Your selection contains 16 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. SUCHÁČEK, Petr. Inspirace z nenásilné komunikace pro lidi na školách (Inspiration from nonviolent communication for people in schools). In Festival inspiruj! 2024.
      Name in Czech: Inspirace z nenásilné komunikace pro lidi na školách
      Name (in English): Inspiration from nonviolent communication for people in schools

      Keywords in English: nonviolent communication; relationships in schools; teacher wellbeing
      Type of participation: requested lecture

      Changed by: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Changed: 26/9/2024 14:15.
    2. BARTÁKOVÁ, Anna, Tibor STRAČINA, Lucie ŠŮSTKOVÁ, Filip MARHEFKA, Julie RAFČÍKOVÁ, Michal LAŠKA, Jaroslav NÁDENÍČEK and Marie NOVÁKOVÁ. Isolated Rat Aorta Model in Doxorubicin Toxicity Study - pilot data. In New Frontiers in Basic Cardiovascular Research. 2024.
      Name in Czech: Model izolované aorty ve studiu doxorubicinové toxicity
      Name (in English): Isolated Rat Aorta Model in Doxorubicin Toxicity Study - pilot data

      Keywords in English: doxorubicin, aorta, rat, L-NAME
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Anna Bartáková, učo 491452. Changed: 28/5/2024 13:26.
    3. BARTÁKOVÁ, Anna, Tibor STRAČINA, Lucie ŠŮSTKOVÁ, Filip MARHEFKA, Julie RAFČÍKOVÁ, Michal LAŠKA, Jaroslav NÁDENÍČEK and Marie NOVÁKOVÁ. Isolated Rat Aorta Model in Doxorubicin Toxicity Study - pilot data. In New Frontiers in Basic Cardiovascular Research. 2024.
      Name in Czech: Model izolované aorty ve studiu doxorubicinové toxicity
      Name (in English): Isolated Rat Aorta Model in Doxorubicin Toxicity Study - pilot data

      Keywords in English: doxorubicin, aorta, rat, L-NAME
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. Anna Bartáková, učo 491452. Changed: 28/5/2024 13:26.
    4. PROCHÁZKOVÁ, Ingrid and Petr SUCHÁČEK. Jak podpořit učení studujících? (How to support learners' learning?). 2024.
      Name in Czech: Jak podpořit učení studujících?
      Name (in English): How to support learners' learning?
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: quality of teaching, learners' learning support, pedagogical competence development
      Type of participation: requested lecture

      Changed by: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Changed: 18/5/2024 22:13.
    5. SUCHÁČEK, Petr. Plánování a flexibilita jako klíčové dovednosti pro vyučující (nejen) v hybridním vzdělávání (Planning and flexibility as key skills for teachers (not only) in hybrid education). In Open space konference o e-learningu IS MU. 2024.
      web konference
      Name in Czech: Plánování a flexibilita jako klíčové dovednosti pro vyučující (nejen) v hybridním vzdělávání
      Name (in English): Planning and flexibility as key skills for teachers (not only) in hybrid education

      Type of participation: requested lecture

      Changed by: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Changed: 11/9/2024 19:23.
    6. LAŠKA, Michal, Marie NOVÁKOVÁ and Tibor STRAČINA. Remodelace myokardu: Od mechanismů adaptace ke vzniku srdečního selhání (Myocardium Remodelling: From Adaptation Mechanisms to Heart Failure Development). Cor et Vasa - Časopis České kardiologické společnosti. Brno: Česká kardiologická společnost, 2024, vol. 66, No 1, p. 53-64. ISSN 0010-8650. Available from: https://dx.doi.org/10.33678/cor.2023.090.
      URL
      Name in Czech: Remodelace myokardu: Od mechanismů adaptace ke vzniku srdečního selhání
      Name (in English): Myocardium Remodelling: From Adaptation Mechanisms to Heart Failure Development
      RIV: Article in a journal. Czech. Czech Republic.
      Laška, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Nováková, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Stračina, Tibor (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Athlete’s heart; Heart adaptation; Myocardial fibrosis; Myocardial hypertrophy; Myocardial remodelling
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Changed: 12/7/2024 12:32.
    7. NOVÁKOVÁ, Marie, Zuzana NOVÁKOVÁ, Petr BABULA, Anna BARTÁKOVÁ, Markéta BÉBAROVÁ, Xenie BUDÍNSKÁ, Kamil ĎURIŠ, Miriam Nývltová FIŠÁKOVÁ, Jan NOVÁK, Michal PÁSEK, Matej PEKAŘ, Tibor STRAČINA, Jana SVAČINOVÁ and Olga ŠVECOVÁ. Teoretické základy praktických cvičení z fyziologie člověka. 2024.
      URL
      Changed by: MUDr. Matej Pekař, Ph.D., MBA, učo 324206. Changed: 17/9/2024 10:57.
    8. RAFČÍKOVÁ, Julie, Michal LAŠKA, Jaroslav NÁDENÍČEK, Marie NOVÁKOVÁ and Tibor STRAČINA. Vliv časné sociální izolace na EKG a krevní tlak u potkanů s navozenou remodelací myokardu. In 99. Fyziologické dni. 2024. ISBN 978-80-223-5782-1.
      URL
      Name in Czech: Vliv časné sociální izolace na EKG a krevní tlak u potkanů s navozenou remodelací myokardu
      Czech. Czech Republic.
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Michal Laška, učo 497077. Changed: 12/10/2024 22:33.
    9. LAŠKA, Michal, Marie NOVÁKOVÁ and Tibor STRAČINA. Vliv myokardiální remodelace na EKG u DOCA/salt modelu potkana. In 67. Studentská vědecká konference. 2024. ISBN 978-80-280-0542-9.
      URL
      Name in Czech: Vliv myokardiální remodelace na EKG u DOCA/salt modelu potkana
      Czech. Czech Republic.
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Michal Laška, učo 497077. Changed: 12/10/2024 22:45.

    2023

    1. TROMBIKOVÁ, Martina and Ingrid PROCHÁZKOVÁ. Debata s názvem Jak přicházejí na svět učitelé a učitelky (projekt KVBU) v rámci Týdne učitelství na FF MUNI, 24.4.2023. 2023.
      Changed by: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D., učo 10978. Changed: 21/1/2024 23:54.
    2. KOŠATKOVÁ, Markéta, Martina KUROWSKI and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů (Cultivating Well-being, Inclusivity and Belonging in the Higher Education Preparation of Future Teachers). In Konference ICOLLE 2023. 2023.
      URL
      Name in Czech: Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů
      Name (in English): Cultivating Well-being, Inclusivity and Belonging in the Higher Education Preparation of Future Teachers
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: wellbeing; belonging; inclusion; university preparation; faculty of education; impact gap canvas
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Changed: 13/2/2024 01:34.
    3. ŠVAŘÍČEK, Roman and Ingrid ČEJKOVÁ. Metaforický svět učení (Metaphorical world of learning). In Strouhal, Martin; Štech, Stanislav. Vzdělání a dnešek : Pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Vydání druhé. Praha: Karolinum, 2023, p. 124-145. ISBN 978-80-246-5750-9.
      Name (in English): Metaphorical world of learning
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: methaphors; learning
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Changed: 22/3/2024 15:16.
    4. SUCHÁČEK, Petr, Hana TESÁK VRTALA and Radek ŠÍP. Summer school for Ph.D. students. 2023.
      Program Letní školy
      Name in Czech: Letní škola pro doktorandy
      Name (in English): Summer school for Ph.D. students

      Keywords in English: pedagogical competence; professional development

      Changed by: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Changed: 3/9/2023 12:17.
    5. KROČÁKOVÁ, Zuzana, Ingrid PROCHÁZKOVÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Videoreflexe výuky jako nástroj rozvoje vysokoškolských vyučujících. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2023. 2023.
      Name in Czech: Videoreflexe výuky jako nástroj rozvoje vysokoškolských vyučujících
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D., učo 342061. Changed: 20/9/2023 09:37.
    6. VAŘEJKOVÁ, Zuzana, Martina KUROWSKI and Markéta KOŠATKOVÁ. Wellbeing, inkluzivita a pocit sounáležitosti ve vysokoškolském prostředí (Wellbeing, inclusivity and sense of belonging in the university environment). In MŠMT: Dny vzdělávací činnosti vysokých škol. 2023.
      Name in Czech: Wellbeing, inkluzivita a pocit sounáležitosti ve vysokoškolském prostředí
      Name (in English): Wellbeing, inclusivity and sense of belonging in the university environment
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: wellbeing, inclusion, sense of belonging, university, students, staff

      Changed by: Mgr. et Mgr. Zuzana Vařejková, Ph.D., učo 321913. Changed: 26/1/2024 08:39.
    7. VIDLÁKOVÁ, Jitka, Martina KUROWSKI, Markéta KOŠATKOVÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. WellTogether: Belonging and Inclusion Conference. 2023.
      BELONG Conference
      Name (in English): WellTogether: Belonging and Inclusion Conference
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: wellbeing; inclusivity; belonging, workplace

      Changed by: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Changed: 2/4/2024 11:38.
Displayed: 29/11/2024 06:02