Your selection contains 191 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. KUBRICKÁ, Jana. Bridging Pedagogies: Developing Science Pedagogical Content Knowledge with CLIL Methodology. In SLTED 2024: Second Language Teacher Education: Inspiring Creativity, Cultivating Excellence. 2024.
    2. CHOVANCOVÁ, Barbora, Alena HRADILOVÁ and Štěpánka DILLINGEROVÁ. Cercles Webinar: Language Learning in Higher Education Issue 13.2 (2023) Get to know the authors and their texts. In Cercles Webinar series. 2024.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Didaktický projekt pro rozvoj plurilingválních dovedností (nejen v marketingové praxi). In Online den s Casajc. 2024.
    4. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. 2024. ISBN 978-80-261-1211-2.
    5. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů. In Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. 1st ed. Plzeň: Kolektiv autorů ZČU v Plzni, 2024. ISBN 978-80-261-1211-2.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Les activités et stratégies de médiation dans l'enseignement du français sur objectif spécifique : résultats de la recherche pilote (Mediation activities and strategies in teaching of French for specific purposes : results of a pilot research). Etudes romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2024, vol. 45, iss. 2, p. 58-71, 18 pp. ISSN 1803-7399. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/ERB2024-2-6.
    7. CASAS CORTADA, Elena. Literatura txeca en català: La recepció d'obres txeques de principis de segle als anys 20 (Czech literature in Catalan: The reception of Czech works from the beginning of the century to the 1920s). In VII Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes. 2024.
    8. CASAS CORTADA, Elena and Jiří PEŠEK. L'obra de Mercè Rodoreda en txec i eslovac. Estudi de les traduccions i de la recepció literària (Mercè Rodoreda's work in Czech and Slovak. A study of translations and literary reception.). In XX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. 2024.
    9. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Médiation dans les cours de FLE (Mediation in French as a foreign language classes). In Stage à la rentrée. 2024.

    2023

    1. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ and Barbora CHOVANCOVÁ. Casting a Podcasting Spell: Legal English Podcasts International. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, p. 1-13. ISSN 1755-9715.
    2. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ and Barbora CHOVANCOVÁ. Disbarred Barristers and the Like: A Creative Take on the Third Conditional. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, p. 1-5. ISSN 1755-9715.
    3. KUBRICKÁ, Jana. Exploring Technical Vocabulary in the ESP Classroom with Sketch Engine. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, vol. 2023, No 1, p. 1-3. ISSN 1755-9715.
    4. DUDOVÁ, Markéta. From genes to memes: Meme-based activities in the ESP classroom. Humanizing Language Teaching. 2023, vol. 25, No 1. ISSN 1755-9715.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Štěpánka BILOVÁ and Libor ŠTĚPÁNEK. Humanising Language Teaching. In Humanising Language Teaching. February 2023 - Year 25 - Is. Pilgrims, 2023. ISSN 1755-9715.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. La médiation dans les cours du français juridique destinés aux étudiants en droit (Mediation in the Legal French course for law students). In 26e École doctorale francophone des pays de Visegrád "La question du transfert cutlurel : perspective pluridisciplinaire". Bratislava. 2023.
    7. VEŠKRNOVÁ, Daniela and Marie ČERVENKOVÁ. Le plurilinguisme et la médiation (Multilingualism and mediation). In Université Libre de Bruxelles Langues: Midis pédagogiques. 2023.
    8. KUBRICKÁ, Jana. Lust for Learning, Lust for Life: Motivation and Beliefs of Successful Older Learners of English. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, vol. 2023, No 1, p. 1-4. ISSN 1755-9715.
    9. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Mediace v učebních materiálech pro výuku odborné francouzštiny (Mediation in teaching materials for the teaching of professional French). In Mezinárodní doktorandská konference "Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu". 2023.
    10. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage plurilingue autonome et motivation dans les cours de LSP : les étudiants en tant que youtubeurs. (Mediation, autonomous plurilingual learning and motivation in LSP courses: students as youtubers). In 6th INTERNATIONAL CONFERENCE CONTEMPORARY CHALLENGES IN LSP TEACHING. 2023.
    11. ŠEVEČKOVÁ, Monika. METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA (METHODOLOGY OF COOPERATION WITH ASSISTANTS (NATIVE SPEAKERS) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING). In KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII. 2023.
    12. DILLINGEROVÁ, Štěpánka. Peer feedback in legal English classes: benefits and challenges. In EULETA LEGAL ENGLISH CONFERENCE VIII. 2023.
    13. ČOUPKOVÁ, Eva. Problem-solving Using Visuals: The Spread of a Rumour. Humanising Language Teaching. 2023, vol. 2023, No 1, p. 5-6. ISSN 1755-9715.
    14. DUDOVÁ, Markéta. Review - New to the LSP Classroom: A selection of monographs on successful practices. CASALC Review. 2023, vol. 13, No 2, p. 103-105.
    15. DILLINGEROVÁ, Štěpánka. Teaching large groups of law students: shifting the responsibility. In Language and Law – Traditions, Trends and Perspectives. 2023.
    16. ČOUPKOVÁ, Eva. The role of mute characters and muteness in the first English melodramas. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. 2023, vol. 2022, 1-2, p. 81-89. ISSN 2336-3347.
    17. CHOVANCOVÁ, Barbora, Štěpánka DILLINGEROVÁ and Alena HRADILOVÁ. Turning the tables on online exam cheating via language mediation tasks. Language Learning in Higher Education. GERMANY: DE GRUYTER MOUTON, 2023, vol. 2023, CercleS 2023; 13(2), p. 517-533. ISSN 2191-611X. Available from: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2023-2033.

    2022

    1. KUBRICKÁ, Jana. CLIL (Content and Language Integrated Learning) for Pre-service Teachers of Science: Scaffolding in Lesson Planning. Online. In VERONIKA ŠVANDOVÁ, JAROMÍR LITERÁK, BARBORA PELÁNKOVÁ. Sborník konference didaktitky přírodních věd DidSci+ 2021. online: Masarykova univerzita, 2022, p. 61-68. ISBN 978-80-210-9876-3.
    2. BILOVÁ, Štěpánka. Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes. Białostockie Studia Prawnicze (BSP). Poland: -, 2022, vol. 27, No 4, p. 35-47. ISSN 1689-7404. Available from: https://dx.doi.org/10.15290/bsp.2022.27.04.03.
    3. DUDOVÁ, Markéta. Gamification of ESP. In Language Instruction in Tertiary Education for the Students of Natural Sciences. 2022.
    4. BILOVÁ, Štěpánka. “Get in touch with your foreign classmates”: international collaboration within legal English classes. In CercleS 2022 The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change. 2022.
    5. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Les activités et stratégies de médiation dans l’enseignement du français sur objectifs spécifiques (résultats de la recherche pilote) (Mediation activities and strategies in the teaching of French for specific purposes (results of the pilot research)). In Migrations littéraires, linguistiques, didactiques et traductologiques. 25e école doctorale des pays de Visegrád - Brno. 2022.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Mediační aktivity a strategie ve výuce francouzštiny pro specifické účely se zaměřením na právo (první výsledky předvýzkumu) (Mediation activities and strategies in the teaching of French for specific purposes with a focus on law (first results of a preliminary study)). In Výzkum v didaktice cizích jazyků 2022. 2022.
    7. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (Mediation, autonomous learning, plurilingualism: students as youtubers). In Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions, 2022. 2022.
    8. ČERVENKOVÁ, Marie, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO and Monika ŠEVEČKOVÁ. Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (Mediation, autonomous learning, plurilingualism: students as youtubers). In Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions. 2022.
    9. VEŠKRNOVÁ, Daniela. New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2022.
    10. BILOVÁ, Štěpánka and Kateřina CHUDOVÁ. Podcasting seen from a different angle. Practising skills for life in a legal classroom – developing student´s soft skills and legal English in international setting. In EULETA Legal English Workshop: Diverse Approaches to Teaching Legal English. 2022.
    11. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Position and development od Russian as a Foreign Language in the Czech Republic after the Disintegration of the USSR: Tendencies and Trends. In SPrachen. Politik. Sprachenpolitik. Germany: AKS (FLF 54, 2022), 2022, p. 299-303. ISBN 978-3-9824858-0-5.
    12. DUDOVÁ, Markéta. Review of Masuda, Arnett & Labarca (2015): Cognitive Linguistics and Sociocultural Theory: Applications for Second and Foreign Language Teaching. Cognitive Linguistic Studies. 2022, vol. 9, No 2, p. 438-444. ISSN 2213-8722. Available from: https://dx.doi.org/10.1075/cogls.
    13. BILOVÁ, Štěpánka. Student-produced podcasts as an alternative to presentations. In 5th International Symposium on Language for International Communication: Linking Interdisciplinary Perspectives - Language for Specific Purposes in the Era of Multilingualism and Technologies. 2022.
    14. KUBRICKÁ, Jana. Teaching English to Scientists: The Divergences and Confluences. In Language Instruction in Tertiary Education for the Students of Natural Sciences. 2022.
    15. ČOUPKOVÁ, Eva. The role of mute characters and muteness in the first English melodramas. In Hradec Králové Conference of Anglophone Studies. 2022.
    16. DLABOLOVÁ, Daniela and Eva ČOUPKOVÁ. Transferable skills in ESP. In Language Instruction in Tertiary Education for the Students of Natural Sciences. 2022.
    17. DLABOLOVÁ, Daniela and Eva ČOUPKOVÁ. Transferable Skills in ESP. CASALC Review. 2022, vol. 12, No 2, p. 181-190. ISSN 1804-9435.

    2021

    1. MOROZKINA, Tatjana, Anastasija ANTONOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. Лингвокультурный аспект гастрономического дискурса (на материале наименований немецкого языка, австрийского варианта немецкого языка, чешского языка) (Linguocultural Aspect of Gastronomic Discourse (Based on the Names of the German Language, the Austrian Version of the German Language, the Czech Language)). Volga Region Pedagogical Search. 2021, vol. 2021, 4 (38), p. 8-14. ISSN 2307-1052.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Academic Self-Organised Learning Environment – the lessons to be learned and taught. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, vol. 10, No 02, p. 83-89. ISSN 1804-9435.
    3. BILOVÁ, Štěpánka and Agnieszka PAWLIKOWSKA. “Ask a law student from another country:” a project supporting authentic communication. In Language and Law Conference: traditions, trends and perspectives. 2021.
    4. KUBRICKÁ, Jana. CLIL (Content and Language Integrated Learning) pro studenty učitelství na PřF: "scaffolding" v přípravě hodiny (CLIL (Content and Language Integrated Learning) for student teachers at the Faculty of Science: "scaffolding" in lesson planning). In DidSci+ 2021. 2021.
    5. DLABOLOVÁ, Daniela and Eva ČOUPKOVÁ. Conference Skills in Remote Learning. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, vol. 2021, No 1, p. 37-45. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-4.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Didaktický překlad a mediační aktivity ve výuce odborné francouzštiny: metodologie (Pedagogical translation and mediation activities in the teaching of professional French: methodology). In AKTEV. Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2021.
    7. DUDOVÁ, Markéta. Escape Game in an English Language Course. In INCOLLAB Collaborative Learning and Teaching Conference. 2021.
    8. BILOVÁ, Štěpánka. Helping law undergraduates make their learning more effective. In The EULETA Legal English Hybrid Conference 2021. 2021.
    9. VEŠKRNOVÁ, Daniela. La traduction pédagogique et la médiation dans les cours du français juridique. (Pedagogical translation and mediation in legal French language courses.). In XXIVe Ecole Doctorale des Pays de Vysegrad. Autour du texte dans les études françaises. Uniwersytet Jagiellonski z Krakowie, Polsko. 2021.
    10. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie (The Role and Use of Didactic Translation and Mediation Activities in the Teaching of French: Literature Review). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, p. 91-111. ISBN 978-80-280-0054-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-4.
    11. BILOVÁ, Štěpánka. Students on Air - Implementing Podcasts into ESP Courses. In INNOVATIVE LEARNING AND TEACHING ENVIRONMENTS, INCOLLAB International Conference Series 2021. 2021.
    12. BAKEŠOVÁ, Václava, Daniela VEŠKRNOVÁ and Marcela POUČOVÁ. Šrámek, Jiří. Poslední evropské století (1918-2018). Faktografické eseje (Šrámek, Jiří. The last European century (1918-2018). Factual essays). 1st ed. Brno: Munipress, 2021, 424 pp.
    13. KUBRICKÁ, Jana. Transition in ESP Testing - the Pandemic Blessings Undisguised. In Contemporary Challenges in LSP Teaching. 2021.

    2020

    1. POTEMKINA, Tatiana, Lilia BONDAREVA, Svetlana NOVOSELOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. Analiz predpochtenijj studentov pri vybore mobilnykh prilozhenijj dlja izuchenija russkogo jazyka kak inostrannogo (The analysis of students´ preferences of mobile applications for studying Russian as a foreign language). Perspektivy Nauki i Obrazovanija. 2020, vol. 6, No 48, p. 220-236, 490 pp. ISSN 2307-2334. Available from: https://dx.doi.org/10.32744/pse.
    2. DUDOVÁ, Markéta. Breaking the Boundaries Between the Self and the Other in Byron's Don Juan. 2020.
    3. DLABOLOVÁ, Daniela, Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA and Eva ČOUPKOVÁ. Conference Skills in Practice. Porta Lingua 2020. 2020, vol. 2020, No 1, p. 311-320. ISSN 1785-2420. Available from: https://dx.doi.org/10.48040/PL.2020.
    4. DLABOLOVÁ, Daniela and Eva ČOUPKOVÁ. Conference Skills in Practice. In Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.
    5. CHOVANCOVÁ, Barbora, Alena HRADILOVÁ and Štěpánka BILOVÁ. On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning. In Sedláčková, Kateřina, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher's Role in Developing Learner Autonomy. 1st ed. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing, 2020, p. 55-66. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    6. CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ and Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre. Online. In Ludwig, C., Tassinari, M.G., Mynard, J. Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, p. 38-103. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-0-463-56990-0.
    7. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Rol' assistěntov prepodavatělja (nositělej jazyka) v processe prepodavanija RKI (The role of the teacher assistants (native speakers) in the LSP and LAP courses). In Konferencija "Sovremennyj russkij jazyk: funkcionirovanije i problemy prepodavanija". 2020.
    8. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu ve výuce. Přehledová studie. (The role of pedagogical translation in teaching. Survey). In Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2020.
    9. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Sovremennaja metodika obučenija RKI v Čechiji (Current methodology of teaching Russian as a foreign language in the Czech Republic). In MOLODJOZH I NAUKA: slovo, tekst, lichnost. Uljanovsk: Uljanovskijj gosudarstvennyjj pedagogicheskijj universitet, 2020, p. 212-218, 452 pp. ISBN 978-5-907216-28-0.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Status i razvitije russkogo jazyka kak rodnogo i inostrannogo posle raspada SSSR v Čechii (The Status and Development of the Russian Language as a Foreign Language in the Czech Republic After the Dissolution of the Soviet Union: Tendencies and Trajectories). 2020.
    11. DUDOVÁ, Markéta. Subject Knowledge of ESP Instructors. In 2nd International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers. 2020.
    12. KUBRICKÁ, Jana. Teaching Dogme: Materials-Light, Autonomy-Rich? In Kateřina Sedláčková, Barbora Chovancová, Štěpánka Bilová. The Teacher´s Role in Developing Learner Autonomy. 1st ed. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, p. 154-160. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    13. ČOUPKOVÁ, Eva. The Castle Spectre as a Gothic play and Gothic Chapbook (The Castle Spectre as a Gothic Play and Gothic Chapbook). Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. 2020, vol. 2020, No 2, p. 12-21. ISSN 2336-3347.
    14. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Barbora CHOVANCOVÁ and Štěpánka BILOVÁ. The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing, 2020, 162 pp. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    15. CHOVANCOVÁ, Barbora, Alena HRADILOVÁ and Štěpánka BILOVÁ. Upward Facing Dog: motivation and flow in the Legal English classroom (workshop). In CercleS 2020: Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.

    2019

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Asistenti ve výuce odborného jazyka (Assistents in Foreign Language Teaching). In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2019.
    2. DLABOLOVÁ, Daniela and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA. Designing an ESP Course. Zeszyty glottodydaktyczne. 2019, vol. 9, No 1, p. 13-21. ISSN 2080-2358.
    3. KUBRICKÁ, Jana. Designing ESP Materials for Students of Midwifery and the “Golden Hour” of Teaching and Learning. Online. In Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná. Teaching English for Specific Purposes at Universities. Brno: VUT v Brně, 2019, p. 77-83. ISBN 978-80-214-5741-6.
    4. ŠEVEČKOVÁ, Monika and Anastasija SOKOLOVA. ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY (ELECTRONIC TEXTBOOKS: NEW CHALLENGES). Lingua et Vita. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2019, VIII/1, No 15, p. 85-95. ISSN 1338-6743.
    5. KUBRICKÁ, Jana. English for natural sciences: Materials grown locally. In The 3rd international ESP Conference: Embracing ESP as ‘World Citizens’ across Disciplines and Cultures. 2019.
    6. BILOVÁ, Štěpánka. Enhancing students' metacognition in legal English classes. In Contemporary Approaches to Legal Linguistics: 1st International Conference of the Austrian Association for Legal Linguistics. 2019.
    7. KUBRICKÁ, Jana. Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP. Online. In E. Bruillard, A. Anichini & G.-L. Baron. Changing media - changing schools? Lisabon: IARTEM, 2019, p. 22-25. ISBN 978-82-691343-2-2.
    8. ČOUPKOVÁ, Eva. Gothic Elements in the Novel Valérie a týden divů by the Czech Writer Vítězslav Nezval. In Agnieszka Lowczanin and Katarzyna Malecka. Gothic Peregrinations The Unexplored and Re-explored Territories. New York and London: Routledge Taylor & Francis Group, 2019, p. 223-234. Routledge Studies in Nineteenth-Century Literature. ISBN 978-1-138-31100-8.
    9. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Intěrferencija kak rezul'tat kontakta jazyka i kul'tury? (Interference a result of the contact between language and culture?). In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca, 2019. 2019.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (Language Competences and Possibilities of their Testing with Regard to Writing Skills Teaching). FORLANG. Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice: Technická univerzita v Košiciach. Katedra jazykov, 2019, vol. 7, No 1, p. 369-376. ISSN 1338-5496.
    11. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (Language Competences and Possibilities of their Testing with Regard to Writing Skills Teaching). In FORLANG 2019. 2019. ISBN 978-80-553-3398-4.
    12. KUBRICKÁ, Jana. Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP. In Darija Omrčen, Ana-Marija Krakić. OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE. Zagreb: Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions, 2019, p. 138-143. ISSN 1849-9279.
    13. BILOVÁ, Štěpánka. PRESENT YOUR PASSION: DEVELOPING STUDENTS’ PRESENTATION SKILLS IN LEGAL ENGLISH CLASSES. In Language and Law Conference: traditions, trends and perspectives. 2019.
    14. ŠEVEČKOVÁ, Monika, Anastasia SOKOLOVA, Yulia BARANOVA and Aliaksandra DZIADZIKINA. Russkij jazyk dlja dělovogo obščenija (Russian for Business Communication). Elektronické vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019.
    15. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Teaching styles and strategies in the teaching of Russian for specific purposes. In IV. International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 21-23 February, 2019. 2019.
    16. DUDOVÁ, Markéta. The Aesthetics of Vomiting in Nietzsche's Philosophy. Antae: A Journal of the Interspaces of English Studies. Malta: University of Malta, 2019, vol. 6, 2-3, p. 234-247. ISSN 2523-2126.
    17. ČOUPKOVÁ, Eva. War and the Gothic. In Hradec Králové Anglophone Conference 2019. 2019.
    18. HROMÁDKA, Zdeněk and Jana KUBRICKÁ. Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole (Embarking on CLIL in lower-secondary physics lessons). Národní ústav pro vzdělávání, 2019.

    2018

    1. BILOVÁ, Štěpánka. Collaborative and Individual Vocabulary Building Using ICT. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 2018, 53(66), No 1, p. 31-48. ISSN 2199-6059. Available from: https://dx.doi.org/10.2478/slgr-2018-0002.
    2. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Didaktičeskaja laboratorija: RKI v Brněnskom universitěte (Didactic laboratory: Russian as a foreign language at Language Centre (Masaryk University)). In Internationales Fortbildungsseminar „Interaktive Unterrichtsmethoden und Materialien für Russisch als Fremdsprache an Hochschulen“. 2018.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. DMO (překlad) (Celebral palsy (translation)). PROUDY - LITERÁRNÍ ČASOPIS STŘEDOEVROPSKÉHO CENTRA SLOVANSKÝCH STUDIÍ A ÚSTAVU SLAVISTIKY FF MU, 2018.
    4. BILOVÁ, Štěpánka and Barbora CHOVANCOVÁ. I write further in this matter: writing skills practice for future lawyers. In "Share and Gain": Workshop for Teachers, Translators and Interpreters of Legal English. 2018.
    5. CHLÁDKOVÁ, Petra. Jugendsprachen im Fremdsprachenunterricht (Youth Languages in Foreign Language Teaching). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Research in Foreign Language Pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 167-181. ISBN 978-80-210-9217-4.
    6. BILOVÁ, Štěpánka. Motivation via appreciation: good practice from ESP classes. In 14th ESSE Conference. 2018.
    7. KUBRICKÁ, Jana. Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP. In FROM THEORY TO PRACTICE IN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES 2018, Zagreb. 2018.
    8. BILOVÁ, Štěpánka. Quizlet in ESP courses. In Cracow Language Teaching Staff Training Week. 2018.
    9. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Rozvíjejme produktivní dovednosti v odborném jazyce kreativně! (Let´s develop productive skills in LSP creatively!). In Současné výzvy ve výuce a testování cizích jazyků včetně češtiny pro cizince. 2018.
    10. KUBRICKÁ, Jana. Teaching Dogme: Materials-light, Autonomy-rich? In IATEFL LASIG – Local Conference 2018, Brno. 2018.
    11. ČOUPKOVÁ, Eva. The First Adaptations of Mary Shelley's Frankenstein. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Hradec Králové: University of Hradec Králové, 2018, 2018/5, No 2, p. 46-57. ISSN 2336-3347.
    12. ČOUPKOVÁ, Eva. The Role of Minor Characters in the Early Adaptations of Mary Shelley’s Frankenstein. In International Bicentenary Conference Mary Shelley‘s Frankenstein, Universita di Venezia Ca’ Foscari. 2018.
    13. BILOVÁ, Štěpánka. Using Technologies to Facilitate Students' Learning. In EULETA LEGAL ENGLISH CONFERENCE 2018. 2018.
    14. PANDAVAR, Anjuli. VC Technology: Master or Servant of Education? In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Byrne N. Videoconferencing in University Language Education. 1st ed. Brno: MUNI Press, 2018, p. 179-188. ISBN 978-80-210-9003-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
    15. KOVÁČOVÁ, Kateřina. Využívání tvrůčích metod v hodinách anglického jazyka pro přírodovědce (Creative Methods in English for Scientists). In PhDr. Igazová Mária, PhD., PhDr. Poórová Edita, PhD., doc. PhDr. Keketiová Jana, PhD. Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VII. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta sociálných vied, 2018, p. 46-51. ISBN 978-80-8105-932-2.
    16. KOVÁČOVÁ, Kateřina. Využívání tvůrčích metod v hodinách anglického jazyka pro přírodovědce (Creative Methods in English for Scientists). In Medzinárodná vedecká konferencia: Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VII. 2018.

    2017

    1. KUBRICKÁ, Jana. Designing ESP materials for students of midwifery and the “golden hour” of teaching and learning, Teaching English for Specific Purposes at Universities, Brno, 7.9.2017 (Designing ESP materials for students of midwifery and the “golden hour” of teaching and learning). In Konference Teaching English for Specific Purposes at Universities. 2017.
    2. SLOŽILOVÁ, Eva. Externí standardy a méně běžně vyučované jazyky (External Standards and Less Commonly Taught Languages). CASALC Review. Brno: CASAJC, 2017, vol. 2017, 2/2017, p. 20-32. ISSN 1804-9435.
    3. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Flexibilidad del docente universitario: reflexiones en torno a la evaluación portafolios (Teacher´s flexibility and availability to respond to students´ assessment and evaluation). In X Congreso ACLES, Vigo, 28.6.-2.7. 2017.
    4. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Flexible syllabus: Debates sobre la actualidad del mundo hispano (Flexible syllabus: Current social and political issues of the Hispanic world). In Languages for Specific Purposes in Higher Education, Oxford, 8th September. 2017.
    5. KUBRICKÁ, Jana. Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP, 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? Lisabon, 27.-29.9.2017 (Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP). In 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? 2017.
    6. GOLIKOVA, Guzel and Monika ŠEVEČKOVÁ. K voprosu o sozdanii motivacionnoj učebnoj sredy v processe izučenia russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj auditorii (On Creating a Motivational Learning Environment in the Course of Learning Russian as a Foreign Language in the Czech Audience). Filologia a kultura. 2017, vol. 48, č. 2, p. 232-237. ISSN 2074-0239.
    7. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student (A creative lecturer means a creative student). CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, č. 2/2017, č. 2, p. 142-149. ISSN 1804-9435.
    8. CHLÁDKOVÁ, Petra. Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht (Literary Texts as an Opportunity to Intercultural Learning and Its Role in the Teachers in Foreign Language Teaching). In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 169-188. ISBN 978-80-210-8869-6.
    9. SHEMSHURENKO, Oksana, Guzel GOLIKOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A. Poe (Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A Poe). Astra Salvensis - review of history and culture. 2017, 1/2017, No 4, p. 95-101. ISSN 2457-9807.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Reálie ve výuce cizího jazyka (Realia in foreign language teaching). In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III. 2017.
    11. ČOUPKOVÁ, Eva. The Flying Dutchman as an early example of a nautical drama. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2017.
    12. ČOUPKOVÁ, Eva. The Flying Dutchman as an Early Example of a Nautical Drama. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Hradec Králové: Katedra anglické a americké literatury, Pedagogická fakulta Hradec Králové, 2017, roč. 2017, No 2, p. 57-66. ISSN 2336-3347.
    13. SLOŽILOVÁ, Eva. Vliv odlišných ortografických systémů na recepci a produkci druhého/cizího jazyka (Effects of Different Orthographic Systems on Second/Foreign Language Perception and Production). Online. In Doleží, Linda. Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory. Praha: AUČCJ, 2017, p. 23-29. ISBN 978-80-270-3186-3.
    14. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Výuka ruského jazyka jako cizího (Teaching Russian language as a foreign language). In Mezinárodní konference "Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince", Poděbrady, 20.-21.6.2017. 2017.

    2016

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika and Aliaksandra MIASAYEDAVA. Международная конференция I. – Актуальные проблемы 21 века (Russian for social studies I). 2016.
    2. HELÁN, Robert, Hana NĚMCOVÁ and Markéta KOVAŘÍKOVÁ. Collaborative, Content & Language Integrated, and Problem-Based Learning of English: Development and Evaluation of an Interdisciplinary Language Course for Science Students. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2, p. 1-13. ISSN 1755-9715.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Creativity in foreign language teaching. In Alexander Kobylarek. Journal of Education, Culture and Society. Wroclaw, Poland: University of Wroclaw, 2016, p. 180-188. ISSN 2081-1640.
    4. KUBRICKÁ, Jana. Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor? Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. Brno, 8.12.2016 (Democratic values in textbooks: cliche or worldview?). In konference Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. 2016.
    5. BEDNÁŘOVÁ, Radomíra and Jana KUBRICKÁ. Getting Everyone´s Feet Wet in an ESP/EAP Course. Humanising Language Teaching. 2016, vol. 18, No 2. ISSN 1755-9715.
    6. BILOVÁ, Štěpánka, Radmila DOUPOVCOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ and Hana NĚMCOVÁ. Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere). Humanising Language Teaching. 2016, vol. 18, No 2. ISSN 1755-9715.
    7. ČOUPKOVÁ, Eva and Vojtěch KEJZLAR. Humanizing Teaching and Learning with an Expert Help. Humanizing Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2, p. 1 - 12. ISSN 1755-9715.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student (A creative lecturer means a creative student). In Cizí jazyk v akademickém a profesním vzdělávání. 2016.
    9. ČOUPKOVÁ, Eva. "Land of Apparitions": The Depiction of Ghosts and Other Supernatural Occurrences in the First Gothic Plays. In Isabel Ermida. Dracula and the Gothic in Literature, Pop Culture and the Arts. Leiden Boston: Brill Rodopi, 2016, p. 179-198. 60 DQR Studies in Literature. ISBN 978-90-04-30617-2.
    10. ČOUPKOVÁ, Eva. "One Modern Ghost of Hamlet's Pedigree." Ghost and other Surepnatural Occurrences in Gothic Plays. In Hradec Králové Anglophone Conference 2016. 2016.
    11. ČOUPKOVÁ, Eva. Taboo Words: Practice Definitions and Defining. Humanising Language Teaching. 2016, vol. 18, No 2, p. 1 - 4. ISSN 1755-9715.
    12. KUBRICKÁ, Jana. The Possible Selves in a Global Coursebook. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, vol. 18, No 2, p. 1-11. ISSN 1755-9715.
    13. ČOUPKOVÁ, Eva. Untamed Qualities of Nature and the Gothic Labyrinth in Gothic Drama. In Haunted Europe. Continental Connections in English-language Gothic Writing, film and New Media. 2016.
    14. ANDRÁŠIK, Tomáš, Petra FUKOVÁ, Marie CHVÁLOVÁ, Simona KALOVÁ, Tereza POTŮČKOVÁ, Martina HULEŠOVÁ, Blanka POJSLOVÁ, Jana VELIČKOVÁ, Petra CHLÁDKOVÁ, Markéta DENKSTEINOVÁ and Pavla JAHODOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173. ISBN 978-80-210-8497-1.
    15. SLOŽILOVÁ, Eva. Výzvy standardizovaného testování (Challenges of Standardized Testing). Online. In Švrčinová, Martina, Vlasáková, Zuzana. Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2016, p. 175-181. ISBN 978-80-87238-12-7.

    2015

    1. NĚMCOVÁ, Hana, Eva ČOUPKOVÁ, Markéta KOVAŘÍKOVÁ, Robert HELÁN, Sbertoli GRACIELA and James Edward THOMAS. Collaborative teaching and learning in an interdisciplinary problem-based language course. Brno: Muni Space, 2015, 92 pp. Muni Space Čítárna Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-7606-8.
    2. KUBRICKÁ, Jana and Zdeněk HROMÁDKA. Environmentální prvky v učebnici anglického jazyka (Environmental elements in an EFL textbook). Envigogika. Univerzita Karlova, 2015, vol. 10, No 4, p. 1-9. ISSN 1802-3061. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.488.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Hra jako fenomén během svatebních rituálů Slovanů (srovnání folklorních pramenů) (The game as a phenomenon during the Slavic wedding rituals (comparision of folklore materials)). Online. In Ostrava, Slavica Iuvenum XVI. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015, p. 354-366. ISBN 978-80-7464-784-0.
    4. NĚMCOVÁ, Hana. Interdisciplinary, collaborative, problem-based, content- and language-integrated: teaching and learning English in the 21st century. In Bremen Symposium. 2015.
    5. NĚMCOVÁ, Hana, Eva ČOUPKOVÁ and Robert HELÁN. Interdisciplinary Science-Based Language Course of Collaborative Learning - Do's and Don'ts. In Language Centres in Higher Education: Sharing Innovations, Research, Methodology, and Best Practices, Brno, Czech Republic. 2015.
    6. ČOUPKOVÁ, Eva. Monstrous space of Piranesi in the works of M.G. Lewis and W.H. Ainsworth. In Hradec Králové Anglophone Conference 2015 24. - 25. března 2015. 2015.
    7. ČOUPKOVÁ, Eva. Monstrous Space of Piranesi in the works of M.G. Lewis and W.H. Ainsworth. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. 2015, 2 2015, No 1, p. 18-25. ISSN 2336-3347.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo (The importance of linguistic games during the formation of speech abilities within learning of Russian language as a foreign language). CASALC Review. Praha: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2015, 5-2015/16, No 1, p. 63-73. ISSN 1804-9435.
    9. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Russkij jazyk dlja akademičeskich celej II (Russian Language for Academic Purposes II). 2015.
    10. SLOŽILOVÁ, Eva. The impact of standardized exams. In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    11. KUBRICKÁ, Jana. "Time to talk" aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici ("Time to talk" or who owns English in a Czech EFL textbook). Pedagogická orientace. Brno, 2015, vol. 25, No 2, p. 169-187. ISSN 1211-4669.
    12. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Tvořivou hrou k adekvátnímu překladu (studentské překlady pro Měsíc autorského čtení 2015) (CREATIVITY IN LITERARY TRANSLATION (STUDENTS´ TRANSLATIONS FOR AUTHORS´ READING MONTH 2015)). In MYRONOVA, Halyna, Oxana ČMELÍKOVÁ, Petr KALINA, Krystyna KUZNIETSOVA a Ihor SHYSTEROV. Ukrajinistika: minulost, přítomnost, budoucnost III: jazyk. 1st ed. Brno: Jan Sojnek - Galium, 2015, p. 503-512. III. ISBN 978-80-906183-1-2.

    2014

    1. ČOUPKOVÁ, Eva. Censorship as a Framing Factor in 18th Century British Drama. In In Outside the Frame - konference pořádaná Katedrou anglistiky Univerzity Pardubice, 20. - 21. října. 2014. 2014.
    2. NĚMCOVÁ, Hana. Collaborative learning in a science-based language course. 2014.
    3. ČOUPKOVÁ, Eva. Gothic elements in the novel Valerie a týden divů. In All That Gothic 2, Katedra anglistiky, University of Lodz, 9. - 11. října 2014. 2014.
    4. DOUPOVCOVÁ, Radmila and Eva SLOŽILOVÁ. Implementing CEFR in tertiary context: compromises and balance. In The CEFR and Language Testing and Assessment – Where are we now. 2014.
    5. ČOUPKOVÁ, Eva. Innovation of "English for Mathematicians" Courses - Challenges of a Subject-Specific Approach. ACC Journal. 2014, XX, 3/2014, p. 58-64. ISSN 1803-9782.
    6. KUBRICKÁ, Jana. Jazyková kompetence I (English language skills I). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. nestránkováno, 17 pp. ISBN 978-80-210-7172-8.
    7. KUBRICKÁ, Jana. Jazyková kompetence II (English language skills II). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. nestránkováno, 17 pp. ISBN 978-80-210-7293-0.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů (Ceremonials relating to taking the new born child into the family and community). In Marcus Giger, Hana Kosáková, Marek Příhoda. Slované mezi tradicí a modernitou. Červený Kostelec/Praha: Pavel Mervart, 2014, p. 163-178. Russia Altera svazek 25, řada Slavica svazek 12. ISBN 978-80-7465-106-9.
    9. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Ptačí motivy ve slovesné tvorbě a lidových představách východních Slovanů (vybrané příklady) (Motives of birds in verbal literature and folk conception od Eastern Slavs (chosen examples)). Online. In Jan Vorel et al. Slavica Iuvenum XV. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, p. 349-354. ISBN 978-80-7464-680-5.
    10. ČOUPKOVÁ, Eva. "The Mouse of Feeling." A sentimental mouse in Dorothy Kilner´s The Life and Perambulations of a Mouse (1784). Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. 2014, 1/2014, No 2, p. 12-18. ISSN 2336-3347.
    11. ČOUPKOVÁ, Eva. The Mouse of Feeling. A sentimental Mouse in Dorothy Kilner´s The Life and Perambulations of a Mouse (1784). In Hradec Králové Anglophone Conference 2014. 2014.
    12. GAZDOŠOVÁ, Oxana, Petr KALINA, Olga LYTVYNYUK, Halyna MYRONOVA and Monika ŠEVEČKOVÁ. 1000 ukrajinských slovíček : ilustrovaný slovník (1000 Ukrainian words : illustraded dictionary). 1. vyd. Brno: Edika, 2014, 136 pp. Ilustrovaný slovník. ISBN 978-80-266-0383-2.

    2013

    1. ČOUPKOVÁ, Eva. "Are Not Witches Always Old and Poor?" The Theory and Practice of Witchcraft in Joanna Baillie's Play Witchcraft. In Gregory Jason Bell. From Theory to Practice 2012 Proceedings of the Fourth International Conference on Anglophone Studies. první. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013, p. 303-308. ISBN 978-80-7454-276-3.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Culture in Foreign Language Textbooks - Is It Still There? In Věra Janíková, Renate Seebauer (eds.). Education and Languages in Europe. Münster: LIT Verlag, 2013, p. 373-382. ISBN 978-3-643-50505-7.
    3. ČOUPKOVÁ, Eva. English for Mathematicians - Challenges of subject-specific approach. In Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.
    4. KUBRICKÁ, Jana. Možnosti a limity posuzování ideologických prvků v učebnicích (Possibilities and limits in evaluation of ideological aspects of textbooks). Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2013, vol. 218, 2-3, p. 157-166. ISSN 1803-7437.
    5. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Narození dítěte v lidové kultuře východních Slovanů (Birth of a child in the folk culture of Eastern Slavs). In Vorel, Jan a kol. Slavica Iuvenum XIV. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013, p. 206–215. ISBN 978-80-7464-380-4.
    6. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů (Ceremonials relating to taking the new born child into the family and community). In Konference mladých slavistů 2013, Praha, 24.-25. října 2013. 2013.
    7. ČOUPKOVÁ, Eva. Surrealism and the Gothic - Castle of Otranto as a Surrealist book or Film. In From Theory to Practice - konference UTB Zlín, 5. - 6. září 2013. 2013.
    8. ČOUPKOVÁ, Eva. "Vile Treachery in my Castle!" Subversion of Patriarchal Castle in Early Gothic Plays The Kentish Barons and The Ward of the Castle. In Gothic: Culture, subculture, counterculture. 2013.

    2012

    1. ČOUPKOVÁ, Eva. A Joy in Fear: The Passion for Fear in Joanna Baillie’s Plays Orra and The Dream. In Roman Trušník, Katarína Němčoková,Gregory Jason Bell. Zlín Proceedings in Humanities - Theories and Practices. 1st ed. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2012, p. 289-294. ISBN 978-80-7454-191-9.
    2. ČOUPKOVÁ, Eva. “Are not witches always old and poor?” The theory and practice of witchcraft in Joanna Baillie’s Scottish play. In From Theory to Practice. Fourth International Conference on Anglophone Studies. UTB Zlín, September 5 - 6, 2012. 2012.
    3. ČOUPKOVÁ, Eva. “Land of Apparitions” The depiction of ghosts and other supernatural occurrences in the first gothic plays. In Dracula and the Gothic in Literature, Pop Culture and the Arts. University of Minho, Braga, Portugal, June 29-30, 2012. 2012.

    2011

    1. SLOŽILOVÁ, Eva. Pragmatismus jako filozofický základ smíšeného výzkumného designu (Pragmatism: Philosophical platform for mixed methods research). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2011, vol. 21, No 1, p. 51-69. ISSN 1211-4669.

    2009

    1. KUBRICKÁ, Jana. Gender v edukačních souvislostech (Gender in educational context). In Radek Pospíšil. Kapitoly k aktuálním problémům pedagogiky. Brno: MSD, 2009, p. 18-30. ISBN 978-80-7392-096-8.

    2008

    1. ČUDRNÁKOVÁ, Andrea. Elfové, hobiti, trpaslíci a mýty (Elves, Hobbits, Dwarves and Myths). 1.vydání. Olomouc: Fontána, 2008, 317 pp. ISBN 9788073364274.

    2007

    1. KUBRICKÁ, Jana. Exploring Academic and Gender Stereotypes of Science in Textbooks and Students´ Perceptions. In Gumanitarnoe obrazovanie i socialnyj kontekst: Gendernye problemy. St. Petersburg: Izdatelskij Dom S.-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta, 2007, p. 123-126. ISBN 978-5-288-04340-6.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ. (Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP Olomouc, 2007, p. 108-112. ISBN 978-80-7220-306-2.
    3. KUBRICKÁ, Jana. Searching for the Brave New Girl and Boy in English Foreign Language Textbooks. In Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards - Moduls. Erlangen: IAHE, 2007, p. 152-175, 6 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3.

    2006

    1. ŠRÁMKOVÁ, Eva, Štěpánka BILOVÁ, Kateřina NEČASOVÁ and Hana NĚMCOVÁ. Výuka odborného cizího jazyka na MU s využitím e-learningu (LSP teaching at Masaryk University using E-Learning). In Česká ekonomika v procesu globalizace. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 5-8. ISBN 80-210-4084-X.

    2004

    1. KATRŇÁKOVÁ, Hana, Blanka KLÍMOVÁ, Barbora BUDÍKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Daniela BÍSKOVÁ, Jana KOLLÁROVÁ, Yvetta LINHARTOVÁ, Tatjana MYDLÁŘOVÁ, Hana NĚMCOVÁ, Milada PAVLOVOVÁ, Hana SUCHÁNKOVÁ, Renata VYSTRČILOVÁ and Jan CHOVANEC. Flight into the Land of ESP. In Flight into the Land of ESP. Uherský Brod: Jaspis a Britská rada praha, 2004, p. 57-64. Učebnice metodiky ESP. ISBN 80-903197-5-0.

    2003

    1. PAVLOVOVÁ, Milada. A Genre-Based Approach to Teaching Writing. Proceedings of the 1st Central-European Conference of Science Faculties. Scientific English - Latin of the Present. Bratislava: Comenius University in Bratislava, 2003, vol. 2003, p. 42-46. ISSN 80-223-1842-6.
    2. PAVLOVOVÁ, Milada. Game-like activities in teaching ESP vocabulary.Proceedings of ELT Horizons 3rd International and 7th National ATECR Conference. Liberec 2002. odevzdáno do tisku. 2003.

    2002

    1. PAVLOVOVÁ, Milada. Going Eastwards (8th International ESP Anti-conference). In Newsletter MSSUA Spring 2002. 2002, p. 18-20.
    2. NĚMCOVÁ, Hana and Hana NĚMCOVÁ. Klonování v angličtině. Kritické listy 9. Praha, 2002, vol. 2002.
    3. ČOUPKOVÁ, Eva. Skladby Jana Nováka věnované dětem a mladým pianistům. 2002, 5 pp. Talent.Měsíčník pro učitele a příznivce ZUŠ,4.roč.

    2001

    1. PAVLOVOVÁ, Milada. 35th International Annual IATEFL Conference. 2001, p. 28-30. Newsletter ATE.
    2. PAVLOVOVÁ, Milada. 35th International Annual IATEFL Conference. 2001, p. 43-45. Newsletter MSSUA.

    2000

    1. PAVLOVOVÁ, Milada. A Genre - based approach to teaching writing. AUA/ATE Newsletter. Praha: AUA - Asociace učitelů angličtiny, 2000, vol. 11, No 2, p. 75-79. ISSN 1210-0196.
    2. PAVLOVOVÁ, Milada. Writing abstracts: a genre - based approach. Perspectives. 2000, p. 43-46. ISSN 1212-4265.
Display details
Displayed: 25/11/2024 22:47