Filtrování publikací

    2024

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Radim HEROUT. Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising. Studies in Self-Access Learning Journal. 2024, roč. 15, č. 2, s. 213-228. ISSN 2185-3762. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.37237/150206.
      URL
      Název anglicky: Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising
      angličtina. Japonsko.
      Klíčová slova anglicky: advising in language learning, self-directed learning, self-regulating learning, learner autonomy, language of advising, choosing learning methods
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 1. 7. 2024 11:59.
    2. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. From experiencing to understanding: students’ self-reflection in a skill-based course. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2024.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Kolb's learning cycle; autonomous learning; self-reflection diaries; ELT
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 3. 4. 2024 13:44.

    2023

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles. Language Learning in Higher Education. Germany: De Gruyter Mouton, 2023, roč. 13, č. 2, s. 573-580. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2023-2022.
      URL
      Název česky: Být vícejazyčný je dar, který si dáváme: :povzbuzovat studenty, aby zlepšovali a rozvíjeli své vícejazyčné a multikulturní dovednosti
      Název anglicky: « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » :encourage students to enhance and develop their multilingual and multicultural skills
      RIV: Článek v odborném periodiku. francouzština. Německo.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: pluricultural competence; plurilingual competence; metalinguistic awareness; intercomprehension; inter-language mediation; linguistic repertoire
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 16. 8. 2024 13:11.
    2. LENNON, Joseph. Asking the “Big Questions” about Academic Writing: A Lesson Plan and Some Reflections. Humanizing Language Teaching. 2023, roč. 25, č. 1. ISSN 1755-9715.
      URL
      Název anglicky: Asking the “Big Questions” about Academic Writing: A Lesson Plan and Some Reflections
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: academic writing; English for academic purposes; writing about writing;

      Změnil: Joseph Lennon, Ph.D., učo 239861. Změněno: 25. 2. 2023 13:43.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Štěpánka BILOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. Humanising Language Teaching. In Humanising Language Teaching. February 2023 - Year 25 - Is. Pilgrims, 2023. ISSN 1755-9715.
      URL
      Název anglicky: Humanising Language Teaching

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 22. 2. 2023 21:44.
    4. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Language Learning Histories – What Do They Tell Us About Our Students’ Learning? Humanising Language Teaching. 2023, roč. 2023, č. 1. ISSN 1755-9715.
      URL
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: self-reflection, journals, learning narratives, language learning
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 17. 2. 2023 10:20.
    5. LENNON, Joseph, Alena HRADILOVÁ, Petra TRÁVNÍKOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. Locking down and opening out: Creating new virtual spaces for writers and presenters during the pandemic. In James Fenton, Julio Gimenez, Katherine Mansfield, Martin Percy, Mariangela Spinillo. International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. New York and London: Routledge, 2023, s. 178-188. 1st edition. ISBN 978-1-032-25478-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003283409-19.
      URL
      Název anglicky: Locking down and opening out: Creating new virtual spaces for writers and presenters during the pandemic
      RIV/00216224:14640/23:00130200 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Spojené státy.
      Lennon, Joseph (840 Spojené státy, garant, domácí) -- Hradilová, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Trávníková, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Štěpánek, Libor (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: remote teaching; online learning; academic writing and presentation skills; videoconferencing;
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 14. 8. 2024 14:11.
    6. REŠKOVÁ, Ivana, Martina JEŽKOVÁ a Kateřina SEDLÁČKOVÁ. Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře. 2023.
      URL
      Název česky: Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře
      Název anglicky: Language Diversity and its Potential: Czech for Specific Purposes as a Path to Career Success
      RIV/00216224:14640/23:00132054 Uspořádání konference. čeština. Česká republika.
      Rešková, Ivana (203 Česká republika, garant) -- Ježková, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Czech for foreigners; Czech as a foreign language for specific purposes; Medical Czech; Business Czech; Legal Czech
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Ivana Rešková, Ph.D., učo 45152. Změněno: 28. 10. 2023 11:19.
    7. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Public speaking anxiety in an EAP presentation-skills course. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2023.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: presenting; anxiety; self-reflection
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 25. 3. 2023 14:28.

    2022

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles. In XVII CercleS International Conference 2022, “The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change”. 2022.
      URL
      Název anglicky: « Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 22. 2. 2023 21:36.
    2. KIMBRELL, Colin. Energy policy as a driver of energy poverty? Perhaps not. Energy for Sustainable Development. Amsterdam: Elsevier, 2022, roč. 71, December, s. 568-572. ISSN 0973-0826. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.esd.2022.11.003.
      URL
      RIV/00216224:14230/22:00127600 Článek v odborném periodiku. angličtina. Nizozemské království.
      Kimbrell, Colin (840 Spojené státy, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Energy poverty; Fuel poverty; Qualitative Comparative Analysis; Energy policy; Social policy; Replication
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 13. 2. 2023 11:12.
    3. LENNON, Joseph. How is academic writing different from bullshit? And other crazy questions an American asks his students in the Czech Republic. In European Writing Center Association conference 2022. 2022.
      Název anglicky: How is academic writing different from bullshit? And other crazy questions an American asks his students in the Czech Republic
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: academic writing; writing centers in the Czech Republic
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Joseph Lennon, Ph.D., učo 239861. Změněno: 25. 2. 2023 14:14.
    4. VÁCLAVÍK, Ladislav. La ville sans vent. Brno: Host, 2022. ISBN 978-80-275-1043-6.
      URL
      Název česky: Bezvětrné město

      Klíčová slova anglicky: fantasy, translation, French, novel

      Změnil: Mgr. Ladislav Václavík, Ph.D., učo 20439. Změněno: 28. 4. 2022 12:49.
    5. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Language learning histories- students’ paths to language mastery. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2022.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: self-reflection; journals; learning narratives; language learning; autonomy
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:40.
    6. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina a Katherine GUERTLER. Modern mobility with blended intensive programmes. In Tag der digitalen Lehre 2022! Studieren und Lehrende teilen inhre Erfhrungen une Ideen für ihre Lehre post Corona. 2022.
      URL
      Název anglicky: Modern mobility with blended intensive programmes
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: blended intensive programme, plurilingual competence, intercomprehension
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 22. 2. 2023 21:25.
    7. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Modifying self-praise in students' self-reflection journals. In 10th Symposium on Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics. 2022.
      angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: pragmatics; self-reflection; praise; politeness; redressive strategies
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:42.
    8. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Teachers and their role in language learning through the eyes of their students. 2022.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: language learning histories; self-reflection; autonomy
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:45.
    9. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Romain RACINE a Sabina GOLA. Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions. 2022.
      URL
      Název anglicky: Appreciating Plurilingual Competencies: Current and Future Perspectives

      Klíčová slova anglicky: plurilingualisme, plurilingual competence, intercomprehension, cross-linguistic mediation, metalinguistic awarness

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 22. 2. 2023 21:10.

    2021

    1. KIMBRELL, Colin. Electric carsharing and the sustainable mobility transition : Conflict and contestation in a Czech actor-network. Energy Research & Social Science. Amsterdam: Elsevier, 2021, roč. 74, April, s. 1-9. ISSN 2214-6296. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.erss.2021.101971.
      URL
      RIV/00216224:14230/21:00121221 Článek v odborném periodiku. angličtina. Nizozemské království.
      Kimbrell, Colin (840 Spojené státy, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Electromobility; Carsharing; Energy transition; Actor-network theory; Czech Republic
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 13. 10. 2021 14:41.
    2. KIMBRELL, Colin. Energy Poverty: Theory & Policy. In Energy Markets Lab. 2021.

      Klíčová slova anglicky: energy poverty, fuel poverty, vulnerability, assemblage, energy justice, capabilities, energy transition

      Změnil: Mgr. Colin Kimbrell, Ph.D., učo 442840. Změněno: 5. 1. 2022 11:35.
    3. LENNON, Joseph. How to Not Be Boring: Some Creative Approaches to Academic Writing. In The 26th PARK Conference. 2021.
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: academic writing; ELT classroom activities; writing theory and practice
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 13. 4. 2022 15:20.
    4. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. “It was not as bad as I thought it would be”: politeness strategies in students' self-reflection journals. In 9th Brno Conference on Linguistic Studies in English 2021. 2021.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: self-praise; pragmatics; politeness strategies; self-reflection journals
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 13. 4. 2022 15:21.
    5. KIMBRELL, Colin. Just Transition in CEE: The Case of Czechia. In Solve Climate by 2030. 2021.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: energy transition, energy justice, Czech Republic, Central and Eastern Europe, climate change

      Změnil: Mgr. Colin Kimbrell, Ph.D., učo 442840. Změněno: 5. 1. 2022 11:53.
    6. OSIČKA, Jan, Filip ČERNOCH, Lukáš LEHOTSKÝ, Colin KIMBRELL a Veronika ZAPLETALOVÁ. Ready to React : Contextualizing the Visegrad Group’s Energy Cooperation. Politologický časopis. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 28, č. 1, s. 59-84. ISSN 1211-3247. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PC2021-1-59.
      URL
      RIV/00216224:14230/21:00118872 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Osička, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Černoch, Filip (203 Česká republika, domácí) -- Lehotský, Lukáš (703 Slovensko, domácí) -- Kimbrell, Colin (840 Spojené státy, domácí) -- Zapletalová, Veronika (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Visegrad Four; energy policy; international cooperation; content analysis; frame analysis
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 21. 3. 2023 15:48.
    7. KOĎOUSKOVÁ, Hedvika, Colin KIMBRELL a Tereza STAŠÁKOVÁ. Theorizing Energy Poverty: A Conceptual Review. In ENGAGER café, an online meeting of the COST Action network members (WG1). 2021.
      Název anglicky: Theorizing Energy Poverty: A Conceptual Review

      Klíčová slova anglicky: Assemblage; energy vulnerability; energy justice; energy transition; lived experience; capabilities
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: doc. Mgr. Hedvika Koďousková, Ph.D., učo 103008. Změněno: 13. 9. 2022 09:54.
    8. VÁCLAVÍK, Ladislav. True Bastards. Brno: Host, 2021. ISBN 978-80-275-0522-7.
      URL
      Název česky: Praví bastardi
      Název anglicky: True Bastards

      Klíčová slova anglicky: fantasy, translation, English, novel

      Změnil: Mgr. Ladislav Václavík, Ph.D., učo 20439. Změněno: 12. 9. 2021 13:01.
    9. LENNON, Joseph. Writers, writers everywhere, but no writing center: The first year of the Masaryk University Writing Lab. In Conference of the European Association for the Teaching of Academic Writing (EATAW 2021). 2021.
      angličtina.
      Klíčová slova anglicky: academic writing; writing centers in Central Europe; academic literacy support
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 13. 4. 2022 15:22.

    2020

    1. LENNON, Joseph. Advisor, Counselor, Mentor, Coach - What Should We Call Ourselves? In Kateřina Sedláčková, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher's Role in Developing Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 40-54. Autonomous Language Learning series. ISBN 978-1-6592-7135-5.
      Publisher's webpage
      RIV/00216224:14640/20:00116049 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina.
      Lennon, Joseph (840 Spojené státy, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: autonomy; ELT; mentoring; counseling; language learning
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 20. 4. 2021 21:15.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Editorka čísla 2020/2. CASALC Review, 2020.
      URL
      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 2. 5. 2021 23:50.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Beatriz CALVO MARTÍN a Katherine GUERTLER. Pluri/multi/flexilingual perspective in teaching and research at language centres. In XVI CercleS international conference: Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.
      URL
      Název anglicky: Pluri/multi/flexilingual perspective in teaching and research at language centres
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: plurilingualism; imultilingualism; flexilingualism; deal multiligual self; linguistic multicompetence;

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 29. 4. 2021 14:43.
    4. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Promoting solidarity in an online community via positive face enhancement of its members. In 9th International Symposium on intercultural, cognitive and social pragmatics (EPICS IX), Sevilla, Spain. 2020.
      URL
      RIV/00216224:14640/20:00116867 Prezentace na konferencích. angličtina. Španělsko.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: face enhancement; positive politeness; speech acts; compliments; agreement; sympathy
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 9. 11. 2020 16:37.
    5. CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre. Online. In Ludwig, C., Tassinari, M.G., Mynard, J. Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 38-103. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-0-463-56990-0.
      URL
      Název česky: Na vlnách autonomie: Sdílení dobré praxe mezi jazykovými poradci v Centru jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě
      Název anglicky: Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre
      RIV/00216224:14640/20:00116328 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Hongkong.
      Chovancová, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lennon, Joseph (840 Spojené státy) -- Pandavar, Anjuli (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Šindelářová Skupeňová, Martina (203 Česká republika) -- Rudolfová, Eva (203 Česká republika) -- Zouhar Ludvíková, Lenka (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: English Autonomously; language advisor; councelling sessions
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 20. 4. 2021 21:43.
    6. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Students' self-reflection journals: what do they tell us about their learning as a process? In CercleS 2020: Language Centres at a Crossroads. Brno. 2020.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: self-reflection journals; portfolio assessment; autonomy; metacognition; learning cycles
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 28. 4. 2021 15:23.
    7. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Barbora CHOVANCOVÁ a Štěpánka BILOVÁ. The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing, 2020, 162 s. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5.
      Název anglicky: The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy
      RIV/00216224:14640/20:00118110 Editorství odborné knihy. angličtina.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Chovancová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Bilová, Štěpánka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learner autonomy; action research; ePortfolio; learning journals
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 7. 2. 2021 15:54.

    2019

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Asistenti ve výuce odborného jazyka. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2019.
      Název anglicky: Assistents in Foreign Language Teaching
      RIV/00216224:14640/19:00111896 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: assistants; tandem teaching; teaching styles; motivation; intercultural knowledge
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 2. 3. 2020 15:54.
    2. ŠEVEČKOVÁ, Monika a Anastasija SOKOLOVA. ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY. Lingua et Vita. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2019, VIII/1, č. 15, s. 85-95. ISSN 1338-6743.
      URL
      Název anglicky: ELECTRONIC TEXTBOOKS: NEW CHALLENGES
      RIV/00216224:14640/19:00110404 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sokolova, Anastasija (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: electronic textbook; competence; Masaryk University; educational process; Russian language; methods and strategies
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 3. 2020 12:26.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Intěrferencija kak rezul'tat kontakta jazyka i kul'tury? In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca, 2019. 2019.
      URL
      Název anglicky: Interference a result of the contact between language and culture?
      RIV/00216224:14640/19:00111895 Prezentace na konferencích. ruština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Interference; language; culture; Russian; plurilingualism
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 24. 4. 2020 07:54.
    4. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči). FORLANG. Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice: Technická univerzita v Košiciach. Katedra jazykov, 2019, roč. 7, č. 1, s. 369-376. ISSN 1338-5496.
      URL
      Název anglicky: Language Competences and Possibilities of their Testing with Regard to Writing Skills Teaching
      RIV/00216224:14640/19:00113183 Článek v odborném periodiku. ruština. Slovensko.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: business language; language competencies; testing; writing

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 24. 4. 2020 07:58.
    5. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči). In FORLANG 2019. 2019. ISBN 978-80-553-3398-4.
      URL
      Název anglicky: Language Competences and Possibilities of their Testing with Regard to Writing Skills Teaching
      ruština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: business language; language competencies; testing; writing
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 24. 4. 2020 07:59.
    6. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de français. In La recherche en Etudes Françaises: un éventail de possibilités. Sevilla, 2019. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.12795/9788447221660.
      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 30. 3. 2023 16:06.
    7. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. L’évaluation par portfolio comme vecteur d’autonomisation des apprenants. In ReCLes.pt APPROACHES TO TEACHING AND LEARNING LANGUAGES FOR SPECIFIC PURPOSES: Building bridges across the classroom and the professional world. 2019.
      URL
      Název anglicky: Portfolio assessment as a tool for enhancing learners’ autonomy
      francouzština. Portugalsko.
      Klíčová slova anglicky: portfolio evaluation; autonomisation; motivation; languages other than English
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 22. 10. 2019 23:04.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika, Anastasia SOKOLOVA, Yulia BARANOVA a Aliaksandra DZIADZIKINA. Russkij jazyk dlja dělovogo obščenija. Elektronické vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019.
      Odkaz na učebnici v IS MU (pouze pro přihlášené uživatele)
      Název česky: Ruština pro obchodní komunikaci
      Název anglicky: Russian for Business Communication

      Klíčová slova anglicky: Russian, Business Russian

      Změnila: Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D., učo 365354. Změněno: 18. 2. 2019 08:01.
    9. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Soutenir la motivation d’apprendre une autre langue : A la recherche des outils favorisant la compétence plurilingue. In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.
      URL
      Název anglicky: Supporting the motivation to learn other languages: Searching for tools promoting plurilingual competence
      RIV/00216224:14640/19:00111532 Prezentace na konferencích. francouzština. Česká republika.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: motivation; plurilingualism; multilingual Self; French; portfolio evaluation
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 29. 11. 2019 15:18.
    10. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.
      URL
      Název česky: Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca
      Název anglicky: Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca
      RIV/00216224:14640/19:00111531 Uspořádání konference. angličtina. Česká republika.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Languages other than English; plurilingualism; vehicular language; motivation; learning and teachning strategies
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 29. 11. 2019 15:07.
    11. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Teaching presentation skills in an EAP course for students of humanities. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2019.
      RIV/00216224:14640/19:00109380 Prezentace na konferencích. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: presentation skills; EAP; pragmatic competences; learner autonomy; humanities
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 2. 4. 2019 16:08.
    12. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Teaching styles and strategies in the teaching of Russian for specific purposes. In IV. International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 21-23 February, 2019. 2019.
      URL
      RIV/00216224:14640/19:00109198 Prezentace na konferencích. angličtina. Chorvatsko.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: creativity; LSP; motivation; Russian; strategy
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 27. 2. 2019 11:41.
    13. KIMBRELL, Colin, Jitka KUNCOVÁ a Jan OSIČKA. Waste-to-Energy in the Danube Strategy Region : Challenges and Prospects. Online. Brno: Masaryk University Press, 2019, 76 s. ISBN 978-80-210-9175-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9175-2019.
      Munispace
      RIV/00216224:14230/19:00108974 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
      Kimbrell, Colin (840 Spojené státy, domácí) -- Kuncová, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Osička, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: waste to energy; circular economy; energy policy; waste management; Danube strategy; central Europe
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 14. 1. 2019 15:19.

    2018

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ, Colin KIMBRELL a David SCHÜLLER. Academic English - Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2018, 224 s. ISBN 978-80-271-0842-8.
      Název česky: Academic English - Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce
      Název anglicky: Academic English
      RIV/00216224:14640/18:00106770 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Štěpánek, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) -- de Haaff, Janice (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Hradilová, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Kimbrell, Colin (840 Spojené státy, domácí) -- Schüller, David (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Academic English; CEFR; reading; listening; speaking; writing

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 12. 4. 2019 10:21.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. členka redakční rady. CASALC Review, 2018 - 2022. ISSN 1804-9435.
      Název anglicky: member of editorial board
      Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: university language teaching; university language learning; action research
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 2. 5. 2021 23:52.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Didaktičeskaja laboratorija: RKI v Brněnskom universitěte. In Internationales Fortbildungsseminar „Interaktive Unterrichtsmethoden und Materialien für Russisch als Fremdsprache an Hochschulen“. 2018.
      URL
      Název anglicky: Didactic laboratory: Russian as a foreign language at Language Centre (Masaryk University)
      ruština. Německo.
      Klíčová slova anglicky: creativity; evaluation; language game; motivation; productive skills; receptive skills; Russian
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 20. 4. 2019 10:11.
    4. ŠEVEČKOVÁ, Monika. DMO (překlad). PROUDY - LITERÁRNÍ ČASOPIS STŘEDOEVROPSKÉHO CENTRA SLOVANSKÝCH STUDIÍ A ÚSTAVU SLAVISTIKY FF MU, 2018.
      URL
      Název anglicky: Celebral palsy (translation)
      RIV/00216224:14640/18:00106368 Umělecké realizace. čeština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Ukrainian; translation

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 20. 4. 2019 10:33.
    5. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Enhancing learner autonomy and responsibility in an EAP class. In IATEFL Lasig Local Conference Brno. 2018.
      RIV/00216224:14640/18:00103757 Prezentace na konferencích. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: autonomy; English for Academic Purposes; portfolio assessment; language counselling
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 22. 9. 2018 22:01.
    6. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de francais. 2018.
      XXVIIe Colloque AFUE : « La recherche en Études françaises : un éventail de possibilités »
      Název anglicky: The "four Cs" at the service of strengthening the motivation of learners of French
      RIV/00216224:14640/18:00104151 Prezentace na konferencích. francouzština. Španělsko.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: motivation; French; second foreign language acquisition; flexible syllabus; CLIL
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 12. 4. 2019 14:53.
    7. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Portfolio assessment as a tool for enhancing learners’ motivation. 2018.
      The 15th International CercleS Conference Broad Perspectives on Language Education in the Globalized World, University of Technology, Poznan, Poland
      Název anglicky: Portfolio assessment as a tool for enhancing learners’ motivation
      RIV/00216224:14640/18:00104152 Konferenční abstrakt. angličtina. Polsko.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Portfolio assessment; language learning; motivation
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 12. 4. 2019 13:58.
    8. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Pragmatic competence strategies in ESP and EAP textbooks. In From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 22.-24.2.2018. 2018.
      RIV/00216224:14640/18:00102328 Prezentace na konferencích. angličtina. Chorvatsko.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: pragmatic competence; ESP; EAP; CEFR; pragmatic awareness
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 25. 4. 2018 12:33.
    9. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Redressive actions following commiserations in online discussions. Verbum. Vilnius, Litva, 2018, roč. 2018, 8/8, s. 29-39. ISSN 2029-6223.
      RIV/00216224:14640/18:00102311 Článek v odborném periodiku. angličtina. Litva.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: commiserations; face enhancement; rapport; redressive strategies;positive politeness
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 8. 3. 2018 15:28.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Rozvíjejme produktivní dovednosti v odborném jazyce kreativně! In Současné výzvy ve výuce a testování cizích jazyků včetně češtiny pro cizince. 2018.
      URL
      Název anglicky: Let´s develop productive skills in LSP creatively!
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: creativity; evaluation; LSP; productive skills; Russian
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 23. 4. 2019 17:11.
    11. LENNON, Joseph. Teacher, Counselor, Mentor, Coach—What Should We Call Ourselves? In IATEFL LASIG Local Conference Brno 2018. 2018.

      Klíčová slova anglicky: autonomy; ELT; mentoring; counseling
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Joseph Lennon, Ph.D., učo 239861. Změněno: 3. 5. 2019 12:33.
    12. KIMBRELL, Colin. The Dynamics of Sustainable Energy Transitions in Road Transport: A Case Study Using Actor-Network Theory. In 2018 ECPR General Conference Panel: “Energy Transition(s) in the Countries of Central and Eastern Europe”. 2018.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: actor-network theory, electromobility, energy transition, sustainability, sharing economy, Central and Eastern Europe
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Colin Kimbrell, Ph.D., učo 442840. Změněno: 5. 1. 2022 11:28.
    13. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. The teacher´s role in development of learner autonomy, IATEFL Lasig. 2018.
      Název anglicky: The teacher´s role in development of learner autonomy, IATEFL Lasig
      RIV/00216224:14640/18:00106774 Uspořádání konference. angličtina. Česká republika.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šindelářová Skupeňová, Martina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: autonomous learning; autonomous teaching; learner autonomy;

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 12. 4. 2019 15:57.
    14. ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. první. Brno: Masaryk University, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9003-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
      Název anglicky: Videoconferencing in University Language Education
      RIV/00216224:14640/18:00104154 Editorství odborné knihy. angličtina. Česká republika.
      Štěpánek, Libor (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Byrne, Nick (826 Velká Británie a Severní Irsko)
      Klíčová slova anglicky: videoconferencing; language learning; motivation; intercultural communication; synchronous
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 22. 10. 2018 15:40.
    15. ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9008-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
      Munishop
      Název česky: Videokonference v prostředí vysokoškolského jazykového vzdělávání

      Klíčová slova anglicky: videoconferencing; language learning; motivation; intercultural communication; synchronous

      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 15. 10. 2024 11:09.
    16. ŠTĚPÁNEK, Libor, Kateřina SEDLÁČKOVÁ a Nick BYRNE. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 255 s. ISBN 978-80-210-9003-3.
      Název česky: Videokonference v prostředí vysokoškolského jazykového vzdělávání
      Název anglicky: Videoconferencing in University Language Education
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: videoconferencing; language learning; motivation; intercultural communication; synchronous
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 13. 11. 2018 10:14.

    2017

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Activating higher cognitive processes in Legal French Course. In Languages for Specific Purposes in Higher Education 2017, University of Oxford. 2017.
      URL
      RIV/00216224:14640/17:00097538 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: higher order thinking skills; critical thinking; Legal French; domain knowledge
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 30. 4. 2018 23:21.
    2. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Claiming in-group membership in online communities. In Hradec Králové Anglophone Conference, 28.-29.3.2017. 2017.
      RIV/00216224:14640/17:00096390 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: in-group markers; positive politeness; claiming common ground; jargon; addressing
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 25. 4. 2018 12:34.
    3. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Claiming In-Group Membership in Online Communities. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Hradec Králové: Department of English Language and Literature, Faculty od Education, University of Hradec Králové, 2017, roč. 2017, 4/1, s. 146-155. ISSN 2336-3347.
      RIV/00216224:14640/17:00100403 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: CMC; online communication; politeness; in-group; rapport; jargon; joking; common ground
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 18. 3. 2018 19:26.
    4. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Flexibilidad del docente universitario: reflexiones en torno a la evaluación portafolios. In X Congreso ACLES, Vigo, 28.6.-2.7. 2017.
      Název anglicky: Teacher´s flexibility and availability to respond to students´ assessment and evaluation
      RIV/00216224:14640/17:00100639 Prezentace na konferencích. španělština. Španělsko.
      Žváčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: students; portfolio evaluation; flexible tool
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 15. 5. 2018 17:51.
    5. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Flexible syllabus: Debates sobre la actualidad del mundo hispano. In Languages for Specific Purposes in Higher Education, Oxford, 8th September. 2017.
      Název anglicky: Flexible syllabus: Current social and political issues of the Hispanic world
      RIV/00216224:14640/17:00100640 Prezentace na konferencích. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Žváčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: flexible syllabus; development; Spanish course
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 15. 5. 2018 17:57.
    6. GOLIKOVA, Guzel a Monika ŠEVEČKOVÁ. K voprosu o sozdanii motivacionnoj učebnoj sredy v processe izučenia russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj auditorii. Filologia a kultura. 2017, roč. 48, č. 2, s. 232-237. ISSN 2074-0239.
      URL URL
      Název anglicky: On Creating a Motivational Learning Environment in the Course of Learning Russian as a Foreign Language in the Czech Audience
      RIV/00216224:14640/17:00098073 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. ruština. Rusko.
      Golikova, Guzel (643 Rusko) -- Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: subject experience; motivation; personal associations; methods of creating a motivational environment; personal and national factors
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 4. 2018 15:26.
    7. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, č. 2/2017, č. 2, s. 142-149. ISSN 1804-9435.
      Název anglicky: A creative lecturer means a creative student
      RIV/00216224:14640/17:00100404 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: evaluation; language game; competence; communication; creativity; Russian language

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 18. 3. 2018 20:50.
    8. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Le syllabus flexible au service des étudiants co-créateurs de cours. In Les nouveaux défis pour le FLE à l’université. 2017.
      Název anglicky: Flexible syllabus at the service of students co-creators of courses
      RIV/00216224:14640/17:00098247 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. francouzština. Litva.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: french for specific purposes; flexible syllabus; CLIL; learner centred approach; disciplinairy knowledge
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 30. 4. 2018 23:26.
    9. SHEMSHURENKO, Oksana, Guzel GOLIKOVA a Monika ŠEVEČKOVÁ. Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A. Poe. Astra Salvensis - review of history and culture. 2017, roč. 1/2017, č. 4, s. 95-101. ISSN 2457-9807.
      Název anglicky: Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A Poe
      RIV/00216224:14640/17:00100406 Článek v odborném periodiku. angličtina. Rumunsko.
      Shemshurenko, Oksana (643 Rusko) -- Golikova, Guzel (643 Rusko) -- Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: romanticism; E. A. Poe; epigraph; double play; the principle of mirror reflection; duality; a hoax; a counterpoint
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 17. 5. 2018 14:55.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Reálie ve výuce cizího jazyka. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III. 2017.
      URL
      Název anglicky: Realia in foreign language teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: realia, foreign language, intercultural, communication, geography, culture, motivation
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 30. 4. 2018 18:16.
    11. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Redressive actions following commiserations in online discussions. In Linguistic, Educational and Intercultural Research, Vilnius, 12.-13.10.2017. 2017.
      RIV/00216224:14640/17:00098034 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Litva.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: positive politeness; redress; face threat; common ground; computer-mediated communication; rapport; online community
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 25. 4. 2018 12:36.
    12. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Savoir disciplinaire au service de la pensée critique en cours de francais juridique : lecons de la psychologie cognitive. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). De Gruyter, 2017, roč. 7, č. 2, s. 333-352. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2017-0013.
      URL
      Název anglicky: Disciplinary knowledge at the service of critical thinking in a course in legal French: lessons from cognitive psychology
      RIV/00216224:14640/17:00098065 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. francouzština. Německo.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: critical thinking; disciplinary knowledge; cognitive psychology; legal French; authenticity; French judicial jurisprudence
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 31. 5. 2022 12:11.
    13. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Výuka ruského jazyka jako cizího. In Mezinárodní konference "Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince", Poděbrady, 20.-21.6.2017. 2017.
      Název anglicky: Teaching Russian language as a foreign language
      RIV/00216224:14640/17:00100405 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Ševečková, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teaching methods; feedback; intercultural communication; motivation; Russian
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Změněno: 30. 4. 2018 18:00.

    2016

    1. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Animalising Language Teaching. Humanising Language Teaching. 2016, roč. 18, 2, April 2016, 4 s. ISSN 1755-9715.
      Název anglicky: Animalising Language Teaching
      Jazykověda. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 27. 2. 2017 16:21.
    2. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Complimenting as a rapport-building positive politeness strategy in online communities. In Languages for Life: Educational, Professional and Social Contexts. Association for Language Awareness. Vienna. 2016.
      RIV/00216224:14640/16:00090459 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Rakousko.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: linguistic politeness; complimenting; positive politeness; face threat; online community; asynchronous computer - mediated communication
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 31. 7. 2016 22:00.
    3. ŠTĚPÁNEK, Libor, Alena HRADILOVÁ, Hana REICHOVÁ a Kateřina SEDLÁČKOVÁ. Humanising Language Teaching. Velká Británie: Pilgrims, 2016. ISSN 1755-9715.
      URL
      Název anglicky: Humanising Language Teaching
      RIV/00216224:14640/16:00094082 Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu. Jazykověda. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Štěpánek, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) -- Hradilová, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Reichová, Hana (203 Česká republika) -- Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: language teaching; collaborative learning; autonomously learning; creativity;

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 7. 4. 2017 10:24.
    4. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. “I know what you mean”: Agreeing as a positive politeness strategy in online discussions. In 7th Brno Conference On Linguistics Studies In English. 2016.
      RIV/00216224:14640/16:00091047 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: agreeing; disagreeing; online community; positive politeness; rapport
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 2. 10. 2016 21:48.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor post-néoromanesque : sorcier de la réécriture. In Karin Martin-Cardini. Le Néo: Sources, héritages et réécritures dans les cultures européennes. Rennes, Francie: Presses Universitaires de Rennes, 2016, s. 423-434. Collection "Interférences". ISBN 978-2-7535-4997-5.
      URL
      Název anglicky: Michel Butor after Nouveau Roman: Sorcerer of Rewriting
      RIV/00216224:14640/16:00090345 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Písemnictví, masmedia, audiovize. francouzština. Francie.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Michel Butor; intertextuality; rewriting; ekphrasis; experimental writing
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 24. 5. 2017 00:43.
    6. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. The Image and Political Caricature in a French for Lawyers Classroom. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 2016, č. 2. ISSN 1755-9715.
      URL
      Název anglicky: The Image and Political Caricature in a French for Lawyers Classroom
      Jazykověda. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: political caricature; Legal French; critical thinking
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 4. 6. 2016 16:28.
    7. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Travail sur la jurisprudence en classe de français juridique : un laboratoire de la pensée critique. In XIV CERCLES INTERNATIONAL CONFERENCE: Enhancing Learners’ Creative and Critical Thinking: the role of University Language Centres. 2016.
      Název anglicky: Work on Legal Precedents in Legal French Class: A Laboratory of Critical Thinking
      Pedagogika a školství. francouzština. Itálie.
      Klíčová slova anglicky: legal french; legal precedents; critical thinking; concept; problem schema
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 21. 3. 2017 14:59.

    2015

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Alena HRADILOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016. Brno: Česká a slovenská asosiace učitelů jazykových center na VŠ, 2015, 233 s. ISSN 1804-9435.
      Název česky: CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016
      Název anglicky: CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016
      RIV/00216224:14640/15:00086956 Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Hradilová, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Štěpánek, Libor (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Language Centres in Higher Education; LSP; soft skills; videoconference teaching;testing

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2016 15:08.
    2. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Congratulations, Commiserations and Good Wishes : Positive Politeness Strategies Promoting Mutuality in an Online Community. In Creating, Shaping, Signifying. 10th Brno Conference of English, American and Canadian Studies, 5 – 7 February 2015, Brno. 2015.
      RIV/00216224:14210/15:00095771 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: positive politeness; computer-mediated communication; facework; rapport
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 16. 3. 2018 10:54.
    3. KATRŇÁKOVÁ, Hana, Hana REICHOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Kateřina SEDLÁČKOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Štěpánka BILOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ, Kateřina POŘÍZKOVÁ, Robert HELÁN, Blanka POJSLOVÁ a Eva SLOŽILOVÁ. Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
      Mezinárodní konference International conference
      Název česky: Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices
      Název anglicky: Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices
      RIV/00216224:14640/15:00086999 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Katrňáková, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Reichová, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Hradilová, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Štěpánek, Libor (203 Česká republika, domácí) -- Bilová, Štěpánka (203 Česká republika, domácí) -- Chovancová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Pořízková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Helán, Robert (203 Česká republika, domácí) -- Pojslová, Blanka (203 Česká republika, domácí) -- Složilová, Eva (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: languages centres; innovation; research; methodology; best practices
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2016 14:56.

    2014

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Francouzská avantgarda. In vyžádaná přednáška pro ÚČL FF MU. 2014.
      Název anglicky: French avant-garde
      Písemnictví, masmedia, audiovize. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: fine arts, poetry, cubisme, futurisme

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 29. 3. 2015 20:58.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Francouzský nový román a experimentální román v české literatuře. In Přednáškový cyklus v rámci programu Česká litertaura v kontextu evropských literatur, Ústav české literatury a knihovnictví, Masarykova univerzita. 2014.
      Název anglicky: The Nouveau Roman and the experimental novel in the czech literature
      Písemnictví, masmedia, audiovize. čeština. Česká republika.
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 26. 4. 2014 13:26.
    3. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Message structure in Internet discussion boards: exchanging letters or talking over the garden fence? In Hradec Králové Anglophone Conference. 2014.
      RIV/00216224:14640/14:00095750 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: computer-mediated communication;discussion boards; cohesion
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 8. 3. 2018 15:45.
    4. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Topic orientation markers in asynchronous Internet discussions. In From Theory to Practice 2014 Zlín. 2014.
      RIV/00216224:14640/14:00076337 Prezentace na konferencích. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: topic orientation markers; attention markers; asynchronous CMC; discussion boards
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 31. 3. 2015 14:44.

    2013

    1. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Building rapport in an online community via positive politeness strategies. Discourse and Interaction. Brno, 2013, roč. 5, č. 2, s. 67-83. ISSN 1802-9930.
      RIV/00216224:14640/13:00069451 Článek v odborném periodiku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: asynchronous CMC; positive politeness strategies; face; face-threatening acts; gender
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 25. 9. 2013 21:29.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Guillaume Apollinaire a Vítězslav Nezval : Vliv francouzské avantgardy na český poetismus. In Vyžádaná přednáška pro Ústav české literatury a knihovnictví FF MU. 2013.
      Název anglicky: Guillaume Apollinaire and Vítězslav Nezval: Influences of French Avant-gard on Czech Poetism
      Písemnictví, masmedia, audiovize. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Cech poetism, Cubism; Guillaume Apollinaire; Vítězslav Nezval
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 25. 2. 2014 10:20.

    2012

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Expression écrite : A la recherche du geste sémantique français. In 12th International CercleS Conference, Londýn. 2012.
      Název anglicky: Writing: Searching for the Semantic Principle of French Texts
      RIV/00216224:14640/12:00061015 Konferenční abstrakt. Písemnictví, masmedia, audiovize. francouzština. Velká Británie a Severní Irsko.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: writing; language; way of thinking; university traditions
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 3. 4. 2013 12:28.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. L'Oeuvre mobile de Michel Butor. 1. vyd. Brno: Masarzkova Univerzita, 2012, 145 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně č. 414. ISBN 978-80-210-6220-7.
      Název anglicky: The Variable Work by Michel Butor

      Klíčová slova anglicky: Michel Butor; rewriting; intertextuality; fine arts
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 4. 6. 2016 16:42.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor : comment peindre avec les mots. In Miroslava Novotná a Colette Gauthier. Europe centrale, carrefour des cultures dans la tradition littéraire II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2012, s. 167-174. ISBN 978-80-210-5924-5.
      Název anglicky: Michel Butor : how to paint with words
      RIV/00216224:14640/12:00062327 Stať ve sborníku. Písemnictví, masmedia, audiovize. francouzština. Česká republika.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ekphrasis; aesthetical effect; intermediality; painting; literature
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 27. 2. 2013 10:51.
    4. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor post-néoromanesque : sorcier de la réécriture. In Le « néo » dans les cultures européennes : sources, héritages et réécritures dans la littérature. 2012.
      Název anglicky: Michel Butor after Nouveau Roman : Sorcerer of Rewriting
      RIV/00216224:14640/12:00072442 Prezentace na konferencích. Písemnictví, masmedia, audiovize. francouzština. Francie.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Butor; rewriting ; intertextuality ; intermediality ; fine arts ; experiment
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 1. 3. 2014 22:52.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO, Alena SIMBARTLOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK a Jana VYORÁLKOVÁ. Mozaika jazyků na MU - The Mosaic of Languages at Masaryk University - La Mosaique de langues a l'Université Masaryk - El Mosaico de lenguas en la Universidad Masaryk - Vielfalt der Sprachen an der Masaryk Universitat. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 s. ISBN 978-80-210-5771-5.
      Název česky: Mozaika jazyků na MU
      Název anglicky: The Mosaic of Languages at Masaryk University
      RIV/00216224:14640/12:00067431 Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích). Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- De Azevedo Camacho, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Simbartlová, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Štěpánek, Libor (203 Česká republika, domácí) -- Vyorálková, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: folder; language activities; courses; foreign language

      Změnila: Mgr. Monika Šinková, Ph.D., učo 146832. Změněno: 1. 2. 2014 12:05.
    6. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Politeness Strategies in Asynchronous Computer-mediated Communication. In Fifth Brno Conference on Linguistics Studies in English 2012: English as the Lingua Franca of the Modern World: New Challenges for Academia. 2012.
      Název anglicky: Politeness Strategies in Asynchronous Computer-mediated Communication
      Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: asynchronous CMC; discussion boards; Internet language; rapport-building strategies; positive face; FTAs; online community

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 7. 11. 2012 23:24.
    7. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Speaking and Writing in Asynchronous Computer-mediated Communication. In Irena Headlandová Kalischová a Renata Jančaříková. Approaches to Discourse: Proceedings. 1st ed. Brno: Masaryk University, 2012, s. 43-55. ISBN 978-80-210-5953-5.
      RIV/00216224:14640/12:00061947 Stať ve sborníku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Trávníková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Speaking; writing; computer-mediated communication; spatio-temporal aspect; discussion boards
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 3. 4. 2013 13:58.

    2011

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Akademická a odborná francouzština na FSS/FF a ESF MU. In Marta Rybičková. Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 87-90. ISBN 978-80-210-5413-4.
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 28. 3. 2012 16:28.
    2. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Speaking vs. Writing in Asynchronous Computer-mediated Communication. In Brno Workshop on Linguistics Studies in English: Approaches to Discourse. 2011.
      Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: asynchronous CMC; discussion boards; Internet language; spoken mode; written mode;

      Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D., učo 19480. Změněno: 7. 11. 2012 23:07.

    2009

    1. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Michel Butor : De l'intertextualité au dialogue des arts. In Anna Kieliszczyk, Ewa Pilecka. La perspective interdisciplinaire des études françaises et francophones. 1. vyd. Lask: Oficyna Wydawnicza LEKSEM, 2009, s. 247-253, 324 s. ISBN 978-83-60178-42-3.
      Název anglicky: Michel Butor : From intertextuality to dialogue of arts
      RIV/00216224:14640/09:00058842 Stať ve sborníku. Písemnictví, masmedia, audiovize. francouzština. Polsko.
      Sedláčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: arts; intertextuality; intermediality; interaction; Michel Butor
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 25. 3. 2013 16:44.
Zobrazeno: 16. 12. 2024 04:06