Přeskočit na horní lištu
Přeskočit na hlavičku
Přeskočit na obsah
Přeskočit na patičku
EN
>
Publikace
>
Vyhledávání publikací
Vyhledávání publikací
Pokročilé vyhledávání
Repozitář
Vybrané publikace/výsledky
Současné norské divadlo v teoretických pracích (2002)
Cestovní horečka : (hra o Ludvigu Holbergovi) : Reisefeber (Orig.) (2000)
Jméno, Noc zpívá své písně : Namnet, Natta syng sine songar (Orig.) (2002)
Někdo přijde : Nokon kjem til aa komme (Orig.) (2000)
Nejmladší generace skandinávských dramatiků: A.I.S. Lygre, Mattias Andersson (2002)
Náhle věční (2003)
Racek: Praha 1960 - Brusel 1966 - Stockholm 1969 (2005)
Oslo, bez Osla, s Oslem (2004)
Hrdinové pod čarou ponoru (2005)
Archetypální jazyk Nora Jona Fosseho (2003)
Omnibus. Čítanka anglických textů. (2005)
Radio (2005)
Ipse ipsa Ibsen. Sborník ibsenovských studií (2006)
3x3 Norén Fosse Saalbachová (2008)
Ženy, jež o sobě nepochybují. Obraz emancipované ženy v norském románu (2008)
Tažení Bílého Krista (2009)
Tactile Encoding and its Role in Higher Education (2009)
Norský klasik na cestách. Evropská zastavení Henrika Ibsena (2006)
Contemporary Scandinavian Drama on Czech Stage (Coping with the cliché about dark and tragic Scandinavian production) (2010)
Hej, cizinče, nespěchej. Na cestě za novým Brandem (2010)
Hej, Fremmedkarl, far ej saa fort! Ibsens Brand i prosaisk klesdrakt – fra originalen via den nye oversettelsen til iscenesettelsen (2011)
Místo činu: Skandinávie. Podezřelí a viníci světového úspěchu severské detektivky (2011)
Od sociální satiry k melodramatu. Hry Oskara Braatena jako filmové předlohy. (2011)
Buřič a buditel Bjornstjerne Bjornson (2011)
Dialogy králíka s koněm: ke spolupráci překladatele a inscenačního týmu. (2012)
E-Simplicity versus e-Complexity: Some Remarks on the Perspectives of the Universal Design for Learning (2012)
Vstříc minulosti (2008)
Accessible document: a digital paradox (2012)
Meaningful Means of Making Universities Accessible and Their Meaning(fulness) in Practice (2011)
A Methodology for Automatic Sign Language Dictionary Creation (2011)
Visualization of Spoken Language by a Visually Accessible Synchronous Transcription, Speech-to-Text Reporting, and Other Systems of Communication for Persons with Hearing Impairment Usable in Tertiary Education (2011)
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013 (2013)
The Conference Universal Learning Design, Brno 2013 (2013)
Kurz katalogizace speciálních dokumentů pro zrakově postižené (2014)
A study of Neospora caninum and Toxoplasma gondii antibody seroprevalence in healthy cattle in the Czech Republic (2015)
Prospektivní srovnávací studie nalbuphinu a alfentanilu při adenotomii u dětí. (2015)
Psychosociální léčba psychóz za hospitalizace (2014)
Ó Noute Imensa pela Imensidao! A poesia de Angelo de Lima nas estruturas da lírica moderna (2015)
Moderní a postmoderní román: Smrt Artemia Cruze Carlose Fuentese (2015)
Zkušenosti s výukou předmětu Zpracování reálných dat (2015)
Survey of Toxoplasma gondii antibodies in meat juice of wild boar (Sus scrofa) in several districts of the Czech Republic (2015)
A sede de conhecer - Uma revisao da herança literária das viagens no Diário de Miguel Torga (2015)
Risk factors involved in transmission of Toxoplasma gondii and Neospora caninum infection in rabbit farms in Northern Italy (2015)
Virtuální průvodce architektonickou přístupností univerzitních budov (2015)
Web Guide to Accessible Campus (2015)
Kdo napsal deník Miguela Torgy (2016)
Využití hydrologických dat v předmětu Zpracování reálných dat (2015)
Computers Helping People with Special Needs: 13th International Conference, ICCHP 2012, Linz, Austria, July 11-13, 2012: Proceedings Part II (2012)
Computers Helping People with Special Needs: 13th International Conference, ICCHP 2012, Linz, Austria, July 11-13, 2012: Proceedings Part I (2012)
The cultural competence challenge: Enhancing deaf and hard-of- hearing English learners’ general knowledge (2016)
Viagens nas zonas noturnas da vida: o Diário de Miguel Torga (2016)
A massa a levedar: a imagem de Angola e Moçambique no Diário de Miguel Torga (2016)
Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2016 (2016)
Moderní a postmoderní román: Pedro Páramo (2016)
K pojetí stylotvorných faktorů (2014)
Como se pensa na morte: o Diário de Miguel Torga (2016)
Blind Friendly Maps — Tactile Maps for the Blind as a Part of the Public Map Portal (Mapy.cz) (2016)
Web Guide to Physical Accessibility of Buildings (2016)
A poesia de Ângelo de Lima nas estruturas da lírica moderna (2017)
The Heavier the Borscht, the Lighter the Burden : Inaccuracies in Czech Representation on American Screens (2018)
Joao Guimamares Rosa: Velká divočina: cesty (2018)
Academic mobilities of students with hearing impairment: Welcoming the challenges with specialized online course of written English (2018)
Laughing at Robots : Synthesising Humour and Cyber-paranoia in Portrayals of Artificial Intelligence in Welcome to Night Vale (2018)
Ve zdech labyrintu : Metapoetické reflexe Miguela Torgy (2018)
V Seminario interdisciplinare per i dottorandi di Romanistica - "Metodologie di ricerca in letteratura, filologia, linguistica e oltre" 2019 (2019)
From questions to relatives in Czech Sign Language (2019)
Český znakový jazyk jako přirozený jazyk (2019)
Dictio – onlajn tolkovyj i perevodnoj slovar žestovych i pismennych jazykov (2019)
Foreign Language Learning Experiences of Deaf and Severely Hard-of-Hearing Czech University Students (2019)
„Upoután vozíkový“: absence zdvořilé nevšímavosti jako bariéra při pohybu prostorem uživatelů a uživatelek elektrických vozíků (2020)
...rovná se devět (2008)
Online conferencing accessibility: LangSkills closing conference (2020)
Online English for International Mobilities: A course for students (2020)
Fostering autonomy in learners with special needs: a specialized e-learning course (2020)
Seminář pro učitele angličtiny pracující s neslyšícími a nedoslýchavými studenty (2020)
LangSkills online: project closing conference (2020)
“V bezprecedentní situaci”: Postižení v krizi a ve virtuálním světě - jak/proč na ně (ne)zapomenout (2021)
Surveying Learning Styles of English Language Learners with Hearing Loss: A Case of Four Students (2021)
Fostering autonomy in learners with special needs : a specialized e-learning course (2021)
Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky? (2021)
Inclusive mobility – It ain't easy but it ain't impossible either (2022)
Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners (2022)
Raising awareness about the way you learn. Using learning styles to develop metacognitive language learning strategies (2022)
Teaching English to DHH in Inclusive Secondary School Classroom : Teacher Experience (2022)
Několik poznámek k současné výuce angličtiny pro neslyšící a nedoslýchavé v ČR (2022)
DEAFinitely English. Online materials for teachers of English as a Foreign Language for Deaf, deaf and hard of hearing students (2022)
DEAFinitely English. Online materials for teachers of English as a Foreign Language for Deaf, deaf and hard of hearing students. (2022)
Manuál pro Dílnu rozvoje pedagogických kompetencí (2022)
The 'Assemblages' of Disability: An Affirmative Conception in a Deleuze-Guattarian Perspective (2019)
“Is the world open to all? Hard of hearing students and international mobilities” (2023)
1st International Summer School for Deaf and Hard og Hearing Learners and their Teachers (2022)
Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners (2023)
Zpráva z mezinárodní letní školy pro N/neslyšící a nedoslýchavé studenty a jejich učitele v Telči (2022)
Zpráva z mezinárodní letní školy pro N/neslyšící a nedoslýchavé studenty a jejich učitele v Telči (2022)
Vyučující na filmovém plátně: Videoreflexe výuky jako nástroj rozvoje vysokoškolských vyučujících (2023)
Don't just listen to podcasts, create them! (2023)
Videoreflexe výuky jako nástroj rozvoje vysokoškolských vyučujících (2023)
Projekty a výukové materiály pro podporu učení (se) cizích jazyků pro neslyšící a nedoslýchavé studující (2023)
Styles and strategies of learning foreign languages for hard of hearing students (2023)
Latinskoamerický nový román, Carlos Fuentes a novela Aura (2023)
Materialita pohybu: vztah mezi nevidomostí a městským prostorem (2019)
Student or expert: Who knows best? Disability services at HEIs (2023)
Explore the way you learn: Project research (2023)
Learning styles and strategies of deaf and hard of hearing learners. What we know and what we do not (2024)
Odebrat vše z výběru
Operace s vybranými výsledky
Export a tisk
Seznam vybraných záznamů
Další aplikace
Publikace
Informační systém