salzburg, 2018. 2018.
    2. VARGA, Tomáš. The Significance of Cities in Woody Allen’s Feature Films. In Place, Space, Region and Cultural Identity in Anglophone Literatures, Arts and Cultures, Prešov, Slovakia, November 20-21, 2018. 2018.
    3. VARGA, Tomáš. Viewers and Screenwriters in the Streaming TV Era : Uses and Gratifications Analysis. In 14th International Cultural Studies Conference & 3rd International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English In/Outside the Frame, 8th-9th November 2018, University of Pardubice, Pardubice. 2018.

    2017

    1. DOCHERTY, Peter a Tomáš MACH. The DQMD Tag : A system of direct quotation meta-data tagging for EAP corpora. Lingua. Elsevier, 2017, roč. 193, č. 15, s. 23-35. ISSN 0024-3841. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.lingua.2017.04.004.
    2. TALAVAŠKOVÁ, Tereza. The Use of Mobile Devices in English Language Teaching and Learning with a Focus on the Development of Language Skills: Pilot Study. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova Univerzita, 2017, s. 45-56. ISBN 978-80-210-8869-6.

    2016

    1. KALOVÁ, Simona, Thomas Donaldson SPARLING, Christopher Adam RANCE a Irina MATUSEVICH. Is this English or Czenglish? In P.A.R.K. school conference. 2016.
    2. NOVÁKOVÁ, Pavla, Ivona SCHÖFROVÁ a Tomáš VARGA. 3rd IDEAS English Students' Conference. 2016.

    2015

    1. VOKOUN, Martin. Teaching Soft Skills: Small Talk in Business Communication. In 2nd IDEAS English Students' Conference, 2015. 2015.

    2012

    1. TRČKOVÁ, Dita. Metaphorical Representation of a Natural Phenomenon in Newspaper Discourse on Natural Catastrophes. CADAAD Journal. 2012, roč. 5, č. 2, s. 137-151. ISSN 1752-3079.

    2011

    1. THOMAS, James Edward a Martina PAVLÍČKOVÁ. Global Issues in the ELT Classroom. Newsletter of the IATEFL GLobal Issues Special Interest Group. 2011.

    2010

    1. NAVRÁTILOVÁ, Michaela. Cena děkana za významný tvůrčí čin studentů. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2010.

    2006

    1. Jak studovat angličtinu ke zkouškám - úvod. In VÉMOLOVÁ, Věra a Lidia KYZLINKOVÁ. Chci se dostat na vysokou školu! Angličtina. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006, s. 5-14. Chci se dostat na vysokou školu! ISBN 80-7364-018-X.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 28. 12. 2024 16:28