Filter publications

    2020

    1. DLABOLOVÁ, Daniela, Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA and Eva ČOUPKOVÁ. Conference Skills in Practice. Porta Lingua 2020. 2020, vol. 2020, No 1, p. 311-320. ISSN 1785-2420. Available from: https://dx.doi.org/10.48040/PL.2020.

    2019

    1. DLABOLOVÁ, Daniela and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA. Designing an ESP Course. Zeszyty glottodydaktyczne. 2019, vol. 9, No 1, p. 13-21. ISSN 2080-2358.

    2018

    1. KUBRICKÁ, Jana. Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP. In FROM THEORY TO PRACTICE IN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES 2018, Zagreb. 2018.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Teaching Dogme: Materials-light, Autonomy-rich? In IATEFL LASIG – Local Conference 2018, Brno. 2018.

    2017

    1. KUBRICKÁ, Jana. Designing ESP materials for students of midwifery and the “golden hour” of teaching and learning, Teaching English for Specific Purposes at Universities, Brno, 7.9.2017 (Designing ESP materials for students of midwifery and the “golden hour” of teaching and learning). In Konference Teaching English for Specific Purposes at Universities. 2017.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP, 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? Lisabon, 27.-29.9.2017 (Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP). In 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? 2017.

    2016

    1. KUBRICKÁ, Jana. Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor? Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. Brno, 8.12.2016 (Democratic values in textbooks: cliche or worldview?). In konference Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. 2016.
    2. BEDNÁŘOVÁ, Radomíra and Jana KUBRICKÁ. Getting Everyone´s Feet Wet in an ESP/EAP Course. Humanising Language Teaching. 2016, vol. 18, No 2. ISSN 1755-9715.
    3. KUBRICKÁ, Jana. The Possible Selves in a Global Coursebook. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2, p. 1-11. ISSN 1755-9715.

    2015

    1. KUBRICKÁ, Jana and Zdeněk HROMÁDKA. Environmentální prvky v učebnici anglického jazyka (Environmental elements in an EFL textbook). Envigogika. Univerzita Karlova, 2015, vol. 10, No 4, p. 1-9. ISSN 1802-3061. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.488.
    2. KUBRICKÁ, Jana. "Time to talk" aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici ("Time to talk" or who owns English in a Czech EFL textbook). Pedagogická orientace. Brno, 2015, vol. 25, No 2, p. 169-187. ISSN 1211-4669.

    2014

    1. KUBRICKÁ, Jana. Jazyková kompetence I (English language skills I). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. nestránkováno, 17 pp. ISBN 978-80-210-7172-8.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Jazyková kompetence II (English language skills II). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. nestránkováno, 17 pp. ISBN 978-80-210-7293-0.

    2013

    1. KUBRICKÁ, Jana. Culture in Foreign Language Textbooks - Is It Still There? In Věra Janíková, Renate Seebauer (eds.). Education and Languages in Europe. Münster: LIT Verlag, 2013, p. 373-382. ISBN 978-3-643-50505-7.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Možnosti a limity posuzování ideologických prvků v učebnicích (Possibilities and limits in evaluation of ideological aspects of textbooks). Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2013, vol. 218, 2-3, p. 157-166. ISSN 1803-7437.

    2012

    1. BOHÁČEK, Milan, Helena HUŠKOVÁ, Blanka POJSLOVÁ and Renata PRUCKLOVÁ. Testování odborného a akademického cizího jazyka: Zásady tvorby a příklady testových úkolů (Testing of professional and academic foreign language: Principles of task production and examples of test tasks). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 78 pp. ISBN 978-80-210-5838-5.

    2010

    1. REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ and Ildikó ROLLER BRESŤÁK. Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (A Description of Language Competences in Professional and Academic Foreign Language – Criteria for Their Assessment). 2010th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 20 pp. ISBN 978-80-210-5114-0.

    2009

    1. KUBRICKÁ, Jana. Gender v edukačních souvislostech (Gender in educational context). In Radek Pospíšil. Kapitoly k aktuálním problémům pedagogiky. Brno: MSD, 2009, p. 18-30. ISBN 978-80-7392-096-8.

    2007

    1. KUBRICKÁ, Jana. Exploring Academic and Gender Stereotypes of Science in Textbooks and Students´ Perceptions. In Gumanitarnoe obrazovanie i socialnyj kontekst: Gendernye problemy. St. Petersburg: Izdatelskij Dom S.-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta, 2007, p. 123-126. ISBN 978-5-288-04340-6.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ. (Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP Olomouc, 2007, p. 108-112. ISBN 978-80-7220-306-2.
    3. KUBRICKÁ, Jana. Searching for the Brave New Girl and Boy in English Foreign Language Textbooks. In Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards - Moduls. Erlangen: IAHE, 2007, p. 152-175, 6 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3.

    2006

    1. PRUCKLOVÁ, Renata and Marta SEVEROVÁ. Introduction to Latin and Greek Terminology in Medicine. 2., přeprac. a rev. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 153 pp. ISBN 80-210-4051-3.

    2001

    1. PRUCKLOVÁ, Renata and Marta SEVEROVÁ. Introduction to Latin and Greek terminology in medicine. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 146 pp. ISBN 80-210-2687-1.
    2. PRUCKLOVÁ, Renata and Marta SEVEROVÁ. Introduction to Latin and Greek terminology in medicine (Introduction to latin and Greek terminology iin medicine). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 146 pp. ISBN 80-210-2687-1.
Display details
Displayed: 29/12/2024 07:12