Your selection contains 272 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. POJSLOVÁ, Blanka. Academic vocabulary online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2024. Elportál. ISSN 1802-128X.
    2. BILKOVÁ, Silvie, Jiřina HRBÁČKOVÁ, Markéta KOVAŘÍKOVÁ, Eva PUNČOCHÁŘOVÁ, Erika PUTNOVÁ, Petra STEJSKALOVÁ and Ladislav VÁCLAVÍK. BE-Learning – Course of Business English for the Workplace at B2 Level. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2024. Elportál. ISSN 1802-128X.
    3. BOUCNÍK, Daniel. Gender Syncretism in Romanian. In 25th Annual International Conference of the English Department. 2024.
    4. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. 2024. ISBN 978-80-261-1211-2.
    5. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. 1st ed. Plzeň: Kolektiv autorů ZČU v Plzni, 2024. ISBN 978-80-261-1211-2.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Les activités et stratégies de médiation dans l'enseignement du français sur objectif spécifique : résultats de la recherche pilote (Mediation activities and strategies in teaching of French for specific purposes : results of a pilot research). Etudes romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2024, vol. 45, iss. 2, p. 58-71, 18 pp. ISSN 1803-7399. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/ERB2024-2-6.
    7. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Médiation dans les cours de FLE (Mediation in French as a foreign language classes). In Stage à la rentrée. 2024.
    8. POJSLOVÁ, Blanka. Metodika pro podávání zpětné vazby (The Methodology for Giving Feedback). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2024. Elportál. ISSN 1802-128X.
    9. BOUCNÍK, Daniel. Romanian Gender Syncretism. In BerlinBrnoVienna. 2024.
    10. BOUCNÍK, Daniel. The Nanosyntax of Binary Gender in Czech. In 11th CONFERENCE FOR YOUNG SLAVISTS IN BUDAPEST. 2024.
    11. BOUCNÍK, Daniel. Unveiling the Morphosyntactic Processes in Czech Binary Gender Derivation: A Nanosyntactic Perspective. In Oxford Postgraduate Conference in Linguistics (LingO). 2024.

    2023

    1. POJSLOVÁ, Blanka and Ladislav VÁCLAVÍK. Academic reading course. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Elportál. ISSN 1802-128X.
    2. VÁCLAVÍK, Ladislav. Business News: A Short Activity for Students of Business English. Humanizing Language Teaching. 2023, vol. 25, No 1.
    3. POJSLOVÁ, Blanka. Enhancing teacher feedback on students´ writing with SkELL. Humanising Language Teaching, London. London: Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, 7 pp. ISSN 1755-9715.
    4. ZITA, Antonín. Introduction to Word and Sentence Stress. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, vol. 2023, No 1. ISSN 1755-9715.
    5. VEŠKRNOVÁ, Daniela. La médiation dans les cours du français juridique destinés aux étudiants en droit (Mediation in the Legal French course for law students). In 26e École doctorale francophone des pays de Visegrád "La question du transfert cutlurel : perspective pluridisciplinaire". Bratislava. 2023.
    6. ČERVENKOVÁ, Marie, Hana DELALANDE and Daniela OLEJÁROVÁ. La mobilité des étudiants tchèques et slovaques dans les pays francophones : aspects interculturels (Mobility of Czech and Slovak students in French-speaking countries: intercultural aspects). Online. In Thomas Tinnefeld. Optimiser l’enseignement des langues étrangères en sortant des sentiers battus. Méthodes – Matériaux – Mentalités. Saarbrücken: htw saar, 2023, p. 113 - 131. ISBN 978-3-942949-71-2.
    7. VEŠKRNOVÁ, Daniela and Marie ČERVENKOVÁ. Le plurilinguisme et la médiation (Multilingualism and mediation). In Université Libre de Bruxelles Langues: Midis pédagogiques. 2023.
    8. ČERVENKOVÁ, Marie. Le prévisible et l’imprévisible dans l’enseignement du vocabulaire de spécialité. Online. In OUVRARD, Louise ; SIMONFFY, Zsuzsa ; KOBOR, Màrta (dir.). Le prévisible et l’imprévisible. Points de vue linguistiques, littéraires et didactiques. Editions des archives contemporaines, Coll. «Plidam», 2023, p. 109 - 122. ISBN 978-2-8130-0457-4. Available from: https://dx.doi.org/10.17184/eac.9782813004574.
    9. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Mediace v učebních materiálech pro výuku odborné francouzštiny (Mediation in teaching materials for the teaching of professional French). In Mezinárodní doktorandská konference "Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu". 2023.
    10. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage plurilingue autonome et motivation dans les cours de LSP : les étudiants en tant que youtubeurs. (Mediation, autonomous plurilingual learning and motivation in LSP courses: students as youtubers). In 6th INTERNATIONAL CONFERENCE CONTEMPORARY CHALLENGES IN LSP TEACHING. 2023.
    11. POJSLOVÁ, Blanka. Reflecting on Global Virtual Teams Project: Students´ perspective. In Beyond Horizons Conference 2032. 2023.
    12. POJSLOVÁ, Blanka. Scaffolding presentation skills with peer feedback and assessment. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, 8 pp. ISSN 1755-9715.

    2022

    1. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika and Marie ČERVENKOVÁ. Autonomous learning: project results - Students in the role of youtubers. In CORALL International Conference. 2022.
    2. PANDAVAR, Anjuli. Islam. Wiara a człowieczeństwo. Katowice, Poland: Wydawnictwo STAPIS, 2022, 272 pp. 1st. ISBN 978-83-7967-185-4.
    3. VÁCLAVÍK, Ladislav. La ville sans vent. Brno: Host, 2022. ISBN 978-80-275-1043-6.
    4. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Les activités et stratégies de médiation dans l’enseignement du français sur objectifs spécifiques (résultats de la recherche pilote) (Mediation activities and strategies in the teaching of French for specific purposes (results of the pilot research)). In Migrations littéraires, linguistiques, didactiques et traductologiques. 25e école doctorale des pays de Visegrád - Brno. 2022.
    5. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Mediační aktivity a strategie ve výuce francouzštiny pro specifické účely se zaměřením na právo (první výsledky předvýzkumu) (Mediation activities and strategies in the teaching of French for specific purposes with a focus on law (first results of a preliminary study)). In Výzkum v didaktice cizích jazyků 2022. 2022.
    6. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (Mediation, autonomous learning, plurilingualism: students as youtubers). In Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions, 2022. 2022.
    7. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (Mediation, autonomous learning, plurilingualism: students as youtubers). In Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions. 2022.
    8. VEŠKRNOVÁ, Daniela. New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2022.
    9. POJSLOVÁ, Blanka. Peer and teacher feedback on ESP writing: Students' perspective. In Exploring LSP in Business and Economics at Tertiary Level. 2022.
    10. ZITA, Antonín. The Death of Joan Vollmer and Decoding William S. Burroughs’s Work. Moravian Journal of Literature and Film. 2022, vol. 2018, 1-2, p. 21-40. ISSN 1803-7720.
    11. POJSLOVÁ, Blanka. The efficacy of e-feedback on writing quality of ESP students. In Teaching Trends at University Language Centres across the EU. 2022.
    12. POJSLOVÁ, Blanka. The role and perception of peer and teacher feedback in multiple-draft feedback provision on foreign language learners’ writing. Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2022, vol. 32, No 4, p. 444-483, 39 pp. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-444.

    2021

    1. MOROZKINA, Tatjana, Anastasija ANTONOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. Лингвокультурный аспект гастрономического дискурса (на материале наименований немецкого языка, австрийского варианта немецкого языка, чешского языка) (Linguocultural Aspect of Gastronomic Discourse (Based on the Names of the German Language, the Austrian Version of the German Language, the Czech Language)). Volga Region Pedagogical Search. 2021, vol. 2021, 4 (38), p. 8-14. ISSN 2307-1052.
    2. ČERVENKOVÁ, Marie, Hana DELALANDE and Daniela OLEJÁROVÁ. Akulturace, multikulturní efektivnost a možnosti interkulturní přípravy studentů VŠ na studijní a pracovní mobilitu: prezentace výsledků čtyř výzkumů (Acculturation, multicultural effectivity and possibilities of intercultural preparation of university students for study and work mobility: presentation of four researches). In Konference Czeducon. 2021.
    3. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Didaktický překlad a mediační aktivity ve výuce odborné francouzštiny: metodologie (Pedagogical translation and mediation activities in the teaching of professional French: methodology). In AKTEV. Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2021.
    4. ČERVENKOVÁ, Marie and Ladislav VÁCLAVÍK. French comparative online course from the English background. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. Elportál. ISSN 1802-128X.
    5. VÁCLAVÍK, Ladislav. In quest of similarity: Raising cross-linguistic awareness among Erasmus students learning French. In the 5th International Conference Contemporary Challenges in LSP Teaching. 2021.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. La traduction pédagogique et la médiation dans les cours du français juridique. (Pedagogical translation and mediation in legal French language courses.). In XXIVe Ecole Doctorale des Pays de Vysegrad. Autour du texte dans les études françaises. Uniwersytet Jagiellonski z Krakowie, Polsko. 2021.
    7. ČERVENKOVÁ, Marie, Hana DELALANDE and Daniela OLEJÁROVÁ. Les aspects interculturels de la mobilité des étudiants tchèques et slovaques dans les pays francophones (Intercultural aspects of mobility of Czech and Slovak students in French-speaking countries). In 6th Saarbrücken International Conference on Foreign Language Teaching. 2021.
    8. ČERVENKOVÁ, Marie and Hana DELALANDE. Les étudiants tchèques et slovaques en mobilité internationale : différentes interactions en Erasmus (Czech and Slovak students on international mobility: different interaction during Erasmus). CASALC Review. Praha: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, vol. 11, No 1, p. 160-177. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-13.
    9. ČERVENKOVÁ, Marie. Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele. In Forlang. 2021.
    10. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie (The Role and Use of Didactic Translation and Mediation Activities in the Teaching of French: Literature Review). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, p. 91-111. ISBN 978-80-280-0054-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-4.
    11. ČERVENKOVÁ, Marie, Hana DELALANDE and Daniela OLEJÁROVÁ. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů jako příprava na mezinárodní mobilitu (Development of intercultural communication competence as a prepration for international mobility). In OLEJÁROVÁ, Daniela. Odborná konference Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků IV. 2021.
    12. BAKEŠOVÁ, Václava, Daniela VEŠKRNOVÁ and Marcela POUČOVÁ. Šrámek, Jiří. Poslední evropské století (1918-2018). Faktografické eseje (Šrámek, Jiří. The last European century (1918-2018). Factual essays). 1st ed. Brno: Munipress, 2021, 424 pp.
    13. POJSLOVÁ, Blanka. The effect of two feedback strategies on EFL writing quality from the perspective of syntactic complexity. CASALC Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, vol. 11, No 1, p. 69-92. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-7.
    14. VÁCLAVÍK, Ladislav. True Bastards. Brno: Host, 2021. ISBN 978-80-275-0522-7.

    2020

    1. POTEMKINA, Tatiana, Lilia BONDAREVA, Svetlana NOVOSELOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. Analiz predpochtenijj studentov pri vybore mobilnykh prilozhenijj dlja izuchenija russkogo jazyka kak inostrannogo (The analysis of students´ preferences of mobile applications for studying Russian as a foreign language). Perspektivy Nauki i Obrazovanija. 2020, vol. 6, No 48, p. 220-236, 490 pp. ISSN 2307-2334. Available from: https://dx.doi.org/10.32744/pse.
    2. POJSLOVÁ, Blanka. Evaluating the effect of feedback on EFL writing quality and lexical sophistication (Evaluationg the effect of feedback on EFL writing quality and lexical sophistication). In CERCLES2020 Language Centres at a Crossrads:Open Directions for New Generations of Learners. 2020.
    3. DELALANDE, Hana and Marie ČERVENKOVÁ. La langue française et le marché du travail en République tchèque (French language and Labour market in the Czech Republic). Praha: Bulletin SUF, 2020, p. 26-29. ISSN 2464-6474.
    4. HRBÁČKOVÁ, Jiřina, Eva PUNČOCHÁŘOVÁ and Eva LUKÁČOVÁ. Language testing in the time of the Covid-19 pandemic 2020. CASALC Review. 2020, vol. 2020, Vo 10 no 1, p. 186-189. ISSN 1804-9435.
    5. VÁCLAVÍK, Ladislav. Learning French through English: students’ beliefs and motivations and the role of English as language medium. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, vol. 10, No 2, p. 25-40. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-3.
    6. PIERRE, Patrick and Marie ČERVENKOVÁ. Les crises économiques du capitalisme et leurs conséquences sociales et politiques (1873-1929-1973-2008). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020. Elportál. ISSN 1802-128X.
    7. ČERVENKOVÁ, Marie and Hana DELALANDE. Les étudiants tchèques et slovaques en mobilité internationale : différentes interactions en Erasmus (Czech and Slovak students in international mobility: different interactions in Erasmus). In Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.
    8. ČERVENKOVÁ, Marie. L’interférence de l’anglais dans la production langagière des étudiants de français. CASALC Review. Brno, 2020, vol. 2020, No 2, p. 41 - 56. ISSN 2694-9288. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-4.
    9. POJSLOVÁ, Blanka. Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES (Evaluation of feedback on EFL writing quality using TAALES). In Doktorandská konference studentů PdF. 2020.
    10. VÁCLAVÍK, Ladislav. Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet. In Kateřina Sedláčková, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher´s Role in Developing Learner Autonomy. 1st ed. Hongkong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, p. 122-131. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    11. CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ and Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre. Online. In Ludwig, C., Tassinari, M.G., Mynard, J. Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, p. 38-103. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-0-463-56990-0.
    12. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Rol' assistěntov prepodavatělja (nositělej jazyka) v processe prepodavanija RKI (The role of the teacher assistants (native speakers) in the LSP and LAP courses). In Konferencija "Sovremennyj russkij jazyk: funkcionirovanije i problemy prepodavanija". 2020.
    13. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu ve výuce. Přehledová studie. (The role of pedagogical translation in teaching. Survey). In Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2020.
    14. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Sovremennaja metodika obučenija RKI v Čechiji (Current methodology of teaching Russian as a foreign language in the Czech Republic). In MOLODJOZH I NAUKA: slovo, tekst, lichnost. Uljanovsk: Uljanovskijj gosudarstvennyjj pedagogicheskijj universitet, 2020, p. 212-218, 452 pp. ISBN 978-5-907216-28-0.
    15. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Status i razvitije russkogo jazyka kak rodnogo i inostrannogo posle raspada SSSR v Čechii (The Status and Development of the Russian Language as a Foreign Language in the Czech Republic After the Dissolution of the Soviet Union: Tendencies and Trajectories). 2020.
    16. ZITA, Antonín. The Beats: Authorships, Legacies. Comparative American Studies An International Journal. 2020, vol. 16, p. 194-196. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/14775700.2020.1731120.
    17. VÁCLAVÍK, Ladislav. The role of Quizlet in learning business vocabulary. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, vol. 10, No 1, p. 69-88. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-1-6.

    2019

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Asistenti ve výuce odborného jazyka (Assistents in Foreign Language Teaching). In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2019.
    2. ZITA, Antonín. “Beatnik Wanton”: The Beat Generation, Paperbacks, and Pulp Fiction. 2019.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika and Anastasija SOKOLOVA. ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY (ELECTRONIC TEXTBOOKS: NEW CHALLENGES). Lingua et Vita. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2019, VIII/1, No 15, p. 85-95. ISSN 1338-6743.
    4. VÁCLAVÍK, Ladislav. Grammaire française pour les étudiants en médecine (Online French grammar for students of medicine). Masarykova univerzita, 2019.
    5. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Intěrferencija kak rezul'tat kontakta jazyka i kul'tury? (Interference a result of the contact between language and culture?). In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca, 2019. 2019.
    6. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (Language Competences and Possibilities of their Testing with Regard to Writing Skills Teaching). FORLANG. Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice: Technická univerzita v Košiciach. Katedra jazykov, 2019, vol. 7, No 1, p. 369-376. ISSN 1338-5496.
    7. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (Language Competences and Possibilities of their Testing with Regard to Writing Skills Teaching). In FORLANG 2019. 2019. ISBN 978-80-553-3398-4.
    8. ČERVENKOVÁ, Marie. L interférence de l anglais dans la production langagière des étudiants de français (Interference of English in the language production of French students). In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.
    9. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. La función semántica, cognitiva y pragmática de las metáforas económicas en el corpus de textos especializados, semiespecializados y de divulgación científica. Lingua et vita. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2019, VIII, No 1, p. 40-49. ISSN 1338-6743.
    10. ČERVENKOVÁ, Marie. Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires (Development of intercultural competence in business French teaching). In Technická univerzita v Košiciach, Katedra jazykov. Forlang. 1st ed. Košice: Katedra jazykov TUKE, 2019, p. 37-46. ISBN 978-80-553-3398-4.
    11. ČERVENKOVÁ, Marie. Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires (Development of intercultural competence in business French teaching). In Forlang, Technická univerzita v Košiciach, Katedra jazykov. 2019.
    12. ČERVENKOVÁ, Marie. L’enseignement du vocabulaire spécialisé : l’exemple du français des affaires. In Colloque international Le prévisible et l’imprévisible. Perspectives linguistiques, culturelles et didactiques. 2019.
    13. ČERVENKOVÁ, Marie and Hana DELALANDE. Příprava studentů ekonomických oborů na Erasmus pobyt ve Francii: analýza potřeb (poster). In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2019.
    14. ČERVENKOVÁ, Marie. Rozvíjení IKK v kurzech odborného cizího jazyka: rodilý mluvčí-nepedagog ve výuce (Developing intercultural communicative competence in foreign language courses for specific purposes: the role of a native speaker). Online. In Kateřina Kubíková, Michaela Pešková. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019, p. 80 - 91. ISBN 978-80-261-0932-7.
    15. ŠEVEČKOVÁ, Monika, Anastasia SOKOLOVA, Yulia BARANOVA and Aliaksandra DZIADZIKINA. Russkij jazyk dlja dělovogo obščenija (Russian for Business Communication). Elektronické vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019.
    16. VÁCLAVÍK, Ladislav. Setting Up A New Medical French Course at Masaryk University, Brno. The Language Scholar. Leeds, 2019, vol. 2019, Spring, p. 37-57. ISSN 2398-8509.
    17. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Teaching styles and strategies in the teaching of Russian for specific purposes. In IV. International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 21-23 February, 2019. 2019.
    18. ZITA, Antonín. The Death of Joan Vollmer and Decoding William S. Burroughs’ Work. 2019.
    19. POJSLOVÁ, Blanka. The Effect of Different Feedback Strategies on Syntactic Development in EASP Writing. In The Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English. 2019.
    20. POJSLOVÁ, Blanka. The Effect of e-Feedback on Syntactic Development in EASP Student Writing. In EUROCALL 2019 - CALL and Complexity. 2019.
    21. POJSLOVÁ, Blanka. The Effect of Two Different Modes of Feedback on Lexical Development of Academic Register in ESAP Students’ Writing. In IV. International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 21-23 February, 2019. 2019.
    22. POJSLOVÁ, Blanka. The effect of two different modes of feedback on lexical development of academic register in ESP/EAP students´ writing. In Vesna Cigan. IV.International conference From theory to practice in language for specific purposes. Zagreb: Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions, 2019, p. 199-212. ISSN 1849-9279.
    23. ČERVENKOVÁ, Marie and Jiřina HRBÁČKOVÁ. Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách (Exploring Language for Specific Purposes in Business and Economics at Tertiary Level). 2019.

    2018

    1. VÁCLAVÍK, Ladislav. A Drop of French in the sea of English – A New Course of French at the Masaryk University, Brno. In LSPHE 2018 Leeds. 2018.
    2. VÁCLAVÍK, Ladislav. Dead Man's Steel. Brno: Host - vydavatelství, 2018. ISBN 978-80-7577-173-5.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Didaktičeskaja laboratorija: RKI v Brněnskom universitěte (Didactic laboratory: Russian as a foreign language at Language Centre (Masaryk University)). In Internationales Fortbildungsseminar „Interaktive Unterrichtsmethoden und Materialien für Russisch als Fremdsprache an Hochschulen“. 2018.
    4. ZITA, Antonín. Dismantling Socialist Realism: The Beat Generation in Czechoslovakia. In 7th Annual Conference of the European Beat Studies Network: Vienna, Austria. 2018.
    5. ŠEVEČKOVÁ, Monika. DMO (překlad) (Celebral palsy (translation)). PROUDY - LITERÁRNÍ ČASOPIS STŘEDOEVROPSKÉHO CENTRA SLOVANSKÝCH STUDIÍ A ÚSTAVU SLAVISTIKY FF MU, 2018.
    6. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El concepto de gradualidad en los textos especializados (The concept of graduality in specialized texts). In Liliana Hotařová. Pasión por el hispanismo III. Liberec: Technická univerzita Liberec, 2018, p. 39-54. ISBN 978-80-7494-451-2.
    7. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El concepto de gradualidad en los textos especializados (The concept of graduality in specialized texts). In Pasión por el hispanismo III. Technická univerzita Liberec. 2018.
    8. VÁCLAVÍK, Ladislav. Franz Hellens: le role du reve dans le fantastique réel hellensien (Franz Hellens: the role of dream in Hellens' fantastic realism). In O conto : o canone e as margens, Aveiro, 17.-19. květen 2017. 2018.
    9. ZITA, Antonín. Hipsters, Beatniks, and Juvenile Delinquents: The Rise of the Beat Generation Stereotype. In Hradec Králové Anglophone Conference 2018, 22.-23. 3. 2018. 2018.
    10. ZITA, Antonín. How We Understand the Beats : The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands. Vydání první. Brno, Česká republika: Masarykova univerzita, 2018, 202 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity; 482. ISBN 978-80-210-9048-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9049-2018.
    11. ZITA, Antonín. How We Understand the Beats. The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 200 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 482. ISBN 978-80-210-9049-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9049-2018.
    12. ZITA, Antonín. How We Understand the Beats. The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 482. ISBN 978-80-210-9048-4.
    13. POJSLOVÁ, Blanka. ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided. In Anglophone Conference, 
Hradec Kralove. 2018.
    14. REŠKOVÁ, Ivana and Petra WACHSMUTHOVÁ. Jazykový tandem na LF MU (Language Tandem at Faculty of Medicine in Brno). In Týden CJV. 2018.
    15. CHLÁDKOVÁ, Petra. Jugendsprachen im Fremdsprachenunterricht (Youth Languages in Foreign Language Teaching). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Research in Foreign Language Pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 167-181. ISBN 978-80-210-9217-4.
    16. POJSLOVÁ, Blanka. Korpusová analýza lexikálního rozvoje v písemném projevu studentů angličtiny pro specifické účely vlivem intervence (The Effect of Feedback on Lexical development in EASP students' writing). In Doktorandská konference
 Pedagogická fakulta MU. 2018.
    17. ČERVENKOVÁ, Marie. Le français pour les étudiants en économie. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9714-8.
    18. ČERVENKOVÁ, Marie. Le français pour les étudiants en économie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. Elportál. ISBN 978-80-210-9714-8.
    19. VÁCLAVÍK, Ladislav. One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English. 2018.
    20. VÁCLAVÍK, Ladislav. One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English. In IATEFL LASIG, Brno 2018. 2018.
    21. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Rozvíjejme produktivní dovednosti v odborném jazyce kreativně! (Let´s develop productive skills in LSP creatively!). In Současné výzvy ve výuce a testování cizích jazyků včetně češtiny pro cizince. 2018.
    22. ZITA, Antonín. The Beat Generation in Communist Czechoslovakia: the Editorial Paratexts and the Construction of the Author. In 14th ESSE Conference. 2018. ISBN 978-80-210-9015-6.
    23. VÁCLAVÍK, Ladislav. To use or not to use: adapting the textbook for the course of English for laboratory technicians. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2018, vol. 2018, No 1, p. 91-99. ISSN 1804-9435.
    24. PANDAVAR, Anjuli. VC Technology: Master or Servant of Education? In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Byrne N. Videoconferencing in University Language Education. 1st ed. Brno: MUNI Press, 2018, p. 179-188. ISBN 978-80-210-9003-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
    25. POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na písemný projev studentů angličtiny pro specifické účely: Lexikální analýza žákovských korpusů (Effect of Feedback on ESP writing: Lexical analysis of Learner Corpora). In Konference Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. 2018.
    26. ČERVENKOVÁ, Marie, Jiřina HRBÁČKOVÁ and Petra SOJKOVÁ. Vybrané aspekty výuky ekonomického jazyka na Ekonomicko-správní fakultě MU v Brně. Online. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, p. 63-70. ISBN 978-80-244-5325-5.

    2017

    1. ZITA, Antonín. Comparative Reception: Analyzing the Reception of Josef Škvorecký’s Zbabělci and Early Beat Generation Texts. In Hradec Králové Anglophone Conference 2017, 28.-29. 3. 2017. 2017.
    2. POJSLOVÁ, Blanka. Comparative study of EFL/ESP students' responsiveness to peer and teacher asynchronous e-feedback. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 99-121. ISBN 978-80-210-8869-6.
    3. BOHÁČEK, Milan. Důvody existence laické participace na soudním rozhodování pohledem tří mocí (Reasons for the existence of lay participation in decision-making process from the point of view of three powers). Právo a bezpečnost. 2017, vol. 2017, No 1, p. 22-31. ISSN 2336-5323.
    4. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico (Figurative language in economics discourse). Studia romanistica. Ostrava, 2017, vol. 17, No 1, p. 27-40. ISSN 1803-6406.
    5. HRBÁČKOVÁ, Jiřina. Enhancing Labour Market Skills of Business English Students through Project Work and Videoconferencing. Košice: Technická univerzita v Košiciach Katedra jazykov, 2017, p. 322-327. ISBN 978-80-553-2843-0.
    6. VÁCLAVÍK, Ladislav. Franz Hellens: (auto)biographie du fantastique réel (Franz Hellens: (auto)biography of fantastic realism). In Česká romanistika v evropském kontextu - XVIII. mezinárodní setkání romanistů, Olomouc, 25.-26. 11. 2016. 2017.
    7. POJSLOVÁ, Blanka. Hodnocení a výuka produktivních dovedností – spojené nádoby (Assessing and teaching productive skills). In Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince, Ústav odborné a jazykové přípravy, UK, Poděbrady. 2017.
    8. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. Interkulturní prvky ve výuce obchodní španělštiny na ESF MU v Brně. In Konference FORLANG, Technická univerzita Košice. 2017.
    9. GOLIKOVA, Guzel and Monika ŠEVEČKOVÁ. K voprosu o sozdanii motivacionnoj učebnoj sredy v processe izučenia russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj auditorii (On Creating a Motivational Learning Environment in the Course of Learning Russian as a Foreign Language in the Czech Audience). Filologia a kultura. 2017, vol. 48, č. 2, p. 232-237. ISSN 2074-0239.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student (A creative lecturer means a creative student). CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, č. 2/2017, č. 2, p. 142-149. ISSN 1804-9435.
    11. ČERVENKOVÁ, Marie. L enseignement du lexique spécialisé avec des exemples d activités utilisées dans les cours du FOS (Teaching of the specific vocabulary with examples of activities used in business French courses). In Technická univerzita v Košiciach, Katedra jazykov. Forlang Cudzie jazyky v akademickém prostředí. 1st ed. Košice: Technická univerzita v Košiciach, Katedra jazykov, 2017, p. 32-40. ISBN 978-80-553-2843-0.
    12. VÁCLAVÍK, Ladislav. Lékařská francouzština na LF MU (Medical French at the Faculty of Medecine of Masaryk University). In Česká romanistika v evropském kontextu - XVIII. mezinárodní setkání romanistů, Olomouc, 25.-26. 11. 2016. 2017.
    13. CHLÁDKOVÁ, Petra. Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht (Literary Texts as an Opportunity to Intercultural Learning and Its Role in the Teachers in Foreign Language Teaching). In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 169-188. ISBN 978-80-210-8869-6.
    14. SHEMSHURENKO, Oksana, Guzel GOLIKOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A. Poe (Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A Poe). Astra Salvensis - review of history and culture. 2017, 1/2017, No 4, p. 95-101. ISSN 2457-9807.
    15. ČERVENKOVÁ, Marie. Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka (Flipped classes : how to use time effectively in foreign language teaching). CASALC Review. Brno: Česká a slovenská asociace jazykových center na vysokých školách - CASAJC, 2017, vol. 2017, No 2, p. 104-112. ISSN 1804-9435.
    16. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Reálie ve výuce cizího jazyka (Realia in foreign language teaching). In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III. 2017.
    17. POJSLOVÁ, Blanka. Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu (Comparison of Students' Responsiveness to Teacher and Peer Feedback). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2017.
    18. VÁCLAVÍK, Ladislav. To use or not to use: adapting the textbook for the course of English for laboratory technicians. In Foreign language in academic and professional education. 2017.
    19. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Výuka ruského jazyka jako cizího (Teaching Russian language as a foreign language). In Mezinárodní konference "Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince", Poděbrady, 20.-21.6.2017. 2017.

    2016

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika and Aliaksandra MIASAYEDAVA. Международная конференция I. – Актуальные проблемы 21 века (Russian for social studies I). 2016.
    2. HELÁN, Robert, Hana NĚMCOVÁ and Markéta KOVAŘÍKOVÁ. Collaborative, Content & Language Integrated, and Problem-Based Learning of English: Development and Evaluation of an Interdisciplinary Language Course for Science Students. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2, p. 1-13. ISSN 1755-9715.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Creativity in foreign language teaching. In Alexander Kobylarek. Journal of Education, Culture and Society. Wroclaw, Poland: University of Wroclaw, 2016, p. 180-188. ISSN 2081-1640.
    4. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. Curious Animal Law Stories: Criminal Procedure Vocabulary Practice. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2. ISSN 1755-9715.
    5. ČERVENKOVÁ, Marie. Ecriture créative (creative writing). Bulletin SUF. Praha: Sdružení učitelů francouzštiny, 2016, 26/2016, No 87, p. 39. ISSN 1212-1657.
    6. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico (Figurative language in economics discourse). In Caminos del hispanismo. Univerzita Ostava. 2016.
    7. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. Encuentro internacional de hispanistas 2016 «CAMINOS DEL HISPANISMO». In Mezinárodní setkání hispanistů. 2016.
    8. ČERVENKOVÁ, Marie. Enseignement du français a la Faculté d´Economie et d´Administration de l´Université Masaryk de Brno (Teaching of Business French at the Faculty of Economics and Administration in Brno). CASALC Review. 2016, 2015-2016, No 2, p. 164-175. ISSN 1804-9435.
    9. VÁCLAVÍK, Ladislav. Graves in Practice: Innovating the English for Laboratory Technicians Course at Masaryk University. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2, p. 1-14. ISSN 1755-9715.
    10. VÁCLAVÍK, Ladislav. How to Deal with Technical Terminology in the Course of English for Laboratory Technicians. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2. ISSN 1755-9715.
    11. BOHÁČEK, Milan. Institut přísedících jako součást práva na výkon veřejných funkcí (Institute of Lay Judges as Part of the Right to Exercise Public Offices). Online. In Pavel Molek, Pavel Kandalec, Jiří Valdhans. DNY PRÁVA 2015 – DAYS OF LAW 2015. Část II. – Politická práva. Spisy Právnické fakulty MU č. 546 (řada teoretická). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 7-14. ISBN 978-80-210-8193-2.
    12. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student (A creative lecturer means a creative student). In Cizí jazyk v akademickém a profesním vzdělávání. 2016.
    13. ROSSOWOVÁ, Lucie. Los enunciados interrogativos al servicio de la cortesía verbal en el siglo XIX : los actos de habla comisivos y exhortativos (The interrogative speech at the service of the verbal politeness in the 19th century : exhortative speech acts and commissive speech acts). Études romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol. 37, No 2, p. 191-201. ISSN 1803-7399. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/ERB2016-2-15.
    14. ZITA, Antonín. Reflections on ICT Innovations of an Online Literatura Course. CASALC Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2016, 2015-2016, No 2, p. 62-72. ISSN 1804-9435.
    15. HRBÁČKOVÁ, Jiřina and Milan BOHÁČEK. The implications of a newly developed oral test in Business English: Are we heading in the right direction? CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2016, 2015-2016, č. 2, p. 189-201. ISSN 1804-9435.
    16. VÁCLAVÍK, Ladislav. Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). De Gruyter, 2016, Vol. 6, Issue 1, p. 33-52. ISSN 2191-611X. Available from: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2016-0002.
    17. POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na rozvoj řečové dovednosti psaní u studentů angličtiny pro specifické účely v terciárním vzdělávání: přehledová studie (The effect of feedback on ESP student writing at the tertiary level: Literature review). In Janíková, V.; Hanušová, S. Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 121-140. ISBN 978-80-210-8497-1.
    18. POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro specifické a akademické účely: návrh výzkumného designu (The Effect of Feedback on ESP Student Writing at the Tertiary level: Research Design). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2016.
    19. ANDRÁŠIK, Tomáš, Petra FUKOVÁ, Marie CHVÁLOVÁ, Simona KALOVÁ, Tereza POTŮČKOVÁ, Martina HULEŠOVÁ, Blanka POJSLOVÁ, Jana VELIČKOVÁ, Petra CHLÁDKOVÁ, Markéta DENKSTEINOVÁ and Pavla JAHODOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173. ISBN 978-80-210-8497-1.

    2015

    1. WACHSMUTHOVÁ, Petra. Aktivizace studentů ve výuce češtiny jako cizího jazyka (Activating students in Czech language teaching). In Klíč k češtině jako cizímu jazyku. 2015.
    2. POJSLOVÁ, Blanka and Jiřina HRBÁČKOVÁ. Assessing productive skills at B1, B2 and C1 levels at tertiary level. Online. In Saraswati Dawadi, Judith Mader and Zeynep Urkun. Language testing: Current trends and future needs. IATEFL (TEA SIG), 2015, p. 50-55, 67 pp. ISBN 978-1-901095-79-1.
    3. POJSLOVÁ, Blanka. Assessing writing of FEA MU students at C1 level of CEFR: test takers´perspective. In Language Centres in Higher Education: Sharing Innovations, Research, Methodology and Best Practices, Brno. 2015.
    4. ZITA, Antonín. 'Beat It' : The Beat Generation and Mainstream Acceptance. In 20th International Colloquium of American Studies: Assimilation in America: A Good or a Bad Word? 18.-19. 6. 2015, Department of English and American Studies, Palacký University, Olomouc. 2015.
    5. NĚMCOVÁ, Hana, Eva ČOUPKOVÁ, Markéta KOVAŘÍKOVÁ, Robert HELÁN, Sbertoli GRACIELA and James Edward THOMAS. Collaborative teaching and learning in an interdisciplinary problem-based language course. Brno: Muni Space, 2015, 92 pp. Muni Space Čítárna Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-7606-8.
    6. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado en los textos económicos-financieros y su equivalencia en la traducción. In Konference Ad translationem. 2015.
    7. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Hra jako fenomén během svatebních rituálů Slovanů (srovnání folklorních pramenů) (The game as a phenomenon during the Slavic wedding rituals (comparision of folklore materials)). Online. In Ostrava, Slavica Iuvenum XVI. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015, p. 354-366. ISBN 978-80-7464-784-0.
    8. ZITA, Antonín. J.G. Ballard's Crash and the Pornographization of the Ordinary. In 10th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies, The Department of English and American Studies, Masaryk University and The Czech Association for the Study of English (CZASE), 5.-7. 2. 2015, Brno. 2015.
    9. ČERVENKOVÁ, Marie. Le thème de l´école - suggestions d´activités. Bulletin SUF. Praha: Sdružení učitelů francouzštiny, 2015, 25/2015, No 85, p. 16. ISSN 1212-1657.
    10. ČERVENKOVÁ, Marie. L´Enseignement du français à la Faculté d´Economie et d´Administration de l´Université Masaryk (poster). In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research and Best Practices. 2015.
    11. ČERVENKOVÁ, Marie. Lepers, Julien. Les fautes de français? Plus jamais! (recenze). Bulletin SUF. Praha, 2015, 25/2015, No 84, p. 25-25. ISSN 1212-1657.
    12. VÁCLAVÍK, Ladislav. L'Île du Point Némo (The Island at Point Nemo). 2015th ed. Brno: Host, 2015. Román Host. ISBN 978-80-7491-420-1.
    13. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika and Alena SIMBARTLOVÁ. Persuasive approaches in communication and principles of argumentation in Spanish. In Language Centers in Higher Education: Sharing innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    14. ČERVENKOVÁ, Marie. Příprava na subtest čtení v odborné francouzštině (Preparation for reading subtest in french for specific purposes). In PhDr. Jiří Nový, Ph.D. Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku II – Testování a měření jazykových kompetencí. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, p. nestránkováno, 8 pp. ISBN 978-80-244-4917-3.
    15. ČERVENKOVÁ, Marie. Příprava na subtest čtení v odborné francouzštině (Preparation for reading subtest in french for specific purposes). In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku II – Testování a měření jazykových kompetencí, Olomouc. 2015.
    16. ZITA, Antonín. Reflections on ICT Innovations of an Online Literature Course. CASALC Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2015, 2015-2016, No 2, p. 62-72. ISSN 1804-9435.
    17. ZITA, Antonín. Reflections on ICT Innovations of an Online Literature Course. In Language Centres in Higher Education: Sharing Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    18. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo (The importance of linguistic games during the formation of speech abilities within learning of Russian language as a foreign language). CASALC Review. Praha: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2015, 5-2015/16, No 1, p. 63-73. ISSN 1804-9435.
    19. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Russkij jazyk dlja akademičeskich celej II (Russian Language for Academic Purposes II). 2015.
    20. BOHÁČEK, Milan. Společenský konsenzus o důvodech existence laické participace na soudním rozhodování: mýtus nebo samozřejmost? (Social Consensus about the Reasons for the Existence of Lay Participation in Judicial Decisions: Myth or Commonplace?). Online. In Mgr. Daniela Čičkánová, PhD., Bc. Ivana Hapčová, JUDr. Vladislav Mičátek, PhD. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Bratislavské právnické fórum 2015. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, Právnická fakulta, 2015, p. 996-1001, 1529 pp. ISBN 978-80-7160-411-2.
    21. VÁCLAVÍK, Ladislav. Sword of the North. Brno: Host, 2015. ISBN 978-80-7491-539-0.
    22. HRBÁČKOVÁ, Jiřina and Milan BOHÁČEK. The implications of a newly developed oral test in Business English: Are we heading in the right direction? In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research and Best Practices. 2015.
    23. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Tvořivou hrou k adekvátnímu překladu (studentské překlady pro Měsíc autorského čtení 2015) (CREATIVITY IN LITERARY TRANSLATION (STUDENTS´ TRANSLATIONS FOR AUTHORS´ READING MONTH 2015)). In MYRONOVA, Halyna, Oxana ČMELÍKOVÁ, Petr KALINA, Krystyna KUZNIETSOVA a Ihor SHYSTEROV. Ukrajinistika: minulost, přítomnost, budoucnost III: jazyk. 1st ed. Brno: Jan Sojnek - Galium, 2015, p. 503-512. III. ISBN 978-80-906183-1-2.
    24. POŘÍZKOVÁ, Kateřina, Jiřina HRBÁČKOVÁ and Milan BOHÁČEK. Zpracování statistické analýzy testu lékařské latiny LF MU (Statistical Analysis of Medical-Latin Language Tests at Medical Faculty MU). Online. In Kateřina Pořízková a Libor Švanda. Latinitas Medica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 12-30. ISBN 978-80-210-7789-8.

    2014

    1. POJSLOVÁ, Blanka and Jiřina HRBÁČKOVÁ. Assessing productive skills at B1, B2 and C1 levels at tertiary level. In 10th IATEFL TESIG Conference, Centro de Lenguas Modernas, Granada University. 2014.
    2. BOHÁČEK, Milan and Jiřina HRBÁČKOVÁ. Assessing speaking at C1 level business English at Masaryk University Brno. In Jan Comorek. Testing language competence of tertiary students in LSP courses : collective monograph. Hradec Králové: Department of Languages, Faculty of Medicine in Hradec Králové, Charles University in Prague, 2014, p. 16-24. ISBN 978-80-260-6520-3.
    3. VÁCLAVÍK, Ladislav. Barão, Rio Turvo (Baron and other stories). 2013th ed. Praha: Triáda, 2014. Lusobrazilská knihovna, sv.12. ISBN 978-80-7474-098-5.
    4. POJSLOVÁ, Blanka. CEFR-linked test development in academic context: teachers´ perspective. In The eleventh Annual Conference of EALTA, Warwick, United Kingdom 29th of May to 1st of June, 2014. 2014.
    5. ČERVENKOVÁ, Marie. Comment introduire l´histoire dans la classe de FLE. Bulletin SUF. Praha: Sdružení učitelů francouzštiny, 2014, 24/2014, No 80, p. 26-29. ISSN 1212-1657.
    6. POJSLOVÁ, Blanka. Considerations of the choice of scoring method in the development of standardised tests at MU. In Testování jazykových dovedností studentů v terciární sféře pro jazykovou výuku typu LSP, Hradec Králové. 2014.
    7. ZITA, Antonín. Digital Tagging and Discourse Theory. In Suk, Jan. Hradec Králové journal of anglophone studies. Hradec Králové: University of Hradec Králové, 2014, p. 131-137. ISSN 2336-3347.
    8. ZITA, Antonín. Digital Tagging and Discourse Theory. In Hradec Králové Anglophone Conference 2014, 25-26 March 2014. 2014.
    9. VÁCLAVÍK, Ladislav. Là où les tigres sont chez eux (Where tigers are at home). 1st ed. Brno: Host, 2014. Román. ISBN 978-80-7294-337-1.
    10. VÁCLAVÍK, Ladislav. La Montagne de Minuit (The North Mountain). 2011th ed. Brno: Host, 2014. Román. ISBN 978-80-7294-505-4.
    11. VÁCLAVÍK, Ladislav. Le Roi Sans Lendemain (King without Future). 2008th ed. Brno: Host, 2014. Román Host. ISBN 978-80-7294-279-4.
    12. ČERVENKOVÁ, Marie. L'Enrichissement du français contemporain des sources argotiques. Etude diachronique des passages d'un corpus lexical entre les registres de langue (Enrichment of contemporary French argotic sources. The historical study of the movement of elements of lexical corpus between language styles.). 1st ed. Sarrebruck: Presses Académiques Francophones, 2014, 344 pp. PAF. ISBN 978-3-8416-2947-0.
    13. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů (Ceremonials relating to taking the new born child into the family and community). In Marcus Giger, Hana Kosáková, Marek Příhoda. Slované mezi tradicí a modernitou. Červený Kostelec/Praha: Pavel Mervart, 2014, p. 163-178. Russia Altera svazek 25, řada Slavica svazek 12. ISBN 978-80-7465-106-9.
    14. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Ptačí motivy ve slovesné tvorbě a lidových představách východních Slovanů (vybrané příklady) (Motives of birds in verbal literature and folk conception od Eastern Slavs (chosen examples)). Online. In Jan Vorel et al. Slavica Iuvenum XV. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, p. 349-354. ISBN 978-80-7464-680-5.
    15. BOHÁČEK, Milan. Recenze knihy autorů Čentéš Jozef, Považan Michal, Šanta Ján: Dejiny prokuratúry na Slovensku (Review of a Book by Čentéš Jozef, Považan Michal, Šanta Ján: History of Public Prosecution in Slovakia). Právo a bezpečnost. Brno, 2014, neuveden, No 2, p. 99-101. ISSN 2336-5323.
    16. ZITA, Antonín. The Beat Generation and the Politicization of the Academia. In English Studies as Archive and as Prospecting : 80 years of english studies in Zagreb, 18-21 September 2014. 2014.
    17. VÁCLAVÍK, Ladislav. The Grim Company. 2014th ed. Brno: Host, 2014. Román Host. ISBN 978-80-7491-409-6.
    18. ZITA, Antonín. The Pederasty of William S. Buroughs. In A Cultural Difference and Social Solidarity Network Workshop Crossing Boundaries: Inclusion, Exclusion, Marginalization and the Hegemonic making of societies of difference, Brno, 13-14 September 2014. 2014.
    19. BOHÁČEK, Milan. Uplatnění laického prvku v trestním a civilním soudnictví v českých zemích mezi lety 1918 a 1948 (Application of the lay element in the criminal and civil justice in the Czech Republic between 1918 and 1948). Online. In JUDr. Stanislav Kadečka, Ph.D., Mgr. Jiří Venclíček, JUDr. Jiří Valdhans, Ph.D. DNY PRÁVA 2014 – DAYS OF LAW 2014. Část VI. – Organizace a správa (nejen správního) soudnictví. Spisy Právnické fakulty MU č. 525 (řada teoretická). Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 44-57. ISBN 978-80-210-7902-1.
    20. BOHÁČEK, Milan. Výhody a nevýhody laické participace v soudnictví (Advantages and Disadvantages of Lay Participation in Judiciary). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol. 22, No 2, p. 158-166. ISSN 1210-9126.
    21. ROSSOWOVÁ, Lucie. Ztotožňování a nesoulad pojmů „verbální zdvořilost“ a „zmírňování“ v pragmalingvistickém studiu (The identifying and discrepancy of terms "verbal politeness“ and „reducing" in pragmatic studies). In XV. mezinárodní setkání mladých lingvistů- Lidská zkušenost jako součást jazykové sémantiky. 2014.
    22. VÁCLAVÍK, Ladislav. Zulu. 2014th ed. Brno: Host, 2014. Detektivní román Host. ISBN 978-80-7491-070-8.
    23. GAZDOŠOVÁ, Oxana, Petr KALINA, Olga LYTVYNYUK, Halyna MYRONOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. 1000 ukrajinských slovíček : ilustrovaný slovník (1000 Ukrainian words : illustraded dictionary). 1. vyd. Brno: Edika, 2014, 136 pp. Ilustrovaný slovník. ISBN 978-80-266-0383-2.

    2013

    1. ROSSOWOVÁ, Lucie. Acerca de las estrategias verbales de la petición cortés decimonónica (About the verbal strategies of polite request of the nineteenth century). Études romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 34, č. 1, p. 79-91. ISSN 1803-7399.
    2. MALOVIČOVÁ, Ivana, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO, Renata HAJSLEROVÁ, Jana VYORÁLKOVÁ and Alena SIMBARTLOVÁ. ANGLIČTINA/NĚMČINA/ŠPANĚLŠTINA pro studium a stáže v zahraničí. In Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.
    3. ČERVENKOVÁ, Marie. Fayet, Michelle, Commeignes, Jean-Denis, Faites une synthèse, (recenze). Etudes Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2013, vol. 34, No 2, p. 233-234. ISSN 1803-7399.
    4. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva. Hard skills will qualify you, with soft skills you will rank the first. In The European Conference on Education. 2013.
    5. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva and Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Hard Skills Will Qualify You, with Soft Skills You’ll Rank the First. Online. In Conference Proceedings: The Inaugural European Conference on Education 2013. The International Academic Forum, 2013, p. 378 - 384. ISSN 2188-1162.
    6. ČERVENKOVÁ, Marie. Idées d exploitation de la fête Saint Valentin dans le cours de français. Bulletin SUF. Praha: Sdružení učitelů francouzštiny, 2013, 23/2013, No 77, p. 25-25. ISSN 1212-1657.
    7. ČERVENKOVÁ, Marie. Mara Goyet. Collège brutal (recenze). Bulletin SUF. Praha: Sdružení učitelů francouzštiny, 2013, 23/2013, No 79, p. 14. ISSN 1212-1657.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Narození dítěte v lidové kultuře východních Slovanů (Birth of a child in the folk culture of Eastern Slavs). In Vorel, Jan a kol. Slavica Iuvenum XIV. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013, p. 206–215. ISBN 978-80-7464-380-4.
    9. ROSSOWOVÁ, Lucie. O rozdílnosti pojmů "verbální zdvořilost a zmírňování" (The difference of terms "verbal politeness and reducing"). In XIV Mezinárodní setkání mladých lingvistů. Jazyková euromozaika. Místo pro divergenci / konvergenci jazyků (?). 2013.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů (Ceremonials relating to taking the new born child into the family and community). In Konference mladých slavistů 2013, Praha, 24.-25. října 2013. 2013.
    11. HRBÁČKOVÁ, Jiřina and Milan BOHÁČEK. Praktické postřehy k významu statistické analýzy při tvorbě jazykových testů (Practical Observations on the Role of Statistical Analysis Applied to Language Test Development). In PaedDr. Helena Neumannová, Ph.D., PaedDr. Irena Vlčková, Ph.D. Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. Vydání první. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, p. nestránkováno, 35 pp. ISBN 978-80-7494-004-0.
    12. ROSSOWOVÁ, Lucie. Problematika literárních korpusů jako věrohodného pramene pro diachronní studium verbální zdvořilosti (Literary corpus as a credible source for diachronic studies of verbal politeness). Online. In Martin Beneš, Lucie Benešová, Jan Křivan, Hana Prokšová, Kamila Smejkalová, Magdalena Zíková. Lingvistika Praha. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013, p. nestránkováno, 2 pp. ISSN 1805-9988.
    13. BOHÁČEK, Milan. Překonávání problémů a protichůdných zájmů při tvorbě testových specifikací v rámci standardizace výstupního jazykového testování na Masarykově univerzitě (Overcoming problems and conflicting interests in the development of test specifications within the standardization of final language testing at Masaryk University). In Eva Kaščáková, Kristína Mihoková. FORLANG : Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Periodický zborník vedeckých príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 20. - 21. júna 2013. 1st ed. Košice: Technická univerzita v Košiciach, Katedra jazykov, 2013, p. 10-15. ISBN 978-80-553-1471-6.
    14. POJSLOVÁ, Blanka. Standardizace výstupních jazykových testů C1 obchodní angličtiny (Business English Language Test Standardisation). ACC JOURNAL. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, vol. 19, No 3, p. 123-133. ISSN 1803-9782.
    15. POJSLOVÁ, Blanka. Standardizace výstupních jazykových testů obchodní angličtiny (Business English Language Test Standardization). In Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR, Liberec. 2013.

    2012

    1. BOHÁČEK, Milan. Autentické zdroje výuky odborné ekonomické angličtiny a jejich využití v souladu s autorským právem (Authentic resources for teaching economic English and their use in accordance with copyright law). In Eva Kaščáková, Kristína Mihoková. FORLANG: Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Periodický zborník vedeckých príspevkov vydaný pri príležitosti 60. výročia založenia Technickej univerzity v Košiciach a Katedry jazykov. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2012, p. 17-26. ISBN 978-80-553-0982-8.
    2. ČERVENKOVÁ, Marie. Bakešová, Václava. Ticho a naděje. Křesťanské prvky v literární tvorbě Marie Noëlové, Suzanne Renaudové a Sylvie Germainové. (recenze). Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova Univerzita, 2012, vol. 33, No 2, p. 221-222. ISSN 1803-7399.
    3. ŠTĚPÁNEK, Libor, Jitka ŽVÁČKOVÁ and Jana GLOMBÍČKOVÁ. Edward de Bono: Six Thinking Hats - Seis Sombreros para Pensar - Les Six Chapeaux de la Réflexion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 pp. ISBN 978-80-210-5773-9.
    4. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Expression écrite : A la recherche du geste sémantique français (Writing: Searching for the Semantic Principle of French Texts). In 12th International CercleS Conference, Londýn. 2012.
    5. ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ and Lucie FIALOVÁ. Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce (The Assessment of Speaking Skills in Specific and Academic Foreign Language). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 38 pp. ISBN 978-80-210-5835-4.
    6. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. L'Oeuvre mobile de Michel Butor (The Variable Work by Michel Butor). 1st ed. Brno: Masarzkova Univerzita, 2012, 145 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně č. 414. ISBN 978-80-210-6220-7.
    7. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor : comment peindre avec les mots (Michel Butor : how to paint with words). In Miroslava Novotná a Colette Gauthier. Europe centrale, carrefour des cultures dans la tradition littéraire II. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2012, p. 167-174. ISBN 978-80-210-5924-5.
    8. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor post-néoromanesque : sorcier de la réécriture (Michel Butor after Nouveau Roman : Sorcerer of Rewriting). In Le « néo » dans les cultures européennes : sources, héritages et réécritures dans la littérature. 2012.
    9. ROSSOWOVÁ, Lucie. Miroslav Valeš. Lenguas de Espaňa y variedades del espaňol (Miroslav Valeš. The languages of Spain and variety of Spanish language). In Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 407-409. ISSN 1803-7399.
    10. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO, Alena SIMBARTLOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK and Jana VYORÁLKOVÁ. Mozaika jazyků na MU - The Mosaic of Languages at Masaryk University - La Mosaique de langues a l'Université Masaryk - El Mosaico de lenguas en la Universidad Masaryk - Vielfalt der Sprachen an der Masaryk Universitat (The Mosaic of Languages at Masaryk University). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 pp. ISBN 978-80-210-5771-5.
    11. POJSLOVÁ, Blanka. Pitfalls and challenges of relating testing and assessment to the CEFR at the tertiary level. In 12th International CercleS Conference, Londýn. 2012.
    12. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Problematické momenty při překladu dětského folkloru (na materiálu ruských říkadel) (Problematic moments in translation of children folklore (using the material of Russian nursery rhymes)). Online. In Vorel, Jan et al. Slavica iuvenum XIII. 1st ed. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012, p. 290-297. ISBN 978-80-7464-188-6.
    13. ČERVENKOVÁ, Marie. Stage de la Chambre de Commerce et d´Industrie de Paris. Enseigner à communiquer dans les affaires. Bulletin SUF. Praha: Sdružení učitelů francouzštiny, 2012, 22/2012, No 76, p. 19. ISSN 1212-1657.
    14. ČERVENKOVÁ, Marie. Suggestions d´activités avec une BD. Bulletin SUF. Praha: Sdružení učitelů francouzštiny, 2012, 22/2012, No 76, p. 31. ISSN 1212-1657.
    15. BOHÁČEK, Milan, Helena HUŠKOVÁ, Blanka POJSLOVÁ and Renata PRUCKLOVÁ. Testování odborného a akademického cizího jazyka: Zásady tvorby a příklady testových úkolů (Testing of professional and academic foreign language: Principles of task production and examples of test tasks). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 78 pp. ISBN 978-80-210-5838-5.
    16. ČERVENKOVÁ, Marie. Učebnice odborné francouzštiny českých a francouzských nakladatelství (Business French textbooks of Czech and French publishing houses). In Forlang. Cudzie jazyky v akademickom prostredí. 1st ed. Košice: Technická univerzita, Katedra jazyků, 2012, p. 444-451. ISBN 978-80-553-0982-8.
    17. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Ukrajinské a české frazeologické jednotky v dětském folkloru (Ukrainian and Czech phraseology in children folklore). Kyjev, 2012, 10 pp.
    18. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika and Alena SIMBARTLOVÁ. Využití autentických materiálů a zdrojů v kurzu „Ekonomická a právnická španělština se zaměřením na EU“. In Konference projektu COMPACT. 2012.

    2011

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Akademická a odborná francouzština na FSS/FF a ESF MU. In Marta Rybičková. Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 87-90. ISBN 978-80-210-5413-4.
    2. ČERVENKOVÁ, Marie. Guénard, Tim. Plus fort que la haine. 1. vyd. Karmelitánské nakladatelství, 2011. Osudy. ISBN 978-80-7195-488-0.
    3. BOHÁČEK, Milan. Postupy a úskalí tvorby výstupních jazykových testů na Masarykově univerzitě (Procedures and Pitfalls of Compiling Final Language Tests at Masaryk University). In PaedDr. Marta Rybičková, Ph.D. Sdílení zkušeností. II. konference projektu COMPACT. Sborník příspěvků z konference. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 11-19, 94 pp. ISBN 978-80-210-5413-4.
    4. FIALOVÁ, Lucie and Eva ŠRÁMKOVÁ. Ústní testování v odborném jazyce (ORAL TESTING IN ESP CONTEXT). Brno. Masarykova univerzita Brno, 2011. ISBN 978-80-210-5413-4.
    5. BOHÁČEK, Milan. Využití autentických materiálů ve výuce odborné ekonomické angličtiny s ohledem na ochranu autorských práv (Use of authentic materials in instruction of professional economic English with regard to copyright protection). In Jaroslav Pichrt. Jazykové vzdělávání v ekonomických oborech a jeho cílové úrovně podle SERR pro jazyky. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference konané v rámci „Slavnostní konference k 20. výročí založení Ekonomicko-správní fakulty MU“. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 23-30, 61 pp. ISBN 978-80-210-5495-0.

    2010

    1. REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ and Ildikó ROLLER BRESŤÁK. Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (A Description of Language Competences in Professional and Academic Foreign Language – Criteria for Their Assessment). 2010th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 20 pp. ISBN 978-80-210-5114-0.
    2. POJSLOVÁ, Blanka. Standardizace testování odborného cizího jazyka na MU (Standardization of ESP testing at Masaryk University, Brno). In Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování (včetně češtiny pro cizince). Ústav jazykové a odborné přípravy UK, 2010, p. 64-68, 106 pp. ISBN 978-80-87238-03-5.

    2009

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor : De l'intertextualité au dialogue des arts. (Michel Butor : From intertextuality to dialogue of arts). In Anna Kieliszczyk, Ewa Pilecka. La perspective interdisciplinaire des études françaises et francophones. 1st ed. Lask: Oficyna Wydawnicza LEKSEM, 2009, p. 247-253, 324 pp. ISBN 978-83-60178-42-3.

    2008

    1. HUŠKOVÁ, Helena. Německá čítanka ekonomických textů s cvičeními. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 73 pp. ISBN 978-80-210-4571-2.

    2007

    1. BOHÁČEK, Milan, Zdeňka BRANDEJSKÁ and Eva TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ. Intelligent Vocabulary: Glosář k učebnici Intelligent Business: Upper Intermediate (Intelligent Vocabulary: A Glossary for Intelligent Business: Upper Intermediate Textbook). Edited by Milan Boháček. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 102 pp. ISBN 978-80-210-4389-3.

    2006

    1. VOGEL, Radek. Brno Studies in English (ročník 2004) (Brno Studies in English (annus 2004. vol. 30)). Universitas. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 2006, vol. 39, No 03, p. 70-73, 3 pp. ISSN 1211-3384.
    2. TOMÁNKOVÁ, Veronika. Cvičebnice k učebnici English for business studies (Ian MacKenzie). 1st ed. Brno: Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2006.
    3. Cvičení k učebnici First Insights into Business - Modul A. Edited by Lucie Fialová. 2., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 106 s. ISBN 8021041846.
    4. BENDOVÁ, Alena, Silvie BILKOVÁ, Jiřina HRBÁČKOVÁ, Jana MUŽÍKOVÁ and Milan BOHÁČEK. Cvičení k učebnici First Insights into Business: Program distanční formy jazykového vzdělávání: Modul B. Edited by Milan Boháček. 2., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 97 s. ISBN 80-210-4185-4.
    5. VOGEL, Radek. Expression of hierarchy in the terminology of finance and accounting. In Silesian Studies in English 2006 (Proceedings of the International Conference of English and American Studies). 1. vydání. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2006, 2006, 12 pp. ISBN 80-7248-400-1.
    6. VOGEL, Radek. Terminological vagueness and achieving referential accuracy. In Discourse and Interaction 2. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. (Edit. R. Povolná a O. Dontcheva-Navrátilová). 1. vydání. Brno: Nakladatelství Masarykovy univerzity, 2006, 2006, p. 181-192. ISBN 80-210-4203-6.

    2005

    1. VOGEL, Radek. Disentangling lexical hierarchies. In Brno Seminar on Linguistic Studies in English: Proceedings 2005. Spisy Pedagogické fakulty. 1st ed. Brno: Nakladatelství Masarykovy univerzity v Brně, 2005, 2005, p. 125-136. ISBN 80-210-3916-7.

    2004

    1. BENDOVÁ, Alena, Silvie BILKOVÁ and Blanka POJSLOVÁ. Slovníček k učebnici First Insights into Business. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2004, 57 pp. ISBN 80-210-3353-3.

    2003

    1. HUŠKOVÁ, Helena, Zdena KALNÁ and Lenka KAVALCOVÁ. Cvičebnice ekonomické němčiny a čítanka odborných textů I. 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2003, 63 pp. ISBN 80-210-3233-2.
    2. HUŠKOVÁ, Helena, Zdena KALNÁ and Lenka KAVALCOVÁ. Cvičebnice ekonomické němčiny a čítanka odborných textů I - Klíč. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2003, 31 pp. ISBN 80-210-3234-0.
    3. HUŠKOVÁ, Helena, Zdena KALNÁ and Lenka KAVALCOVÁ. Cvičebnice ekonomické němčiny a čítanka odborných textů II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2003, 68 pp. ISBN 80-210-3235-9.
    4. HUŠKOVÁ, Helena, Zdena KALNÁ and Lenka KAVALCOVÁ. Cvičebnice ekonomické němčiny a čítanka odborných textů II - Klíč. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2003, 33 pp. ISBN 80-210-3236-7.
    5. VOGEL, Radek, Jiřina HRBÁČKOVÁ and Jana MUŽÍKOVÁ. Glosář k učebnici English for Business Studies (Ian MacKenzie) včetně změn v 2. vydání - Second Edition (2002) (Glossary to English for Business Studies (Ian MacKenzie), adapted according to the Second Edition (2002)). 2. doplněné. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2003, 102 pp. ISBN 80-210-3128-X.
    6. KAVALCOVÁ, Lenka and Helena HRADÍLKOVÁ. Österreich Portal - Erste Bank stellt sich vor. Interaktivní program pro výuku němčiny v bankovnictví. Wien: Österreich Institut, 2003.
    7. KAVALCOVÁ, Lenka. Präsentationstechniken in der interkulturellen Kommunikation. Sborník mezinárodní konference ProfiLingua 2003. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2003.
    8. KAVALCOVÁ, Lenka. Prezentační dovednosti v interkulturní komunikaci. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 5/2003, p. 10-10.
    9. VOGEL, Radek and Lucie FIALOVÁ. Slovníček k učebnici New Insights into Business (Graham Tullis, Tonya Trappe, Susan Power) (Vocabulary Book - New Insights into Business (Graham Tullis, Tonya Trappe, Susan Power)). 1. vydání. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2003, 122 pp. ISBN 80-210-3262-6.
    10. VOGEL, Radek and Lucie FIALOVÁ. Slovníček k učebnici New Insights into Business (Graham Tullis, Tonya Trappe, Susan Power) (Vocabulary Book - New Insights into Business (Graham Tullis, Tonya Trappe, Susan Power)). 1. vydání. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2003, 122 pp. ISBN 80-210-3262-6.

    2002

    1. KAVALCOVÁ, Lenka. Form und Funktion von modifizierten Phraseologismen in der Anzeigenwerbung. Wien: Edition Praesens Verlag für Literatur- und Sprachwissenschaft, 2002, 150 pp. Sprachwissenschaft. ISBN 3-7069-0152-8.
    2. KAVALCOVÁ, Lenka and Barbora FUKSOVÁ. Kreatives Lernen. Spiegel. Die Zeitung für den Deutschunterricht. Wien: Österreich Institut, 2002, vol. 2002, No 19, p. 31.
    3. KAVALCOVÁ, Lenka and Barbora FUKSOVÁ. Spiele im Unterricht - Folge 2. Spiegel. Die Zeitung für den Deutschunterricht. Wien: Österreich Institut, 2002, vol. 2002, No 20, p. 31.

    2001

    1. VOGEL, Radek, Jana MUŽÍKOVÁ and Jiřina ZÁKOSTELSKÁ. Glosář k učebnici English for Business Studies (Ian MacKenzie) (English for Business Studies (by Ian MacKenzie) - Glossary). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 86 pp. ISBN 80-210-2536-0.
    2. KAVALCOVÁ, Lenka. Reforma německého pravopisu. Cizí jazyky. Časopis pro učitele všech stupňů škol a pro organizaci cizojazyčné výuky. Praha: FRAUS, 2001, vol. 2001, No 4, p. 133-134.

    1999

    1. BILKOVÁ, Silvie. LSP FORUM 99. ATE Newsletter - zpravodaj asociace učitelů angličtiny. Praha: AUA, 1999, vol. 10, No 3, p. 38-40. ISSN 1210-0196.

    1998

    1. SOJKOVÁ, Petra and Helena HUŠKOVÁ. Glosář k učebnici Wirtschaft-auf deutsch. 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 1998, 131 pp. ISBN 80-210-1986-7.
Display details
Displayed: 8/11/2024 09:37