Your selection contains 40 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. TERČOVÁ, Natálie. AI si může vymýšlet i odkazovat na neexistující zdroje. Při učení ale dokáže být dobrým parťákem. In Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií : Články. Brno: Masarykova univerzita, 2024.
    2. ČEŠKOVÁ, Tereza, Petr NAJVAR, Miroslav JANÍK, Jiří HAVEL, Tomáš HORČIČKA, Teresa VICIANOVÁ, Alžběta JURASOVÁ and Miroslav JIREČEK. Co je klíčového na kompetencích ve školních vzdělávacích programech základních škol? (What is key about key competences in school educational programs?). In ČAPV. 2024.
    3. TERČOVÁ, Natálie and Aneta MAJTÁNOVÁ. Česko je díky doktorandce součástí osvětové iniciativy o správě internetu. In Atrium : časopis Fakulty sociálních studií. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2024.
    4. TERČOVÁ, Natálie and David ŠMAHEL. Digital Skills’ Role in Intended and Unintended Exposure to Harmful Online Content Among European Adolescents. Media and Communication. Lisbon: Cogitatio Press, 2024. ISSN 2183-2439.
    5. RAMEZANI, Tahereh, Ernst PAUNZEN, Caiyun XIA, Kateřina PIVOŇKOVÁ and Prapti MONDAL. Estimation of radial velocities of BHB stars. Bulgarian Astronomical Journal. Institute of Astronomy and NAO, 2024, vol. 41, No 2024, p. 55-62. ISSN 1313-2709.
    6. BLAHOŠOVÁ, Jana, Martin TANCOŠ, Young WON CHO, David ŠMAHEL, Steriani ELAVSKY, Sy-Miin CHOW and Michaela LEBEDÍKOVÁ. Examining the Reciprocal Relationship Between Social Media Use and Perceived Social Support Among Adolescents : A Smartphone Ecological Momentary Assessment Study. Media Psychology. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, 2024, neuveden, neuveden, p. 1-32. ISSN 1521-3269. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/15213269.2024.2310834.
    7. KUESS, Lukas, Ernst PAUNZEN, Nikola FALTOVÁ, Daniel JADLOVSKÝ, Matúš LABAJ, Marko MESARČ, Prapti MONDAL, Michal PRIŠEGEN, Tahereh RAMEZANI, Johana SUPÍKOVÁ, Kateřina SVAČINKOVÁ, Michaela VÍTKOVÁ, Caiyun XIA, Klaus BERNHARD and Stefan HÜMMERICH. Chemically peculiar stars on the pre-main sequence. Astronomy & Astrophysics. EDP Sciences, 2024, vol. 687, July 2024, p. 1-24. ISSN 0004-6361. Available from: https://dx.doi.org/10.1051/0004-6361/202348926.
    8. KALMUS, Veronika, Susan BATISTA, Signe OPERMANN, Natálie TERČOVÁ and Marie JAROŇ BEDROŠOVÁ. Child Vulnerability in the Digital World. In Dagmar Kutsar, Mai Beilmann, Oliver Nahkur. Child Vulnerability and Vulnerable Subjectivity : Interdisciplinary and Comparative Perspectives. Cham: Springer, 2024, p. 131-152. Children’s Well-Being: Indicators and Research. Vol. 27. ISBN 978-3-031-61332-6. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-61333-3_8.
    9. ŠNEJDRLOVÁ, Jitka. Names of the Leek (Allium porrum). In XVIII. Internationalen Slavistischen Konferenz "Junge Slavistik im Dialog". 2024.
    10. TERČOVÁ, Natálie. Navigating Adolescent Online Vulnerability. In Protecting Children and Youth from Digital Harm Symposium 2024. 2024.
    11. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ and Jiří HAVEL. Netradiční cesta začínajícího učitele: z tandemové výuky do vlastní třídy za 667 dní (A novice teacher’s unique journey: from co -teaching to own classroom in 667 days). In ČAPV 2024. 2024. ISBN 978-80-7392-421-8.
    12. VICIANOVÁ, Teresa. S kým, ako, prečo? Otázky a možnosti (kvalitatívneho) výskumu fluktuácie začínajúcich učiteľov (With whom, how, why? Questions and possibilities for (qualitative) research on novice teacher turnover). In QAK 2024: Nové horizonty kvalitatívneho výskumu. 2024.
    13. TERČOVÁ, Natálie. Safer Internet Day: Adolescent Vulnerability in the Digital World. In IRTIS blog. 2024.
    14. RUDENKA, Linda. Skleněné vánoční ozdoby. In ČESKÉ REÁLIE: pracovní listy ČESKÉ PRODUKTY. Praha: Metodické a odborné centrum ÚJOP UK, 2024, p. 48–54. ČESKÉ REÁLIE: pracovní listy ČESKÉ PRODUKTY.
    15. LEBEDÍKOVÁ, Michaela, Vojtěch MÝLEK, David ŠMAHEL and Michal TKACZYK. The Anxious Generation: How the Great Rewiring of Childhood Is Causing an Epidemic of Mental Illness (recenze) (The Anxious Generation: How the Great Rewiring of Childhood Is Causing an Epidemic of Mental Illness (review)). E-psychologie. Českomoravská psychologická společnost, 2024, vol. 18, No 1, p. 64-68. ISSN 1802-8853.
    16. LEBEDÍKOVÁ, Michaela, R. OLVEIRA-ARAUJO, Vojtěch MÝLEK, David ŠMAHEL and Lenka DĚDKOVÁ. The reciprocal relationship between consensual sexting and peer support among adolescents : A three-wave longitudinal study. Computers in Human Behavior. Oxford: Elsevier, 2024, vol. 152, March, p. 1-8. ISSN 0747-5632. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2023.108048.
    17. TERČOVÁ, Natálie, Michal MUŽÍK, Lenka DĚDKOVÁ and David ŠMAHEL. The Reciprocal Relationship Between Parental E-health Literacy Mediation and Adolescents' E-health Literacy: A Three-wave Longitudinal Study. In 10th European Communication Conference (ECREA). 2024.
    18. BLAHOŠOVÁ, Jana, Natálie TERČOVÁ, Adéla ŠVESTKOVÁ and David ŠMAHEL. Umělá inteligence a zdraví : Jak čeští dospělí využívají AI (Artificial intelligence and health : How do Czech adults use AI?). Brno: Masarykova univerzita, 2024, 22 pp.
    19. TERČOVÁ, Natálie. Výzkum: umělou inteligenci použila třetina Čechů. In Studio 6, Česká televize. Studio 6, Česká televize, 2024.

    2023

    1. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Jan EGERLE, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ and Petra PÍRKOVÁ. Communication in (Inter)professional Teams as a Specific Challenge: The Practice at Primary and Lower Secondary Schools. In ECER 2023 "The Value of Diversity in Education and Educational Research". 2023.
    2. EGERLE, Jan, Lenka ĎULÍKOVÁ, Teresa VICIANOVÁ, Alžběta JURASOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ and Alena PAROUBKOVÁ. Direct and Indirect Model of (Inter)professional Collaboration: Case Studies from Primary and Lower Secondary Schools in the Czech Republic. In ECER 2023: "The Value of Diversity in Education and Educational Research". 2023.
    3. BARTÍKOVÁ, Andrea. Foundation governance. Do we need special foundation supervision authority? In Rijeka Doctoral Conference RIDOC 2023. 2023.
    4. ČEŠKOVÁ, Tereza, Jiří HAVEL, Miroslav JIREČEK, Miroslav JANÍK, Alžběta JURASOVÁ, Teresa VICIANOVÁ, Tomáš HORČIČKA, Veronika NAJVAROVÁ and Petr NAJVAR. Klíčové kompetence ve školních vzdělávacích programech základních škol (Key competences in school educational programmes). In Proměny ve vzdělávání. 2023.
    5. HURDÍK, Jan and Andrea BARTÍKOVÁ. Radim Chalupa: Excesivní uplatnění a zneužití směnky. Bulletin advokacie. Praha: Česká advokátní komora, 2023, vol. 2023, No 6, p. 59-60. ISSN 1210-6348.
    6. JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie (The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies). Brno: Masarykova univerzita, 2023, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0506-1.
    7. JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie (The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0505-4.
    8. JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie (The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0506-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0506-2023.

    2022

    1. ŠENKÝŘOVÁ, Barbora and Stanislav BALÍK. Could a Referendum Change the Local Party System? Discussion of the Referendum’s Consequences in the Context of Cleavages. Politics in Central Europe. De Gruyter Open, 2022, vol. 18, No 1, p. 111-127. ISSN 1801-3422. Available from: https://dx.doi.org/10.2478/pce-2022-0005.
    2. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA and Michal ŠAFAŘÍK. Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie (Distant Elementary Writing Instruction: Partial Results of a Case Study). In Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov. 2022. ISBN 978-80-568-0503-9.
    3. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA and Michal ŠAFAŘÍK. Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie (Distant Elementary Writing Instruction: Partial Results of a Case Study). In Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov. 2022.
    4. ŠNEJDRLOVÁ, Jitka. Names of Selected Brassica Vegetables – Cabbage (Brassica oleracea convar. capitata) and Kale (Brassica oleracea). In Junge Slavistik im Dialog 2022. 2022.
    5. VICIANOVÁ, Teresa and Alžběta JURASOVÁ. Tandemová výuka ako forma podpory profesijnej socializácie začínajúceho učiteľa (Co-teaching as a way to support the professional socialization of a novice teacher). In EDUCA XVII: Vzdelanie - cesta pre všetkých. 2022.
    6. ČAPEK, Jan. Two Centuries of the Vampire : Toward and Against the Commodification of Anxiety. In The Vampire Academic Conference 2022, Cardiff. 2022.
    7. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ and Jiří HAVEL. Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce (Novice teacher in primary school co-teaching). In 30. výroční konference ČAPV. 2022.
    8. HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ and Alžběta JURASOVÁ. Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce (Novice teacher in primary school co-teaching). In 30. výroční konference ČAPV. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.

    2021

    1. GREGOR, Miloš, Petra MLEJNKOVÁ, Miroslava PAVLÍKOVÁ, Barbora ŠENKÝŘOVÁ, Jakub DRMOLA, Miroslav MAREŠ, František KASL, Aleš HORÁK, Vít BAISA, Radim POLČÁK, Jan HANZELKA, Jonáš SYROVÁTKA and Ondřej HERMAN. Challenging Online Propaganda and Disinformation in the 21st Century. Cham: Palgrave Macmillan, 2021, 273 pp. Political Campaigning and Communication. ISBN 978-3-030-58623-2. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58624-9.
    2. ŠNEJDRLOVÁ, Jitka. Názvy rostliny bramboru obecného (Solanum tuberosum) (Names of Potato (Solanum tuberosum)). In Junge Slavistik im Dialog 2021. 2021.
    3. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA and Michal ŠAFAŘÍK. Případová studie výuky elementárního psaní během distanční výuky (Teaching Elementary Writing Through Distance Learning – Case Study). In Doktorandská konferencia Pedagogickej fakulty PU. 2021.
    4. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA and Michal ŠAFAŘÍK. Případová studie výuky elementárního psaní během distanční výuky (Teaching Elementary Writing Through Distance Learning – Case Study). In Doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU. 2021.
    5. VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA and Michal ŠAFAŘÍK. Případová studie výuky elementárního psaní během distanční výuky. In Dokopy 2021, Doktorandská konferencia Pedagogickej fakulty PU, Zborník rozšírených abstraktov. 2021. ISBN 978-80-555-2848-9.
Display details
Displayed: 25/11/2024 20:19