Přeskočit na horní lištu
Přeskočit na hlavičku
Přeskočit na obsah
Přeskočit na patičku
EN
>
Publikace
>
Vyhledávání publikací
Vyhledávání publikací
Pokročilé vyhledávání
Repozitář
Vybrané publikace/výsledky
A Genre - based approach to teaching writing (2000)
Writing abstracts: a genre - based approach (2000)
Going Eastwards (8th International ESP Anti-conference) (2002)
35th International Annual IATEFL Conference (2001)
35th International Annual IATEFL Conference (2001)
Klonování v angličtině (2002)
Skladby Jana Nováka věnované dětem a mladým pianistům (2002)
A Genre-Based Approach to Teaching Writing. Proceedings of the 1st Central-European Conference of Science Faculties (2003)
Game-like activities in teaching ESP vocabulary.Proceedings of ELT Horizons 3rd International and 7th National ATECR Conference. Liberec 2002 (2003)
Flight into the Land of ESP (2004)
Výuka odborného cizího jazyka na MU s využitím e-learningu (2006)
Searching for the Brave New Girl and Boy in English Foreign Language Textbooks (2007)
Exploring Academic and Gender Stereotypes of Science in Textbooks and Students´ Perceptions. (2007)
Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ. (2007)
Elfové, hobiti, trpaslíci a mýty (2008)
Pragmatismus jako filozofický základ smíšeného výzkumného designu (2011)
A Joy in Fear: The Passion for Fear in Joanna Baillie’s Plays Orra and The Dream (2012)
“Land of Apparitions” The depiction of ghosts and other supernatural occurrences in the first gothic plays (2012)
“Are not witches always old and poor?” The theory and practice of witchcraft in Joanna Baillie’s Scottish play. (2012)
"Vile Treachery in my Castle!" Subversion of Patriarchal Castle in Early Gothic Plays The Kentish Barons and The Ward of the Castle (2013)
Gender v edukačních souvislostech (2009)
Culture in Foreign Language Textbooks - Is It Still There? (2013)
"Are Not Witches Always Old and Poor?" The Theory and Practice of Witchcraft in Joanna Baillie's Play Witchcraft (2013)
English for Mathematicians - Challenges of subject-specific approach (2013)
Surrealism and the Gothic - Castle of Otranto as a Surrealist book or Film (2013)
Narození dítěte v lidové kultuře východních Slovanů (2013)
Možnosti a limity posuzování ideologických prvků v učebnicích (2013)
Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů (2013)
1000 ukrajinských slovíček : ilustrovaný slovník (2014)
Implementing CEFR in tertiary context: compromises and balance (2014)
Jazyková kompetence I (2014)
Jazyková kompetence II (2014)
Censorship as a Framing Factor in 18th Century British Drama (2014)
Gothic elements in the novel Valerie a týden divů (2014)
"The Mouse of Feeling." A sentimental mouse in Dorothy Kilner´s The Life and Perambulations of a Mouse (1784) (2014)
Innovation of "English for Mathematicians" Courses - Challenges of a Subject-Specific Approach (2014)
Interdisciplinary Science-Based Language Course of Collaborative Learning - Do's and Don'ts (2015)
Ptačí motivy ve slovesné tvorbě a lidových představách východních Slovanů (vybrané příklady) (2014)
Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů (2014)
The Mouse of Feeling. A sentimental Mouse in Dorothy Kilner´s The Life and Perambulations of a Mouse (1784) (2014)
Monstrous space of Piranesi in the works of M.G. Lewis and W.H. Ainsworth (2015)
"Time to talk" aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici (2015)
Collaborative teaching and learning in an interdisciplinary problem-based language course (2015)
"Land of Apparitions": The Depiction of Ghosts and Other Supernatural Occurrences in the First Gothic Plays (2016)
Monstrous Space of Piranesi in the works of M.G. Lewis and W.H. Ainsworth (2015)
Tvořivou hrou k adekvátnímu překladu (studentské překlady pro Měsíc autorského čtení 2015) (2015)
Russkij jazyk dlja akademičeskich celej II (2015)
Environmentální prvky v učebnici anglického jazyka (2015)
Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo (2015)
Hra jako fenomén během svatebních rituálů Slovanů (srovnání folklorních pramenů) (2015)
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices (2015)
Interdisciplinary, collaborative, problem-based, content- and language-integrated: teaching and learning English in the 21st century (2015)
Collaborative learning in a science-based language course (2014)
"One Modern Ghost of Hamlet's Pedigree." Ghost and other Surepnatural Occurrences in Gothic Plays. (2016)
The impact of standardized exams (2015)
Collaborative, Content & Language Integrated, and Problem-Based Learning of English: Development and Evaluation of an Interdisciplinary Language Course for Science Students (2016)
Humanizing Teaching and Learning with an Expert Help (2016)
Taboo Words: Practice Definitions and Defining (2016)
Untamed Qualities of Nature and the Gothic Labyrinth in Gothic Drama (2016)
Getting to Know Each Other: Icebreakers in ESP (or Elsewhere) (2016)
Getting Everyone´s Feet Wet in an ESP/EAP Course (2016)
The Possible Selves in a Global Coursebook (2016)
Leisure Time Management and Recreation (2016)
Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor? Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. Brno, 8.12.2016 (2016)
Международная конференция I. – Актуальные проблемы 21 века (2016)
Creativity in foreign language teaching (2016)
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (2016)
Kreativní lektor znamená kreativní student (2016)
The Flying Dutchman as an early example of a nautical drama (2017)
K voprosu o sozdanii motivacionnoj učebnoj sredy v processe izučenia russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj auditorii (2017)
Reálie ve výuce cizího jazyka (2017)
Designing ESP materials for students of midwifery and the “golden hour” of teaching and learning, Teaching English for Specific Purposes at Universities, Brno, 7.9.2017 (2017)
Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP, 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? Lisabon, 27.-29.9.2017 (2017)
Výzvy standardizovaného testování (2016)
Vliv odlišných ortografických systémů na recepci a produkci druhého/cizího jazyka (2017)
Externí standardy a méně běžně vyučované jazyky (2017)
The Role of Minor Characters in the Early Adaptations of Mary Shelley’s Frankenstein (2018)
Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht (2017)
Kreativní lektor znamená kreativní student (2017)
Výuka ruského jazyka jako cizího (2017)
Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A. Poe (2017)
The Flying Dutchman as an Early Example of a Nautical Drama (2017)
The Early Adaptations of Mary Shelley´s Frankenstein (2018)
Flexibilidad del docente universitario: reflexiones en torno a la evaluación portafolios (2017)
Flexible syllabus: Debates sobre la actualidad del mundo hispano (2017)
Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP (2018)
Rozvíjejme produktivní dovednosti v odborném jazyce kreativně! (2018)
Didaktičeskaja laboratorija: RKI v Brněnskom universitěte (2018)
Využívání tvůrčích metod v hodinách anglického jazyka pro přírodovědce (2018)
Využívání tvrůčích metod v hodinách anglického jazyka pro přírodovědce (2018)
Teaching Dogme: Materials-light, Autonomy-rich? (2018)
Gothic Elements in the Novel Valérie a týden divů by the Czech Writer Vítězslav Nezval (2019)
The First Adaptations of Mary Shelley's Frankenstein (2018)
Russkij jazyk dlja dělovogo obščenija (2019)
Quizlet in ESP courses (2018)
Motivation via appreciation: good practice from ESP classes (2018)
I write further in this matter: writing skills practice for future lawyers (2018)
Using Technologies to Facilitate Students' Learning (2018)
DMO (překlad) (2018)
Teaching styles and strategies in the teaching of Russian for specific purposes (2019)
Collaborative and Individual Vocabulary Building Using ICT (2018)
Jugendsprachen im Fremdsprachenunterricht (2018)
VC Technology: Master or Servant of Education? (2018)
War and the Gothic (2019)
Designing ESP Materials for Students of Midwifery and the “Golden Hour” of Teaching and Learning (2019)
Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP (2019)
English for natural sciences: Materials grown locally (2019)
ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY (2019)
Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP (2019)
Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole (2019)
Designing an ESP Course (2019)
The Aesthetics of Vomiting in Nietzsche's Philosophy (2019)
Intěrferencija kak rezul'tat kontakta jazyka i kul'tury? (2019)
Asistenti ve výuce odborného jazyka (2019)
Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (2019)
PRESENT YOUR PASSION: DEVELOPING STUDENTS’ PRESENTATION SKILLS IN LEGAL ENGLISH CLASSES (2019)
Enhancing students' metacognition in legal English classes (2019)
Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (2019)
Status i razvitije russkogo jazyka kak rodnogo i inostrannogo posle raspada SSSR v Čechii (2020)
Rol' assistěntov prepodavatělja (nositělej jazyka) v processe prepodavanija RKI (2020)
Teaching Dogme: Materials-Light, Autonomy-Rich? (2020)
Breaking the Boundaries Between the Self and the Other in Byron's Don Juan (2020)
On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning (2020)
Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre (2020)
Beyond Science: ESP Vocabulary at an Inter-disciplinary Crossroads (2020)
Subject Knowledge of ESP Instructors (2020)
Conference Skills in Practice (2020)
The Castle Spectre as a Gothic play and Gothic Chapbook (2020)
Conference Skills in Practice (2020)
Upward Facing Dog: motivation and flow in the Legal English classroom (workshop) (2020)
The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy (2020)
Sovremennaja metodika obučenija RKI v Čechiji (2020)
Analiz predpochtenijj studentov pri vybore mobilnykh prilozhenijj dlja izuchenija russkogo jazyka kak inostrannogo (2020)
Role a využití didaktického překladu ve výuce. Přehledová studie. (2020)
Academic Self-Organised Learning Environment – the lessons to be learned and taught (2021)
Transition in ESP Testing - the Pandemic Blessings Undisguised (2021)
CLIL (Content and Language Integrated Learning) pro studenty učitelství na PřF: "scaffolding" v přípravě hodiny (2021)
Escape Game in an English Language Course (2021)
“Ask a law student from another country:” a project supporting authentic communication (2021)
Helping law undergraduates make their learning more effective (2021)
Students on Air - Implementing Podcasts into ESP Courses (2021)
Šrámek, Jiří. Poslední evropské století (1918-2018). Faktografické eseje (2021)
Didaktický překlad a mediační aktivity ve výuce odborné francouzštiny: metodologie (2021)
Conference Skills in Remote Learning (2021)
La traduction pédagogique et la médiation dans les cours du français juridique. (2021)
Лингвокультурный аспект гастрономического дискурса (на материале наименований немецкого языка, австрийского варианта немецкого языка, чешского языка) (2021)
CLIL (Content and Language Integrated Learning) for Pre-service Teachers of Science: Scaffolding in Lesson Planning (2022)
Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie (2021)
Teaching English to Scientists: The Divergences and Confluences (2022)
Gamification of ESP (2022)
Právnická angličtina (2022)
Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (2022)
Review of Masuda, Arnett & Labarca (2015): Cognitive Linguistics and Sociocultural Theory: Applications for Second and Foreign Language Teaching (2022)
Les activités et stratégies de médiation dans l’enseignement du français sur objectifs spécifiques (résultats de la recherche pilote) (2022)
Mediační aktivity a strategie ve výuce francouzštiny pro specifické účely se zaměřením na právo (první výsledky předvýzkumu) (2022)
New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes (2022)
The role of mute characters and muteness in the first English melodramas (2023)
Problem-solving Using Visuals: The Spread of a Rumour (2023)
Transferable Skills in ESP (2022)
Transferable skills in ESP (2022)
The role of mute characters and muteness in the first English melodramas (2022)
From genes to memes: Meme-based activities in the ESP classroom (2023)
Casting a Podcasting Spell: Legal English Podcasts International (2023)
Disbarred Barristers and the Like: A Creative Take on the Third Conditional (2023)
Lust for Learning, Lust for Life: Motivation and Beliefs of Successful Older Learners of English (2023)
Enhancing Students’ Metacognition in Legal English Classes (2022)
Student-produced podcasts as an alternative to presentations (2022)
“Get in touch with your foreign classmates”: international collaboration within legal English classes (2022)
Podcasting seen from a different angle. Practising skills for life in a legal classroom – developing student´s soft skills and legal English in international setting (2022)
Exploring Technical Vocabulary in the ESP Classroom with Sketch Engine (2023)
Humanising Language Teaching (2023)
Médiation, apprentissage en autonomie, plurilinguisme : les étudiants dans le rôle de youtubeurs (2022)
Position and development od Russian as a Foreign Language in the Czech Republic after the Disintegration of the USSR: Tendencies and Trends (2022)
Médiation, apprentissage plurilingue autonome et motivation dans les cours de LSP : les étudiants en tant que youtubeurs. (2023)
Turning the tables on online exam cheating via language mediation tasks (2023)
Le plurilinguisme et la médiation (2023)
La médiation dans les cours du français juridique destinés aux étudiants en droit (2023)
Mediace v učebních materiálech pro výuku odborné francouzštiny (2023)
Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů (2024)
Interkulturní učení prostřednictvím videí vlogerů a youtuberů (2024)
METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA (2023)
Teaching large groups of law students: shifting the responsibility (2023)
Peer feedback in legal English classes: benefits and challenges (2023)
Review - New to the LSP Classroom: A selection of monographs on successful practices (2023)
Cercles Webinar: Language Learning in Higher Education Issue 13.2 (2023) Get to know the authors and their texts (2024)
Didaktický projekt pro rozvoj plurilingválních dovedností (nejen v marketingové praxi) (2024)
Médiation dans les cours de FLE (2024)
Les activités et stratégies de médiation dans l'enseignement du français sur objectif spécifique : résultats de la recherche pilote (2024)
Bridging Pedagogies: Developing Science Pedagogical Content Knowledge with CLIL Methodology (2024)
Literatura txeca en català: La recepció d'obres txeques de principis de segle als anys 20 (2024)
L'obra de Mercè Rodoreda en txec i eslovac. Estudi de les traduccions i de la recepció literària (2024)
Literatura a l’aula de català com a llengua estrangera: experiències i potencial (2024)
Odebrat vše z výběru
Operace s vybranými výsledky
Export a tisk
Seznam vybraných záznamů
Další aplikace
Publikace
Informační systém