Filtrování publikací

    2024

    1. GERRARD, Daniel. Comparing stance expression in student and expert writing: A needs analysis of Czech PhD students in linguistics. In 2024 ESSE Doctoral Symposium. 2024.
      angličtina. Švýcarsko.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Daniel Gerrard, M.A., učo 243209. Změněno: 27. 9. 2024 12:20.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Radim HEROUT. Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising. Studies in Self-Access Learning Journal. 2024, roč. 15, č. 2, s. 213-228. ISSN 2185-3762. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.37237/150206.
      URL
      Název anglicky: Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising
      angličtina. Japonsko.
      Klíčová slova anglicky: advising in language learning, self-directed learning, self-regulating learning, learner autonomy, language of advising, choosing learning methods
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 1. 7. 2024 11:59.
    3. KALA, Marie. L'île vivante : représentation métaphorique du paysage et insularité dans Soupir, Tropique de la violence et La Vie de Joséphin le fou. In Séminaire doctorale EDUC de Pécs - 2024. 2024.
      Změnila: Mgr. et Mgr. Marie Kala, učo 333315. Změněno: 29. 11. 2024 19:27.
    4. KALA, Marie. L’insularité dans La vie de Joséphin le fou d’Ananda Devi. TrOPICS. UR DIRE - Université de La Réunion, 2024, č. 15. ISSN 2271-3131. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.61736/LFNT9364.
      URL
      Název česky: Insularita v La vie de Joséphin le fou od Anandy Devi
      Název anglicky: Insularity in Ananda Devi’s La vie de Joséphin le fou
      francouzština. Francie.
      Klíčová slova anglicky: Insularity; Ecocriticism; Postcolonialism; Ananda Devi; Human-Environment Relationship
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Marie Kala, učo 333315. Změněno: 30. 8. 2024 10:01.
    5. CASAS CORTADA, Elena. Literatura a l’aula de català com a llengua estrangera: experiències i potencial. Resercle. Barcelona, 2024, č. 5, s. 60-76, 16 s. ISSN 2696-1210. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.31009.
      URL
      katalánština.
      Klíčová slova anglicky: literature for Catalan as a foreign language, Catalan literature in foreign universities, literary competence, intercultural competence, skills

      Změnila: Mgr. Elena Casas Cortada, učo 242660. Změněno: 3. 1. 2025 23:58.
    6. CASAS CORTADA, Elena. Literatura txeca en català: La recepció d'obres txeques de principis de segle als anys 20. In VII Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes. 2024.
      URL
      Název česky: Česká literatura v katalánštině: recepce českých děl od počátku století do 20. let 20. století
      Název anglicky: Czech literature in Catalan: The reception of Czech works from the beginning of the century to the 1920s
      katalánština.
      Klíčová slova anglicky: literary reception, Catalan, translation, Czech literature

      Změnila: Mgr. Elena Casas Cortada, učo 242660. Změněno: 11. 10. 2024 09:38.
    7. CASAS CORTADA, Elena a Jiří PEŠEK. L'obra de Mercè Rodoreda en txec i eslovac. Estudi de les traduccions i de la recepció literària. In XX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. 2024.
      URL
      Název česky: Dílo Mercè Rodoreda v češtině a slovenštině. Studie o překladech a literární recepci.
      Název anglicky: Mercè Rodoreda's work in Czech and Slovak. A study of translations and literary reception.

      Klíčová slova anglicky: literary reception, translation, Mercè Rodoreda, Catalan literature

      Změnila: Mgr. Elena Casas Cortada, učo 242660. Změněno: 11. 10. 2024 09:43.
    8. GERRARD, Daniel. Stance in L2 doctoral student writing: A corpus-based study. In University of Birmingham Corpus Linguistics Summer School 2024. 2024.
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Daniel Gerrard, M.A., učo 243209. Změněno: 17. 10. 2024 13:27.

    2023

    1. BOUCNÍK, Daniel. *ABA in Yelmek : A nanosyntactic account. In brnoberlinvienna. 2023.
      URL

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. Markéta Ziková, Ph.D., učo 9336. Změněno: 8. 1. 2024 16:35.
    2. GERRARD, Daniel. Comparing stance expression in student and expert writing: A pilot study. In International Doctoral Conference: Foreign Language Learning and Teaching in Research. 2023.
      angličtina. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Daniel Gerrard, M.A., učo 243209. Změněno: 19. 1. 2024 16:13.
    3. BOUCNÍK, Daniel. Doktorský den Ústavu českého jazyka FF MU 2023. 2023.
      Název česky: Doktorský den Ústavu českého jazyka FF MU 2023
      Název anglicky: PhD Day of the Department of Czech Language at Faculty of Arts, Masaryk University, 2023
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: nanosyntax, demonstratives, binary gender derivation, Czech language, morphology, PhD Day
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. Markéta Ziková, Ph.D., učo 9336. Změněno: 8. 1. 2024 16:37.
    4. GERRARD, Daniel. ‘I humbly believe that…’: Stance expression in student and expert writing in linguistics. In 10th Brno Conference on Linguistics Studies in English 2023: Looking beyond the surface of the text. 2023.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: stance; academic writing; PhD students; corpus analysis
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Daniel Gerrard, M.A., učo 243209. Změněno: 19. 1. 2024 16:13.
    5. GERRARD, Daniel. Investigating stance expression by Czech PhD students and expert writers: A pilot interview study. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků VI. Brno: Masarykova univerzita, 2023.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: stance; academic writing; PhD students; needs analysis; interview study
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 23. 1. 2024 15:14.
    6. WILLIAMS, Christopher. It’s complicated: The relationship between lexis, syntax and proficiency. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova Universita, 2023, roč. 16, č. 2, s. 124-144. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2023-2-124.
      URL URL
      RIV/00216224:14410/23:00133184 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Williams, Christopher (826 Velká Británie a Severní Irsko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: syntactic complexity; lexical complexity; writing proficiency
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 14. 2. 2024 11:58.
    7. WILLIAMS, Christopher. Lexical complexity measures as indicators of essay quality. Online. Hradec Králové: Department of English Language and Literature Faculty of Education University of Hradec Králové, 2023, s. 91 - 99.
      URL

      Klíčová slova anglicky: lexical complexity; writing proficiency
      Recenzováno: ano

      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 23. 6. 2024 18:52.
    8. GERRARD, Daniel. Taking a Stance in Academic Writing: What do PhD Students Need to Know? In Hradec Králové Anglophone Conference 2023. 2023.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: needs analysis; stance; academic writing; PhD students
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Daniel Gerrard, M.A., učo 243209. Změněno: 22. 1. 2024 17:21.
    9. WILLIAMS, Christopher. The interplay between syntactic and lexical complexity. In V. Janíková,& S. Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků. VI. Brno: Masarykova univerzita, 2023, s. XX-XX, 10 s.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: syntactic complexity; lexical complexity; LSA; L2SCA; essay writing
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 24. 1. 2024 11:53.

    2022

    1. GERRARD, Daniel. A review of interactional metadiscourse research in postgraduate dissertations and theses across disciplines. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interactional metadiscourse; academic writing; postgraduate; dissertation; thesis
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: Daniel Gerrard, M.A., učo 243209. Změněno: 1. 2. 2023 10:48.
    2. GERRARD, Daniel. Comparing Stance in Student and Expert Writing: A Needs Analysis of Czech PhD Students. In Výzkum v didaktice cizích jazyku. 2022.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: needs analysis; stance; academic writing; PhD students
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Daniel Gerrard, M.A., učo 243209. Změněno: 26. 1. 2023 12:28.
    3. HOCHMANOVÁ, Dita. Designing a task-based course for special educators. In LSP4Employability: Language skills for employable graduates. 2022.
      URL
      Název česky: Metoda TBL v navrhování kurzů pro speciální pedagogy
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: task-based learning, employability, soft skills
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D., učo 178804. Změněno: 30. 8. 2022 14:31.
    4. WILLIAMS, Christopher. Finding proficiency through complexity. In In/Outside the Frame Conference. 2022.
      Název anglicky: Finding proficiency through complexity
      angličtina. Česká republika.
      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 30. 1. 2023 16:37.
    5. WILLIAMS, Christopher. Measuring complexity in grammar school essays. In Výzkum v didaktice cizích jazyků V. 2022.
      Název anglicky: Measuring complexity in grammar school essays
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: syntax; syntactic complexity; Czech grammar school essays; proficiency; dependency distance; t-unit

      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 30. 1. 2023 16:20.
    6. WILLIAMS, Christopher. States of Complexity. Syntactic Complexity in the English Essays of Czech Gymnasium Students. In Digital English Worldwide: Corpus and discourse analyses. 2022.
      Název anglicky: States of Complexity. Syntactic Complexity in the English Essays of Czech Gymnasium Students
      angličtina. Německo.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 30. 1. 2023 16:29.
    7. WILLIAMS, Christopher. Syntactic Complexity As An Indicator Of Proficiency In Argumentative Essays. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
      Název česky: Syntaktická složitost jako ukazatel zdatnosti v argumentačních esejích
      Název anglicky: Syntactic Complexity As An Indicator Of Proficiency In Argumentative Essays
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: syntactic complexity; writing skills; English as a foreign language; distance dependency; non-finite clause
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 24. 1. 2024 09:48.
    8. WILLIAMS, Christopher. Using syntactic complexity measurements as predictors of writing quality. In Doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU. 2022.
      Název anglicky: Using syntactic complexity measurements as predictors of writing quality
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 30. 1. 2023 16:43.

    2021

    1. DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1.
      Název anglicky: English Terminology for Teachers - Practical Guide
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: teacher; teaching; education; special educational needs; professional development
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D., učo 37764. Změněno: 31. 5. 2021 20:21.
    2. WILLIAMS, Christopher. English Fluency Development in Czech Students Before and After Their Transition From Grammar School to University. In The 9th European Conference on Language Learning (ECLL2021). 2021.
      Název anglicky: English Fluency Development in Czech Students Before and After Their Transition From Grammar School to University

      Změnil: Christopher Williams, M.A., Ph.D., učo 242640. Změněno: 30. 1. 2023 16:51.

    2020

    1. HOCHMANOVÁ, Dita. Entering the Public Sphere. In Breaking Boundaries. 2020.
      11th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies
      Název česky: Veřejný hlas anglických žen na přelomu 17. a 18. století
      Název anglicky: Entering the Public Sphere
      RIV/00216224:14640/20:00115391 Prezentace na konferencích. angličtina. Česká republika.
      Hochmanová, Dita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: public voice; female writers; public space
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 28. 4. 2021 16:08.

    2018

    1. TRČKOVÁ, Dita. Newspaper portrayal of teachers: A comparative study of representations of teachers in a British and a Czech broadsheet. Discourse and Interaction. Masarykova univerzita, 2018, roč. 11, č. 2, s. 87-103. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2018-2-87.
      URL
      RIV/00216224:14640/18:00105950 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Trčková, Dita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teachers; respect; British broadsheet; Czech broadsheet; critical discourse analysis; semantic macrostructures; transitivity analysis
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 31. 10. 2019 11:59.

    2017

    1. KAŠPÁRKOVÁ, Barbora. Anagnorisis as a Guide to Morals. In Recognition : Continuity/Discontinuity. 2017 Salzburg Easter School – PhD-Forum in the context of the Salzburg Easter Festival 2017, 3–7 April, Salzburg University. 2017.
      RIV/00216224:14210/17:00096679 Prezentace na konferencích. Písemnictví, masmedia, audiovize. angličtina. Rakousko.
      Kašpárková, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Anagnorisis; Iris Murdoch; Aristotle; Morals; A Severed Head
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D., učo 432044. Změněno: 2. 10. 2020 15:28.
    2. HUBLOVÁ, Gabriela. E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 233 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 6. ISBN 978-80-210-8818-4.
      Název česky: E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce
      Název anglicky: E-learning as a Tool for Developing EFL Academic Writing
      RIV/00216224:14640/17:00100529 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: EFL academic writing; discourse competence; rhetorical organisation; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; information and communication technology; electronic feedback

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 12. 4. 2018 21:07.
    3. HUBLOVÁ, Gabriela. E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 232 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 6. ISBN 978-80-210-8819-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8819-2017.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: E-learning as a Tool for Developing EFL Academic Writing
      RIV/00216224:14640/17:00099950 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: EFL academic writing; discourse competence; rhetorical organisation; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; information and communication technology; electronic feedback

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 12. 4. 2018 21:08.
    4. HUBLOVÁ, Gabriela. E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 233 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 6. ISBN 978-80-210-8818-4.
      Název česky: E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce
      Název anglicky: E-learning as a Tool for Developing EFL Academic Writing
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: EFL academic writing; discourse competence; rhetorical organisation; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; information and communication technology; electronic feedback

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 19. 4. 2018 14:54.
    5. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, č. 2/2017, č. 2, s. 142-149. ISSN 1804-9435.
      Název anglicky: A creative lecturer means a creative student
      RIV/00216224:14640/17:00100404 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: evaluation; language game; competence; communication; creativity; Russian language

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 18. 3. 2018 20:50.
    6. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Language and Non-Language Impact of Autonomy Support as Reported by the Students. In GOLA, Sabina, PIERRARD, Michel, TOPS, Evie & Van RAEMDONCK, Dan. Enseigner et apprendre les langues au XXIe siècle Méthodes alternatives et nouveaux dispositifs d'accompagnement. Brusel: Peter Lang, 2017, s. 83-106. ISBN 978-2-8076-1366-9.
      Název česky: Jazykový a nejazykový dopad podpory autonomie v ELT v sebehodnocení studentů
      Název anglicky: Language and Non-Language Impact of Autonomy Support as Reported by the Students
      Pedagogika a školství. angličtina. Belgie.
      Klíčová slova anglicky: autonomy; language learning; metacognition; language teaching; counselling
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D., učo 12715. Změněno: 10. 10. 2020 21:21.
    7. SHEMSHURENKO, Oksana, Guzel GOLIKOVA a Monika ŠEVEČKOVÁ. Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A. Poe. Astra Salvensis - review of history and culture. 2017, roč. 1/2017, č. 4, s. 95-101. ISSN 2457-9807.
      Název anglicky: Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A Poe
      RIV/00216224:14640/17:00100406 Článek v odborném periodiku. angličtina. Rumunsko.
      Shemshurenko, Oksana (643 Rusko) -- Golikova, Guzel (643 Rusko) -- Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: romanticism; E. A. Poe; epigraph; double play; the principle of mirror reflection; duality; a hoax; a counterpoint
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 17. 5. 2018 14:55.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Reálie ve výuce cizího jazyka. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III. 2017.
      URL
      Název anglicky: Realia in foreign language teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: realia, foreign language, intercultural, communication, geography, culture, motivation
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 30. 4. 2018 18:16.
    9. HUBLOVÁ, Gabriela. Reiteration relations in EFL student academic writing and the effects of online learning. Discourse and Interaction. Masarykova univerzita, 2017, roč. 10, č. 1, s. 71-88. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2017-1-71.
      RIV/00216224:14640/17:00098051 Článek v odborném periodiku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: EFL; student academic writing; argumentative essay; lexical cohesion; reiteration; online learning; electronic feedback
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 17. 5. 2018 14:45.
    10. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Students´ Attitude to Reflective Writing in ELT. 2017.
      Název česky: Postoj studentů k reflektivnímu psaní
      Název anglicky: Students´ Attitude to Reflective Writing in ELT

      Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 26. 4. 2019 11:07.
    11. HEROUT, Radim. Tailoring language courses: flexible syllabus and critical thinking. In Languages for Specific Purposes in Higher Education 2017, University of Oxford. 2017.
      URL
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: flexible syllabus, critical thinking, German as a foreign language
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Radim Herout, učo 74492. Změněno: 20. 9. 2019 16:04.
    12. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Výuka ruského jazyka jako cizího. In Mezinárodní konference "Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince", Poděbrady, 20.-21.6.2017. 2017.
      Název anglicky: Teaching Russian language as a foreign language
      RIV/00216224:14640/17:00100405 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teaching methods; feedback; intercultural communication; motivation; Russian
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 30. 4. 2018 18:00.
    13. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. "What teaches me what" or how students report their progress in numbers and in free writing. In 13th Nordic Autonomy Workshop. 2017.
      URL
      Název česky: "Co mě naučí co" aneb jak studenti hodnotí svůj posun v číslech a ve volném psaní
      Název anglicky: "What teaches me what" or how students report their progress in numbers and in free writing
      Pedagogika a školství. angličtina. Finsko.
      Klíčová slova anglicky: autonomy, learning strategies, language skills, reflection

      Změnila: Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D., učo 12715. Změněno: 7. 9. 2017 23:06.

    2016

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika a Aliaksandra MIASAYEDAVA. Международная конференция I. – Актуальные проблемы 21 века. 2016.
      URL
      Název anglicky: Russian for social studies I

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 26. 2. 2017 15:54.
    2. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Creativity in foreign language teaching. In Alexander Kobylarek. Journal of Education, Culture and Society. Wroclaw, Poland: University of Wroclaw, 2016, s. 180-188. ISSN 2081-1640.
      Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: cognitive linguistics; creativity; folklore; foreign language; game; motivation; pedagogy; Russian

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 7. 4. 2017 11:31.
    3. HEROUT, Radim. From the Classroom and Back: How to Engage your Students in Language Learning When the Lesson Is Over. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, č. 2. ISSN 1755-9715.
      URL
      Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: language teaching - blended learning - online learning - ICT - Google Classroom
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Radim Herout, učo 74492. Změněno: 9. 10. 2016 13:50.
    4. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student. In Cizí jazyk v akademickém a profesním vzdělávání. 2016.
      Název anglicky: A creative lecturer means a creative student
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: evaluation, linguistic game, competence, communication, creativity, Russian

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 13. 4. 2017 19:25.
    5. TOMÁNKOVÁ, Veronika. Lexical bundles in legal texts corpora – From professional needs analysis to pedagogical implications. In 7th Brno Conference on Linguistic Studies in English 2016. 2016.
      Název anglicky: Lexical bundles in legal texts corpora – From professional needs analysis to pedagogical implications
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: legal English; legal English communicative competence (LECC); lexical bundle (LB); structural classification of a LB; functional classification of a LB; frequency analysis; content; LB; non-content LB
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 7. 4. 2017 15:18.
    6. TOMÁNKOVÁ, Veronika. Lexical bundles in legal texts corpora – Selection, classification and pedagogical implications. Discourse and Interaction. Masarykova univerzita, 2016, roč. 9, č. 2, s. 75-94. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2016-2-75.
      URL
      Název anglicky: Lexical bundles in legal texts corpora – Selection, classification and pedagogical implications
      RIV/00216224:14410/16:00093499 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Tománková, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: legal English; legal English communicative competence (LECC); lexical bundle (LB); structural classification of a LB; functional classification of a LB; frequency analysis; content; LB; non-content LB
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 2. 2019 10:24.
    7. HUBLOVÁ, Gabriela. Reiteration relations in EFL student academic writing and the effects of online learning. In Seventh Brno Conference on Linguistics Studies in English 2016. 2016.
      RIV/00216224:14640/16:00093548 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: English as a foreign language; student academic writing; argumentative essay; lexical cohesion; reiteration; online learning; electronic feedback
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 21. 2. 2017 13:59.

    2015

    1. HUBLOVÁ, Gabriela. Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course. In Language, Literature and Culture in Education 2015. 2015.
      Název česky: Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
      Název anglicky: Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
      RIV/00216224:14410/15:00086757 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Slovensko.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: EFL; academic writing; lexical cohesion; reiteration; online learning
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 1. 4. 2016 17:20.
    2. HUBLOVÁ, Gabriela. Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course. In Emerging Researchers' Conference: ECER 2015 Budapest - European Conference on Educational Research. 2015.
      URL
      Název česky: Rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce prostřednictvím online kurzu
      RIV/00216224:14410/15:00086759 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Maďarsko.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching and learning; EFL academic writing; discourse competence; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; online learning
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 1. 4. 2016 17:27.
    3. HEROUT, Radim. Eigennamen als Elemente der Bedeutungsstruktur im Werk W. G. Sebalds. In Internationale Admoni-Doktorandenkonferenz, FF UK Praha. 2015.
      Název anglicky: Proper names in the work of W. G. Sebald

      Klíčová slova anglicky: proper names - meaning structure - W. G. Sebald
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 2. 5. 2019 08:40.
    4. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Hra jako fenomén během svatebních rituálů Slovanů (srovnání folklorních pramenů). Online. In Ostrava, Slavica Iuvenum XVI. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015, s. 354-366. ISBN 978-80-7464-784-0.
      URL
      Název anglicky: The game as a phenomenon during the Slavic wedding rituals (comparision of folklore materials)
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: divination; dowry; folklore for children; cognitive linguistics; linguoculturology; custom; realia; ring; tradition; veil; wreath

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 22. 3. 2016 17:01.
    5. TOMÁNKOVÁ, Veronika. Legal English Communicative Competence of Czech Lawyers – Language Skills and Language Systems Specifics. 2015.
      Název česky: Specifika komunikační kompetence českých právníků v oblasti odborného právního jazyka - řečové dovednosti a jazykové prostředky
      Název anglicky: Legal English Communicative Competence of Czech Lawyers – Language Skills and Language Systems Specifics

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 9. 2016 13:29.
    6. TOMÁNKOVÁ, Veronika. Lexikální shluky v rámci korpusů anglických právních textů - selekce, klasifikace, didaktické aspekty. In Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika. 2015.
      Název anglicky: Lexical Bundles in English Legal Text Corpora - Selection, Classification, Didactic Aspects
      RIV/00216224:14410/15:00086628 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština.
      Tománková, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Lexical bundle; selection; classification; didactic aspects; needs analysis.

      Změnila: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D., učo 37764. Změněno: 1. 4. 2016 16:21.
    7. HUBLOVÁ, Gabriela. Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky. In Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Konference studentů doktorských studijních programů Didaktika cizího jazyka a Pedagogika. 2015.
      Název česky: Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: vybrané analytické postupy a výsledky
      Název anglicky: Measuring the Development of Discourse Competence in EFL Academic Writing: Selected Analytical Procedures and Findings
      RIV/00216224:14410/15:00086753 Prezentace na konferencích. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: English; foreign language academic writing; discourse competence; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 1. 4. 2016 17:33.
    8. DUNOWSKI, Eliška. Motivation im fachbezogenen DaF-Unterricht bei tschechischen Studierenden: erste Ergebnisse einer qualitativen Studie. In Janíková, Věra; Andrášová, Hana. Deutsch ohne Grenzen: Didaktik Deutsch als Fremdsprache. 1. vyd. Brno: Tribun, 2015, s. 108-122. ISBN 978-80-263-0932-1.
      Název česky: Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku. Výsledky kvalitativní studie
      Název anglicky: Motivation in the subject-related DaF Lessons of Czech Students: first Results of a qualitative Study
      RIV/00216224:14410/15:00085333 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Dunowski, Eliška (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: motivation; external motivation; German language for academic purposes; academic skills interviews; content analysis
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 29. 1. 2020 16:00.
    9. MLÝNKOVÁ, Radka. Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: první krok k zlepšení. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2015. 2015.
      Název anglicky: Surveying and Assessing Pre-Service Teachers’ Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving
      RIV/00216224:14640/15:00086978 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mlýnková, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Roma students; teacher preparation; teacher preparation; student attitudes
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 27. 3. 2016 21:00.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo. CASALC Review. Praha: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2015, roč. 5-2015/16, č. 1, s. 63-73. ISSN 1804-9435.
      Název anglicky: The importance of linguistic games during the formation of speech abilities within learning of Russian language as a foreign language
      RIV/00216224:14640/15:00086428 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. ruština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: game; child; adult; pedagogy; teaching

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2016 14:56.
    11. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Russkij jazyk dlja akademičeskich celej II. 2015.
      URL
      Název anglicky: Russian Language for Academic Purposes II

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 26. 1. 2016 16:52.
    12. MLÝNKOVÁ, Radka a Mary BENEDETTI. Surveying and Assessing Pre-Service Teachers’ Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving. In Danielová, L., Schmied, J. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Brno. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, s. 51-61. ISBN 978-80-7509-287-8.
      Název česky: Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: První krok k zlepšení
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Roma students; teacher preparation; teacher preparation; student attitudes

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 22. 3. 2016 17:42.
    13. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Tvořivou hrou k adekvátnímu překladu (studentské překlady pro Měsíc autorského čtení 2015). In MYRONOVA, Halyna, Oxana ČMELÍKOVÁ, Petr KALINA, Krystyna KUZNIETSOVA a Ihor SHYSTEROV. Ukrajinistika: minulost, přítomnost, budoucnost III: jazyk. 1. vyd. Brno: Jan Sojnek - Galium, 2015, s. 503-512. III. ISBN 978-80-906183-1-2.
      Název anglicky: CREATIVITY IN LITERARY TRANSLATION (STUDENTS´ TRANSLATIONS FOR AUTHORS´ READING MONTH 2015)
      RIV/00216224:14210/15:00086106 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Jazykověda. ukrajinština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: game; creativity; strategy; translation

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 31. 1. 2016 18:46.

    2014

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Jana JAŠKOVÁ, Jana CHOCHOLATÁ, Marie STODOLOVÁ, Pavel ZLATNÍČEK, Martina ČEŘOVSKÁ, Miroslav JANÍK, Eliška DUNOWSKI, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Gabriela HUBLOVÁ, Pavla JAHODOVÁ, Adéla STRAKOVÁ, Veronika TOMÁNKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ a Slavomíra KLIMSZOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 379 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 171. ISBN 978-80-210-7568-9.
      Název česky: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III
      Název anglicky: Current Topics in Research into Foreign Language Learning and Teaching III
      RIV/00216224:14410/14:00079151 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janíková, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Jašková, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Chocholatá, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Stodolová, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Zlatníček, Pavel (203 Česká republika, domácí) -- Čeřovská, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Dunowski, Eliška (203 Česká republika, domácí) -- Hovořáková, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Hublová, Gabriela (203 Česká republika, domácí) -- Jahodová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Straková, Adéla (203 Česká republika, domácí) -- Tománková, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Šamalová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Klimszová, Slavomíra (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: foreign language didactics; foreign language learning and teaching; theoretical and empirical research
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 22. 9. 2016 14:16.
    2. DVOŘÁKOVÁ, Daniela. Computer-Based Testing in A Course of English for Specific Purposes. In the SIG meeting on Writing Assessment and Assessment for Academic Purposes, prior to the 11th annual EALTA conference. 2014.
      Název anglicky: Computer-Based Testing in A Course of English for Specific Purposes

      Klíčová slova anglicky: computer-based testing, CEFR, English for specific purposes, knowledge, competence,
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D., učo 103619. Změněno: 15. 12. 2016 14:41.
    3. VACEK, Jiří. Interaktivní online komentáře při opravování chyb u videonahraných prezentací a hodnotící sebereflexe studenta. In Mgr. Martina Švrčinová. Práce s chybou ve výuce cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Poděbrady: Univerzita Karlova v Praze. Ústav jazykové a odborné přípravy., 2014, s. 157-159. ISBN 978-80-87238-10-3.
      Název česky: Interaktivní online komentáře při opravování chyb u videonahraných prezentací a hodnotící sebereflexe studenta
      Název anglicky: Online interactive teacher’s commentary on videotaped presentations and student’s self-reflection
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: videotaped presentation; interactive mistake correction; teacher's online commentary; active self-reflection; online feedback; self-correction
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 24. 3. 2015 14:01.
    4. HUBLOVÁ, Gabriela. Key Concepts in Scientific Writing. Common Mistakes, Errors and Shortcomings in Scientific Writing. In Centrum pro výzkum toxických látek v prostředí, Masarykova univerzita. 2014.
      Název česky: Základní principy při psaní odborného vědeckého textu. Typické chyby a nedostatky ve vědeckém psaní.

      Klíčová slova anglicky: writing, scientific style, writing process, English as a foreign language
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 25. 2. 2015 19:20.
    5. HUBLOVÁ, Gabriela. Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: metodologie a vybrané výsledky předvýzkumu. In Poláchová Vašťatková, Jana a Pavla Vyhnálková (Eds). Pedagogický výzkum – spojnice mezi teorií a praxí. Sborník anotací z XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 8.-10. září 2014 v Olomouci (s. 89 - 90). Olomouc: Gevak Olomouc, ČAPV, Pedagogická fakulta Palackého university. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
      Název anglicky: Measuring the development of discourse competence in English as a foreign language academic writing: methodology and pilot reserach results
      Pedagogika a školství.
      Klíčová slova anglicky: discourse competence, coherence, cohesion, academic writing, English as a foreign language
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 24. 2. 2015 18:19.
    6. HUBLOVÁ, Gabriela. Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: pilotáž nástrojů sběru dat. In Výzkum v oblasti učení a vyučování cizích jazyků. 2014.

      Klíčová slova anglicky: discourse competence, coherence, text structure and organisation, cohesion

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 24. 2. 2015 18:40.
    7. DUNOWSKI, Eliška. Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku. Výsledky kvalitativní studie. In Výzkum v oblasti učení a vyučování cizích jazyků. 2014.
      Název česky: Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku. Výsledky kvalitativní studie
      Název anglicky: Motivation in teaching of the German language for specific and academic purposes.

      Klíčová slova anglicky: motivation, external motivation, German language for academic purposes, academic skills, interviews, content analysis.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Eliška Dunowski, Ph.D., učo 216860. Změněno: 16. 2. 2015 15:50.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů. In Marcus Giger, Hana Kosáková, Marek Příhoda. Slované mezi tradicí a modernitou. Červený Kostelec/Praha: Pavel Mervart, 2014, s. 163-178. Russia Altera svazek 25, řada Slavica svazek 12. ISBN 978-80-7465-106-9.
      Název anglicky: Ceremonials relating to taking the new born child into the family and community
      RIV/00216224:14640/14:00078641 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: etnography; birth; ceremonials; Slavs; community; folklore; rituals

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 30. 3. 2015 16:07.
    9. JANÍK, Tomáš, Eva MINAŘÍKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK a Gabriela HUBLOVÁ. Profesní vidění u učitelů: pokus o zmapování výzkumného pole. Pedagogika. 2014, roč. 64, č. 2, s. 151-176. ISSN 0031-3815.
      URL
      Název anglicky: Teachers' professional vision: an attempt to review the research area
      RIV/00216224:14410/14:00074198 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Píšová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Kostková, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Hublová, Gabriela (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: professional vision; ability to notice; teacher; educational research
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Změněno: 9. 3. 2015 09:37.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Ptačí motivy ve slovesné tvorbě a lidových představách východních Slovanů (vybrané příklady). Online. In Jan Vorel et al. Slavica Iuvenum XV. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, s. 349-354. ISBN 978-80-7464-680-5.
      URL
      Název anglicky: Motives of birds in verbal literature and folk conception od Eastern Slavs (chosen examples)
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: bird; custom; folk conception; fairy-tale; myth; soul; Slavs; symbol

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 30. 3. 2015 16:08.
    11. GAZDOŠOVÁ, Oxana, Petr KALINA, Olga LYTVYNYUK, Halyna MYRONOVA a Monika ŠEVEČKOVÁ. 1000 ukrajinských slovíček : ilustrovaný slovník. 1. vyd. Brno: Edika, 2014, 136 s. Ilustrovaný slovník. ISBN 978-80-266-0383-2.
      Název anglicky: 1000 Ukrainian words : illustraded dictionary
      RIV/00216224:14210/14:00075420 Učebnice. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Gazdošová, Oxana (203 Česká republika, domácí) -- Kalina, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lytvynyuk, Olga (804 Ukrajina, domácí) -- Myronova, Halyna (203 Česká republika, domácí) -- Ševečková, Monika (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dictionary; Ukrainian language; textbook

      Změnil: PhDr. Petr Kalina, Ph.D., učo 17113. Změněno: 31. 10. 2016 09:32.

    2013

    1. OURODA, Karel a Jana KOLLÁROVÁ. Hledání nástrojů k hodnocení kvality kurikula. Recenze. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2013.
      Název česky: Hledání nástrojů k hodnocení kvality kurikula. Recenze
      Název anglicky: Search tools for assessing the quality of the curriculum. A review
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: The issue of curriculum, tools for monitoring and evaluation, system verification categories.

      Změnil: Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D., učo 29323. Změněno: 24. 3. 2014 16:14.
    2. DUNOWSKI, Eliška. Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 239-255. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3.
      Název česky: Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku
      Název anglicky: Motivation in teaching of the German language for specific and academic purposes
      RIV/00216224:14410/13:00072478 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Dunowski, Eliška (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: motivation; external motivation; German language for academic purposes; academic skills; interviews; content analysis
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 4. 2014 12:46.
    3. OURODA, Karel a Jana KOLLÁROVÁ. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Recenze. Brno: Univesitas. Masarykova univerzita, 2013.
      Název česky: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Recenze
      Název anglicky: Tools for monitoring and evaluating the quality of teaching and the curriculum. A review
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: The issue of curriculum, tools for monitoring and evaluation, system verification categories.

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 1. 4. 2014 14:01.
    4. OURODA, Karel, Petr SLÁDEK, Jana JACHYMIÁKOVÁ a Jitka AUTRATOVÁ. Odborný seminář k problematice čínských reálií ve vzdělávání učitelů SOŠ. 2013.
      Název česky: Odborný seminář k problematice čínských reálií ve vzdělávání učitelů SOŠ
      Název anglicky: Expert seminar on the Chinese cultural studies in teacher education of technical and vocational education
      Umění, architektura, kulturní dědictví. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Chinese national character,Chinese science, practice hotel school students in China, promising languages, Karel Slavicek, festivals and gastronomy, research at the Terracotta Army.

      Změnil: Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D., učo 29323. Změněno: 3. 3. 2014 19:16.
    5. VACEK, Jiří. Využití komentovaného videa při zkvalitňování prezentací studentů. Edited by Stephen R. Covey, Translated by Stanislav Michalík. 2013.
      Prezentace ve formátu Pdf
      Název česky: Využití komentovaného videa při zkvalitňování prezentací studentů
      Název anglicky: The Use of Teacher Commentary in Doctoral Student Video Presentations
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: evaluation of video presentations, synchronized teacher commentary, video recorded presentation, interactive video editor
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 11. 3. 2014 07:59.
    6. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Eliška DUNOWSKI, Hana FAJKUSOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jana CHLÁPKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Josef MAŇÁK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina ŠVANDOVÁ, Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ a Petra VYSTRČIL MARKOVÁ. Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 112 s. ISBN 978-80-210-6689-2.
      Název anglicky: Research in School Education: findings and challenges
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: research in education; research on teaching; curriculum; review study; SINUS programme
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 27. 5. 2014 11:19.
    7. HUBLOVÁ, Gabriela. Výzkum využívání e-learningu v oblasti rozvíjení řečové dovednosti psaní v anglickém jazyce v terciálním vzdělání. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 173-188. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3.
      Název česky: Výzkum využívání e-learningu v oblasti rozvíjení řečové dovednosti psaní v anglickém jazyce v terciálním vzdělání
      Název anglicky: Research in the use of e-learning in developing EFL/ESL writing in tertiary education
      RIV/00216224:14410/13:00072439 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hublová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: E-learning; ICT; communicative competence; writing; English
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 3. 3. 2014 13:25.
    8. HEROUT, Radim. Wortschatz lernen mit Ohren, Augen und Händen. In Internationale Deutschlehrertagung, Bolzano/Bozen (Italien). 2013.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 2. 5. 2019 11:28.

    2012

    1. DVOŘÁKOVÁ, Daniela a Radka MLÝNKOVÁ. ESAP and EGAP as a Part of Pre-Service Teacher Training. Banská Bystrica, Slovensko: Depart. of Language Communication in Business, Fac. of Economics, Matej Bel University, Banská Bystrica, 2012. ISBN 978-80-557-0411-1.
      Název anglicky: ESAP and EGAP as a Part of Pre-Service Teacher Training
      Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: English for general academic purposes, English for specific academic purposes, courses, tertiary education

      Změnila: Mgr. Daniela Dvořáková, učo 103675. Změněno: 14. 11. 2012 08:54.
    2. DVOŘÁKOVÁ, Daniela. Frequency Analysis of the Spanish Infinitive. Nitra, Slovenská republika: Constantine the Philosopher University in Nitra, 2012. Linguistic and Literary Approaches to Speech, Text. ISBN 978-80-558-0181-0.
      Název anglicky: Frequency Analysis of the Spanish Infinitive
      Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: infinitive, Spanish, Czech, direct object, corpus, translation

      Změnil: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D., učo 103619. Změněno: 15. 12. 2016 14:41.
    3. MLÝNKOVÁ, Radka. Jazyk pro odborné a akademické účely ve výuce studentů Pedagogické fakulty MU. In Kaščáková,E., Mihoková,K. FORLANG: Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Periodický zborník vedeckých príspevkov vydaný pri príležitosti 60. výročia založenia Technickej univerzity v Košiciach a Katedry jazykov. Technická univerzita v Košiciach, 2012, s. 104-110. ISBN 978-80-553-0982-8.
      Název česky: Jazyk pro odborné a akademické účely ve výuce studentů Pedagogické fakulty MU
      Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2013 14:30.
    4. DUNOWSKI, Eliška. Motivace a proces motivování ve výuce německého odborného jazyka. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (eds.). Výzkum výuky cizích jazyků II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 7-21. ISBN 978-80-210-6108-8.
      Název česky: Motivace a proces motivování ve výuce německého odborného jazyka
      Název anglicky: Motivation and the process of motivating in teaching of the German language for specific and academic purposes
      RIV/00216224:14410/12:00063882 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Dunowski, Eliška (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: motivation; motivating process in teaching; internal motivation; external motivation; motivational strategies; German language for academic purposes; academic skills
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 10. 4. 2013 13:35.

    2011

    1. DURNOVÁ, Gabriela. Jak na výuku cizího jazyka pro specifické účely u méně tradičních oborů aneb Co když nevyučuji obchodní či právní angličtinu? In Marta Rybičková. Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 56-66, 10 s. ISBN 978-80-210-5413-4.
      Název anglicky: Coping with the Challenge of Teaching English for “Less Common” Specific Purposes Or What If I Do Not Teach Business or Legal English?
      RIV/00216224:14640/11:00056573 Stať ve sborníku. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Durnová, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: English language; special needs education; instruction; study materials; e-learning; assessment; feedback
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 2. 4. 2012 11:22.
    2. VACEK, Jiří. The Use of Multimedia in Computer-Based University Student Language Testing. In INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE VE VÝUCE CIZÍCH JAZYKŮ. Poděbrady: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2011, s. 138-140. ISBN 978-80-87238-07-3.
      RIV/00216224:14640/11:00052581 Stať ve sborníku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: computer-based testing; devising special tests; pluses and minuses of computer-based testing; topic-based presentations; computer-based assessment

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 6. 5. 2013 10:01.
    3. ŠIBOR, Jiří, Irena PLUCKOVÁ a Josef MACH. Úvod do obecné a organické chemie, biochemie a dalších chemických oborů. překlad chemické terminologie. 1. vyd. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., 2011, 131 s. ISBN 978-80-7289-282-2.
      Název česky: Úvod do obecné a organické chemie, biochemie a dalších chemických oborů
      Název anglicky: Introduction to general and organic chemistry, biochemistry and other chemical industries
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: General chemistry, Organic chemistry, Biochemistry
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D., učo 2697. Změněno: 6. 3. 2012 12:42.
    4. MLÝNKOVÁ, Radka. Zvyšování jazykových kompetencí žáků v anglickém jazyce pomocí různých výukových metod. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, s. 254-263. ISBN 978-80-244-2815-4.
      Název anglicky: Increasing Pupils’ Language Competencies in English Language Using Different Teaching Methods
      čeština. Česká republika.
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 6. 6. 2013 15:25.

    2010

    1. VACEK, Jiří. E-testování v doktorském a kombinovaném studiu na CJV PdF MU. In Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování. Poděbrady: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2010, s. 98-101. ISBN 978-80-87238-03-5.
      Název česky: E-testování v doktorském a kombinovaném studiu na CJV PdF MU
      Název anglicky: E-testing in doctoral and in-service courses at CJV PdF MU

      Klíčová slova anglicky: e-testing, computer-assisted language testing, PhD language course
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 24. 6. 2010 21:02.
    2. REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ a Ildikó ROLLER BRESŤÁK. Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování. 2010. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 20 s. ISBN 978-80-210-5114-0.
      Název česky: Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
      Název anglicky: A Description of Language Competences in Professional and Academic Foreign Language – Criteria for Their Assessment
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: language levels, CEFR, language competences, professional and academic language
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 15. 12. 2010 12:09.
    3. MLÝNKOVÁ, Radka. Výuka anglického jazyka v heterogenních třídách základních škol s využitím alternativních technik a metod výuky. In Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu. První vydání. Brno: Masarykova univerzita., 2010, s. 103-112. ISBN 978-80-210-5377-9.
      Název česky: Výuka anglického jazyka v heterogenních třídách základních škol s využitím alternativních technik a metod výuky
      Název anglicky: English Language Instruction in Heterogenous Classes of Elementary Schools Using Alternative Techniques and Methods
      RIV/00216224:14410/10:00046310 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mlýnková, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Integration/inclusion; foreign language teaching; foreign language acquisition; specific learning disabilities; experiment; action research; TPR; multisensory approach; phonological and phonemic awareness

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 26. 4. 2011 16:46.
    4. MLÝNKOVÁ, Radka. Zvyšování jazykových kompetencí žáků v anglickém jazyce pomocí různých výukových metod. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP VIII. 2010.
      Název anglicky: Increasing pupils’ language competences in English language using different teaching methods

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 2. 1. 2011 20:02.

    2009

    1. MLÝNKOVÁ, Radka. Application of Alternative Methods of Language Teaching in English Language Classes Including Students with Specific Learning Disabilities. In International Conference of Student Research, Scholarly and Creative Activity: Foreign Languages and Cultures 2009. 2009.
      Název česky: Aplikace alternativních metod výuky v hodinách anglického jazyka zahrnujících žáky se specifickými poruchami učení

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 2. 1. 2011 20:20.
    2. MLÝNKOVÁ, Radka. Dramatická výchova ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. In Pavlovská Marie, Remsová Lenka. Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV/ Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the Framework for Reference for Elementary Education. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 219-222, 233 s. ISBN 978-80-210-4849-2.
      Název česky: Dramatická výchova ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
      Název anglicky: Drama Education in Teaching Foreign Language to Pupils with Specific Learning Disabilities
      RIV/00216224:14640/09:00051255 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mlýnková, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: drama education; special needs; specific learning disabilities; foreign language instruction; methods of foreign language instruction; phonological and phonemic awareness
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 13. 4. 2012 11:50.
    3. MLÝNKOVÁ, Radka. Dramatická výchova ve výuce cizího jazyka u žáků se speicickými poruchami učení. In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 2009.
      Název anglicky: Drama Education in Teaching Foreign Language to Pupils with Specific Learning Disabilities
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 2. 1. 2011 19:45.
    4. VACEK, Jiří. INTEGRACE VE VÝUCE A TESTOVÁNÍ NA ODDĚLENÍ CJV PDF MU. In Výuka cizích jazyků - integrace a testování. Poděbrady: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2009, s. 101-103. ISBN 978-80-87238-02-8.
      Název anglicky: Integration in teaching and testing at MU Faculty of Education Centre for Language Studies
      RIV/00216224:14640/09:00051170 Stať ve sborníku. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: integration; language testing; e-learning; computer-assisted language testing; language audiotests; language videotests
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 6. 4. 2012 10:19.
    5. DOHNALOVÁ, Šárka. Kindergarten Methodology. In Kindergarten Methodology, Teacher Training College, University of Kent, Canterbury. 2009.
      Název česky: Metodika výuky angličtiny v MŠ
      Název anglicky: Kindergarten Methodology
      Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: foreign language, preschool children, organisation of teaching and learning, specificities of foreign language teaching and acquisition in kindergarten
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 17:29.
    6. MLÝNKOVÁ, Radka. Možnosti využití TPR a rozvoje fonologického/fonematického uvědomění v hodinách cizího jazyka. Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2009, roč. 133, č. 5, s. 24 - 29. ISSN 0323-0449.
      Název anglicky: Possibilities of using TPR and development of phonological and phonemic awareness in foreign language classes
      RIV/00216224:14640/09:00051256 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mlýnková, Radka (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: specific learning disabilities; foreign language instruction; methods of foreign language instruction; phonological and phonemic awareness; TPR

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 25. 2. 2010 12:54.
    7. DOHNALOVÁ, Šárka. NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills. 2009.
      URL
      Název česky: NLP - vyprávěcí techniky pro komunikační a prezentační dovednosti
      Název anglicky: NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: neurolinguistic programming, storytelling, communication, presentation, bodylanguage, gestures, multicultural communication

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 16:28.
    8. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling - Josef Čapek for CLIL puproses. In LEEDS - Bewerrely Community School - Introducing Czech Culture. 2009.
      Název česky: vyprávěcí techniky - Josef Čapek integrované učení
      Název anglicky: Storytelling - Josef Čapek for CLIL puproses
      Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: Josef Čapek, Doggie and Pussycat, CLIL, likes and dislikes, categorisation, active listening,
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 17:50.
    9. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling - Shakespeare in a foreign language classroom. 2009.
      Název česky: vyprávění - Shakespeare ve výuce cizího jazyka
      Název anglicky: Storytelling - Shakespeare in a foreign language classroom
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Storytelling, drama in education, literature, tableaux, photo album, transformation, gestalt technique, group improvisation
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 16:54.
    10. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling and TPR in foreign language acquisition in VYL. 2009.
      Název česky: Vyprávěcí techniky a celková tělesná odezva ve výuce cizích jazyků u žáků ve věku 4-8 let
      Název anglicky: Storytelling and TPR in foreign language acquisition in VYL
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Storytelling, TPR, foreign language acquisition, VYL, drama in education
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 17:04.
    11. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling in foreign language acquisition. 2009.
      URL
      Název česky: Vyprávěcí techniky ve výuce jazyka
      Název anglicky: Storytelling in foreign language acquisition
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Storytelling, language learning, language acquisition, language 1, target language, Krashen's theory of language learning and acqusition, framework of reference for elementary education
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 17:20.
    12. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling in language Acquisition. In 9. Mezinárodní konference asociace učitelů angličtiny v Českém Těšíně. 2009.
      Název česky: Vyprávěcí techniky v osvojování jazyka
      Název anglicky: Storytelling in language Acquisition
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Storytelling, language learning, language acquisition, crosscuricular teaching, CLIL
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 17:59.
    13. DOHNALOVÁ, Šárka. Take What You Have Got and Fly with It. 2009.
      Název česky: Vezměte co máte a vzlétněte.
      Název anglicky: Take What You Have Got and Fly with It.
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: languages, special needs, misunderstandings
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 9. 1. 2010 16:37.
    14. MLÝNKOVÁ, Radka. Third place for an outstanding paper presentation at the International Conference of Student Research, Scholarly and Creative Activity: Foreign Languages and Cultures 2009. Constantine the Philosopher University in Nitra, 2009.
      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 2. 1. 2011 19:33.

    2008

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. AJ_DTVJ _Dramatické techniky ve výuce cizích jazyků. 2008.
      URL
      Název česky: AJ_DTVJ _Dramatické techniky ve výuce cizích jazyků
      Název anglicky: AJ_DTVJ _Drama Techniques in Foreign Language Teaching
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: Drama, Drama in Education, Drama Techniques, Foreign Language Teaching, Multiple Intelligences,
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 14. 2. 2009 11:13.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Bakalářský studijní program. 2008.
      URL
      Název česky: Bakalářský studijní program
      Název anglicky: BA study programme
      Jazykověda. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: Education, Ages and Stages, Relationships, Global Problems, Mind Mapping, Special Needs in Education, Special Needs and disabilities in Education, Teachers and Their Qualities,

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 14. 2. 2009 11:22.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Kindergarten Methodology. 2008.
      Název česky: Metodika pro výuku v MŠ
      Název anglicky: Kindergarten Methodology
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: KIndergarten methodology, language teaching, multi-sensory approach, multiple intelligences approach, gross and fine motorics with English instructions, etc.
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 14. 2. 2009 11:52.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. Konference s mezinárodní účastí. 2008.
      Název česky: Konference s mezinárodní účastí
      Název anglicky: Conference with International Participation

      Klíčová slova anglicky: Teacher training, stay abroad, mobility, methodology
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 14. 2. 2009 11:44.
    5. DOHNALOVÁ, Šárka. Methodology and project teaching of English in kindergarten. Pilgrims Teacher Training College at the University of Kent, Canterbury, 2008.
      Název česky: Metodika a projektové vyučování angličtiny v MŠ
      Název anglicky: Methodology and project teaching of English in kindergarten
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: Kindergarten, English language teaching, project teaching, gross and fine motorics, arts and crafts, phonetics, music and storytelling in the classroom
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 14. 2. 2009 12:44.
    6. MLÝNKOVÁ, Radka. Metoda TPR. In Konference České společnosti ”Dyslexie” a Společnosti pro podporu a rozvíjení čtenářství. 2008.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 2. 1. 2011 19:12.
    7. DOHNALOVÁ, Šárka. Praktický jazyk pro NŠ - 4. semestr. 2008.
      Praktický jazyk pro NŠ - 4. semestr
      Název česky: Praktický jazyk pro NŠ - 4. semestr
      Název anglicky: Practical language for primary teachers - 4th semester
      Jazykověda. angličtina.
      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 6. 4. 2010 12:38.
    8. MLÝNKOVÁ, Radka. Problematické aspekty výuky cizích jazyků u žáků s narušenou komunikační schopností. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-167-6.
      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 2. 1. 2011 18:54.
    9. DOHNALOVÁ, Šárka. Přístupy k vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, PedF MU – dramatická výchova jako prostředek k výuce cizích jazyků. 2008.
      Název česky: Přístupy k vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, PedF MU – dramatická výchova jako prostředek k výuce cizích jazyků
      Název anglicky: Approaching Education of students with Specific Learning Disorders
      Pedagogika a školství. čeština.
      Klíčová slova anglicky: Learning disorders and disabilities, special needs, methodology, drama, drama techniques and activities

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 14. 2. 2009 12:57.
    10. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling – using magic in the classroom. 2008.
      Název česky: Vyprávěcí techniky - kouzla ve třídě AJ
      Název anglicky: Storytelling – using magic in the classroom
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: English language, storytelling, magic, Harry Potter, Haloween, tarot cards, palm reading

      Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 14. 2. 2009 12:50.
    11. VACEK, Jiří. TESTING LANGUAGE COMPETENCE IN UNIVERSITY NON-PHILOLOGY DOCTORAL STUDENTS. In Sociokulturní kompetence ve výuce cizích jazyků. Sborník z mezinárodního semináře. Poděbrady 2008. Univerzita Karlova v Praze: Ústav jazykové a odborné přípravy, 2008, s. 117-118. ISBN 978-80-87238-00-4.
      Název česky: TESTING LANGUAGE COMPETENCE IN UNIVERSITY NON-PHILOLOGY DOCTORAL STUDENTS
      RIV/00216224:14640/08:00049573 Stať ve sborníku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: testing language competence; doctoral programme students; development of standardised tests; e-testing
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 11. 7. 2011 10:57.
    12. MLÝNKOVÁ, Radka. Závislost efektivity výuky cizího jazyka na výukových metodách v aplikaci na děti se specifickými poruchami učení. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 2008. ISBN 978-80-7315-167-6.

      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Změněno: 1. 7. 2010 16:44.

    2007

    1. VACEK, Jiří. Standardised Testing of Academic Language Competence in Non-Philology Students. In Hádková, Marie - Balowska Grazyna. Písemné zkoušky z cizího jazyka a SERR. Praha - Ratiboř 2007: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2007, s. 187-192. ISBN 978-80-901947-8-6.
      RIV/00216224:14640/07:00049872 Stať ve sborníku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: standardised testing; academic language; nonphilology students; language testing; Standardised Language Certificate
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 11. 7. 2011 10:51.
    2. VACEK, Jiří. Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students. In Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince. Univerzita Karlova v Praze: Ústav jazykové a odborné přípravy, 2007, s. 123-125. ISBN 978-80-901947-7-9.
      Název česky: Testování a standardizace akademických linguistických dovedností u nefilologických studentů PdF
      RIV/00216224:14640/07:00049558 Stať ve sborníku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: testing foreign languages; academic language competence; standardisation of tests; Standardised Language Certificate
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 11. 7. 2011 10:55.

    2006

    1. VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1.
      Název česky: Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU
      Název anglicky: English Texts for Specific Purposes
      RIV/00216224:14630/06:00015644 Odborná kniha. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant) -- Hendy, Duncan (826 Velká Británie a Severní Irsko)
      Klíčová slova anglicky: English for foreign learners; English for Academic Purposes; reading comprehension; cultural differences;

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 26. 6. 2009 16:01.

    2004

    1. VACEK, Jiří a Matthew NICHOLLS. English Texts With Tests II. 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2004, 2004, 109 s. Skripta. ISBN 80-210-2945-5.
      Název česky: Anglické texty a testy. Pro studenty společného základu PdF MU Brno
      Název anglicky: English Texts With Tests II
      RIV/00216224:14630/04:00020004 Odborná kniha. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant) -- Nicholls, Matthew (826 Velká Británie a Severní Irsko)
      Klíčová slova anglicky: English text comprehension; English as a Foreign Language; English for Academic Purposes

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 25. 6. 2009 07:49.
    2. KATRŇÁKOVÁ, Hana, Blanka KLÍMOVÁ, Barbora BUDÍKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Daniela BÍSKOVÁ, Jana KOLLÁROVÁ, Yvetta LINHARTOVÁ, Tatjana MYDLÁŘOVÁ, Hana NĚMCOVÁ, Milada PAVLOVOVÁ, Hana SUCHÁNKOVÁ, Renata VYSTRČILOVÁ a Jan CHOVANEC. Flight into the Land of ESP. In Flight into the Land of ESP. Uherský Brod: Jaspis a Britská rada praha, 2004, s. 57-64. Učebnice metodiky ESP. ISBN 80-903197-5-0.
      Název česky: Let do světa ESP
      Název anglicky: Flight into the Land of ESP
      RIV: Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Katrňáková, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Klímová, Blanka (203 Česká republika) -- Budíková, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Hradilová, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Bísková, Daniela (203 Česká republika) -- Kollárová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Linhartová, Yvetta (203 Česká republika) -- Mydlářová, Tatjana (203 Česká republika) -- Němcová, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Pavlovová, Milada (203 Česká republika, domácí) -- Suchánková, Hana (203 Česká republika) -- Vystrčilová, Renata (203 Česká republika) -- Chovanec, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: English for Specific Purposes; ESP; ELT; textbook
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D., učo 1583. Změněno: 30. 3. 2012 18:11.

    2003

    1. GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7.
      Název anglicky: Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers
      RIV/00216224:14630/03:00008562 Odborná kniha. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Gill, Nora (203 Česká republika) -- Vacek, Jiří (203 Česká republika) -- Coufalová, Ruth (203 Česká republika) -- Ingrová, Olga (203 Česká republika) -- Kollárová, Jana (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: English for specific purposes; pre-service teachers; communicative ESP practice; pedagogy; psychology; anthropology

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 25. 6. 2009 08:06.

    2002

    1. CHOVANCOVÁ, Barbora a Jana KOLLÁROVÁ. All you need is AMATE - Potřebujeme AMATE, novou asociaci učitelů metodiků? Učitelské listy. 2002, č. 7. ISSN 1210-6313.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D., učo 1583. Změněno: 18. 10. 2011 12:28.
    2. VACEK, Jiří a Matthew NICHOLLS. English Texts With Tests II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2002, 109 s. Skripta. ISBN 80-210-2945-5.
      Název anglicky: English Texts With Tests II
      RIV/00216224:14630/02:00008548 Odborná kniha. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant) -- Nicholls, Matthew (826 Velká Británie a Severní Irsko)
      Klíčová slova anglicky: English text reading comprehension; language testing; English as a foreign language; authentic English texts

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 25. 6. 2009 08:11.
      Přír. čísla: 3201027845, 3201027846, 3201027847, 3201027848, 3201027849, 3201033503, 3201033504, 3201033505, 3201033506, 3201033507

    2001

    1. VACEK, Jiří a Matthew NICHOLLS. English Texts With Tests. 1. vyd. Brno: Ol Print, 2001, 117 s. Cvičebnice s anglickými texty a testy. ISBN 80-210-2650-2.
      Název česky: Anglické texty a testy
      RIV: Odborná kniha. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant) -- Nicholls, Matthew (826 Velká Británie a Severní Irsko)
      Klíčová slova anglicky: authentic English texts; language tests; reading comprehension; English as a Foreign Language

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 25. 6. 2009 08:23.
      Přír. čísla: 3201022386, 3201022387, 3201022388, 3201022389, 3201022390, 3201022391, 3201022392, 3201022393, 3201022394

    2000

    1. VACEK, Jiří. K obsahu a metodice výuky cizího jazyka na pedagogických fakultách. In Výuka cizích jazyků v nefilologických oborech na pedagogických a filozofických fakultách v ČR a SR. UJEP v Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, 2000, s. 38-40. ISBN 80-7044-322-7.
      Název anglicky: Foreign Language for Academic Purposes at Pedagogical Faculties - Content and Methods
      RIV/00216224:14630/00:00008541 Stať ve sborníku. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Vacek, Jiří (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: English for Academic Purposes; Pedagogical Faculty; courses; methods

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 17. 5. 2004 12:14.
    2. VACEK, Jiří. LSP Forum 99. The Proceedings of International Conference on Teaching Languages for Specific/Academic Purposes in Universities. Prague, 17-19 September 1999. 1. vyd. Praha: Asociace učitelů angličtiny ČR - AUAČR/ATECR, 2000, 2 s. ISBN 80-238-5677-4.

      Klíčová slova anglicky: Teaching Languages for Academic Purposes

      Změnil: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Změněno: 18. 6. 2008 22:31.
Zobrazeno: 4. 1. 2025 18:11