Filtrování publikací

    2024

    1. FAIMON, Jiří, Vít BALDÍK, Jindřich ŠTELCL, Dalibor VŠIANSKÝ, Jiří REZ, Pavel PRACNÝ, Roman NOVOTNÝ, Marek LANG, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZABÓ a Roman HADACZ. Corrosion of calcite speleothems in epigenic caves of Moravian Karst (Czech Republic). Environmental Earth Sciences. Springer, 2024, roč. 83, č. 6, s. 1-20. ISSN 1866-6280. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s12665-024-11449-w.
    2. LANG, Marek, Jiří FAIMON, Pavel PRACNÝ, Jindřich ŠTELCL a Jiří HEBELKA. Impact of water exhaled out by visitors in show cave: a case study from the Balcarka Cave (Moravian Karst). In 15th Scientific Conference "Research, Use and Protection of Caves", Liptovský Mikuláš, September 24 – 26, 2024, Slovakia. 2024. ISSN 1335-213X.
    3. LANG, Marek, Jiří FAIMON, Pavel PRACNÝ, Jindřich ŠTELCL, Sandra KEJÍKOVÁ a Jiří HEBELKA. Impact of water exhaled out by visitors in show caves: a case study from the Moravian Karst (Czech Republic). Environmental Science and Pollution Research. Springer, 2024, 19 s. ISSN 0944-1344. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s11356-024-32946-2.
    4. FAIMON, Jiří, Marek LANG, Jindřich ŠTELCL, Jiří REZ, Vít BALDÍK a Jiří HEBELKA. Karst cave, a seasonal carbon dioxide exchanger: an example of Sloup-Šošůvka Caves (Moravian Karst). Theoretical and Applied Climatology. Vienna: Springer, 2024, roč. 155, č. 8, s. 7295-7309. ISSN 0177-798X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s00704-024-05049-8.
    5. ROUBAL, Zdeněk, Zoltán SZABÓ, Jan PAVLÍK, Lukáš ZDRAŽIL, Radim KADLEC, Pavel PRACNÝ, Marek LANG a Jiří FAIMON. Vylepšení přístroje Kapkometr pro kontinuální monitoring skapové vody a mikroklimatu v Amatérské jeskyni. In 15. Výskum, využívanie a ochrana jaskýň. 2024. ISSN 1335-213X.

    2023

    1. DOČEKAL, Mojmír, Lucia VLÁŠKOVÁ a Mariia ONOEVA. Degree achievements from a Slavic perspective. Online. In Biskup, Petr; Börner, Marcel; Mueller-Reichau, Olav; Shcherbina, Iuliia. Advances in formal Slavic linguistics 2021. Berlin: Language Science Press, 2023, s. 99-118. ISBN 978-3-98554-085-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10078020.
    2. LINDNEROVÁ, Lucie. Jan Váňa: Křehkost. Román o mužské emocionalitě. Online. Měsíčník Host: literatura, kultura, společnost. 2023, XXXIX, č. 3, s. 91.
    3. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Marcin WĄGIEL. Partitivity and space: Evidence from spoken and sign languages. In Crosslinguistic perspectives on partitivity and related phenomena. 2023.
    4. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Marcin WĄGIEL. Partitivity and space: Evidence from spoken and sign languages. In Crosslinguistic perspectives on partitivity and related phenomena. 2023.
    5. LINDNEROVÁ, Lucie. Petra Dvořáková: Pláňata. Obvyklá porce trápení. Měsíčník Host: literatura, kultura, společnost. 2023, XXXIX, č. 10, s. 100.
    6. LINDNEROVÁ, Lucie. Petra Soukupová: Nikdo není sám. Babičce veganství nevysvětlíš. Měsíčník Host: literatura, kultura, společnost. 2023, XXXIX, č. 4, s. 88.
    7. LINDNEROVÁ, Lucie. „Unikal jsem akátovým květům, abych unikl jedné vzpomínce.“ Paměť a vzpomínání v díle Matěje Hořavy. In Studentská literárněvědná konference. 2023.
    8. LINDNEROVÁ, Lucie. Vyprávění o životě ve 21. století. Česká literatura : časopis pro literární vědu. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2023, roč. 71, č. 1, s. 122–125. ISSN 0009-0468.

    2022

    1. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Mirka TYLOVÁ. Compounds in Czech Sign Language: preliminary description and typology. In Word-Formation Theories VI & Typology and Universals in Word-Formation V. 2022.
    2. PRACNÝ, Pavel, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Jiří FAIMON, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC a Marek LANG. Continuous monitoring of the hydrogeochemical properties of the Amatérská cave waters. In 14th Scientific Conference “Research, Use and Protection of Caves”, Liptovský Mikuláš, September 6 – 8, 2022, Slovakia. 2022. ISSN 1335-213X.
    3. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Mirka TYLOVÁ. Czech Sign Language compounds: preliminary description and typology. In The 16th Language at the University of Essex Postgraduate Conference (LangUE). 2022.
    4. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Mirka TYLOVÁ. Czech Sign Language compounds: preliminary description and typology. In The 16th Language at the University of Essex Postgraduate Conference (LangUE). 2022.
    5. LANG, Marek, Jiří FAIMON, Pavel PRACNÝ, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZÁBÓ a Radim KADLEC. Kondenzace vody v jeskynním prostředí: případová studie z Amatérské jeskyně (Moravský kras). In Vít Baldík. Sborník referátů 1. ročníku konference Kras, jeskyně a lidé. Průhonice: Správa jeskyní České republiky, 2022, s. 11-14, 72 s. ISBN 978-80-87309-50-6.
    6. ROUBAL, Zdeněk, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC, Pavel PRACNÝ, Marek LANG, Jiří FAIMON a Veronika SYNKOVÁ. Monitoring vlastností skapových vod v souvislosti s mikroklimatem v Amatérské jeskyni. In Vít Baldík. Sborník referátů 1. ročníku konference Kras, jeskyně a lidé. Průhonice: Správa jeskyní České republiky, 2022, s. 15-16, 72 s. ISBN 978-80-87309-50-6.
    7. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Mirka TYLOVÁ. Preliminary description and typology of Czech Sign Language compounds. In Linguistics Prague 2022. 2022.
    8. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Mirka TYLOVÁ. Preliminary description and typology of Czech Sign Language compounds. In Linguistics Prague 2022. 2022.
    9. VLÁŠKOVÁ, Lucia. Presenting Dictio – online sign and spoken language dictionary. In Language Documentation and Archiving. 2022. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8059156.
    10. STRACHOŇOVÁ, Hana a Lucia VLÁŠKOVÁ. Towards a phonological model of Czech Sign Language : a case study of lexical variants. Online. In Janebová, Markéta; Emonds, Joseph; Veselovská, Ludmila. Language Use and Linguistic Structure : Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2021. Olomouc: Palacký University, 2022, s. 352-373. ISBN 978-80-244-6148-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/ff.22.24461489.
    11. JAKUBÍČEK, Miloš, Vojtěch KOVÁŘ, Michal MĚCHURA a Adam RAMBOUSEK. Using NVH as a Backbone Format in the Lexonomy Dictionary Editor. In Aleš Horák, Pavel Rychlý, Adam Rambousek. Proceedings of the Sixteenth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2022. Brno: Tribun EU, 2022, s. 55-61. ISBN 978-80-263-1752-4.
    12. PRACNÝ, Pavel, Marek LANG, Jiří FAIMON, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZÁBÓ a Radim KADLEC. Variace v hydrochemických vlastnostech průsakových vod v Amatérské jeskyni. In Vít Baldík. Sborník referátů 1. ročníku konference Kras, jeskyně a lidé. Průhonice: Správa jeskyní České republiky, 2022, s. 49-51, 72 s. ISBN 978-80-87309-50-6.
    13. KŘEČEK, Jan, Zuzana URBANIČOVÁ, Lucie LINDNEROVÁ, Jakub ZIKMUND a Patrik SLÁMA. Všemi smysly: interaktivní procházka literaturou. 2022.
    14. ROUBAL, Zdeněk, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC, Pavel PRACNÝ, Marek LANG, Jiří FAIMON a Veronika SYNKOVÁ. Výhody přístroje Kapkometr s kontinuálním jeskynním monitoringem při zjišťování vztahů mezi koncentrací CO2 ve vzduchu a pH skapové vody. In 14th Scientific Conference Research, Utilization, and Protection of Caves. 2022. ISSN 1335-213X.
    15. PRACNÝ, Pavel, Zdeněk ROUBAL, Veronika SYNKOVÁ, Marek LANG a Jiří FAIMON. Zhodnocení vlivu povrchových podmínek na jeskynní prostředí. Neuveden: Neuveden, 2022, 149 s.

    2021

    1. STRACHOŇOVÁ, Hana a Lucia VLÁŠKOVÁ. A phonological model for lexical variants in Czech Sign Language. In OLINCO 2021. 2021.
    2. DOČEKAL, Mojmír a Lucia VLÁŠKOVÁ. Achievements and Paths: Degree Achievements from the Slavic Perspective. In 14th European Conference on Formal Description of Slavic Languages (FDSL 14). 2021.
    3. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Hana STRACHOŇOVÁ. Dictio – online sign and spoken language dictionary. In 2021 efsli online Conference. 2021.
    4. DOČEKAL, Mojmír a Lucia VLÁŠKOVÁ. Evaluativity of degree achievements and verbal prefixes : Evidence from Czech morphology. Acta Linguistica Academica. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2021, roč. 68, č. 4, s. 536-552. ISSN 2559-8201. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1556/2062.2021.00427.
    5. SZABÓ, Zoltán, Zdeněk ROUBAL, Radim KADLEC, Pavel PRACNÝ a Marek LANG. Jeskynní kapkometr s dataloggerem. 2021.
    6. PRACNÝ, Pavel, Marek LANG, Jiří FAIMON, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZÁBÓ a Radim KADLEC. Monitoring ovlivnění prostředí jeskyně Býčí skála během dní otevřených dveří 2021. In Odborná konference k problematice udržitelného rozvoje v krasových oblastech: "Kras, jeskyně a lidé". 2021. ISBN 978-80-87309-50-6.
    7. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Hana STRACHOŇOVÁ. Sign language lexicography : a case study of an online dictionary. Slovenščina 2.0 : empirical, applied and interdisciplinary research. Ljubljana University Press, Faculty of Arts, 2021, roč. 9, č. 1, s. 90-122. ISSN 2335-2736. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4312/slo2.0.2021.1.90-122.
    8. SYNKOVÁ, Veronika, Pavel PRACNÝ, Zdeněk ROUBAL, Jiří FAIMON, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC a Marek LANG. Specification and utilization of a device capable of continuous cave environment monitoring. In Výskum, využívanie a ochrana jaskýň. 2021. ISSN 1335-213X.
    9. VLÁŠKOVÁ, Lucia. The degree nature of swarm-alternations: experimental evidence from Slovak. In OLINCO 2021. 2021.
    10. VLÁŠKOVÁ, Lucia. The degree nature of swarm-alternations: experimental evidence from Slovak. In OLINCO 2021. 2021.
    11. STRACHOŇOVÁ, Hana. Výuka českého znakového jazyka na Masarykově univerzitě: Tlumočnictví českého znakového jazyka. In Podpora kvality pregraduální přípravy v českém znakovém jazyce pro pedagogické pracovníky a další podpůrné profese ve škole. 2021.

    2020

    1. DOČEKAL, Mojmír a Lucia VLÁŠKOVÁ. Achievements and paths : Degree achievements from the Slavic perspective. In 13th conference on Syntax, Phonology, and Language Analysis, 24.-26.9.2020; online. 2020.
    2. DOČEKAL, Mojmír a Lucia VLÁŠKOVÁ. Achievements and paths: Degree achievements from the Slavic perspective. In 13th conference on Syntax, Phonology, and Language Analysis, 24.-26.9.2020; online. 2020.
    3. STRACHOŇOVÁ, Hana a Lucia VLÁŠKOVÁ. Applying phonology in lexicography : Variant-synonym classification in Czech Sign Language. In 13th conference on Syntax, Phonology, and Language Analysis, 24.-26.9.2020; online. 2020.
    4. LANG, Marek a Jiří FAIMON. Effect of water excess on soil carbon dioxide, seepage water chemistry, and calcite speleothem growth: An experimental and modelling approach. Hydrological Processes. Hoboken: John Wiley & Sons, 2020, roč. 34, č. 22, s. 4334-4349. ISSN 0885-6087. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1002/hyp.13877.
    5. JÍLKOVÁ, Veronika. Głos krwie b. Iana Sarkandra, męczenniká Moráwskiego od Fabiana Birkowskeho. In České a polské literární baroko, 17.9.2020, Opava. 2020.
    6. DOČEKAL, Mojmír a Lucia VLÁŠKOVÁ. Grammatical ingredients of telicity : Czech degree achievements and their prefixes. In Slavic Linguistics Colloquium, Humboldt, 9. 12. 2020. 2020.
    7. JÍLKOVÁ, Veronika. Literární reflexe kultu Jana Sarkandra v 17. století a na počátku 18. století. In Tři staletí v srdci Evropy, 26.11.2020, online. 2020.
    8. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Mojmír DOČEKAL. Scalar vs. mereological conceptualizations of the N-BY-N and NUM-BY-NUM adverbials. Online. In Markantonatou, Stella; McCrae, John; Mitrović, Jelena; Tiberius, Carole; Ramisch, Carlos; Vaidya, Ashwini; Osenova, Petya; Savary, Agata. Proceedings of the Joint Workshop on Multiword Expressions and Electronic Lexicons. Barcelona: Association for Computational Linguistics, 2020, s. 27-31. ISBN 978-1-952148-50-7.
    9. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Mojmír DOČEKAL. Scalar vs. mereological conceptualizations of the N-BY-N and NUM-BY-NUM adverbials. In Joint Workshop on Multiword Expressions and Electronic Lexicons (MWE-LEX 2020), 13/12/2020, online. 2020.
    10. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Hana STRACHOŇOVÁ. Selected methodological challenges of sign language lexicography. Online. In Fišer, Darja; Erjavec, Tomaž. Proceedings of the Conference on Language Technologies and Digital Humanities. 1. vyd. Ljubljana: Institute of Contemporary History, 2020, s. 109-116. ISBN 978-961-7104-01-1.
    11. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Hana STRACHOŇOVÁ. Selected methodological challenges of sign language lexicography. In Language Technologies and Digital Humanities 2020, 24.-25.9.2020, Ljubljana. 2020.
    12. VLÁŠKOVÁ, Lucia. Swarm-alternations as degree constructions : Experimental evidence. In Boğaziçi University Student Conference on Theoretical & Experimental Linguistics (BUSCTEL ´20), 22-23/2/2020, Istanbul. 2020.
    13. VLÁŠKOVÁ, Lucia. Swarm-alternations as degree constructions: Experimental evidence. In 21st Szklarska Poręba Workshop. 2020.
    14. DOČEKAL, Mojmír a Lucia VLÁŠKOVÁ. Telicity effects of prefixes on degree achievements in Czech. Rivista di Grammatica Generativa. 2020, roč. 42, č. 3, s. 1-29. ISSN 2531-5935.
    15. FAIMON, Jiří, Marek LANG, Milan GERSL, Ondra SRACEK a Ondrej BABEK. The "breathing spots" in karst areas-the sites of advective exchange of gases between soils and adjacent underground cavities. Theoretical and Applied Climatology. Wien: Springer Vienna, 2020, roč. 142, 1-2, s. 85-101. ISSN 0177-798X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s00704-020-03280-7.

    2019

    1. RAMBOUSEK, Adam, Aleš HORÁK, Vít BAISA a Vít SUCHOMEL. A New Approach for Semi-automatic Building and Extending a Multilingual Terminology Thesaurus. International Journal on Artificial Intelligence Tools. USA: World Scientific Publishing, 2019, roč. 28, č. 2, s. 1-21. ISSN 0218-2130. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1142/S0218213019500088.
    2. FAIMON, Jiří, Roman LIČBINSKÝ, Marek LANG, Jarmila ÜBERHUBEROVÁ a Jiří HEBELKA. Cave microclimatology: diurnal variations in aerosol particle concentrations. Theoretical and Applied Climatology. Wien: Springer Wien, 2019, roč. 137, 3-4, s. 2841-2852. ISSN 0177-798X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s00704-019-02776-1.
    3. CHOVANEC, Jan, Dominika KOVÁČOVÁ a Jan EICHLER. Current Trends in Linguistics : The Second International Wrocław - Brno PhD Linguistic Workshop, 22 November, Masaryk University, Brno, Czech Republic. 2019.
    4. STRACHOŇOVÁ, Hana. Český znakový jazyk jako samostatný komunikační systém. In Celostátní foniatrický seminář: Následná rehabilitační péče o dítě se sluchovým postižením. 2019.
    5. VLÁŠKOVÁ, Lucia a Hana STRACHOŇOVÁ. Dictio – onlajn tolkovyj i perevodnoj slovar žestovych i pismennych jazykov. In Information technology in engineering education. 2019.
    6. HORÁK, Aleš, Adam RAMBOUSEK a Marek MEDVEĎ. Karel and Karel (Pepper). In Aleš Horák, Klára Osolsobě, Adam Rambousek, Pavel Rychlý. Slavonic Natural Language Processing in the 21st Century. Brno: Tribun EU, 2019, s. 100-108. ISBN 978-80-263-1545-2.
    7. JÍLKOVÁ, Veronika. Obraz Jana Sarkandra a jeho kultu v literatuře doby baroka. In Doktorandské kolokvium ÚČLK, Brno, 30. 5. 2019. 2019.
    8. HORÁK, Aleš, Pavel RYCHLÝ a Adam RAMBOUSEK. Proceedings of the Thirteenth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2019. Brno: Tribun EU, 2019, 160 s.
    9. EICHLER, Jan. #WeTheNorth : Hashtag as a Facilitator of National Identity on Twitter. In Current Trends in Linguistics: The Second International Wrocław - Brno PhD Linguistic Workshop, 22 November, Masaryk University, Brno, Czech Republic. 2019.
    10. KULDA, Martin a Lenka DOLEŽALOVÁ. Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 107 s. ISBN 978-80-210-9561-8.
    11. KULDA, Martin a Lenka DOLEŽALOVÁ. Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 101 s. ISBN 978-80-210-9561-8.

    2018

    1. RAMBOUSEK, Adam. Multiple Instance Terminological Thesaurus with Central Management. In Aleš Horák, Pavel Rychlý and Adam Rambousek. Proceedings of the Twelfth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2018. Brno: Tribun EU, 2018, s. 71-76. ISBN 978-80-263-1517-9.
    2. STRACHOŇOVÁ, Hana, Pavel CAHA, Ivana KUPČÍKOVÁ a Mirka TYLOVÁ. Plural marking in Czech Sign Language. In II Meeting on Morphosyntax of Portuguese Sign Language and other sign languages, 08-09/02/2018, Porto. 2018.
    3. STRACHOŇOVÁ, Hana, Mojmír DOČEKAL, Ivana KUPČÍKOVÁ a Mirka TYLOVÁ. Semantics of distributivity in Czech Sign Language. In II Meeting on Morphosyntax of Portuguese Sign Language and other sign languages, 08-09/02/2018, Porto. 2018.
    4. DOČEKAL, Mojmír a Hana STRACHOŇOVÁ. Semantics of distributivity in Czech Sign Language. In Journées (Co-)Distributivité 2018. 2018.
    5. DOČEKAL, Mojmír a Hana STRACHOŇOVÁ. Semantics of distributivity in Czech Sign Language : PCDRT solution. In GLOW41, 10 - 14 April 2018, Budapest. 2018.
    6. STRACHOŇOVÁ, Hana a Mojmír DOČEKAL. Semantics of distributivity in Czech Sign Language (Distributivity workshop). In Journées Co-distributivité 2018, 22-23 February 2018, Paris. 2018.
    7. RAMBOUSEK, Adam, Aleš HORÁK a Harry PARKIN. Software Tools for Big Data Resources in Family Names Dictionaries. Names. Routledge, 2018, roč. 66, č. 4, s. 246-255. ISSN 0027-7738. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/00277738.2018.1453276.
    8. RAMBOUSEK, Adam, Karel PALA a Aleš HORÁK. Sustainable long-term WordNet development and maintenance: Case study of the Czech WordNet. Cognitive Studies | Études cognitives. Warsaw: University of Silesia in Katowice & The Slavic Foundation, 2018, roč. 2018, č. 18, s. 1-10. ISSN 2080-7147. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11649/cs.1715.
    9. FAIMON, Jiří a Marek LANG. What actually controls the minute to hour changes in soil carbon dioxide concentrations? Geoderma. Amsterdam: Elsevier, 2018, roč. 323, August, s. 52-64. ISSN 0016-7061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.geoderma.2018.02.048.
    10. RAMBOUSEK, Adam a Aleš HORÁK. Wordnet Consistency Checking via Crowdsourcing. Online. In Jaka Čibej, Vojko Gorjanc, Iztok Kosem and Simon Krek. Proceedings of the XVIII EURALEX International Congress: Lexicography in Global Contexts. Ljubljana: Ljubljana University Press, 2018, s. 1023-1029. ISBN 978-961-06-0097-8.

    2017

    1. HaBiT system (software)
      PALA, Karel, Aleš HORÁK, Pavel RYCHLÝ, Vít SUCHOMEL, Vít BAISA, Miloš JAKUBÍČEK, Vojtěch KOVÁŘ, Zuzana NEVĚŘILOVÁ, Adam RAMBOUSEK, Björn GAMBÄCK, Utpal SIKDAR a Lars BUNGUM. HaBiT system. 2017.
    2. HORÁK, Aleš a Adam RAMBOUSEK. Lexicography and Natural Language Processing. In Pedro A. Fuertes-Olivera. The Routledge Handbook of Lexicography. New York: Routledge, 2017, s. 179-196. Routledge Handbooks in Linguistics. ISBN 978-1-138-94160-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781315104942.ch12.
    3. RAMBOUSEK, Adam, Aleš HORÁK, David KLEMENT a Jiří KLETEČKA. New features in DEBVisDic for WordNet Visualization and User Feedback. In Aleš Horák, Pavel Rychlý, Adam Rambousek. Proceedings of the Eleventh Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing, RASLAN 2017. Brno: Tribun EU, 2017, s. 3-10. ISBN 978-80-263-1340-3.
    4. RAMBOUSEK, Adam, Karel PALA a Sandra TUKAČOVÁ. Overview and Future of Czech Wordnet. Online. In John P. McCrae, Francis Bond, Paul Buitelaar, Philipp Cimiano, Thierry Declerck 4, Jorge Gracia, Ilan Kernerman, Elena Montiel Ponsoda, Noam Ordan and Maciej Piasecki. LDK Workshops: OntoLex, TIAD and Challenges for Wordnets. Galway, Ireland: CEUR-WS.org, 2017, s. 146-151. ISSN 1613-0073.
    5. SKLENÁK, Tomáš, Jan FIKEJS a Alexandr ZVONEK. Publikování dokumentů ve znakovém jazyce v Norsku a v Česku. In Hutyrová M., Růžičková V. Koheze speciální pedagogiky. IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, s. 246–253. ISBN 978-80-244-5256-2.

    2016

    1. RUSŇÁK, Vít, Pavel TROUBIL, Eva HLADKÁ, Desana DAXNEROVÁ, Pavel KAJABA, Matej MINÁRIK, Svatoslav ONDRA a Tomáš SKLENÁK. CoUnSiL: A Videoconferencing Environment for Interpretation of Sign Language. Online. In Okyay Kaynak. 2016 15th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET). Istanbul, Turkey: IEEE, 2016, s. 1-8. ISBN 978-1-5090-0778-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/ITHET.2016.7760711.
    2. RUSŇÁK, Vít, Pavel TROUBIL, Svatoslav ONDRA, Tomáš SKLENÁK, Desana DAXNEROVÁ, Eva HLADKÁ, Pavel KAJABA, Matej MINÁRIK, Peter NOVÁK, Christoph DAMM a Jaromír KALA. CoUnSiL: Collaborative Universe for Remote Interpreting of Sign Language in Higher Education. Online. In Klaus Miesenberger. Computers Helping People with Special Needs: 15th International Conference, ICCHP 2016, Linz, Austria, July 13-15, 2016, Proceedings, Part II. ICCHP 2016. Neuveden: Springer International Publishing, 2016, s. 392-399. ISBN 978-3-319-41267-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-41267-2_55.
    3. STRACHOŇOVÁ, Hana. Negativní indefinitum. In Petr Karlík, Marek Nekula, Jana Pleskalová. Nový encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2016, s. 1152-1154. ISBN 978-80-7422-480-5.
    4. STRACHOŇOVÁ, Hana. Negativní shoda. In Petr Karlík, Marek Nekula, Jana Pleskalová. Nový encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2016, s. 1154-1156. ISBN 978-80-7422-480-5.
    5. KARLÍK, Petr, Marek NEKULA, Jana PLESKALOVÁ, Jarmila BACHMANNOVÁ, Jan BALHAR, Aleš BIČAN, Lenka BIČANOVÁ, Jana BÍLKOVÁ, Petr BISKUP, Ondřej BLÁHA, Izabela BLASZCZYK, Václav BLAŽEK, Michaela BOHÁČOVÁ, Ondřej BOJAR, Tomáš BOŘIL, Máša BOŘKOVCOVÁ, Ivana BOZDĚCHOVÁ, Pavel CAHA, Václav CVRČEK, Radek ČECH, Marie ČECHOVÁ, František ČERMÁK, David S DANAHER, František DANEŠ, Jaroslav DAVID, Mojmír DOČEKAL, Jakub DOTLAČIL, Vít DOVALIL, Věra DVOŘÁK, Eva ECKERTOVÁ, Viktor ELŠÍK, Joseph Embley EMONDS, Adolf ERHART, Francois ESVAN, Dan FALTÝNEK, Masako FIDLER, Fidlerová Alena ANDRLOVÁ, Zbyněk FIŠER, Eva FLANDERKOVÁ, Mirjam FRIED, Markus GIGER, Miroslav GREPL, Jan HAJIČ, Eva HAJIČOVÁ, Ernst HANSACK, Björn HANSEN, Radoslav HARMAN, Milan HARVALÍK, Martin HAVLÍK, Eva HAVLOVÁ, Milada HIRSCHOVÁ, Zdeňka HLADKÁ, Jana HOFFMANNOVÁ, Jiří HOMOLÁČ, Milada HOMOLKOVÁ, Jan HRIC, Jaroslav HUBÁČEK, Jan CHLOUPEK, Leonid IOMDIN, Pavel IRCING, Laura A JANDA, Ilona JANYŠKOVÁ, Tomáš JELÍNEK, Milan JELÍNEK, Lucie JÍLKOVÁ, Filip JURČÍČEK, Michal JURKA, Petr KADERKA, ml Petr KARLÍK, Helena KARLÍKOVÁ, Stanislava KLOFEROVÁ, Martina KLOUDOVÁ, Miloslava KNAPPOVÁ, Robert KOLÁR, Ivana KOLÁŘOVÁ, Marie KOPŘIVOVÁ, Jan KOŘENSKÝ, Pavel KOSEK, Peter KOSTA, Michaela KOŠČOVÁ, Jiří KOTEN, Ondřej KOUPIL, Michal KOVÁŘ, Michala KRÁLÍKOVÁ, Marie KRAPPMANN, Jiří KRAUS, Marie KRČMOVÁ, Susan KRESIN, Michal KŘEN, Michal KŘÍSTEK, Pavel KUBANÍK, Miroslav KUBÁT, Tomáš KUBÍK, Vladislav KUBOŇ, Ivona KUČEROVÁ, Natalia LEVSHINA, Alena MACUROVÁ, Ján MAČUTEK, Jaroslaw Artur MALICKI, Petr MAREŠ, Olga MARTINCOVÁ, Jindřich MATOUŠEK, Medová Lucie TARALDSEN, Barbara MERTINS, Roland MEYER, Krzysztof Marek MIGDALSKI, Eva MINÁŘOVÁ, Kamila MRÁZKOVÁ, Iveta MRÁZOVÁ, Richard MÜLLER, Mira NÁBĚLKOVÁ, Olga NAVRÁTILOVÁ, Iva NEBESKÁ, Anna NEDOLUZHKO, Jiří NEKVAPIL, Zuzana NEVĚŘILOVÁ, Stefan Michael NEWERKLA, Mark NEWSON, Pavel NOVÁK, Renata NOVOTNÁ, Norbert Georg NÜBLER, Radek OCELÁK, Karel OLIVA, Ivo OSOLSOBĚ, Klára OSOLSOBĚ, Ludmila PACNEROVÁ, Karel PALA, Zdena PALKOVÁ, Jarmila PANEVOVÁ, Pavel PECINA, Jaroslav PEREGRIN, Anna Maria PERISSUTTI, Ondřej PEŠEK, Vladimír PETKEVIČ, Petr PLECHÁČ, Jan RADIMSKÝ, Paul Richard RASTALL, Alexandr ROSEN, Zdenka RUSÍNOVÁ, Římalová Lucie SAICOVÁ, Tamah SHERMAN, Tobias SCHEER, Boris SKALKA, Radek SKARNITZL, Marián SLOBODA, Olga STEHLÍKOVÁ, Hana STRACHOŇOVÁ, Jana STRAKOVÁ, Roman SUKAČ, Zbyněk SVITÁK, Aleš SVOBODA, Ondřej ŠEFČÍK, Radek ŠIMÍK, Milena ŠIPKOVÁ, Škrabalová Hana GRUET, Dušan ŠLOSAR, Rudolf ŠRÁMEK, Jan ŠTĚPÁN, František ŠTÍCHA, Michaela TABAKOVIČOVÁ, Knut Tarald TARALDSEN, Jiří TRÁVNÍČEK, Vladimír TRPKA, Jana Marie TUŠKOVÁ, Ludmila UHLÍŘOVÁ, Lenka ULIČNÁ, Oldřich ULIČNÝ, Jana VALDROVÁ, Irena VAŇKOVÁ, Ivo VASILJEV, Radoslav VEČERKA, Jarmil VEPŘEK, Ljuba VESELINOVA, Ludmila VESELOVSKÁ, Kateřina VESELOVSKÁ, Jan VOLÍN, Taťána VYKYPĚLOVÁ, Roland Anton WAGNER, James WILSON, Uliana YAZHINOVA, Daniel ZEMAN, Jiří ZEMAN, Šárka ZIKÁNOVÁ, Markéta ZIKOVÁ, Petr ZIMA, Ilse ZIMMERMANN, Zdeněk ŽABOKRTSKÝ, Stanislav ŽAŽA, Gabriel ALTMANN, Jan ANDRES a van der Johan AUWERA. Nový encyklopedický slovník češtiny. První vydání. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2016, 2150 s. ISBN 978-80-7422-480-5.

    2015

    1. KNAPKOVÁ, Kristýna. Achilles Tzartzanos and his contribution to the Greek language question. Graeco-Latina Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 20, č. 2, s. 67-77. ISSN 1803-7402.
    2. RYŠAVÁ, Daniela, Nikol VOLKOVÁ a Adam RAMBOUSEK. Converting the Corpus Query Language to the Natural Language. In Horák, Aleš; Rychlý, Pavel; Rambousek, Adam. Ninth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing. Brno: Tribun EU, 2015, s. 43-48. ISBN 978-80-263-0974-1.
    3. BAISA, Vít, Ismaïl EL MAAROUF, Pavel RYCHLÝ a Adam RAMBOUSEK. Software and Data for Corpus Pattern Analysis. In Horák, Aleš; Rychlý, Pavel; Rambousek, Adam. Ninth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing. Brno: Tribun EU, 2015, s. 75-86. ISBN 978-80-263-0974-1.
    4. RAMBOUSEK, Adam, Vít BAISA, Vít SUCHOMEL, Aleš HORÁK a Lucia KOCINCOVÁ. Terminologický tezaurus pro obor zeměměřictví a katastru nemovitostí: Certifikovaná metodika. 2015.
    5. STRACHOŇOVÁ, Hana. The Meaning of Free Choice Indefinites: Insight from Czech and Negation. In Seminar on Negation; Institut für Germanistik, Universität Wien. 2015.
    6. RAMBOUSEK, Adam a Aleš HORÁK. Webová služba pro publikaci obsahu tezauru. 2015.
    7. ZIKOVÁ, Markéta a Hana STRACHOŇOVÁ. 22nd Central and Eastern European Summer School in Generative Grammar (EGG) in Brno. 2015.

    2014

    1. ČÍŽEK, Petr, Pavel HURNÍK, Milan URÍK, Tomáš PRUŠA, Lenka KREJČÍŘOVÁ a Jana LUDVÍKOVÁ. Histologie. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7821-5.
    2. HANOUSKOVÁ, Michaela, Jiří STODOLA a Vladimír VAĎURA. Kurz katalogizace speciálních dokumentů pro zrakově postižené. 2014.
    3. GRYNDLEROVÁ, Eva a Oxana USHAKOVA. Nominativnye predloženija v tvorčestvě A. A. Feta (na primere stichotvorenij "Šepot, robkoje dychanije" i "Čudnaja kartina"). In Nurgali K. R. Sbornik materialov Meždunarodnoj studenčeskoj naučno-praktičeskoj konferencii, posvjaschennoj 85-letiju so dnja roždenija Č. Ajtmatova "Novyje vyzovy - novyje rešenija: vzgljad molodych učenych". Astana: Jevrazijskij nacionalnyj universitet, 2014, s. 57-62, 7 s. ISBN 978-9965-31-616-6.
    4. STRACHOŇOVÁ, Hana, Roman VOJTECHOVSKÝ a Jana WAGNEROVÁ. Processing of General Vocabulary in the Monolingual Dictionary of Czech Sign Language On-line: Remarks on Linguistic Methodology. In Current Issues in Sign Language Linguistics (CISL 2014). 2014.

    2013

    1. HLADÍK, Petr, Tomáš GŮRA a Svatoslav ONDRA. Hybrid Book - A New Perspecitve of Synchronized Multimedia Content Publishing. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 7-10. ISBN 978-80-210-6270-2.

    2012

    1. HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ. Aktuální změny v legislativě České republiky týkající se sluchového postižení v oblasti zdravotnictví a sociální práce. In Beňo, P., Tarcsiová, D., Radková, L. Komunikácia s pacientmi/klientmi s postihnutím sluchu. 2012. vyd. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2012, s. 216-232. ISBN 978-80-8082-536-2.
    2. HRICOVÁ, Lenka. Cena děkana Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity za akademický rok 2011/2012. 2012.
    3. FIKEJS, Jan a Tomáš SKLENÁK. Czech Sign Language – Czech Dictionary and Thesaurus On-Line. In Klaus Miesenberger et al. Computers helping people with special needs: 13th international conference, ICCHP 2012, Linz, Austria, July 11-13, 2012 : proceedings. Heidelberg: Springer, 2012, s. 200–204. ISBN 978-3-642-31533-6.
    4. HRICOVÁ, Lenka a Andrea SLIVIAKOVÁ. Hledání společného jazyka v rytmu - realizace a výsledky sociálně inkluzivního projektu. In Beňo, P., Tarcsiová, D., Radková, L. Komunikácia s pacientmi/klientmi s postihnutím sluchu. 2012. vyd. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2012, s. 397-408. ISBN 978-80-8082-536-2.
    5. HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ. Hluchoslepota. In Bartoňová, M., Bytešníková, I., Vítková, M. et al. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, s. 157-173. ISBN 978-80-7315-237-6.
    6. KOUTSKÁ, Mariana. Children as Decision Makers in Education: Sharing Experiences Across Cultures. Sociální studia. Brno: Fakulta sociálních studií MU v Brně, 2012, roč. 9, č. 2, s. 123-128, 5 s. ISSN 1214-813X.
    7. KOUTSKÁ, Mariana. Integrace jako sociokulturní determinanta rodiny dítěte se sluchovým postižením. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 83-94. ISBN 978-80-210-5996-2.
    8. KOUTSKÁ, Mariana. Kulturní instituce ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. In PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 141-149. ISBN 978-80-210-6101-9.
    9. ZBIEJCZUK, Adam a Tomáš PRUŠA. Medicína 2.0: Kdy dorazí digitální zdravotnictví s účastí pacienta i do Česka? Praha: Lupa.cz, 2012. ISSN 1213-0702.
    10. MIKOTOVÁ, Andrea a Lenka HRICOVÁ. Možnosti rozvoje psychosociálních kompetencí dospělých neslyšících, nedoslýchavých a hluchoslepých pomocí rytmu. Online. In Halama, P., Hanák, R., Masaryk, R. SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2012. Zborník príspevkov z 15. ročníka medzinárodnej konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2012, s. 167-171. ISBN 978-80-88910-40-4.
    11. MIKOTOVÁ, Andrea a Lenka HRICOVÁ. Možnosti rozvoje psychosociálních kompetencí dospělých neslyšících, nedoslýchavých a hluchoslepých pomocí rytmu. In Sociálne procesy a osobnosť 2012. XV. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie. 17. - 19. 9. 2012, Kongresové centrum Kúpele Nový Smokovec, Nový Smokovec, Vysoké Tatry. 2012.
    12. MIKOTOVÁ, Andrea a Lenka HRICOVÁ. Možnosti rozvoje psychosociálních kompetencí dospělých neslyšících, nedoslýchavých a hluchoslepých pomocí rytmu. In Sociálne procesy a osobnosť 2012. XV. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie. 17. - 19. 9. 2012, Kongresové centrum Kúpele Nový Smokovec, Nový Smokovec, Vysoké Tatry. 2012. ISBN 978-80-88910-38-1.
    13. HRICOVÁ, Lenka a Andrea SLIVIAKOVÁ. Neformální inkluzivní vzdělávání v rámci volnočasových aktivit – inkluzivní projekt Hledání společného jazyka v rytmu. Online. In Hutyrová, M., Zedková, V. XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Tyflopedická konference. Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, s. 216-226. ISBN 978-80-244-3364-6.
    14. HRICOVÁ, Lenka a Andrea SLIVIAKOVÁ. Neformální inkluzivní vzdělávání v rámci volnočasových aktivit – inkluzivní projekt Hledání společného jazyka v rytmu. In XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 2012.
    15. HRICOVÁ, Lenka a Andrea SLIVIAKOVÁ. Neformální inkluzivní vzdělávání v rámci volnočasových aktivit – inkluzivní projekt Hledání společného jazyka v rytmu. In XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potrebami a I. Tyflopedická konference. 2012.
    16. URÍK, Milan, Ivo ŠLAPÁK a Peter MIKOLÁŠEK. Onemocnění slinných žláz v dětském věku. Pediatrie pro praxi. Olomouc: SOLEN, 2012, roč. 13, č. 1, s. 26-28. ISSN 1213-0494.
    17. DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Profesní uplatnění osob se sluchovým postižením v České republice. In Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 133-140. ISBN 978-80-7315-236-9.
    18. HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ. Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii. Online. In POTMĚŠIL, M. Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI. 1. vydání. Olomouc: UPOL, 2012, s. 698-711. ISBN 978-80-244-2966-3.
    19. DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Připravenost učitelů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením. In XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 2012.
    20. DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Připravenost učitelů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením. 2012.
    21. HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ. Raná intervence u dětí s těžkým sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou. In Opatřilová, D., Nováková, Z., Vítková, M. et al. Intervence u dětí se zdravotním postižením v raném věku. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, s. 121-139. ISBN 978-80-7315-240-6.
    22. DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Raná intervence u dětí se sluchovým postižením a u dětí s hluchoslepotou. In OPATŘILOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, Z. et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vydání. Brno: MU, 2012, s. 115-137. ISBN 978-80-210-5880-4.
    23. DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Sluchové postižení. In Bartoňová, M., Bytešníková, I., Vítková, M. et al. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, s. 135-155. ISBN 978-80-7315-237-6.
    24. PRUŠA, Tomáš. Sociální média ve zdravotnictví. ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 4, č. 1, s. 1-13. ISSN 1804-2406.
    25. PRUŠA, Tomáš, Dana PEŇÁZOVÁ, Dagmar KOVAŘÍKOVÁ, Milan URÍK a Pavel HURNÍK. Specifics of Specialized Science and Medical Programs Terminology Development in Czech Sign Language. In Teiresias Centre of Masaryk University. Universal Learning Design. Brno: Masarykova Univerzita, 2012, s. 27-30. ISBN 978-80-210-6060-9.
    26. PRUŠA, Tomáš, Dana PEŇÁZOVÁ, Dagmar KOVAŘÍKOVÁ, Milan URÍK a Pavel HURNÍK. Specifics of the Specialized Science and Medical Programs Terminology Development in the Czech Sign Language. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 27-30. ISBN 978-80-210-6060-9.
    27. HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ. Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou. In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. 1. vyd. Brno: MU, 2012, s. 131-158. ISBN 978-80-210-6044-9.
    28. HLADÍK, Petr a Tomáš GŮRA. The Hybrid Book — One Document for All in the Latest Development. In Miesenberger, K.; Karshmer, A.; Peňáz, P.; Zagler, W. Computers Helping People with Special Needs. 13th International Conference, ICCHP 2012, Linz, Austria, July 11-13, 2012. Part I. LNCS 7382. Berlin - Heidelberg: Springer, 2012, s. 18-25. ISBN 978-3-642-31521-3.
    29. HRICOVÁ, Lenka. Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu. In Regec, V. (ed.). Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, s. 57-67. ISBN 978-80-244-3190-1.
    30. DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Výuka cizího jazyka u studentů se sluchovým postižením na vysoké škole. In Regec, V. (ed.). Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, s. 19-29. ISBN 978-80-244-3190-1.
    31. HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ. Význam teorie pro praxi a význam praxe pro teorii – Analýza postojů studentů oboru surdopedie k odborným praxím. Online. In POTMĚŠIL, M. Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI. 1. vydání. Olomouc: UPOL, 2012, s. 698-711. ISBN 978-80-244-2966-3.
    32. PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ a Adam ZBIEJCZUK. Výživa 2.0. In XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie. 2012.
    33. HRICOVÁ, Lenka a Jana KABELÁČOVÁ. Vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 191-201. ISBN 978-80-210-5995-5.

    2011

    1. HLAVÁČKOVÁ, Dana, Marek GRÁC a Pavlína SEDLÁŘOVÁ. Budování anotovaného korpusu bez odborníků. In František Čermák. Korpusová lingvistika 2 - Výzkum a výstavba korpusů. Lidové noviny, 2011, s. 132-139. ISBN 978-80-7422-115-6.
    2. ŠMERK, Pavel a Dana HLAVÁČKOVÁ. Derivační analyzátor češtiny. 2011.
    3. KOUTSKÁ, Mariana. Dramatická výchova jako determinanta vzájemného vztahu slyšících a neslyšících studentů SŠ. In Jiří Králík. Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. 2011. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, s. 55 - 64. ISBN 978-80-904877-2-7.
    4. RAMBOUSEK, Adam a Dana HLAVÁČKOVÁ. Extended VerbaLex Editor Interface Based on the DEB platform. In Aleš Horák, Pavel Rychlý. Proceedings of Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing, RASLAN 2011. Brno: Tribun EU, 2011, s. 59-65. ISBN 978-80-263-0077-9.
    5. ČERNÁ, Anna, Hana KONEČNÁ, Hana MŽOURKOVÁ, Markéta PRAVDOVÁ, Martin PROŠEK, Kamila SMEJKALOVÁ, Ivana SVOBODOVÁ, Ludmila UHLÍŘOVÁ, Jan CHROMÝ, Dana HLAVÁČKOVÁ, Karel PALA a Pavel ŠMERK. Internetová jazyková příručka. Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR, v. v. i, 2011.
    6. HLAVÁČKOVÁ, Dana. Korpusové zpracování korespondenčních textů: problematika morfologického značkování. In Korespondenční texty a jejich lingvistické využití. 2011.
    7. KOUTSKÁ, Mariana. Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. In Karel Pančocha. Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 122-128. ISBN 978-80-210-5663-3.
    8. HLADÍK, Petr a Tomáš GŮRA. The Hybrid Book - One Document for All. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 157-160. ISBN 978-80-210-5828-6.
    9. SKLENÁK, Tomáš. The Role of E-Learning in the Education of the Deaf. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 109-114. ISBN 978-80-210-5828-6.
    10. KOUTSKÁ, Mariana. Výuka cizího jazyka u žáků se sluchovým postižením integrovaných v hlavním vzdělávacím proudu. In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 173-182. ISBN 978-80-210-5731-9.
    11. KLENKOVÁ, Jiřina a Mariana KOUTSKÁ. Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Education of Students with Special Educational Needs. Brno: Paido, 2011, s. 216 - 223. ISBN 978-80-7315-216-1.

    2010

    1. PAVLOVÁ, Šárka, Marek MRÁZ, Karla PLEVOVÁ, Zuzana TVARŮŽKOVÁ, Jitka MALČÍKOVÁ, Martin TRBUŠEK, Yvona BRYCHTOVÁ, Michael DOUBEK, Jiří MAYER a Šárka POSPÍŠILOVÁ. Analysis of microRNAs associated with aggressive subtype of chronic lymphocytic leukaemia harbouring inactivated p53. In European journal of cancer, 21st Meeting of the European association for cancer research, Norway, Oslo. 2010. ISSN 1359-6349.
    2. PALA, Karel, Tomáš ČAPEK, Barbora ZAJÍČKOVÁ, Dita BARTŮŠKOVÁ, Kateřina KULKOVÁ, Dana HLAVÁČKOVÁ, Petra HOFFMANNOVÁ, Eduard BEJČEK, Pavel STRAŇÁK a Jan HAJIČ. Český WordNet 1.9 PDT. 2010.
    3. KOUTSKÁ, Mariana. Dramatická výchova jako determinanta vzájemného vztahu slyšících a neslyšících. In Pančocha K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 88-96, 10 s. ISBN 978-80-210-5340-3.
    4. HLAVÁČKOVÁ, Dana a Václav NĚMČÍK. Editing of VerbaLex. In Proceedings of Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing 2010. Brno: Masaryk University, 2010, s. 15-20. ISBN 978-80-7399-246-0.
    5. HORÁK, Robin a Jiří HRBÁČEK. Možnosti využití Adobe Flash ve výuce. In Nové technologie ve výuce 2010. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 3 s. ISBN 978-80-210-5333-5.
    6. DOSEDLA, Martin. Nové technologie ve výuce 2010. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 30 s. ISBN 978-80-210-5333-5.
    7. PALA, Karel a Dana HLAVÁČKOVÁ. Reprezentace významu sloves (valence a sémantické role). In Sborník konference Kognice 2010. první. Praha: Kognice, 2010, 7 s.

    2009

    1. WINKLEROVÁ, Lucie. České předsednictví EU a s ním spojená očekávání (výsledky dotazníkového šetření). In Evropská unie po českém předsednictví. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2009, 10 s. ISBN 978-80-248-2057-6.
    2. KURÁŇOVÁ, Silvie a Jan VONDRA. Diferenciální počet funkcí více proměnných – interaktivní sbírka příkladů a testových otázek. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISSN 1802-128X.
    3. KURÁŇOVÁ, Silvie. Interactive PDF Documents in Math Education, Focused on Tests for Differential Equations. In Proceedings of the 10th International Conference "Models in Developing Mathematics Education". Dresden, Germany: University of Applied Sciences, Dresden, 2009, s. 347-352. ISBN 83-919465-9-2.
    4. ŠABACKÁ, Silvie a Jan VONDRA. Podpora výuky matematické analýzy interaktivní 3D grafikou v PDF dokumentech. Brno, 2009, s. 105-110. ISBN 978-80-210-4878-2.
    5. KURÁŇOVÁ, Silvie a Jan VONDRA. Podpora výuky matematické analýzy interaktivní 3D grafikou v PDF dokumentech. In SCO 2009. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 105-110. ISBN 978-80-210-4878-2.
    6. MÁSILKO, Lukáš a Alexandr ZVONEK. Specifika tělesné výchovy studentů se zdravotním postižením na Masarykově univerzitě. In Šport a zdravie v hodnotovej orientácii vysokoškolákov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, 2009, s. 30-34. ISBN 978-80-223-2706-0.
    7. ŠLAPÁK, Ivo, Michaela MÁCHALOVÁ, Martina ONDROVÁ, Kateřina SOBOTKOVÁ, Josef MACHAČ, Alice FRYČKOVÁ, Klára BARTOŇKOVÁ a Milan URÍK. Susy Safe projekt - cizí tělesa u dětí. Otorinolaryngologie a foniatrie. 2009, roč. 2009, č. 3. ISSN 1210-7867.

    2008

    1. KURÁŇOVÁ, Silvie a Jan VONDRA. Diferenciální počet funkcí více proměnných – interaktivní sbírka příkladů a testových otázek. In Sborník konference Setkání učitelů matematiky Srní 2008. Plzeň, 2008, s. 199–203.
    2. KURÁŇOVÁ, Silvie. Geometrické aplikace diferenciálních rovnic. In XXVI International Colloquium on the Management of Educational Process. Brno: University of Defence, 2008, s. -, 10 s. ISBN 978-80-7231-511-6.
    3. BITTNER, Michal, Petra MACÍKOVÁ, P Giesy JOHN a Klára HILSCHEROVÁ. Seasonal dynamics of specific activities of sediments and water samples from polluted river-basin. In SETAC Europe 2008. 2008.
    4. RAJDOVÁ, Ilja a Lucie ŠTEFKOVÁ. Výuka a testování jazykových kompetencí v případě sluchově postižených. In Pro plný život. Sborník mezinárnodní konference věnované problematice pomoci sluchově postiženým studentům v přípravě a vlastním studiu na vysoké škole. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008, s. 71-76. ISBN 978-80-7368-437-2.

    2007

    1. AWADOVÁ, Linda a Lucie FALATOVÁ. Jazyková akvizice u bilingvních dětí (případ češtiny a polštiny). In Odaloš Pavol. Zborník materiálov zo 6. medzinárodnej vedeckej konferencie o komunikácii Kontinuitné a diskontinuitné otázky jazykovej komunikácie. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2007, s. 122-127. ISBN 978-80-8083-455-5.
    2. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Jiřina KLENKOVÁ a Radka HORÁKOVÁ. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením. In MÜHLPACHR, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. Brno: MSD, 2007, s. 87-100, 269 s. 1. vydání. ISBN 978-80-7392-012-8.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Speciálně pedagogická terminologie ve znakovém jazyce. In VALENTA, Milan a Martin Dominik POLÍNEK. VII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. ISBN 978-80-244-1652-6.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočnické služby poskytované sluchově postiženým v České republice a analýza jejich využívání. In PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ. Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 82-91. ISBN 978-80-86633-92-3.
    6. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočník znakového jazyka a problematika tlumočení ve vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-150-8.
    7. DUŠKOVÁ, Monika, Vít HUBINKA, Ivana SLÁMOVÁ, Alena ŽÁKOVSKÁ a Petra JELÍNKOVÁ. Změny oxidativního vzplanutí fagocytů v průběhu imunizace u myší: vliv CpG oligodeoxynukleotidu jako adjuvans. In 22. Pečenkovy epidemiologické dny. 2007.

    2006

    1. KRAMÁREKOVÁ, Miroslava, Daniel JAKUBÍK, Martin ŽÁDNÍK a David ŠAFRÁNEK. FlowMon Cache Simulation and Analysis of Inter-Packet Gaps. CESNET, z.s.p.o. Praha: CESNET, z.s.p.o., 2006. CESNET Technical Report Series 32/2006. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1000/182.
    2. HORÁKOVÁ, Radka. Specifika vývoje a včasná pedagogická intervence u dětí se sluchovým postižením. In OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogicko psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 243-281. ISBN 80-210-3977-9.
    3. PEŇÁZ, Petr, Rita Chalmers COLLINS, Vladislav JANKOVÝCH, Lucie KASTNEROVÁ a Ilja RAJDOVÁ. Studie k realizaci strukturované písemné práce žáků se specifickými nároky v rámci maturitní zkoušky zadávané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Praha: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání – CERMAT, 2006, 25 s.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočení pro sluchově postižené jak jedna z forem služeb sociální prevence. In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální práce jako životní pomoc. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 53 – 62. ISBN 80-86633-62-4.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Uvedení do surdopedie. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 127-141. ISBN 80-7315-120-0.

    2005

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Nedoslýchavost v období senia. In MÜHLPACHR, Pavel. Schola Gerontologica. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 112-117. ISBN 80-210-3838-1.

    2004

    1. TYL, Tomáš. Konference "Právně-filozofický odkaz I. Kanta a současné právní myšlení" (zpráva). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 2004, roč. XII, 1/2004, s. 75-76. ISSN 1210-9126.
    2. TYL, Tomáš. Ochrana lidských práv v praxi (zpráva). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: PrF MU v Brně, 2004, roč. XII, 1/2004, s. 74. ISSN 1210-9126.
    3. TYL, Tomáš. Právně-filozofický pohled na pricnip rovnosti a princip ochrany slabšího. In Princip rovnosti a princip ochrany slabšího. Brno: PrF MU, 2004, s. 57-60.
    4. RICHTEROVÁ, Valerie, Milan ALBERTI a Dalibor DASTYCH. Reactions of hexafluoro-cyclo-triphosphazene with secondary cyclic amines. In Sborník příspěvků V. semináře Pokroky v anorganické chemii. 5. vyd. Bratislava: UK Bratislava, 2004, s. 79 - 80. ISBN 80-223-195.
    5. TYL, Tomáš. Zákon 61/1918 Sb. aneb Spravedlnost pro každého! Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 2004, roč. XII, čís. 4/200, s. 333-341. ISSN 1210-9126.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 28. 12. 2024 11:11