Skip to top bar
Skip to header
Skip to content
Skip to footer
CS
>
Publications
>
Publication Records - Search
Publication Records - Search
Advanced search
Repository
Selected publication/outcome records
Odborná jazyková příprava v Cursu Innovati (1999)
Vyhodnocení evaluačních dotazníků (1999)
Krátká úvaha o smyslu jazykové přípravy na právnické fakultě. (1999)
ESP or The Echo of September Poděbrady (1999)
Casus trahunt (1999)
Authentic materials in ESP (1999)
Uprchlické právo v kombinaci s anglickým jazykem na právnické fakultě MU (Projekt Masarykovy univerzity v programu Vzdělávací nadace Jana Husa): Realizace Cursu Innovati (1999)
Cursus Innovati (1998)
Poskytování právního poradenství při žádostech o udělení postavení uprchlíka (2000)
Internacionalizace a evropeizace práva v odborné jazykové přípravě (2000)
Lidská práva ve výuce cizího jazyka pro právníky. (2000)
L'exploitation de la jurisprudence dans l'enseignement de francais juridique (2000)
Kompendium zum Asylrecht, Ausländerrecht und zum Schutz der Menschenrechte (2001)
Spor o námořní půjčku. Pokus o interpretaci pramenného textu. (2001)
Právnický seminář ve Wiesnecku konaný ve dnech 29.8.-18.9. 1999 (2000)
Nový integrovaný předmět - Integrated European Case Law Course (2001)
Using a book on law as a textbook of legal English: a case study (2002)
Interpersonal Implications of Participant Identification in News Headlines (2000)
Tomek, J. a kolektiv: Economic Issues and Business Skills, Praha VŠE, Fakulta mezinárodních vztahů 2000 (recenze) (2002)
Seminar for university teachers: English for legal purposes (2001)
Approaches to using authentic materials in legal English ESP classroom (2002)
Courting the Scottish legal system (2001)
Pros of an anti-conference (2001)
Let us present our presentation (2001)
Pilsen brew of ideas (2000)
Vystrčilová, R.: Selected topics from the European Union (review) (2001)
Evropský rok jazyků 2001 - Current International and Domestic Issues Course (2002)
Tea Stands for Togetherness (2002)
All you need is AMATE - Potřebujeme AMATE, novou asociaci učitelů metodiků? (2002)
L'innovation dans l'enseignement de francais juridique. Une possibilité d'actualiser le contenu du cours. (2002)
Register Analysis of News Discourse (2001)
The intermediary character of courtroom question and answer discourse (2003)
In Love with ESP: English for the World of Work (Hornby Trust Summer School, Pécs, 30.6.-12.7.2002) (2002)
Les droits de l'homme : dossier de textes, documents et exercices (2000)
The Workshop that was the Lion's Whiskers (2003)
Die Förderung des juristischen Denkens in der Fremdsprache Deutsch (2002)
Integrated European Case Law Course (2003)
Ad pontes (2004)
Flight into the Land of ESP (2004)
A project that took off - a manual for teachers (2004)
The Joy of Learning. 12th International IATEFL Slovenia Conference held in Ljubljana 23.-25.9.2004 (2004)
Latina pro právníky (2005)
Treating the Teething Troubles of Teamwork (2005)
Introduction to English for International Trade Law (2005)
Un défi européen (2005)
Flight into the Land of ESP (2004)
Writing activities in ESP class (2004)
Odborná jazyková průprava v bakalářském studijním programu Právo a mezinárodní obchod na Právnické fakultě Masarykovy univerzity (2005)
Challenges in EAP and ESP Class at University Level (2005)
Personal management & leadership : multimediální učební text (2006)
Úvod do právnické angličtiny (2006)
The axiomatic melting pot: teaching probabilities in Prague in 1930s (2006)
Výuka odborného cizího jazyka na MU s využitím e-learningu (2006)
Léčba karcinomu plic (2007)
Designing a multi‐cultural, multi‐purpose videoconferencing learning programme (2007)
MU-UWA implementation of video conferencing within a frame of innovative learning infrastructures (2007)
Interaktivní videokonference (2007)
Negotiating design in video conferencing (2006)
Videoconference Techniques in Developing Successful Language Skills and Strategies in ESP Classes (2005)
Aplikace Společného evropského referenčního rámce pro jazyky na odborný a akademický jazyk na vysokých školách (2007)
Nemalobuněčný karcinom plic (2008)
Paliativní léčba malobuněčného i nemalobuněčného karcinomu plic (2008)
Reforma anglického právního jazyka: lingvistická perspektiva (2009)
Koncepce jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě (2008)
Designing a Multi-Cultural Video Conferencing Language Programme (2008)
Implementing Videoconferencing Project Results into Lifelong Education (2008)
Integrating legal English within a tertiary-level linguistics syllabus (2010)
Introduction to English for Business Management (2009)
Introduction to English for Law and Business Management (2009)
Bronchoskopie v intenzivní medicíně v letech 2007-2008 (2009)
A virtual classroom (2009)
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (2010)
Jazykové kompetence v odborném a akademickém cizím jazyce - aplikace SERR (projekt COMPACT) (2010)
Modern Technologies in Courses of Academic Writing for Ph.D. Students (2010)
Ústní testování v odborném jazyce (2011)
INVITE Handbook (2008)
Video Conferencing Quick Guide (2008)
E-learning jako přípravná část kurzu „Komunikační dovednosti v oblasti právnické angličtiny“ (2011)
Duel at Dawn: Heroes, Martyrs, and the Rise of Modern Mathematics by Amir Alexander (2011)
Introduction to English for international trade law : multimediální učební text (2010)
Hedging in the Structure of Mathematical Discourse: A Study Based on Discourse Analysis of Research Articles (2010)
Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce (2011)
SEMANTIC, PRAGMATIC AND INTERCULTURAL ASPECTS OF STUDENTS´ COMMUNICATION THROUGH VIDEOCONFERENCING (SPOKEN) AND FACEBOOK (INFORMAL WRITTEN) ENGLISH (2010)
Designing ICT-enhanced Language programmes: An academic writing for postgraduate studies (2010)
Fairly Legal and the like - film-based activities for ESP (2011)
Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes. (2011)
Classroom-made videos, politeness and formality in ESP classes (2011)
Amy Krois-Lindner, Matt Firth and Translegal: Introduction to International Legal English (recenze) (2011)
Orgány Evropské Unie (2011)
Termíny a spojení užívané v soudní praxi. Všeobecný česko-anglický glosář (2011)
Student’s guide to academic English (2011)
Zapojení studentů ESF MU do projektu Compact - kurzy soft skills v cizích jazycích (2011)
Vývoj nových cizojazyčných kurzů akademického jazyka pro specifické účely a kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích (2011)
Vývoj nových cizojazyčných kurzů akademického jazyka a jazyka pro specifické účely a kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích (Projekt COMPACT) (2011)
Supporting Your Argument - Persuasion in Radio Public Speaking Panel Discussions (2011)
Další vzdělávání učitelů odborných jazyků v oblasti měkkých manažerských dovedností, tzv. soft skills, a jejich příprava na výuku v cizojazyčných kurzech soft skills (Projekt COMPACT) (2010)
Další vzdělávání učitelů odborných jazyků v oblasti měkkých manažerských dovednsotí, tzv. soft skills, a jejich příprava na výuku v cizojazyčných kurzech soft skills (projekt Compact) (2010)
Communication Skills in Legal English (2011)
Supporting Your Argument - Persuasion in Radio Public Speaking Panel Discussions (2011)
Vývoj nových kurzů soft skills v cizích jazycích v projektu COMPACT (2011)
Vývoj kurzu interkulturní komunikace v angličtině aneb Co je za tím? (2011)
Vývoj kurzu interkulturní komunikace v angličtině aneb Co je za tím (2011)
An analysis of a children´s narrative applying the Problem-Solution and matching Patterns (1996)
Critical writing (2004)
Materials Development for Lawyers with Special Focus on Self-Access Worksheets (1998)
Listening activities - Grading the task in listening to the BBC News (1994)
How to Avoid the Pitfalls of Legal English (2012)
Co studenti práva potřebují a co chtějí? Jak namíchat ideální koktejl aktivit pro studenty angličtiny na Právnické fakultě MU (2012)
Test Your English (2012)
Communication Skills in ESP Classrooms (2012)
Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce (2012)
Videoconferencing for Students of Law (2012)
Pragmatic issues and soft skills in English for law (2012)
What Do ESP Students Learn when "Interviewing a Client"? (2012)
Legal English Teacher Training Workshop: Designing Materials for Students of Law (2013)
Law Virginia Evans, Jenny Dooley and David J. Smith, J. D. Newbury, Express Publishing, 2011 (review) (2013)
Question Type and Narrative Construction in Courtroom Interrogation (2012)
Using video in Legal English teaching (2012)
Courtroom interrogation and information control in questions (2012)
Guilty as Charged: Using Video to Teach Legal Content in ESP Classes (poster) (2012)
Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies (2013)
Turn-taking in legal spoken discourse (2012)
How the question “ Do we have guns ?“ in a soft skills Negotiation course influenced our in-service LSP teacher training in a new Impact project (2012)
Should You Be Persuaded - Testimonies in Phone Hacking Inquiry (News of the World case in the summer of 2011) (2012)
From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world (2013)
Legal Minds Think Alike: Legal English Syllabus Design and the Perceived Language Needs of Present and Former Students of Law (2013)
Legal minds think alike: Legal English syllabus design and the perceived language needs of present and former students of law (2013)
"Welcome to our seminar miniconference" aneb studentské prezentace jako minikonference (2013)
Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes (2013)
Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes (2013)
Developing communication skills: dealing with clients (2012)
Designing a legal English course for International Trade Law students (2013)
Law and Order in the Classroom: A Mix of Ideas for Teaching English to Students of Law (2013)
Reflecting the Changing Needs of Law Students in Syllabus Design (2013)
From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world (2013)
Výstupní testování v anglickém a německém jazyce na PrF MU v Brně (2013)
Výstupní testování v anglickém a německém jazyce na PrF MU v Brně (2013)
Beurteilung und Bewertung kommunikativer Leistungen bei mündlichen Prüfungen in der Fachsprache/ akademischen Sprache (Poster) (2013)
Implementing CEFR in tertiary context: compromises and balance (2014)
Getting students more involved in the tasks (2014)
Zur Konstruktion Ab urbe condita (2014)
Motivation als wesentliches Element bei Aneignung der Fachsprache im Bereich der Rechtswissenschaft (Poster) (2014)
“Your Honour, if I may…” Teaching politeness and other soft skills in videoconferencing classes (2014)
Lost in the Matrix? Find Your Way to Your Interest Group! Maintaining Quality and Enhancing Staff Development. (2014)
Wie kann die Leitung eines Sprachenzentrums professionalisiert werden? (2014)
Language centre matrix management structure: Developments in teacher training (2015)
English for International Trade Law (2014)
A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates (2014)
A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates (2014)
The Jigsaw Puzzle of Legal English Syllabus Design: Innovations at Masaryk University Language Centre (2014)
The Jigsaw Puzzle of Legal English Syllabus Design: Innovations at Masaryk University Language Centre (2014)
Student Motivation in Legal English Classes (2014)
The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes (2014)
Slick Moves in the Dance of Course Design: Step-by-step Account of Creating Legal English Sylabus (2015)
ICT in Legal English Teaching (2014)
Getting students more involved in the tasks (2014)
"Welcome to our seminar miniconference": another way of practicing presentation skills (2014)
"Pecha Kucha" in Legal English Classes (2014)
Ehancing students' Speaking Skills (2014)
Ehancing students' Speaking Skills (2014)
Interpersonal Aspects of Printed News Discourse: A Sociolinguistic Study of the Woodward Case Reporting in the Electronic Telegraph (2000)
Fyzická osoba jako subjekt pracovního poměru, aneb proč je na některé věci v 15 letech brzy? (2015)
Odvolání vedoucích zaměstnanců (2015)
Recenze: Kottnauer, Antonín: Pracovní právo v praxi. Základní pracovněprávní vztahy a rekodifikace (2015)
Odvolání vedoucích zaměstnanců (2015)
Pracovní smlouva (2014)
Některé aspekty konkurenční doložky (2014)
Recenze: Jaroslav Stránský a kolektiv: Důsledky subsidiarity nového občanského zákoníku v pracovněprávních vztazích (2016)
The Matrix, Staff Development and Helsinki Inspiration (2015)
Soft Skills in ESP: Lawyer-Client Interviews and the Like (2015)
Are We Glamorizing Their Future Profession? The Justification of Use of Legal Series While Teaching Students of Law (2015)
Getting the Message Across – Mediation or Word for Word Translation? (2015)
Mediation in ESP (2015)
Mediation in Legal English Teaching (2016)
El lenguaje figurado en los textos económicos-financieros y su equivalencia en la traducción (2015)
Persuasive approaches in communication and principles of argumentation in Spanish (2015)
Innovative Activities in Legal English (2015)
Legal English Final Exam Guide (2015)
"You Can't Sue a Disease": A Lesson on Negotiations in the English for Lawyers Syllabus (2015)
Preparing consciously, practicing effectively (English for Law) (2015)
Round Table on Legal English (2015)
Case Briefs in Legal English Classes (2015)
"You Can't Sue a Disease": A Lesson on Negotiations in the English for Lawyers Syllabus (2015)
Legal English Final Exam Guide (2015)
Innovative Activities in Legal English (2015)
Teaching legal communication to undergraduates: Helping with the first steps (2015)
Prüfungsguide zum Fach Deutsch für Juristen (2015)
Reaching the right balance in students´ driven videoconferences. (2015)
Should you think twice before you open your mouth.Pedagogic implications of linguistic research for EAP/ESP classroom (2015)
Students‘ and teacher‘s roles in legal English videoconferencing classes. The course contents, organization and feedback from students (2015)
Students´ self-driven videoconferencing classes – contents, organization, feedback and self-assessment (a lesson for a teacher) (2014)
PERSUASION, POWER AND CONTROL IN PUBLIC SPEAKING (2014)
Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR (2013)
Should You Be Persuaded (2013)
Practising negotiation skills in ESP classes with ICT support (2013)
CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016 (2015)
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices (2015)
Zamyšlení nad prací ředitelů veřejných škol (2015)
Videoconferencing in English for Law Courses: Cooperation and Politeness Principles Revisited (2016)
Recenze: Eva Janečková: Nejčastější pochybení zaměstnavatelů při plnění povinností dle zákoníku práce (2016)
The Image and Political Caricature in a French for Lawyers Classroom (2016)
Michel Butor post-néoromanesque : sorcier de la réécriture (2016)
Photo Law Stories: Civil and Criminal Procedure Vocabulary Practice (2016)
Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere) (2016)
Presentation Abstracts as a Tool for Student Motivation in ESP Classes (2016)
Curious Animal Law Stories: Criminal Procedure Vocabulary Practice (2016)
Recenze: Eva Janečková, Václav Bartlík: Ochrana osobních údajů v pracovním právu (Otázky a odpovědi) (2016)
Beurteilung und Bewertung kommunikativer Leistungen bei mündlichen Prüfungen in der Fachsprache und in der akademischen Sprache (2016)
Encuentro internacional de hispanistas 2016 «CAMINOS DEL HISPANISMO» (2016)
Teaching politeness in videoconferencing classes (2016)
The Matrix, Staff Development and Quality Assurance (2016)
Zajištění dalšího vzdělávání pedagogů na CJV MU (2016)
Videoconferencing and principles of politeness (2016)
English for Law via videoconferencing (2016)
Soft skills and mediation in legal English:Towards a new methodological approach in ESP (2016)
Getting down to (international) business: practising negotiation in the course of English for International Trade Law (2016)
Mediation: An Unexplored Language Skill in Legal English Teaching (2016)
"Google Docs" in language teaching and learning (2016)
Mediation: An Unexplored Language Skill in Legal English Teaching (2016)
Mediation versus Translation: What to teach students in Legal English Classes (2016)
ICT in an ESP classroom - looking for a balance (2016)
Intellectual Challenge: Teaching the language aspects of Intellectual Property Law to undergraduates (2016)
Just checking your peers – student generated feedback (2016)
Student Involvement and Peer Review: How to Make the Teacher’s Life Easier (2016)
ICT in an ESP classroom - looking for a balance (2016)
Innovative methodologies in ESP: Mediation in legal English classes (2016)
Case Briefs in Legal English Classes (2016)
Persuasion in public speaking:Radio Four ‘Any Questions’ panel discussions revisited (1996 and 2016) (2016)
Travail sur la jurisprudence en classe de français juridique : un laboratoire de la pensée critique (2016)
Pracovní podmínky ve školství s akcentem na odměňování (2016)
Humanising Language Teaching (2016)
Čerpání dovolené ve školství (2017)
Členství v České společnosti pro pracovní právo a sociální zabezpečení, z.s. (2017)
Pracovní podmínky ve školství s akcentem na odměňování (2016)
Managing a language centre: communication, quality and staff development (2017)
Activating higher cognitive processes in Legal French Course (2017)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2017)
Integration of Videoconferencing in ESP and EAP Courses.Focus on Community of Practice Interaction. (2018)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2017)
Alkohol a ředitel školy z pohledu pracovního práva (2017)
Savoir disciplinaire au service de la pensée critique en cours de francais juridique : lecons de la psychologie cognitive (2017)
Trans pedagogický pracovník (2017)
Le syllabus flexible au service des étudiants co-créateurs de cours (2017)
Tailoring language courses: task chaining, life skills (2017)
Internationalizing Legal English Courses (2017)
INCREASING STUDENTS EMPLOYABILITY BY DEVELOPING THEIR SOFT SKILLS THROUGH INTERNATIONAL VIDEOCONFERENCING EXPERIENCE AND COLLABORATIVE WORK WITH THE SUPPORT OF ICT. (2017)
Zentrum und Peripherie in der deutschsprachigen Literatur im Vergleich mit der tschechischen Literatur. Korpuserstellung und Korpusanalyse (2017)
To mediate or not to mediate – speaking skills in ESP (2017)
EULETA 2017 Workshop (2017)
Developing Confidence in Writing Law-Related Texts for Under and Post-Graduate Students of Legal English (2017)
Shifting the Balance: Promoting autonomy and self-reflection in ESP (2017)
Empowerment through knowledge pooling in mixed ability legal English classes (2017)
Individual and Collaborative Vocabulary Building Strategies in Legal English Classes (2017)
Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom (2017)
English Autonomously - the thrill of counselling (2017)
The Multifaceted Approach to Communication: Mediation as a Language Skill (2017)
Shifting the Balance: The importance of autonomy and self-reflection in ESP (2017)
ESP vocabulary building strategies promoting autonomy (2017)
Google Docs in Language Teaching and Learning (2017)
Zajištění dalšího vzdělávání pedagogů CJV (2017)
Videokonference a principy zdvořilosti (2017)
Daring to Videoconference: Ideas for Teachers (2018)
Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de francais (2018)
Portfolio assessment as a tool for enhancing learners’ motivation (2018)
Videoconferencing in University Language Education (2018)
Videoconferencing in University Language Education (2018)
Videoconferencing in University Language Education (2018)
Wiki Space, Facebook and Videoconferencing in teaching negotiating skills in Legal English courses (2018)
Soft-skill Based Syllabus in Legal English Courses (2018)
ESP, CLIL or soft-skill based syllabus? (2018)
Taking to the road to autonomy (2018)
Let´s dial Helsinki! (2018)
Peer-Review Your Negotiating Skills (2018)
Quizlet in ESP courses (2018)
Motivation via appreciation: good practice from ESP classes (2018)
I write further in this matter: writing skills practice for future lawyers (2018)
Mediation in lawyer client interaction: understanding the needs of ESP practice (2018)
ESP and the Popularization of Knowledge across Genres (S21) (2018)
A European perspective on ESP Learning and Teaching Research (2018)
Mediation and Motivation in Legal English Classes (2018)
Linguistic, cultural or social mediation – what is relevant in ESP (2018)
Developing mediation skills for teaching Legal English (2018)
Virtual Erasmus and Task-based English for Legal Purposes (2018)
Using Technologies to Facilitate Students' Learning (2018)
Collaborative and Individual Vocabulary Building Using ICT (2018)
Wrestling with Tricky Questions in Language Tests (2018)
Motivate, Support and Encourage Students to Practise Skills for Life (2018)
Meeting the Real and Virtual (2018)
Practicing the skill of mediation in English for legal purposes (2018)
Raising Students’ Intercultural Awareness in Videoconferencing Communication. Teacher’s Observations and Students’ Reflections. (2018)
Addressing the Needs of Lawyers in Legal English: A Comparative Study in Four European Union Countries (2018)
Academic English - Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce (2018)
The teacher´s role in development of learner autonomy, IATEFL Lasig (2018)
členka redakční rady (2018)
Gnóthi seauton. Sto let klasických studí v Brně v osobních vzpomínkách i úřední korespondenci (2019)
Gnóthi seauton. Sto let klasických studí v Brně v osobních vzpomínkách i úřední korespondenci (2019)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2019)
Interkulturní prvky ve výuce obchodní španělštiny na ESF MU v Brně (2017)
El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico (2017)
El concepto de gradualidad en los textos especializados (2018)
El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico (2016)
El concepto de gradualidad en los textos especializados (2018)
EXPERIENTIAL LEARNING IN LEGAL ENGLISH SYLLABI (2019)
L’évaluation par portfolio comme vecteur d’autonomisation des apprenants (2019)
Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca (2019)
Soutenir la motivation d’apprendre une autre langue : A la recherche des outils favorisant la compétence plurilingue (2019)
BUILDING STUDENTS’ COMMUNICATION AND NEGOTIATION SKILLS IN ENGLISH THROUGH CASE STUDIES IN LAW. (2019)
One Team.Different Expertise. Preparing Students For Real Life Through Case Studies in Marketing, Corporate Law and Unfair Competition.Team, Motivation, Sharing, Support, Training and Development. Added Value for Students. (2019)
Get Ready For Life! Developing Students‘ Communication in English Through Solving Case Studies in Law and Marketing. Application of Theory on Real Cases from Marketing, Corporate Law and Unfair Competition in English. (2019)
PRESENT YOUR PASSION: DEVELOPING STUDENTS’ PRESENTATION SKILLS IN LEGAL ENGLISH CLASSES (2019)
Enhancing students' metacognition in legal English classes (2019)
“So, what do the lawyers think?”: Exploring professional topics outside the classroom (2019)
Alumni success stories as a tool for motivation in ESP (2020)
Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates (2019)
Alumni success stories as a tool for motivation in ESP (2019)
La función semántica, cognitiva y pragmática de las metáforas económicas en el corpus de textos especializados, semiespecializados y de divulgación científica. (2019)
On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning (2020)
Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre (2020)
The Importance of Oratorical Skills in the Roman Society (2020)
Upward Facing Dog: motivation and flow in the Legal English classroom (workshop) (2020)
The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy (2020)
Role jazyka v procesu přesvědčování a rozhodování o setrvání či odchodu VB z EU (2020)
Functional Plurality in Contextualized Discourse (2020)
DEVELOPING ENGLISH COMMUNICATION AND SOFT SKILLS THROUGH CASE STUDIES IN BUSINESS LAW (2020)
Pluri/multi/flexilingual perspective in teaching and research at language centres (2020)
Role a využití didaktického překladu ve výuce. Přehledová studie. (2020)
Editorka čísla 2020/2 (2020)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2021)
Quizizz, Wordwall, Quizlet: Interaktivní výuka latiny pro lékařské účely (2021)
We are online, anyway, so why not try something exciting! The potential of experiential learning in online classes for students of law (2021)
“Ask a law student from another country:” a project supporting authentic communication (2021)
Helping law undergraduates make their learning more effective (2021)
Students on Air - Implementing Podcasts into ESP Courses (2021)
Hledání inspirace k výzvám dneška (2021)
Šrámek, Jiří. Poslední evropské století (1918-2018). Faktografické eseje (2021)
Didaktický překlad a mediační aktivity ve výuce odborné francouzštiny: metodologie (2021)
La traduction pédagogique et la médiation dans les cours du français juridique. (2021)
Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie (2021)
Interaktívne nástroje v prezenčnej výuke: Quizizz prezentácia, Univerzita Palackého, Olomouc, 6.-7.10 (2022)
Právnická angličtina (2022)
Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách (2022)
Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (2022)
Autonomous learning: project results - Students in the role of youtubers (2022)
Les activités et stratégies de médiation dans l’enseignement du français sur objectifs spécifiques (résultats de la recherche pilote) (2022)
Mediační aktivity a strategie ve výuce francouzštiny pro specifické účely se zaměřením na právo (první výsledky předvýzkumu) (2022)
Locking down and opening out: Creating new virtual spaces for writers and presenters during the pandemic (2023)
A review of interactional metadiscourse research in postgraduate dissertations and theses across disciplines (2022)
New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes (2022)
Student designed online international conference (2022)
Visual representations as a means to curb loneliness in distance learning. (2022)
“That’s not relevant in your case: teaching and testing the linguistic skill of mediation in Legal English courses” (2022)
Casting a Podcasting Spell: Legal English Podcasts International (2023)
Disbarred Barristers and the Like: A Creative Take on the Third Conditional (2023)
That’s not relevant in your case: teaching and testing the linguistic skill of mediation in Legal English courses (2022)
Necessity Knows no Law: Action Research into Online Testing of Legal English (2022)
Community Building and Visual Representations as a Means to Curb Loneliness in Distance Learning (2022)
Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes (2022)
Student-produced podcasts as an alternative to presentations (2022)
“Get in touch with your foreign classmates”: international collaboration within legal English classes (2022)
Podcasting seen from a different angle. Practising skills for life in a legal classroom – developing student´s soft skills and legal English in international setting (2022)
Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions (2022)
Modern mobility with blended intensive programmes (2022)
« Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles (2022)
Humanising Language Teaching (2023)
Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (2022)
Visual Representations as a Means to Motivate Students and Curb Feelings of Isolation in Distance Learning (2023)
Les « quatre C » au service du renforcement de la motivation des apprenants de français (2019)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2023)
Escape Game as a Revision Tool (2023)
Escaping the Conventional: Teaching Legal English through Gamification (2022)
Médiation, apprentissage plurilingue autonome et motivation dans les cours de LSP : les étudiants en tant que youtubeurs. (2023)
Developing creativity, soft skills and skills for life in international legal podcasting (2021)
Preparing Czech Law Students for Real Life through Case Studies (2023)
Designing and Teaching English for Lawyers on-line (2021)
Politeness in Lawyer’s Talk. Preparing Students of Law For Real Life Communication Through Case Studies from Commercial Law and Marketing. (2022)
Developing creativity, soft skills and skills for life through international podcasting (2021)
Skills for Life – Independently Prepared Group Presentations on a Legal Topic Revisited – Higher Involvement of Students, Practising Language Mediation and Peer Feedback (2022)
Collaboration of an ESP Teacher with Subject Experts (2022)
Students´ Independently Prepared Podcasts and our Lesson on Internationalization (2022)
Podcasting seen from a different angle. Practising skills for life in a legal classroom – developing student´s soft skills and legal English in international setting (2022)
Umělá inteligence a její dopad na roli učitele (2023)
AI in the Life of a Teacher (2023)
AI and I: How Intelligent Language Solutions Reshaped My Teaching Journey (2023)
« Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles (2023)
Turning the tables on online exam cheating via language mediation tasks (2023)
Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře (2023)
Le plurilinguisme et la médiation (2023)
La médiation dans les cours du français juridique destinés aux étudiants en droit (2023)
Mediace v učebních materiálech pro výuku odborné francouzštiny (2023)
Epistemic (In)justice: Whose voices count? Listening to migrants and students (2023)
Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů (2024)
Testing Mediation: The Challenge of an Unorthodox Answer (2023)
The Ins and Outs of Interlinguistic Mediation in the Legal English classroom (2023)
Linguistic Mediation Taught and Tested: Fine-tuning the Task Design in Legal English (2023)
Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů (2024)
Teaching large groups of law students: shifting the responsibility (2023)
Peer feedback in legal English classes: benefits and challenges (2023)
Can students co-create course content? A student-contrived international conference. (2023)
When you have no basis for an argument, abuse the plaintiff: Argumentation in a Legal English Syllabus (2023)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2024)
Navigating AI in Scientific Research and Communication (2024)
Cercles Webinar: Language Learning in Higher Education Issue 13.2 (2023) Get to know the authors and their texts (2024)
Bridging Legal Cultures: Internationalization in Legal English Classes (2024)
Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial (2024)
Testing and Mediation: What if the Test-takers Think outside the Box? (2024)
Tea with TEA" podcast series (2024)
Médiation dans les cours de FLE (2024)
Les activités et stratégies de médiation dans l'enseignement du français sur objectif spécifique : résultats de la recherche pilote (2024)
Opakování hrou – online únikovka ve výuce (2024)
Spicing Up Legal English: Engaging Activities for Dynamic Classes (2024)
AI nástroje pro učitelskou praxi (2024)
Close Encounters of the AI Kind - Bridging Technology and Language Teaching (2024)
Podcast International - Skills for Life (2024)
Testing Linguistic Mediation in Professional Contexts (2024)
Training Legal Skills in the ESP Classroom: Mediation Activities and Student Self-Reflection (2024)
Remove all the items
Operations on the selected outcomes
Export and print
List of selected records
Other applications
Publications
Information System