Filter publications

    2024

    1. FIALA, Martin. Five (or more) Qualities You Need to Fight a Totalitarian Regime… With Roger Scruton. In “A Dove Descending” – Roger Scruton in Eastern Europe for 40 years, memorial workshop. 2024.

    2023

    1. FIALA, Martin. Muž, který stvořil Bonda: Ian Fleming, konec Impéria a Ruská hrozba (Vila Löw-Beer) (The Man Who Created Bond: Ian Fleming, the End of Empire and the Russian Threat). Vila Löw-Beer, 2023.
    2. URVÁLKOVÁ, Zuzana, Ondřej SLÁDEK and Barbora SVOBODOVÁ. Studentská literárněvědná konference 2023 (Brno) (Student Literary Conference 2023 (Brno)). 2023.

    2022

    1. FIALA, Martin. Akira Kurosawa: Několik poznámek (nejen) k autobiografii slavného režiséra (Akira Kurosawa: A few notes on (not limited to) famous director's autobiography). 2022.
    2. FIALA, Martin. Scruton, Roger: Where We Are: The State of Britain Now (Where We Are: The State of Britain Now). Ediční poznámka. Brno: Books & Pipes, 2022, 2 pp. ISBN 978-80-7485-253-4.
    3. FIALA, Martin. Umělá inteligence v Hollywoodu aneb Herecká kariéra i po smrti (Artificial Intelligence in Hollywood - Posthumous Acting Career). Kontexty : Centrum pro studium demokracie a kultury. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2022, vol. 14, No 1, p. 52-60. ISSN 1803-6988.
    4. FIALA, Martin. 60. let Jamese Bonda – Část druhá: Ian Fleming a cesta agenta 007 na filmové plátno (60 Years of James Bond - Part Two: Ian Fleming and 007's Journey to the Big Screen). Kontexty : Centrum pro studium demokracie a kultury. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2022, vol. 14, No 4, p. 91-100. ISSN 1803-6988.
    5. FIALA, Martin. 60. let Jamese Bonda – Část první: Ian Fleming a Jamajka aneb Kde se narodil James Bond (60 Years of James Bond - Part One: Ian Fleming and Jamaica - Where Bond Was Born). Kontexty : Centrum pro studium demokracie a kultury. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2022, vol. 14, No 3, p. 97-104. ISSN 1803-6988.

    2020

    1. KALNÁ, Svatava and Barbora HAŠKOVÁ. Music that connects. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN20 Proceedings. Palma (Spain): IATED Academy, 2020, p. 2721-2725. ISBN 978-84-09-17979-4. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.

    2019

    1. FASORA, Lukáš. Historický pohled na století života Masarykovy univerzity. Katalog k výstavě MUNI 100 (A historical perspective of the centennial existence of Masaryk University. A Catalogue to the MUNI 100 Exhibition). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 141 pp. ISBN 978-80-210-9262-4.
    2. VLHA, Marek, Josef ŠAUR, Lukáš FASORA, Jiří HANUŠ, Jana ČERNÁ and Anna PEČINKOVÁ. Kalendárium Masarykovy univerzity 1919–2019 (Masaryk University Timeline 1919–2019). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 248 pp. 100 let Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-9116-0.
    3. VLHA, Marek, Josef ŠAUR, Lukáš FASORA, Jiří HANUŠ, Jana ČERNÁ and Anna PEČINKOVÁ. Kalendárium Masarykovy univerzity 1919–2019. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 248 pp. ISBN 978-80-210-9116-0.
    4. FASORA, Lukáš. Kulturní válka a náboženská kultura v provincii v letech 1900–1938 v Brně, Táboře a malých městech na Moravském Slovácku ve srovnání (Cultural war and religious culture in the province 1900–1938 in Brno, Tábor and small towns in Moravian Slovakia in comparison). In Kunštát, Miroslav; Šebek, Jaroslav; Schmoller, Hildegard. Církve, náboženství a politika v Československu a Rakousku ve 20. století. první. Praha: Masarykův ústav a Archiv AV ČR, 2019, p. 109-132. svazek 3. ISBN 978-80-88304-12-8.
    5. KALNÁ, Svatava, Tereza HLOUŠKOVÁ and Barbora HAŠKOVÁ. Lifelong Learning Without Borders. In Goméz Chova, Luis; López Martínez, Augustín; Candel Torres, Ignacio. EDULEARN19 Proceedings. Palma (Spain): IATEDP, 2019, p. 6941-6946. ISBN 978-84-09-12031-4. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.
    6. FASORA, Lukáš and Jiří HANUŠ. Myths and Traditions of Central European University Culture. 1st ed. Brno, Praha: Masaryk University Press & Karolinum, 2019, 248 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity ; 494. ISBN 978-80-210-9412-3.
    7. FASORA, Lukáš and Jiří HANUŠ. Myths and Traditions of Central European University Culture. Online. 1., elektronické vyd. Brno, Praha: Masaryk University Press & Karolinum, 2019, 248 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity ; 494. ISBN 978-80-210-9413-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9413-2019.
    8. FASORA, Lukáš and Jiří HANUŠ. Myths and Traditions of Central European University Culture. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2019, 248 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity ; 494. ISBN 978-80-210-9412-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9413-2019.
    9. FASORA, Lukáš, Jana ČERMINOVÁ, Jana ČERNÁ and Michaela MÁLIKOVÁ. Významné osobnosti v životě Masarykovy univerzity. Katalog k výstavě MUNI 100 (Significant personalities in the life of Masaryk University. A Catalogue to the MUNI 100 Exhibition). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 143 pp. ISBN 978-80-210-9264-8.

    2018

    1. HAŠKOVÁ, Barbora. Význam univerzit třetího věku ve vzdělávání seniorů. 2018.

    2016

    1. HAŠKOVÁ, Barbora. Mezinárodní spolupráce univerzit třetího věku jako prostředek zvyšování kvality seniorského vzdělávání (International cooperation of Universities of the Third Age as a means of improving the quality of senior education). In Active ageing jako výzva pro kulturu. Praha, 2016. ISBN 978-80-7068-312-5.

    2015

    1. ADAMEC, Petr. Čtvrt století vzdělávání seniorů na Masarykově univerzitě. In Petr Adamec. Současná role celoživotního učení v životě seniorů z multidisciplinární perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 7-22. ISBN 978-80-210-7940-3.
    2. ADAMEC, Petr. Současná role celoživotního učení v životě seniorů z multidisciplinární perspektivy : sborník příspěvků ke konferenci konané u příležitosti 25. výročí Univerzity třetího věku na Masarykově univerzitě dne 16. září 2015. první. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7940-3.

    2014

    1. Analýza systému vzdělávání asistenta pedagoga (Analysis of the educational system of a teacher´s assistant). Olomouc: Univerzita Palackého, 2014, 128 pp.
    2. NAGY, Peter. Boj proti financování mezinárodního terorismu aneb případ Kadi opět před Soudním dvorem EU. Trestněprávní revue. Nakladatelství C.H. Beck, 2014, vol. 2014, No 9, p. 210-214. ISSN 1213-5313.
    3. HRUBEŠ, Milan. Civil társadalom a Cseh Köztársaságban. In Lagzi Gábor. Közép-Európa a 21. század küszöbén – regionális identitás és civil társadalom. Veszprém: Pannon Egyetem, 2014. ISBN 978-963-396-052-3.
    4. HRUBEŠ, Milan. Co je participace a participativní demokracie? In Jiří Pánek. GeoParticipace: Jak používat prostorové nástroje v rozhodování o lokalitách, ve kterých žijeme? 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4359-1.
    5. HAVLÍK, Vlastimil, Milan HRUBEŠ and Marek PECINA. For rule of law, political plurality, and a just society: Use of the legislative veto by President Václav Havel. East European Politics and Societies and Cultures. 2014, vol. 28, No 2, p. 440-460. ISSN 0888-3254. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/0888325414523040.
    6. KONEČNÁ, Michaela. K vybraným ustanovením zákona o ochraně přírody a krajiny novelizovaných v souvislosti s tzv. „Velkou novelou stavebního zákona“. Stavební právo : bulletin. Česká společnost pro stavební právo, 2014, XVII, 1/2014, p. 40-46 s, 66 s. ISSN 1211-6386.
    7. VEČEŘOVÁ, Jitka and Michaela KONEČNÁ. Právní aspekty splouvání vod v národních parcích (Legal Aspects of Navigating in National Parks). In PRŮCHOVÁ, Ivana. Voda v právních vztazích. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 71-86. ACTA UNIVERZITATIS BRUNENSIS, IURIDICA, No 481. ISBN 978-80-210-7155-1.
    8. HANÁK, Jakub and Marie POLÁČKOVÁ. Stavební činnost v záplavových územích (Building Activities in Flood Plain Areas). In Voda v právních vztazích. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 44-55. ACTA UNIVERZITATIS BRUNENSIS, IURIDICA, No 481. ISBN 978-80-210-7155-1.
    9. KONEČNÁ, Michaela. Úloha územně samosprávných celků v národních parcích. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 804-819, 1033 pp. ISBN 978-80-210-7211-4.
    10. STEJSKALOVÁ, Michaela. Zahraničná inšpirácia pre vzdelávanie rómskych detí - teoretická perspektíva (Foreign inspiration for the education of Roma children - a theoretical perspective). Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2014, vol. 19, No 2, p. 77-104. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-2-5.
    11. ČERNÁ, Jitka. Základní principy poskytování dávek sociálního zabezpečení v Evropské unii (Basic principles in social security benefits in the European Union). Práce a mzda. Wolters Kluwer ČR a.s., 2014, vol. 2014, No 3, p. 36-41. ISSN 0032-6208.

    2013

    1. STEJSKALOVÁ, Michaela. Can We Speak of Ghettos in Czech Cities? Slovo. London: UCL School of Slavonic and East European Studies, 2013, vol. 25, No 2, p. 3 - 18. ISSN 0954-6839.
    2. REMSOVÁ, Lenka, Jan BUCHTA, Petr ČÁP, Matteo LOMBARDI, Veronika NÝDRLOVÁ, Dagmar WEISBAUEROVÁ and Michaela ZAPLETALOVÁ. DIVUFEST 2013 - Festival divadla utlačovaných (DIVUFEST 2013 - Theatre of The Oppressed Festival). 2013.
    3. REMSOVÁ, Lenka, Petr ČÁP and Veronika NÝDRLOVÁ. Od prožitku k učení (From Experience to Learning). 2013.
    4. RONOVSKÁ, Kateřina and Vlastimil VITOUL. Podnikání a investování nadací po rekodifikaci soukromého práva (Economical Activities and Investments of foundations after the recodification of Foundation Law). 2013.
    5. VITOUL, Vlastimil. Právní nástroje fundraisingu (Legal Instruments for Fundraising). In Dny práva 2013 - Days of Law 2013. 2013. ISBN 978-80-210-6813-1.
    6. PONDIKASOVÁ, Tereza. Recenze: Richman, W. M.; Reynolds, W. L. Injustice On Appeal : The United States Courts of Appeals in Crisis. Časopis pro právní vědu a praxi. Masarykova univerzita, 2013, Roč. XXI, 3/2013, p. 438. ISSN 1210-9126.
    7. ČÁP, Petr and Lenka REMSOVÁ. Role ženy ve společnosti - divadlo utlačovaných a pedagogika utlačovaných jako nástroj pro posílení občanské iniciativy (The Role of Woman in Society - Theatre of The Oppressed and Pedagogy of The Oprressed as a Tool for The Strengthening of Civic Iniciative). 2013.
    8. VITOUL, Vlastimil. Similarities and Differences in the Development of Foundation Law. In International Conference - Metamorphosis of Foundation Law in Europe. 2013.
    9. NOVOTNÁ, Tereza. Stanoviska Nejvyššího soudu a nový občanský zákoník (Standpoints of the Supreme Court and the new Civil Code). Online. In Eva Žatecká. Cofola 2013 : The Conference Proceedings. 2013, p. 580-588. ISBN 978-80-210-6625-0.
    10. NOVOTNÁ, Tereza. Úskalí soudní interpretace a aplikace nového občanského zákoníku (Difficulties of Judicial Interpretation and Application of the new Civil Code). In J. Kotásek, J. Bejček, V. Kratochvíl, N. Rozehnalová, P. Mrkývka, J. Hurdík, R. Polčák, J. Šabata. Dny práva 2012 – Days of Law 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 1110 - 1121. ISBN 978-80-210-6319-8.

    2012

    1. PICHA, Marek. Argumentační fauly (Fallacies). Brno: Centrum Občanského Vzdělávání MU, 2012, 10 pp.
    2. VODIČKOVÁ, Martina. Edukace žáků-imigrantů v Kanadě, inspirace pro naše školy (Education of imigrant pupils in Canada - inspiration for our schools). Prevence. Praha: Život bez závislostí, o.s., 2012, vol. 9, No 3, p. 11-13. ISSN 1214-8717.
    3. PICHA, Marek. Katerina Ierodiakonou – Sophie Roux (eds.), Thought Experiments in Methodological and Historical Contexts. AV ČR, Filosofický ústav, 2012.
    4. PROTIVÍNSKÝ, Tomáš and Petr ČÁP. Občanské vzdělávání v knihovnách. Výzkum vzdělávacích preferencí návštěvníků veřejných knihoven v oblasti občanského vzdělávání dospělých. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 24 pp. ISBN 978-80-210-6185-9.
    5. PROTIVÍNSKÝ, Tomáš and Monika DOKULILOVÁ. Občanské vzdělávání v kontextu českého školství. Analytická sonda. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 24 pp. ISBN 978-80-210-5833-0.
    6. MATĚJKA, Ondřej and Filip HOTOVÝ. Politika do školy patří. Metodický materiál pro učitele. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 24 pp. ISBN 978-80-210-5927-6.
    7. PICHA, Marek. Role myšlenkového experimentu ve vědě a filozofii (The role of thought experiment in science and philosophy). Profil - Elektronický časopis pro filozofii. Brno: Katedra filosofie FF MU, 2012, roč. 13, č. 1, p. 39-40. ISSN 1212-9097.
    8. VODIČKOVÁ, Martina. The education of refugee pupils in the Czech Republic: the teacher´s perspective. In International Technology, Education and Development Conference. 2012.
    9. VODIČKOVÁ, Martina. THE EDUCATION OF THE REFUGEE PUPILS IN THE CZECH REPUBLIC: THE TEACHER'S PERSPECTIVE. In Chova, LG Martinez, AL Torres, IC. INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE. VALENICA: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT, 2012, p. 4052. ISBN 978-84-615-5563-5.
    10. VODIČKOVÁ, Martina. Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice (The education of migrant pupils - Educational barriers of the specific group of refugees living in the Czech Republic). In Jiří Němec (ed.). Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p. 141-150. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-7315-224-6.
    11. VODIČKOVÁ, Martina and Monika TANNENBERGEROVÁ. Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu (The migrants education, the concrete example of asylum seekers). In Lenka Gulová et al. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogickém výzkumu a praxi. 1st ed. Brno: Munipress, 2012, p. 47-54. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2.
    12. ŠAFRÁNKOVÁ PAVLÍČKOVÁ, Lenka, Radoslava KRYLOVÁ, Radka VEJRYCHOVÁ and Klára DOBIÁŠOVÁ. Workshopy s multikulturní tematikou. Příručka pro učitele a učitelky základních a středních škol. (Workshops with multicultural theme. Handbook for primary and secondary school teachers). Brno: NESEHNUTÍ Brno, 2012, 86 pp.

    2011

    1. MALIŇÁK, Petr and Roman CHYTILEK. Charakter politického stranictví Papuy-Nové Guineje (The Nature of Partisanship in Papua-New Guinea). In STRMISKA, Maxmilián, Vlastimil FIALA and Pavlína SPRINGEROVÁ. Teoretické a metodologické problémy výzkumu politických stran Afriky, Asie, Latinské Ameriky a Oceánie. 1st ed. Ústí nad Orlicí: Oftis, 2011, p. 174-189. ISBN 978-80-7405-194-4.

    2010

    1. FOLTOVÁ, Lucie, Lubomír KUKLA and Vladimír SMÉKAL. Stres matky během těhotenství jako antecedent behaviorálních potíží v dětství (Mother´s stress during pregnancy as the antecedent of behavioral difficulties in childhood). Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Bratislava: VÚDPaP, 2010, vol. 45, No 2, p. 99-112. ISSN 0555-5574.
Display details
Displayed: 23/12/2024 03:40