Skip to top bar
Skip to header
Skip to content
Skip to footer
CS
>
Publications
>
Publication Records - Search
Publication Records - Search
Advanced search
Repository
Selected publication/outcome records
A Linguistic View of the Latin Anatomical Nomenclature. Part I. (1996)
A Linguistic View of the Latin Anatomical Nomenclature: Part II. (1998)
Der adnominale Genitiv in der medizinischen Terminologie: Valenzaspekt (1997)
Na okraj nových pravidel českého pravopisu (1994)
Genitivkomplement in lateinischen Satzstrukturen (1994)
Die Valenzcharakteristik des lateinischen Akkusativs. (1993)
Harm Pinkster: Lateinische Syntax und Semantik. Tübingen, Francke 1988. 424 s. (1993)
Valenční využití latinského ablativu ve větných strukturách (1994)
Paulo de Carvalho: Nom et declinaison. Bordeaux, 1986, 1105 s. (1994)
František Šimon: Latinská lekárska terminológia. Martin: Osveta 1990, 177 s. (1995)
English for medical students (1998)
Poznámky k jazykovej zložke latinského anatomického názvoslovia (1999)
A Linguistic View of the Latin Anatomical Nomenclature. Part III. (1999)
Medicínská latina: potřeba a výuka (1999)
Několik praktických rad překladatelům lékařské dokumentace do ruštiny. (1999)
Puškinskije motivy v poeziji V. Vysockogo (2000)
Ruský verš a počítačové systémy (2000)
Sorge, V.: Literarische Länderbilder in Liedern Wolf Biermanns und Wladimir Wyssozkis. Ein imagologischer Vergleich (2000)
A. S. Puškin v evropském kulturním kontextu (2000)
Brněnská pozůstalost Franka Wollmana (2000)
Schwarz, W.: Prager Schule:Kontinuität und Wandel. Arbeiten zur Literaturästhetik und Poetik der Narration. (2000)
60-je, 70-je... Zapiski o neoficialnoj žizni v Moskve. (2000)
Adopcia terminológie Európskeho liekopisu a nových národných liekopisov pre výučbu študentov a pre preškolenie odborníkov v praxi (2000)
The application of the EPh-3 in preventive and therapeutical veterinary medicine (2000)
Filosofskaja lirika V. S. Vysockogo (2000)
On the new anatomical nomenclature (2001)
Latinitas viva medicinalis - latinské frazémy, výroky, sentence (2001)
Introduction to Latin and Greek terminology in medicine (2001)
A review of European pharmacopoeial nomenclature: a survey of new names of drugs in Slovak pharmacopoeia with a proposal for the solution (2001)
Luciano Canfora: Dějiny řecké literatury. (2001)
Latein in der heutigen Medizin (2002)
David R. Langslow, Medical Latin in the Roman Empire. Oxford University Press: Oxford, 2000. XV, 517 p. (2002)
Úvod do lékařské terminologie (2002)
Latin as the language of medical terminology: some remarks on its role and prospects (2002)
"Lingua anglatina" v medicínskej terminológii (2002)
Martin Vejražka - Dana Svobodová: Terminologiae medicae ianua. Academia: Praha, 2002, 435 s. (2003)
Řecko-latinská lékařská terminologie jako součást studijního programu mediků (2003)
Ein Beitrag zur Charakteristik der Funktionsauslastung der lateinischen Kasus (der Dativ) (1975)
Úvod do lékařské terminologie (1977)
O slovesných valenciách (1980)
Heinz Happ: Grundfragen einer Dependenz-Grammatik des Lateinischen, Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen, 1976. 597 s. (1980)
Ulrich Dönnges - Heinz Happ: Dependenz Grammatik und Latein-Unterricht, Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen, 1977. 287 s. (1982)
Valencia latinských slovies s datívnou rekciou (1985)
K otázkám výuky českého jazyka na lékařské fakultě (1985)
Třetí kolokvium latinské lingvistiky (1985)
Úvod do lékařské terminologie (1987)
K otázke vymedzovania obligatórnych aktantov (1987)
Mezinárodní setkání latinistů v Bologni (1987)
Syntaxe et Latin. Actes du IIme Congrés international de linguistique Latine. Aix-en-Provence, 1985. 586 s. Edités par Ch. Touratier (1988)
Elseline Vester: Instrument and Manner Expressions in Latin. Amsterdam, 1983. 204 s. (1988)
Úvod do lékařské terminologie (1989)
K současným možnostem výuky latiny na lékařských fakultách (1990)
Latinský nominatív: valenčný pohľad (1990)
Stručný vícejazyčný lékařský slovník I. A-N (1990)
Stručný vícejazyčný lékařský slovník II. O-Ž (1991)
Jak dál s latinou na lékařské fakultě? (1991)
O seminári latinčinárov z lekárskych fakúlt v Košiciach (1991)
K odrazu vývoja medicíny v latinských citátových výrazoch (2003)
Kábrt Jan - Kábrt Jan: Lexicon medicum. Avicenum: Praha, 1988, 733 s., a další (1992)
Aisópos - ošklivý hrdina (2003)
K příponě -orius v anatomickém názvosloví (2004)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2004)
Přehled výrazových prostředků jistotní modality v latině a staré řečtině v porovnání s češtinou, angličtinou a němčinou (2004)
František Šimon, Terminologia medicinae antiquae. Univerzita P. J. Šafárika: Košice, 2003, 94s. (2004)
Jistotní modalita ve staré řečtině a latině v částečném porovnání s vybranými moderními jazyky (čeština, angličtina, němčina) (2004)
Latinské medicínske výroky a ich výukový potenciál (2004)
Current Problems of Using Latin in Pharmacology and Pharmacy (2004)
K niektorým adjektívnym príponám v anatómii (2004)
Introduction to Latin and Greek terminology in medicine (2001)
Latin Gnomic Expressions in Teaching Medical Terminology (2005)
Challenges in EAP and ESP Class at University Level (2005)
English for medical students (2002)
Der so genannte Äsop-Roman und die Frage nach seiner Gattung (2006)
Archaická latina (2006)
Stredoveké latinské sentencie o bolesti, chorobe a medicíne (2006)
Stredoveké latinské sentencie o chorobách hlavy (2005)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2010)
English for Laboratory Technicians (2007)
English for Laboratory Technicians (Klíč) (2007)
Epistemic Modality in Classical Greek (2006)
Obsahové propozice oznamovací ve staré řečtině (2006)
Ukázka medicínsky motivovaných myšlenek z latinské gnómiky (2007)
Durante dos días anduvo buscando... (2007)
(rec.) Radová, Irena. Dobrodružství Argonautů : Řecko versus Řím. Praha: Koniasch Latin Press, 2004. 160 s. (2007)
Publilius Optatianus Porfyrius: Characteristic Features of Late Ancient Figurative Poetics (2007)
Habere s participiem perfekta v některých pozdně latinských textech (2008)
Early European Languages in the Eyes of Modern Linguistics (2008)
Aplikace Společného evropského referenčního rámce pro jazyky na odborný a akademický jazyk na vysokých školách (2007)
Centones: Recycled Art or the Embodiment of Absolute Intertextuality? (2008)
Koncepce jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě (2008)
Latinitas medica. Lexikon nejen lékařských sentencí, citátů a rčení (2009)
Participio de presente que expresa anterioridad o posterioridad (2008)
Centones: Recycled Art or the Embodiment of Absolute Intertextuality? (2007)
Integrace a komunikativní jazykové kompetence (aneb Dva kurzy na MU) (2009)
Ut imago poesis: a pastiche of Virgil and Ovid in the cento Narcissus (2009)
K recepci antiky v Kosmově kronice (2009)
Husova Enarratio Psalmorum: K Husově metodě výkladu žalmů (2009)
Chceme si porozumět a domluvit se (Manuál 2A) (2008)
Připravujeme se na novou práci (Manuál 3) (2008)
El ablativo de gerundio en la Crónica Mozárabe (2010)
K terminológii hlavových nervov (2009)
Lékařská profese prizmatem latinských sentencí (2009)
Husova Enarratio Psalmorum: K Husově metodě výkladu žalmů. (2008)
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (2010)
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (2010)
El ablativo de gerundio en la Crónica Mozárabe (2009)
Jazykové kompetence v odborném a akademickém cizím jazyce - aplikace SERR (projekt COMPACT) (2010)
Latinitas medica. Lexikon nejen lékařských sentencí, citátů a rčení (2009)
Jistotní (epistémická) modalita v latině a řečtině (2008)
Chceme si porozumět a domluvit se (Manuál 2B) (2008)
(Rec.) Xenofón. Hostina, Sokratova obhajoba. Překlad a poznámky Andrej Kalaš, úvod Matúš Porubjak. Kalligram, Bratislava, 2006, 206 s. ISBN 80-7149-890-4 (2007)
Latinská morfologie (2007)
(rec.) Elena Marečková-Štolcová et al. Latinitas medica. Lexikon nejen lékařských sentencí, citátů a rčení. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 909 s. (2010)
Mythological epyllia written in the form of Virgilian centos: a model case of intertextuality (2010)
BAZERMAN: Učme se lépe psát, budeme lépe myslet (2011)
Epistemic modality in Classical Greek (2010)
(Rec.) Bartoněk Antonín, Dialekty klasické řečtiny. Brno: Masarykova univerzita. 2009. 295 s. (2010)
Mythological epyllia written in the form of Virgilian centos: a model case of intertextuality (2010)
Helping Medical Students Write: Genre Analysis of Medical Case Reports (2011)
Vývoj nových cizojazyčných kurzů akademického jazyka a jazyka pro specifické účely a kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích (Projekt COMPACT) (2011)
Vývoj nových kurzů soft skills v cizích jazycích v projektu COMPACT (2011)
Centones Vergiliani: intertextuální analýza pozdně antických centonárních epyllií s mytologickou tematikou (2011)
Kultivujme psaní - pomůže nám vědecky myslet: rozhovor s prof. Charlesem Bazermanem (2011)
Helping Medical Students Write: Genre Analysis of Medical Case Reports (2011)
Medical Writing for Real Purposes: Health Information Leaflets for International Students at Masaryk University (2012)
Julius Zeyer v korespondenci s Josefou Náprstkovou (2009)
Pragmatismus jako filozofický základ smíšeného výzkumného designu (2011)
Communities, Conventions, and the Conception of Medicine 2.0 in the Development of the Medical Case Report: Genre Analysis (2009)
Inovace výuky lékařské terminologie s využitím autentické lékařské dokumentace (2012)
Mozaika jazyků na MU - The Mosaic of Languages at Masaryk University - La Mosaique de langues a l'Université Masaryk - El Mosaico de lenguas en la Universidad Masaryk - Vielfalt der Sprachen an der Masaryk Universitat (2012)
Analyse des lateinischen Nebensatzes in der 2. Abhängigkeit (2012)
Low Germanic Loanwords in English borrowed in Europe (2012)
Is Kujarge a Chadic language? (2012)
Disciplinary Writing for Publication in English: Empowering and Equipping EFL Doctoral Students with Writing Skills and Tools (2012)
Laetae segetes III (2012)
Figurative usages of the verb "xerainw" and adjective "xeros" in the New Testament health conditions (2012)
Kommentare in dem Briefsteller Formularius epistolarum (2012)
On Learning to Write and Writing to Learn: An Interview with Charles Bazerman (2012)
Klaretův Medicaminarius: jeho obsah a základní pramen (2012)
The Use of Media Literacy Knowledge in Teaching Specific Language Skills (2013)
Academic Writing Pedagogies: Adopting Best Practices for Mastering Research Genres in English (2013)
Textual Representation of the Doctor-Patient Relationship: A Comparative Analysis of 19th-Century and Present-Day Medical Case Reports (2013)
Čeština jako cizí jazyk na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity v Brně (2012)
The Use of Media Literacy Knowledge in Teaching Specific Language Skills (2013)
Academic Writing Pedagogies: Adopting Best Practices for Mastering Research Genres in English (2013)
Media Literacy in English Language Teaching at University Level: Necessity or Luxury? (2013)
Výuka angličtiny v oboru Nutriční terapeut: využití autentických materiálů pro kultivaci jazykových dovedností (2013)
Teaching English to Nutritional Therapists: Using Authentic Materials for the Cultivation of Language Skills (2013)
Medical English (2007)
Magistri Iohannis Hus Enarratio Psalmorum (Ps. 109-118) (2013)
Courtesies, Conventions, and Medicine 2.0 in the Development of the Genre of Medical Case Reports (2013)
Ke Klaretovu spisu Complexionarius (2013)
The Urachus in Medicine: what is the Motivation of the Term? (2013)
Latinská lékařská terminologie ve světle moderních výukových metod (2013)
Podoby súčasného diagnostického záznamu (2013)
Examples of behavioral, value or habitual gaps in Slovak translations of the New Testament (2013)
Trends in the development of Latin clinical medical terminology used in the International classification of diseases and their implementation in Czech and Slovak translations of ICD (2013)
E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce (2014)
Graeco-Latina Brunensia. Sborník na počest Eleny Marečkové (2014)
Řecko-latinská terminologie v klinických diagnózách (2012)
Inovace v metodice tvorby výukových materiálů odborného jazyka se specifickým uplatněním (lékařská latina) (2013)
LATINITAS MEDICA (sdílení zkušeností a inovace výuky lékařské terminologie, dějiny jazyka medicíny) (2014)
Medical Writing in the Era of Medicine 2.0: Case Reporting (2014)
From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster) (2014)
Diverzifikace inovovaných výukových materiálů lékařské latiny dle oborového zaměření (2014)
Hard Skills Will Qualify You, with Soft Skills You’ll Rank the First (2013)
Languages autonomously (2013)
ANGLIČTINA/NĚMČINA/ŠPANĚLŠTINA pro studium a stáže v zahraničí (2013)
Latinská lékařská terminologie ve světle moderních výukových metod (2013)
Korpus autentických klinických diagnóz v prostředí softwaru Sketch Engine (2014)
Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů) (2014)
Continental Low Germanic Loanwords in English Borrowed Outside Europe (2014)
The Role of E-learning in Teaching English for Medical Purposes: From Anatomy to Test Skills (2014)
Academic Writing in the Web 2.0 Age: Pedagogic Applications (2014)
Teaching Academic Writing to Doctoral Students in the Context of English as a Foreign Language: Implementing Best Practices from Writing Research (2014)
Medical Case Reporting in Czech and English: A Genre-Based Contrastive Analysis (2014)
Author-Audience-Academic Text: Three Approaches to Teaching Research Writing (poster) (2014)
The Implementation of Media Literacy in English Language Teaching: Learning to Think Critically in the Web 2.0 Age (2014)
Encoder-Message-Decoder: Invoking the Communication Model for Teaching Academic Writing (2014)
Role latiny ve výuce angličtiny pro lékařské a akademické účely: synergie nebo dichotomie? (2014)
Using Tools of Corpus Linguistics for Investigating and Teaching Language for Medical Purposes (2014)
Using Tools of Corpus Linguistics for Investigating and Teaching Language for Medical Purposes (2014)
Là où les tigres sont chez eux (2014)
La Montagne de Minuit (2014)
Le Roi Sans Lendemain (2014)
Barão, Rio Turvo (2014)
Zulu (2014)
The Grim Company (2014)
Výuka cizinců a azylantů na území ČR / Týden učitelství (2014)
Myths About Obesity (2015)
How to Write Medical Case Reports for Publication (2015)
Interdisciplinary Science-Based Language Course of Collaborative Learning - Do's and Don'ts (2015)
Rhetoric and Philosophy in the Age of Second Sophistic: Real Conflict or Fight for Controversy? (2014)
Osudy a proměny Sókratova daimonia (2014)
The Myth of Perseus and Andromeda in Two Latin Translations of Aratus' Phaenomena (2014)
Wie kann die Leitung eines Sprachenzentrums professionalisiert werden? (2014)
(Rec.) Hyginus . Sphaera octava: mýty a věda o hvězdách . II. O astronomii . Ed. Alena Hadravová. Vyd. 1. Praha: Artefactum, 2013, 228 s., ISBN 9788086890531. (2014)
Londýnska Royal College of Physicians a jej "Nomenklatúra". Poznámky k latinskej verzii prvej autoritatívnej klasifikácie chorôb. (2014)
Cardiovascular Complaint: History of Present Illness (2015)
Zpracování statistické analýzy testu lékařské latiny LF MU (2015)
Empirický pohled na výuku latinské lékařské terminologie (2014)
Corpus of Authentic Clinical Diagnoses: Sketch Engine as a Tool for Innovative Approach to Teaching Latin Medical Terminology (2015)
Korpus autentických klinických diagnóz v prostředí softwaru Sketch Engine (2015)
Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů) (2015)
Latinitas medica (2015)
Latina pro chirurgické obory (praktický průvodce jak "ušít" jazykově správnou diagnózu) (2015)
Diverzifikace inovovaných výukových materiálů lékařské latiny dle oborového zaměření (2015)
Master Claretus’ Early Didactic Writings on Medicine (2015)
Dietetický spis De observatione ciborum v bohemikálních rukopisech 15. století (2015)
Akademické psaní - popis kurzu a motivace k jeho podobě (2013)
Akademické psaní (2013)
Úvod do lékařské terminologie: základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2013)
Pijte z něho všichni. Kostel u sv. Martina ve zdi a víra v něm. Ed. Mikuláš Vymětal (2015)
Collaborative teaching and learning in an interdisciplinary problem-based language course (2015)
The Didactic Strategy in Germanicus' Phaenomena (2015)
Rhetoric and Philosophy in the Age of Second Sophistic: Real Conflict or Fight for Controversy? (2015)
Cultural identity in Apuleius' Metamorphoses (2015)
Eschatologie v díle Jana Husa (2015)
Facilitating Academic Writing in Postgraduate Medical Education: Tips for Instructors (2015)
Eschatologie v díle Jana Husa (2015)
Nové pohledy na klasifikaci starých germánských jazyků (2015)
In Memoriam Petr Vavroušek (*14 June 1949 - †14 February 2015) (2015)
Csiba, Stephanus (2011). Tyrnavia nascens (Štefán Čiba: Zrod Trnavy) (2015)
Formulářová sbírka Formularius epistolarum cum exposicione rhetoricali (2015)
Gladio verbi Dei. Písemnictví doby husitské ve fondech rajhradských a brněnských (2015)
"Neb čert čertu oka nevykline." Příspěvek ke srovnání Husovy eschatologie v kázáních "ad populum" a kázáních "ad clerum" (2015)
(Rec.). Juríková, Erika 2014. Columba laureata. Panegyrické tlače z produkcie trnavskej univerzitnej tlačiarne, 1. vyd. Trnava: Filozofická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave; Kraków: Towarzystwo Słowaków w Polsce. 200 s. ISBN 978-83-7490-750-7. (2015)
Facilitating Academic Writing in Postgraduate Medical Education: Tips for Instructors (2016)
Pro defensa veritatis evangelice (2015)
Lexikální shluky v rámci korpusů anglických právních textů - selekce, klasifikace, didaktické aspekty (2015)
In what respect are they similar? (A practical guide to adjectives with -ideus in anatomical terminology) (2015)
Basics in the Classical Text Editor: A hands-on session (2015)
Jan Hus na počátku 21. století (2015)
Master Claretus’ Early Didactic Writings on Medicine (2015)
Legal English Communicative Competence of Czech Lawyers – Language Skills and Language Systems Specifics (2015)
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices (2015)
Klíč k češtině jako cizímu jazyku (2015)
L'Île du Point Némo (2015)
Sword of the North (2015)
Aktivizace studentů ve výuce češtiny jako cizího jazyka (2015)
Academic Writing in English (2015)
Academic Writing in English: Challenges and Perspectives (2016)
Inovace předmětu DSAJz01 Angličtina: kurz akademického psaní pro PhD studenty na LF MU (2015)
Theory of CLIL (Content and Language Integrated Learning) (2015)
Vizualizace českého jazyka pro cizince (2015)
Výuka češtiny v polském akademickém prostředí (2015)
Collaborative, Content & Language Integrated, and Problem-Based Learning of English: Development and Evaluation of an Interdisciplinary Language Course for Science Students (2016)
Adam z Veleslavína, Daniel: Nomenclator quadrilinguis Boemico-Latino-Graeco-Germanicus (2015)
Latin as a Language for Specific Purposes: Its Development and Current Trends (2016)
Demonstration of the Computerized Historical Linguistic Database of the Latin Inscriptions of the Imperial Age (http://lldb.elte.hu/) and the Database Works (2016)
Demonstration of the Computerized Historical Linguistic Database of the Latin Inscriptions of the Imperial Age (http://lldb.elte.hu/) and the Database Works (CIL VI, 3926-4461) (2016)
KDO CHCE HUSA veleBÍT, DŮVOD SI VŽDY NAJDE (2015)
Asterix et Cleopatra (2015)
Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka pro azylanty (2016)
Pro defensa veritatis evangelice (2015)
Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians (2016)
Terminologia graeco-latina medica pro bakalářské obory LF MU (Gramatická příručka) (2016)
Terminologia graeco-latina medica pro studijní obory fyzioterapie a všeobecná sestra (2016)
Terminologia graeco-latina medica pro studijní obor porodní asistentka (2016)
Antiteze v díle Jana Husa (2016)
Graves in Practice: Innovating the English for Laboratory Technicians Course at Masaryk University (2016)
How to take a patient's history (2015)
Interní propedeutika pro zahraniční mediky (2016)
Mluvtecesky.net: On-line portál pro výuku (nejen) lékařské češtiny. (2014)
Úspěch zahraničních studentů v Praze. (2015)
Synodální statuta a kázání jako obraz problémů pražské arcidiecéze na počátku 15. století (2016)
How to Deal with Technical Terminology in the Course of English for Laboratory Technicians (2016)
Motivating Combined Students to Foreign Language Learning (2016)
Getting Everyone´s Feet Wet in an ESP/EAP Course (2016)
Didactic Features in Cicero's Translation of Aratus' Phainomena (2016)
Sophistic(ated) Discourse - Cultural Context of Apuleius' Florida (2016)
How to take a patient's history-Čeština hrou (2015)
Zeyerovy dopisy jako text a metatext. (2011)
Prezentační dovednosti jako součást komunikační kompetence nerodilých uživatelů češtiny. (2013)
Je dosažení/překročení Prahové úrovně ve výuce lékařské češtiny reálné? (2012)
Aspects of communication between the foreign medical student and the Czech patient. (2012)
Mimořádný úspěch zahraničních mediků v mezinárodní soutěži (2013)
Projekt CZKey: On-line portál pro výuku (nejen lékařské) češtiny (2014)
Zahraniční medici opět soutěžili v češtině na Karlově univerzitě! (2014)
Specifika lékařské češtiny pro cizince na Masarykově univerzitě v Brně. (2013)
Jazyk pro specifické účely v klinické medicíně (2015)
Online platform for Learning Medical Czech (poster) (2015)
Obsah webového portálu mluvte.cesky.net (2015)
Vícejazyčný portál na výuku lékařské češtiny v mezinárodním projektu CZKey (2014)
Chceme si porozumět a domluvit se (Výuka češtiny pro žadatele o mezinárodní ochranu) (2008)
Testování úrovně A1 na Lékařské fakultě MU (2010)
Výuka a testování lékařské češtiny na LF MU (2010)
Vytvoření studijní e-opory Čeština pro akademické účely (2016)
Specifika lékařské češtiny pro cizince na MU v Brně (2014)
Communicative Czech (Intermediate Czech): Workbook (2014)
Čeština pro cizince na LF MU (2016)
Progymnasmata in Apuleius' Florida (2016)
Didactic Features in two Latin Translations of Aratus' Phainomena (2016)
Cizinci v ČR - současná situace. Týden pro inkluzi 2016. (2016)
Odborné prezentace v češtině na LF MU (2014)
Presentations competition in Czech language for foreign medical students (2015)
Foreign Medical Students’ Presentations in Czech at the Faculty of Medicine (2015)
Improved Ass? Apuleius’ metamorphoses in his novel Metamorphoses (2016)
Gnóthi seauton aneb z dějin klasických studií na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně (2016)
Liber de arte sermocinandi von Thomas de Tuderto und seine Reflexion in Synodal- und Universitätspredigten von Jan Hus (2016)
Špička, Jiří. 2014. Petrarca v Provence. Údolí, město, hora. (2016)
Magister Iohannis Hus: Constantiensia (2016)
Bibliografický soupis publikací prof. Antonína Bartoňka (2016)
Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince (2016)
Když učíme náctileté češtinu jako druhý/cizí jazyk (2016)
Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti (2016)
FRMU 2015: Interní propedeutika pro zahraniční mediky (2016)
Latin Medical Terminology for Non-Medical Health Professions at Masaryk University, Czech Republic (2016)
Puzzles as a Tool for Encouraging and Productive Classroom Environment (2016)
Zneužití milostného kouzla? Apuleiova strategie obhajoby (2016)
Lexical bundles in legal texts corpora – Selection, classification and pedagogical implications (2016)
Lexical bundles in legal texts corpora – From professional needs analysis to pedagogical implications (2016)
Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka a výuka dětí-cizinců (2016)
Specifika výuky dětí azylantů (2016)
Budování komunikační kompetence v jazyce pro specifické účely (2016)
CASALC Review, 2016-2017, roč. 6, č. 1 (2016)
Oceněný Multilaterální projekt/Přenos inovací: Masarykova univerzita: CZkey – Online platform for learning Medical Czech (2016)
Introduction to the Computerized Historical Linguistic Database of the Latin Inscriptions of the Imperial Age - How does it work? Some case studies of data collection issues (IlAlg 2, 1937, 1340, 1365, 1079) (2017)
Fakjů pane učiteli - Aneb výuka (nejen) cizích jazyků pro náctileté (2017)
Authentic Diagnoses as a Tool for Teaching Medical Terminology (2017)
Authentic Diagnoses and Their Use in Basic Medical Terminology (2017)
Kompetence lektora češtiny jako cizího jazyka (2017)
"Oportet, quod Auca alas moveat contra alas Vehemot…” The Development of Jan Hus´s Criticism of the Antichrist (2017)
Mediální gramotnost ve výuce cizích jazyků (2017)
člen Komise pro vydávání spisů M. Jana Husa při Filosofickém ústavu AV ČR, v. v. i. (2016)
Animals as Magical Ingredients in Greek Magical Papyri: Preliminary Statistical Analysis of Animal Species (2017)
Introduction to the Computerized Historical Linguistic Database of the Latin Inscriptions of the Imperial Age - How does it work? Some case studies of data collection issues (CIL VI - proper names) (2017)
Latin attempts at Aratus: Didactic aspects of Cicero's and Germanicus' translations (2017)
How long does the spell take? Considering time in rituals of Greek Magical Papyri (2017)
De alieno nostrum: Aluzivní strategie v mytologických centonech z Vergilia (2017)
The Virgilian Cento Progne et Philomela (Anth. Lat. 13 R): Towards a Solution of a Mythological Riddle (2017)
Ut pictura poesis: Vizuální poezie (pozdní) antiky (2017)
Magistri Iohannis Hus Postilla adumbrata (rec.) (2017)
Aulus Gellius´ Noctes Atticae: Charlatan Strategies and How to Reveal Them (2017)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2017)
Poslední věci podle betlémských kázání (2017)
"Ut possim laqueum Sathane effugere" The Rhetoric of Hus´s Statements about the Pope and the Articles of his Accusers (2017)
„Vesele přijměte, že sě na vás ďábel trhá a Antikrist šklebí“: Několik poznámek k Husově živé eschatologii (2017)
Transferring instruction in Cicero’s and Germanicus’ Translations of Aratus’ Phaenomena (2017)
Získávání produktivních dovedností v odborném jazyce (2017)
Prezentace zahraničních mediků na Mezinárodní studentské konferenci (2017)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2017)
On the position of Frisian within the West Germanic continuum (2012)
Designing ESP materials for students of midwifery and the “golden hour” of teaching and learning, Teaching English for Specific Purposes at Universities, Brno, 7.9.2017 (2017)
Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP, 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? Lisabon, 27.-29.9.2017 (2017)
The Ritual Time in Greek Magical Papyri (2017)
Ozvěny Ovidiových Proměn v narativní technice pozdně antických mytologických centonů z Vergilia (2017)
Ota z Freisingu, Historie aneb O dvou obcích (2017)
Hrajeme si s říkankami. Metodická příručka. (2017)
Role komunity při začleňování dětí-uprchlíků v Libanonu. Inkluze 5. (2017)
The didactic strategy in Germanicus' translation of Aratus' Phaenomena (2016)
Poučte se z chyb bohů! Fiktivní korespondence Cerery s Neptunem jako součást sbírky diktamin Jindřicha z Isernie (2017)
Cultural Identity in Apuleius´ Metamorphoses (2016)
Titus Maccius Plautus: Curculio aneb Darmojed (2017)
Odyssey 24 - Společné čtení Homéra, 24.3.2017 (2017)
Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory. (2017)
Language Skills Curriculum Development in Legal English for Academic Purposes: A Needs Analysis (2017)
Apuleius' treatment of selected Progymnasmata in Florida (2017)
Nový encyklopedický slovník češtiny (2017)
Textus centonarius. Les centons virgiliens de l’Antiquité: approche textuelle et littéraire (Praha, 27.–29. 4. 2017) (2018)
Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti (2017)
Výuka latiny na CJV LF: teorie v praxi a praxe v teorii (2018)
Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení (2017)
Demonstration of the Computerized Historical Linguistic Database of the Latin Inscriptions of the Imperial Age: New Developments and Some Case Studies of Data Collection Issues (IlAlg 2.3, 8299) (2018)
Antichrist Rhetoric in the Early Bohemian Reformation (2018)
Editing of Jan Hus's Works (2018)
Používání spojky nýbrž u žáků 3.-9. tříd základní školy (2018)
Fakjů pane učiteli - Aneb výuka (nejen) cizích jazyků pro náctileté (2018)
Tandemová výuka jako nástroj jazykové a interkulturní komunikace (2018)
The Influence of John Wyclif on Jan Hus's Criticism of the Antichrist (2018)
Aspects of Temporality in Greek Magical Papyri (2018)
Latin medical terminology in practice (2018)
Jazykový tandem na LF MU (2018)
Jazyky bez hranic? (2018)
Persuasion in public discourse : Cognitive and functional perspectives (2018)
Sophistic Setbacks : Pretentious Orators, Erratic Audiences (2018)
Poetika míst v korespondenci Otokara Březiny (2018)
Persuasion across times, domains and modalities. Theoretical considerations and emerging themes (2018)
Vícejazyčný portál mluvtecesky.net a jeho role ve výuce odborného jazyka pro cizince (2018)
Types of magical conflicts in antiquity (according to Latin curse tablets, and Greek magical papyri) (2018)
Distant mores a carmine nostri: The Apologetic Use of a Catalogue of Literary Predecessors in Ovid and Ausonius (2018)
Alena Hadravová, Druhý vatikánský mytograf. Dva nově identifikované rukopisy z Národní knihovny v Praze (rec.) (2018)
Roma aeterna MMXVIII: The Afterlife of Ovid in the Culture of Central Europe (2018)
De ratione edendi : Medieval Texts and Their Editors (2018)
ESSE 2018 Conference Seminar "Advances in Cognitive-Linguistic Approaches to Grammar" (2018)
Hidden Languages in Brain: a Case fMRI Study (2018)
Uprchlíci u nás a v Evropě - současná situace a možnosti podpory. Týden pro inkluzi. (2018)
Acquiring words in L1 and L2 - Implications for language learning and teaching (2018)
Metaphor as a (de-)legitimizing strategy in leadership discourse : The language of crisis in Winston Churchill’s Cold War speeches (2018)
Free Indirect Style Across Languages: The Case of John Updike’s Writing and Its Mandarin Renderings (2018)
Intra-language Generalizations and Variations of Narrative Viewpoint: A Multiple-Parallel-Text Approach to “Tense Shifting” in a Tenseless Language (2018)
“Non sedit super equum fervidum, sed super asinam” : Concerning One of Jan Hus’s Antitheses in His Czech Postilla (2018)
Magic as a solution to conflict in Antiquity (2018)
Cena Vladimíra Macury (2018)
Průvodce středověkým zásvětím (2018)
Fikce a skutečnost v epistolární formulářové sbírce Jindřicha z Isernie (2018)
Lernen sie aus den Fehlern der Götter! Briefwechsel der Göttin Ceres mit dem Gott Neptun als Bestandteil des Formelbuches Heinrichs von Isernia (2018)
Introduction to the Computerized Historical Linguistic Database of the Latin Inscriptions of the Imperial Age : Some case studies (2018)
Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko! Hudební činnosti v logopedické prevenci. (2018)
Language Attrition (2019)
Více než jazyk: Prohlubování interkulturních kompetencí během Jazykového tandemu na LF MU (2019)
Propojení všeobecného a odborného jazyka u zahraničních mediků (2019)
Čeština ve fyzioterapii (2019)
V Seminario interdisciplinare per i dottorandi di Romanistica - "Metodologie di ricerca in letteratura, filologia, linguistica e oltre" 2019 (2019)
Michael Squire – Johannes Wienand (eds.), Morphogrammata / The Lettered Art of Optatian: Figuring Cultural Transformations in the Age of Constantine. Paderborn, Wilhelm Fink (Morphomata, 33) 2017, 548 pp. ISBN 978-3-7705-6127-8 (2018)
Čeština a slovenština jako cizí jazyky na lékařských fakultách (2019)
Ovidiovská poetika ve vergiliovském stylu: Ozvěny Ovidiových Proměn v pozdněantických mytologických centonech z Vergilia (2019)
Teacher, Counselor, Mentor, Coach—What Should We Call Ourselves? (2018)
Magnae Moraviae Fontes historici NS 1 (2019)
Titivilli fornicantes et seductores populi : Fables in Pre-Hussite Synodal Sermons (2019)
Stories of the Medieval Antichrist and Methodological Aspects of its Research (2019)
Poetika míst v osobní korespondenci Otokara Březiny (2019)
Time, tense and viewpoint shift across languages: A Multiple-Parallel-Text approach to “tense shifting” in a tenseless language (2019)
Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style (2019)
Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style (2019)
Intra-language Generalizations and Variations of Narrative Viewpoint (2019)
Memorial Conference on the May Fourth Movement (2019)
3rd Taiwanese Czech Young Scholar Conference 2019 (2019)
Deep Dives into Big Data : Best Practices for Synthesis of Quantitative and Qualitative Analysis in Cognitive Linguistics (2019)
The near-synonymy of classifiers and construal operation : A corpus-based study of ke and zhu in Chinese (2019)
Corpus Approaches to Language, Thought and Communication (2019)
Puppets, Compatriots, and Souls in Heaven: A Critical Discourse Analysis of Chiang Kai-shek’s Early Wartime Rhetoric (2018)
Against the Antichrist 'in persona'. Tradition and Transmission in (and before) the Bohemian Reformation (2019)
Teaching Medical Latin for international students: challenges and solutions (2019)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2019)
Language Skills Curriculum Development in Legal English for Academic Purposes (2019)
Multilingual website mluvtecesky.net as a unique platfom for learning medical Czech (2019)
Latin medical terminology in practice (2019)
Jazyky a zapomínání (2019)
Between Chinese language teaching and Taiwan literature: On the possibility of using literature in language classes as a teaching method (2019)
Jieke zizhu lv nanfang guandian: wenhua rentong, putaojiu yu molaweiya (2019)
Guoji jiaoyu de tiaozhan yu jihui: cong jieke daxue guandian tanqi (2019)
Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti (2018)
(Rec.) Thomas A. Fudge, Jerome of Prague and the Foundations of the Hussite Movement (2018)
Review of "Viewpoint and the fabric of meaning: Form and use of viewpoint tools across languages and modalities" (2019)
Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři (2019)
Führer durch das mittelalterliche Jenseits – eine Übersicht (2018)
(rec.) Thomas Fudge: Jan Hus between Time and Eternity (2018)
Didactic features in two Latin translations of Aratus' Phaenomena (2018)
Roma aurea MMXIX: Structures of Historical Narrative (2019)
When constructions meet context: The polysemy of Mandarin hai revisited (2019)
L2 English as a Backup for L3 Czech. (2019)
Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři. Překlady, komentáře a poznámky (2019)
Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři. Překlady, komentáře a poznámky (2019)
Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři. Překlady, komentáře a poznámky (2019)
Acquisition of polarity items in Czech children (2019)
Základy ošetřovatelství pro zahraniční studenty všeobecného lékařství (2020)
Korpusový přístup k výuce lékařské terminologie (2019)
Využití ICT ve výuce lékařské terminologie (2019)
Why do we forget languages? - Or do we? (2019)
Strategie omluv ve formálních a neformálních situacích u českých studentů v anglickém jazyce (L2) (2019)
Innocent Author vs. Obscene Reader: The Echoes of Ovid´s Tristia 2 in Ausonius´ Apologetic Catalogue of Literary Predecessors (2019)
Standardized In-Class Materials - English for Students of General Medicine - Work in Progress (2020)
Standardizované výukové materiály pro studenty všeobecného lékařství - proces tvorby (2019)
Řečové akty omluvy u českých studentů v angličtině (L2): vybrané výsledky pilotáže (2019)
Apology Strategies Used by Czech University Students in a Discourse Completion Task and an Oral Production Task: A Pilot Study (2019)
Cross-Cultural Differences in Cognitive Style, Individualism/Collectivism and Map Reading between Central European and East Asian University Students (2020)
Jacob Bernoulli: Umění odhadu (část čtvrtá, pojednávající o aplikaci předchozího učení v záležitostech občanských, mravních a ekonomických) [český překlad a komentáře] (2020)
Galileo Galilei : Prubíř (2020)
Jazyky a písma antického Středomoří - Itálie- nová verze (2020)
The Influence of John Wycliffe on the Antichrist Rhetoric of Jan Hus (2020)
Souběžná validita metod měřících analytický a holistický kognitivní styl – předběžná analýza (2020)
O Antikristově moci podle tzv. betlémských kázání (2020)
Advisor, Counselor, Mentor, Coach - What Should We Call Ourselves? (2020)
Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre (2020)
Víra, Naděje, Láska. Jubilea světců spjatých s brněnskou diecézí. Sv. Jan Sarkander, sv. Klement Maria Hofbauer, sv. Zdislava (2020)
Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin (2020)
Joys, Challenges and Opportunities – Roundtable for Teachers of Foreign Languages and Latin-Greek Terminology at Faculties of Medicine (2020)
The flow and structure of information in cognitive linguistics : Discourse, functional and cross-linguistic dimensions (2020)
Process genre approach to L2 academic writing: An intervention study (2020)
Andrzej Zaborski (*7.10.1942 – †1.10.2014) (2019)
Hans-Jürgen Sasse (*30.04.1943 – †14.01.2015) (2019)
Animal as a part of the magical ritual of the ancient curse tablets (2020)
Drilling students across modes, time zones, and boundaries (2020)
Viewpoint and subjective construal across languages: English inversion, associated strategies and their Chinese renditions in multiple parallel texts (2020)
Cultural “Signs of life” in politics : A case study of eulogistic idioms for Taiwanese politicians (2020)
Board Member of Cultural Linguistics (Springer) (2020)
Council Member of European Association of Chinese Teaching (2019)
Cognitive Linguistic Aspects of Information Structure and Flow (2020)
Rendering, generalization and variation : On the use of multiple parallel texts as a comparative method in cognitive poetics (2020)
Viewpoint and metaphor in culture : A Cognitive Linguistic analysis on a selection of Chinese eulogistic idioms used in Taiwan (2020)
Delivering the unconventional across languages : A Cognitive Grammar analysis of nonce words in “Jabberwocky” and its Ukrainian renditions (2020)
Gradus summus et animus infimus : The contrast between ideas of the ideal priest and the real priest in Prague synodal sermons (2020)
Cosmas of Prague : The Chronicle of the Czechs (2020)
Understanding the Disease and China’s Role in the Discourse of Covid-19: A Cognitive Linguistic Perspective (2020)
Request strategies by Czech learners of English as a foreign language (2020)
Speech acts of request and apology realised by Czech students of English as a foreign language: Selected findings of a pilot study (2020)
Strategie v neformálních žádostech českých studentů v angličtině. (2020)
Dva pohledy na novou edici nejstaršího traktátu o českém pravopisu (2020)
Scientific Committee Member of Sinologists in Bydgoszcz: The 1st International Conference on Chinese Languages, Literature, and Culture (2020)
Mistr Jan Hus, učitel a kolega. Promoční promluvy M. Jana Husa (2021)
Mistr Jan Hus, učitel a kolega. Promoční promluvy M. Jana Husa (2021)
Committee member of Taiwan-Europe Connectivity Scholarship (NTHU) (2021)
Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce (2021)
Individuální rozdíly v kognitivním zpracování různých metod kartografické vizualizace: Experimentální design a pilotní studie (2020)
Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu (2020)
Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung (2020)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2021)
The multilingual educational website mluvtecesky.net as a tool for teaching language for specific purposes. (2020)
Tractatus De matrimonio ad Robertum (2018)
Testování řečových dovedností v předmětu Czech for foreigners na LF MU (2021)
Skupinové aktivity vo výuke odbornej lekárskej terminológie (2021)
Quizizz, Wordwall, Quizlet: Interaktivní výuka latiny pro lékařské účely (2021)
Výuka jazyků na lékařských fakultách II (2021)
Health Behaviour Change – Use of Authentic Tools in Teaching the Language of Clinical Communication (2021)
Čeština pro specifické účely z pohledu autora (2021)
The Virgilian Cento Progne et Philomela (Anth. Lat. 13 R) : Towards a Solution for a Mythological Riddle (2021)
Inovace ve výuce lékařské terminologie na LF v době dostančního vzdělávání (2021)
Testování latinské lékařské terminologie na LF MU v době distanční výuky (2021)
Apps, website, games etc. during language's lessons (2021)
Aplikace, webové stránky, hry atd. v jazykových lekcích (2021)
De diversis unum? Re-semantizing the Classical Past in Late Antique Literature and the Visual Arts (2021)
A Radical Turn? Subversions, Conversions, and Mutations in the Post-classical World (3rd-8th c.) (2021)
Corpus Approaches to Language, Thought and Communication (2021)
Deep Dives into Big Data : Best Practices for Synthesis of Quantitative and Qualitative Analysis in Cognitive Linguistics (2021)
Internal and external request modifications used by Czech university students in English as a foreign language (2021)
Zdvořilostní strategie v žádostech českých studentů v češtině (L1) a angličtině (L2) (2021)
Member of Editorial Board of Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education (2021)
Review Editor of Review of Cognitive Linguistics (2021)
Review Editor of Frontiners in Psychology (Language Sciences) (2021)
Member of Editorial Board of Studia Orientalia Slovaca (2021)
Rituals (2021)
A co-varying collexeme analysis of Chinese classifiers kē and zhū (2020)
Výuka jazyků na lékařských fakultách II (2021)
Mistr Jan Hus, učitel a kolega : Promoční promluvy M. Jana Husa (2021)
Úvod do aplikované korpusové lingvistiky: možnosti využití korpusů ve výuce a studiu cizího jazyka (2022)
Linguistic politeness in requests as produced by Czech university students (2021)
Latinsko-česká terminologie vybraných operačních postupů. In. Chrobok V., Komínek P., Plzák J., Čelakovský P., Zeleník K. a kol. Otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku. 1. vyd., Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2022, 541-553. (2022)
Čeština pro budoucí lékaře v praxi (2022)
Variation in formality in request in English used by Czech university students (2022)
Strategie omluv českých studentů v angličtině (L2) (2022)
Plautus and Medicine: Portrayal of illnesses in comedies of Platus (2022)
Vallová, Eleonóra (Transl.). (2021). Gaius Secundus Plinius: História prírody. Historia Naturalis. (912 p.). Prešov: Perfekt. ISBN 978-80-8226-013-0. (2022)
Interactive teaching of Latin medical terminology (2022)
Čeština pro specifické účely online (2022)
Perspectives of Medical Ethics Incorporated in the Medical English Course at CJV LF (2022)
Interaktívne nástroje v prezenčnej výuke: Quizizz prezentácia, Univerzita Palackého, Olomouc, 6.-7.10 (2022)
Classical languages pragmatically: adapting Latin and Greek linguistic phenomena as an interlingual competence for denoting technical concepts (2022)
Corpus-based Approaches to Teaching Medical Terminology (2022)
Výuka jazyků na lékařských fakultách II. Sborník příspěvků z konference 9.-10. 9. 2021. (2022)
Výuka lékařské terminologie s využitím metod korpusové lingvistiky (2022)
Linguistic Politeness of Czech university students in the English language (L2): Requests and apologies (2022)
Frame markers in Master’s theses written by Czech university students in English (L2) (2022)
Hodnocení pragmatické kompetence českých studentů v anglickém jazyce (L2) – řečové akty žádosti a omluvy. Metodologie (2022)
Tvorba standardizovaných výukových a studijních materiálů pro kurzy angličtiny pro všeobecné a zubní lékařství - zpráva o dosavadních činnostech (2022)
Využití aplikace Socrative při práci s autentickou lékařskou dokumentací. Příspěvek k tématu aktivizace studentů v hodinách lékařské terminologie (2022)
Výuka jazyků na lékařských fakultách II. Sborník příspěvků z konference 9.-10. 9. 2021. (2022)
Diverzifikace kurzů latinské odborné terminologie na lékařských fakultách (2022)
Testování latinské lékařské terminologie na LF MU v době distanční výuky (2022)
Hus’s Opera omnia. Tractatus varii and the current state of research (2022)
Editing Reconsidered : Editors, Users and Curators of Medieval Sources in 21st Century (2022)
Pultrová, L. – Urbanová, D. – Malá, M. – Šubrt, J. Archaická latina. Praha: Karolinum, 2006. 187s. (2008)
Request strategies and modification devices as performed by Czech EFL learners: A focus on borrowing objects (2022)
Jé, jé, jé, kdepak ty fajn holky jsou… K využití písní ve výuce češtiny jako cílového jazyka (2022)
Creative Group Exercises as an Educational Tool in Teaching Professional Language (2023)
Authenticity in Teaching ESP Genre-Based Writing – When Does It Work? (2023)
Důstojnost v medicíně, recenze (2022)
XVII CercleS International Conference 2022, 15 - 17 September 2022, Porto – Portugal: Overview of the conference (2022)
Exploring Punctuation Practices in EFL Classroom: Slovak/Ukrainian University Classroom Experience (2022)
Miro Board as a digital Tool for Blended Learning (2022)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2023)
Bioethics in an ESP Classroom - Motivation, Implementation, Outcomes (2023)
Exploring situational genres in medical discourse: A mediation-based approach for teaching first-year medical students. (2023)
Petr Honč, Jana Přívratská, Kristina Hellerová: Essential Medical Terminology. Your Lifeboat in the Sea of Terms (2023)
Trust the Natural Text: Corpus Tools in Language Teaching (2023)
Rituals (2021)
Tomáš Jordán, protomedicus Moraviae a brněnský lékař (2023)
Creativity in teaching and learning: Fantasy Role Play Activities in Higher Education (2023)
Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře (2023)
Projekt Czech online z pohledu řešitelky a projektové manažerky (2023)
Lékařská čeština na multijazykovém portálu Czechonline (2023)
Básník a sochař: Ohlas přátelství Otokara Březiny a Františka Bílka v korespondenci. (2023)
Vyučující češtiny pro specifické účely – odborník pouze ve svém oboru? (2023)
Castoreum and its uses through times: From perfumes to medicine (2023)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2024)
Tomáš Jordán, protomedicus Moraviae a brněnský lékař (2024)
Vícejazyčný portál czechonline.org a jeho využití vyučujícími češtiny ze zahraničí (2024)
A genre-based approach in ESP classes to teaching clinical communication focusing on breaking bad news to patients (2024)
Jazykový tandem jako efektivní nástroj internacionalizace (2024)
Poslechnu si srdíčko, jak dělá „ťuky ťuk“ aneb komunikace zahraničních lékařů s dětským pacientem v češtině (2024)
Etické chování studentů během zkoušek na VŠ (Podvody při testování) (2024)
Anatomical Nomenclature from a Linguistic Perspective: Data-driven Approach (2024)
Il dissenso di Hus dalla Chiesa papale (2024)
Dai Quattro Articoli di Praga ai Compactata di Basilea. La complessa trattativa del Quattrocento (2024)
Řecké a latinské lékařské názvosloví v díle Nomenclator Quadrilinguis Daniela Adama z Veleslavína (2024)
Enhancing Mediation Skills in English for Specific Purposes (2024)
Aligning English Language Courses with Specialized Professions: Lessons learned from development and piloting an ESP course for Medical Lab Technicians (2024)
Enhancing Mediation Skills in English for Specific Purposes (2024)
From Beavers to Bottles: The Historical Legacy of Castoreum in Perfumery and Medicine (2024)
Lékařská terminologie v kontextu: Jak zajímavosti z historie medicíny oživují výuku (2024)
Endophoric Signposting: A Contrastive Study of Textual References in L2 Czech Master's Theses and Native English Academic Writing (2024)
English Course for Students of Dentistry (2024)
Remove all the items
Operations on the selected outcomes
Export and print
List of selected records
Other applications
Publications
Information System