Skip to top bar
Skip to header
Skip to content
Skip to footer
CS
>
Publications
>
Publication Records - Search
Publication Records - Search
Advanced search
Repository
Selected publication/outcome records
Medicínská latina: potřeba a výuka (1999)
Latinitas viva medicinalis - latinské frazémy, výroky, sentence (2001)
Úvod do lékařské terminologie (2002)
Úvod do lékařské terminologie (1987)
Úvod do lékařské terminologie (1989)
Stručný vícejazyčný lékařský slovník I. A-N (1990)
Stručný vícejazyčný lékařský slovník II. O-Ž (1991)
K odrazu vývoja medicíny v latinských citátových výrazoch (2003)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2004)
Latinské medicínske výroky a ich výukový potenciál (2004)
Latin Gnomic Expressions in Teaching Medical Terminology (2005)
Challenges in EAP and ESP Class at University Level (2005)
Stredoveké latinské sentencie o bolesti, chorobe a medicíne (2006)
Stredoveké latinské sentencie o chorobách hlavy (2005)
Výuka odborného cizího jazyka na MU s využitím e-learningu (2006)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2010)
Ukázka medicínsky motivovaných myšlenek z latinské gnómiky (2007)
Designing a multi‐cultural, multi‐purpose videoconferencing learning programme (2007)
MU-UWA implementation of video conferencing within a frame of innovative learning infrastructures (2007)
Interaktivní videokonference (2007)
Negotiating design in video conferencing (2006)
Motivy k volbě studia učitelství včera a dnes (2007)
Proměny pedagogiky (2005)
Osobnostní a sociodemografické faktory jako determinanty životní spokojenosti učitelů (2006)
Aplikace Společného evropského referenčního rámce pro jazyky na odborný a akademický jazyk na vysokých školách (2007)
Uplatňování kritérií ERR při testování jazykových kompetencí studentů MU (2009)
Koncepce jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě (2008)
Flexibilní učení a u-learning: kombinace mnohotvaré a individualizované formy multimediální výuky jazyků (2008)
Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU (2008)
Designing a Multi-Cultural Video Conferencing Language Programme (2008)
Implementing Videoconferencing Project Results into Lifelong Education (2008)
The European Dimension of the Net-Trainers Course: Tutor´s and Learner´s Perspectives (2008)
Latinitas medica. Lexikon nejen lékařských sentencí, citátů a rčení (2009)
Integrace a komunikativní jazykové kompetence (aneb Dva kurzy na MU) (2009)
Communicative Czech (Elementary Czech) (2007)
Communicative Czech (Intermediate Czech) (2006)
Administrativa (Profesní čeština) (2007)
Lékařská profese prizmatem latinských sentencí (2009)
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (2010)
Postoje učitelů a studentů k učitelství jako profesi (2009)
Personality and Sociodemographic Factors as Determiners of the Teachers Life Satisfaction (2007)
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (2010)
Jazykové kompetence v odborném a akademickém cizím jazyce - aplikace SERR (projekt COMPACT) (2010)
Latinitas medica. Lexikon nejen lékařských sentencí, citátů a rčení (2009)
Modern Technologies in Courses of Academic Writing for Ph.D. Students (2010)
Sjezd České pedagogické společnosti, Praha 16. 2. 2011 (2011)
Video Conferencing Quick Guide (2008)
Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT. Sborník příspěvků z konference (2011)
Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce (2011)
SEMANTIC, PRAGMATIC AND INTERCULTURAL ASPECTS OF STUDENTS´ COMMUNICATION THROUGH VIDEOCONFERENCING (SPOKEN) AND FACEBOOK (INFORMAL WRITTEN) ENGLISH (2010)
Designing ICT-enhanced Language programmes: An academic writing for postgraduate studies (2010)
Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes. (2011)
Vývoj nových cizojazyčných kurzů akademického jazyka a jazyka pro specifické účely a kurzy měkkých dovedností v cizích jazycích (Projekt COMPACT) (2011)
Vývoj nových kurzů soft skills v cizích jazycích v projektu COMPACT (2011)
Creativity in Language Education (2011)
CEFR at Masaryk University: A Cultural Shift in Language Learning (2011)
How to develop a flexible, creative and relevant language learning environment (2012)
Software Protection - A Comparative Perspective (2012)
Mozaika jazyků na MU - The Mosaic of Languages at Masaryk University - La Mosaique de langues a l'Université Masaryk - El Mosaico de lenguas en la Universidad Masaryk - Vielfalt der Sprachen an der Masaryk Universitat (2012)
Edward de Bono: Six Thinking Hats - Seis Sombreros para Pensar - Les Six Chapeaux de la Réflexion (2012)
Creativity in Language Learning - La Créativité dans l'enseignement des langues étrangères - Creatividad en la enseñanza de idiomas (2012)
Input, Process and Product: Developments in Teaching and Language Corpora (2012)
Právo Světové obchodní organizace a další kapitoly z mezinárodního ekonomického práva (2012)
Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží - ano či ne? (2012)
Pane rado, já vám nelhu! Karel Poláček a jazyková kultura (2012)
"It comes to a Head": Czech and Russian Idioms Related to the Human Body (2012)
Vybrané vyloučené otázky (tzv. vnější mezery) Úmluvy jako důvody jejího odmítání praxí (2012)
Interpretace článku 5 odst. 1 nařízení Brusel I a hraničního určovatele "místo plnění" v případě B2B online smluv (2012)
2-Hydroxyphenacyl ester: a new photoremovable protecting group (2012)
Organics in Environmental Ices: Sources, Chemistry, and Impacts (2012)
Koncept náboženství v moderní čínské společnosti a jeho vědecká reflexe (2012)
British Council trainer training course: 10 days Yueyang China (2012)
Board member of Teaching and Language Corpora conference committee (2012)
Committee member of CorpusCALL (2012)
Let's Marry: a call for corpus and language acquisition researchers to co-operate (2012)
Stealing a March on Collocations (2012)
Word Sketches – the structured company that words keep (2012)
Using and creating corpora for language teaching and learning (Ful day workshop) (2012)
Give me one good reason why I should use corpora and then tell me how (2012)
Methodentrainings und Materialentwicklung für den Nachbarsprachen-unterricht (2012)
Individualised, Creative and ICT-enhanced: Passing the Baton to Learners (2012)
Creative u-learning: Complex ICT Use at the Masaryk University Language Centre (2011)
Individualised ICT-enhanced Language Learning: From Web-quests to Virtual Study Space (2012)
Creative Language Learning: Rules of Serious Play (2013)
Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies (2013)
Dny práva 2012 (2012)
Jakub Havlíček, Cesty božstev: Otázky interpretace náboženství a nacionalismu v moderním Japonsku (recenze) (2012)
How to Implement Creativity to Language Learning: A Practical Guide (2014)
New technologies, new rules (2013)
Creativity in EAP: How far can we go? (2013)
ACADEMIC WRITING (2013)
Academic Presentations Seminar (2013)
English for Academic Purposes (EAP) (2013)
Creative methods in language teaching in higher education (2013)
Academic Writing for Medieval Studies (2014)
Scientific Writing Skills (2014)
Seminář kreativních metod ve výuce cizích jazyků (2014)
Reinventing the wheel? Exploring existing and creating new ESP material (2013)
Korpus autentických klinických diagnóz v prostředí softwaru Sketch Engine (2014)
Současná škola – „dílna lidskosti“? (2014)
Etnografie Číny (2014)
Wie kann die Leitung eines Sprachenzentrums professionalisiert werden? (2014)
A Creative Approach to Language Teaching: A Teacher Trainer Perspective (2014)
Use of Information and Communication Technologies (ICT) at Masaryk University Language Centre (2014)
A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching (2014)
Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy (2014)
Creative Approach to Language Teaching: Theory and Practice (2014)
Creative Use of Information and Communication Technologies in Language Teaching (2014)
Creative Approach to Language Teaching: Flipping your Language Classes (2014)
Blind Men and an Elephant: What is creativity for? (2015)
Corpus of Authentic Clinical Diagnoses: Sketch Engine as a Tool for Innovative Approach to Teaching Latin Medical Terminology (2015)
Korpus autentických klinických diagnóz v prostředí softwaru Sketch Engine (2015)
Úvod do lékařské terminologie: základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2013)
A Multiple-Parallel-Text Approach for Viewpoint Research Across Languages: The Case of Demonstratives in English and Chinese (2018)
Quality Assurance: A Balancing Act (2015)
Implementing Creativity in Language Learning: A Practical Guide (2015)
Using creative teaching to develop learner autonomy (2015)
CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016 (2015)
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices (2015)
Klíč k češtině jako cizímu jazyku (2015)
Herramientas de evaluación del docente: el caso del Centro de Lenguas de la Universidad Masaryk, Brno, República Checa (2015)
Creative Approach to Language Teaching: Negotiating responsibilities in EAP classes (2015)
The Magic of Creativity: From Robust Theories to Delicate Use (2015)
Aplikace počítačové lingvistiky při tvorbě on-line kurzu češtiny mluvtecesky.net (2015)
Centrum jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity, Brno, Česká republika (2015)
Mluvtecesky.net: On-line portál pro výuku (nejen) lékařské češtiny. (2014)
Between Comparable and Parallel: English-Czech Corpus from Wikipedia (2016)
CASALC Review, 2016-2017, roč. 6, č. 1 (2016)
Animalising Language Teaching (2016)
Oceněný Multilaterální projekt/Přenos inovací: Masarykova univerzita: CZkey – Online platform for learning Medical Czech (2016)
Creative Approach to Language Teaching (CALT): A Way to Explore the Full Potential of Creativity in EAP (2016)
Creativity: When Activity, Autonomy and Autenticity Meet (2016)
Humanising Language Teaching (2016)
Authenticity Unlimited: An Analysis of a “Key Competencies in International Academic Communication” Course. (2016)
A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes (2015)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2017)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2017)
Lumír Jisl, Čínský deník (2016)
Video Summaries of Academic Texts (2018)
Creative Teachers, Creative Kids: How to introduce creativity to English classrooms (2017)
Drama and Theatre for Language Learning (2017)
Creativity and Education: Creative Thinking for (Language) Learning (2017)
Creative Thinking for Language Teaching (2017)
Multilingual and Creative: Rethinking University Language Classrooms (2017)
Creative EAP. Changing dynamics of teaching (2017)
Mush-up teaching: Výběr a tvorba výukových materiálů prostřednictvím kompilačně-autentických metod (2017)
Bulage yuyan xuepai yu yinwei de lilun (2018)
Yuyin tezheng: hanyu he jiekeyu (2018)
Posun od post-internetu ke spekulacím: mapování vývoje české umělecké scény (2018)
Spekulativní topologie (2018)
Persuasion in public discourse : Cognitive and functional perspectives (2018)
Persuasion across times, domains and modalities. Theoretical considerations and emerging themes (2018)
Hanzi jiaoxue fangfa: xianzhuang fenxi he suyuan fenxi (2018)
Videoconferencing in University Language Education (2018)
Videoconferencing in University Language Education (2018)
Videoconferencing in University Language Education (2018)
Review of Yu, Ning (2009) From Body to Meaning in Culture: Papers on cognitive semantic studies of Chinese (2018)
Souls, Comrades and Puppets: A Critical Metaphor Analysis of Chiang Kai-shek’s Early Wartime Rhetoric (2018)
Young Scholar’s Conference in Brno (YSC Brno) : Approaches to Language, Culture and Society (2018)
Translating, Rendering and Re-constructing Updike’s Stream of Consciousness: The Case of A&P’s Translations into Mandarin (2018)
Intra-language Generalizations and Variations of Narrative Viewpoint: A Multiple-Parallel-Text Approach to “Tense Shifting” in a Tenseless Language (2018)
Metaphor and cultural conceptualization of death: A study of eulogistic expressions in Christians’ and non-believers’ funerals in Taiwan (2018)
O čem mluvíme, když mluvíme o odcizení (2018)
Student Voices (2018)
Academic English - Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce (2018)
Management of Videoconferencing Challenges and Strategies (2018)
Curious, Confident and Creative: Autonomous Teachers for Autonomous Times (2018)
Drama Tools in Language Classes (2018)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2019)
Śkola a její lidé na křižovatkách (2017)
Škola a její křižovatky (2017)
Jieke wenhua juli (2019)
Mluvte česky! Shuo jiekeyu (2019)
Creative interdisciplinary collaboration: A systematic literature review (2020)
Studentská genderová interdisciplinární konference MeziMeze (2018)
Context of learning as a potential factor in successful language maintenance – A case study (2020)
Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí (2020)
Do Brna široká cesta : Kramářské písně se světskou tematikou (2020) (2020)
Do Brna široká cesta : Kramářské písně se světskou tematikou : Katalog k výstavě (2020) : Hana Glombová, ed. (2020)
Pilgrims cafe - didactic swap shop (2020)
Acquisition of polarity items in Czech children: An experimental study (2020)
Teaching Online (2020)
Using technology online (2021)
Q2Q English (2020)
Stirring University Multilingual Melting Pots: Exploring diverse roles of language centres in internationalisation of universities (2020)
English as a Medium of Instruction: Essential Skills for Global Teachers (2020)
Fifty Shades of Grey: From TEAP to MEAP (My EAP) (2020)
Language Centres at a Crossroads. The XVI CercleS international conference. (2020)
L2 English as a Backup for L3 Czech (2020)
„Live” your language while learning and you might not lose it! (2021)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2021)
Structured Drama Online (2021)
Synchronous/Asynchronous Learning apps (2021)
Ruhe xie yanjianggao (2020)
In search for new realities in post-pandemic dystopia (2021)
Aplikace, webové stránky, hry atd. v jazykových lekcích (2021)
The 5 P's of Language Advising: A Pilot Analysis of Advising Sessions (2021)
We are online, anyway, so why not try something exciting! The potential of experiential learning in online classes for students of law (2021)
Amazonía Unida 2a parte (2021)
Imaginación y humor en la obra de autores checos en el período de la Transición (2021)
Desarrollo de la Lectoescritura en las clases de ELE con el uso de textos literarios (2021)
El surgimiento de Abya Yala y el despertar de la conciencia indígena como producto de la dinámica entre centro y periferia (2021)
"Obracení" poutních kramářských písní. Panna Marie Vranovská (2021)
Who Gets to (Re)Define Theatre? (2021)
Investigating language advising sessions: Is the pedagogical tool working as it should? (2021)
Language advising investigated: pilot study report (2021)
To be or to have? (2021)
Na emocích ve sborovně záleží (2021)
Implementing CLIL across the curriculum (2021)
Share your project knowledge efficiently (2021)
Postup pro sdílení projektových znalostí (2021)
Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí (2021)
Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem (2021)
Human Resources 4.0: Use of Sociometric Badges to Measure Communication Patterns (2021)
Representaciones de la corporeidad femenina en Mujeres que trepan a los árboles de Patricia de Sousa (2022)
Representaciones de la corporeidad femenina en Mujeres que trepan a los árboles de Patricia de Sousa (2022)
Aktivismus domorodých žen v Amazonii (2022)
Fragmented Subjectivity: Environment as a Performer (2022)
Gender in Czech theater and performance art (2022)
Dvanácte vrchů ten strom má : Kramářské a poutní tisky s náboženskou tematikou. Výstava (2022)
Dvanácte vrchů ten strom má: Kramářské a poutní tisky s náboženskou tematikou: Katalog k výstavě / A Twelve Top Tree: Czech Religious Broadside Ballads and Pilgrimage Chapbooks: Exhibition catalogue. Ed. Michaela Boháčová (2022)
Tiny Treasure: Czech Broadside Ballads, Content, Forms and Interdisciplinary Research (2022)
Plurilingual Competence in a Child: Case Study (2022)
Autobiografia, autonarración y autoficción: Definiciones y teorías (2022)
Mendel Lectures 2002–2022 (2022)
Mendel Lectures 2002–2022 (2022)
Motivace studentů v dlouhodobých kurzech češtiny (2022)
Případ Wintersteiger (2012)
D. J. B. Svantesson: Private International Law and the Internet (2012)
Czech broadside ballads in the international context. Brno 8 - 10 September 2022 (2022)
Personal and Intimate: Czech Broadside Ballads as Text, Art, and Song in Popular Culture, ca. 1600–1900 (2022)
Aspectos autoficcionales y búsqueda identitaria en Hija del Camino de Lucia Asué Mbomio Rubio (2023)
Právnická angličtina (2022)
Czech Broadside Ballads as Text, Art, Song in Popular Culture, c.1600–1900 (2022)
Czech Broadside Ballads as Text, Art, Song in Popular Culture, c.1600–1900 (2022)
Čeština jako cizí jazyk a komunikace s dětským pacientem (2022)
Becoming (m)Other: Ethics of Performing with Animals (2022)
Nahota jako politické gesto (o performancích na Festivalu nahých forem) (2022)
Identidad y representación en la autoficción. El caso de Lucía Mbomio. (2023)
Fenomén kramářských písní všemi smysly (2022)
Workshop Maska (JAMUNI) (2022)
Locking down and opening out: Creating new virtual spaces for writers and presenters during the pandemic (2023)
Student designed online international conference (2022)
Visual representations as a means to curb loneliness in distance learning. (2022)
“That’s not relevant in your case: teaching and testing the linguistic skill of mediation in Legal English courses” (2022)
That’s not relevant in your case: teaching and testing the linguistic skill of mediation in Legal English courses (2022)
Community Building and Visual Representations as a Means to Curb Loneliness in Distance Learning (2022)
Vers une valorisation des compétences plurilingues : perspectives et actions (2022)
Modern mobility with blended intensive programmes (2022)
« Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles (2022)
Humanising Language Teaching (2023)
El Cómic como recurso didáctico al aplicar el método de enseñanza por tareas para desarrollar la creatividad en las clases de ELE (2022)
Thirty Year of Pour quoi faire? Pour faire quol?*: Steady Expansion or Consonant Indentity Crisis? (2022)
Visual Representations as a Means to Motivate Students and Curb Feelings of Isolation in Distance Learning (2023)
EMI: A language teacher’s leap into the unknown? (2022)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2023)
Kramářské písně: digitalizace a výzkum, Brno 19. dubna 2023 (2023)
České kramářské písně = Czech broadside ballads, nebo Czech Chapbooks? Česky specifické, nebo evropsky univerzální? (2023)
Small is Beautiful. Czech Broadside Ballads: Contents, Forms, and Research (2023)
« Being plurilingual is a gift we make to ourselves. » : amener les étudiants à valoriser et développer leurs compétences plurilingues et pluriculturelles (2023)
Turning the tables on online exam cheating via language mediation tasks (2023)
Potenciál jazykové různorodosti: Čeština pro specifické účely jako cesta ke kariéře (2023)
Tajemství starých tisků aneb Dílna starých tisků a práce s tiskařským lisem (2023)
Tajemství ve světě literatury (2023)
Czech broadside ballads in the international context (Bohemica litteraria) (2023)
The making of the Czech broadside ballads edition : an interview with Patricia (Paddy) Fumerton (University of California, Santa Barbara), director of English Broadside Ballad Archive (2023)
Když se Pán Bůh v hněvu svém rozpálí. Česká kázání o katastrofách z období pozdního humanismu (2023)
Theatrical Mind: From Tradition to New Frontiers (2022)
Jenom holbičku pro mou opičku. Obraz piva v kramářských písních (1700-1900) (2023)
Podcast 17. století. Kramářské písně jako žánr i svědectví o jazyku a společnosti zkoumal tým 15 vědců. Rozhovor s Michalem Šafaříkem (2023)
Aktivity ve výuce češtiny jako cizího jazyka (2023)
Can students co-create course content? A student-contrived international conference. (2023)
When you have no basis for an argument, abuse the plaintiff: Argumentation in a Legal English Syllabus (2023)
České kramářské písně z interdisciplinárního pohledu (2024)
Úvod do lékařské terminologie. Základy latiny s přihlédnutím k řečtině (2024)
Cercles Webinar: Language Learning in Higher Education Issue 13.2 (2023) Get to know the authors and their texts (2024)
Tiskařská dílna: proměny knihy. Senzační linoryty (2024)
Teaching Languages in the Higher Education: Language Acquisition or Communication Skills? (2022)
Corona Experience: The Ways Forward (2020)
A New Buddy: Transforming English Teaching in the Era of Artificial Intelligence (2024)
"Indigenous Heritage, War Refugees or LAP: Exploring language centres´ social justice and vulnerable communities empowerment potential" (2024)
Unconscious Plurilingualisms: Practice-oriented Reflections on the European University Institute Multilingual Environment (2024)
Searching for Language Centres´ - Potential to Change: A comparative case study (2024)
A New Buddy: Transforming English Teaching in the Era of Artificial Intelligence (2024)
Jazykové vzdělávání na vysokých školách: Je cílem osvojit si cizí řeč nebo zdokonalit své komunikační dovednosti v cizí řeči? (2022)
Remove all the items
Operations on the selected outcomes
Export and print
List of selected records
Other applications
Publications
Information System