Životopis
- Pracoviště
- Centrum jazykového vzdělávání
Ekonomicko-správní fakulta
Masarykova univerzita
Lipová 41a
602 00 Brno
kancelář číslo 612
- Centrum jazykového vzdělávání
- Funkce na pracovišti
- vedoucí pracoviště
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 2021: doktorsky studijní program (PhD)., PdF D-SPE4 Specializace v pedagogice (čtyřleté), doktorský studijní program, Masarykova univerzita, Brno
2011: magisterský studijní program (Ing)., obor Finance, Masarykova univerzita, Brno
1995: magisterský studijní program (Mgr.), obor Učitelství pro střední školy, Masarykova univerzita, Brno
- 2021: doktorsky studijní program (PhD)., PdF D-SPE4 Specializace v pedagogice (čtyřleté), doktorský studijní program, Masarykova univerzita, Brno
- Pedagogická činnost
- výuka angličtiny pro odborné a akademické účely
výuka akademického psaní a interkulturní komunikace
- výuka angličtiny pro odborné a akademické účely
- Vědeckovýzkumná činnost
- Projekt Impact, (2012-2015): Koordinátor klíčové aktivity Standardizace hodnocení jazykových dovedností studentů MU
Projekt Inovace studia ekononimických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky, (2014-2015)
Projekt Compact, (2009 - 2012): Koordinátor klíčové aktivity testování jazykové úrovně studentů MU
- Projekt Impact, (2012-2015): Koordinátor klíčové aktivity Standardizace hodnocení jazykových dovedností studentů MU
- Akademické stáže
- 2023:Learner Corpus Research Summer School, Centre for English Corpus Linguistics, University of Louvain, Belgie (týden)
2023:Profiling second language vocabulary and Grammar, University of Gothenburg, Švédsko (týden)
2019: Corpus Linguistics Summer School, Lancaster University, Velká Británie (týden)
2017: Teaching mobilita: Hacettepe University, Ankara, Turecko (týden)
2016: Teaching mobilita: Universtat Paderborn, Německo (týden)
2016: EALTA Summer School - Assessing productive skills, Insbruck Univerity, Rakousko (týden)
2016: Intercultural Competence in English, Train-the-Trainer course, European Language Institute, Frakfurt, Německo (týden)
2014:Staff mobilita: Fakulta aplikované lingvistiky a interkulturní komunikace, Ekonomické univerzity v Bratislavě, Slovensko
2014: EALTA Summer School - Testing and assessment for learning languages, Universita per Stranieri, Siena, Itálie (týden)
2013: Staff mobilita: University of Groningen, Language Centre, Nizozemí (týden)
2012: Language Testing at Lancaster - Principles of Language testing, Classical test theory, Lancaster University, Velká Británie (3 týdny)
2012: Staff mobilita: University of Groningen, Language Centre, Nizozemí (týden)
- 2023:Learner Corpus Research Summer School, Centre for English Corpus Linguistics, University of Louvain, Belgie (týden)
- Mimouniverzitní aktivity
- 2023: Předseda výboru CASAJC
- Vybrané publikace
- POJSLOVÁ, Blanka. Enhancing teacher feedback on students´ writing with SkELL. Humanising Language Teaching, London. London: Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, 7 pp. ISSN 1755-9715. URL info
- POJSLOVÁ, Blanka. Scaffolding presentation skills with peer feedback and assessment. Humanising Language Teaching. London: Pilgrims, 2023, vol. 25, No 1, 8 pp. ISSN 1755-9715. URL info
- POJSLOVÁ, Blanka. Reflecting on Global Virtual Teams Project: Students´ perspective. In Beyond Horizons Conference 2032. 2023. info
- POJSLOVÁ, Blanka. The efficacy of e-feedback on writing quality of ESP students. In Teaching Trends at University Language Centres across the EU. 2022. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Peer and teacher feedback on ESP writing: Students' perspective. In Exploring LSP in Business and Economics at Tertiary Level. 2022. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Developing ESP oral performance assessment tools. 2022. info
- POJSLOVÁ, Blanka. The role and perception of peer and teacher feedback in multiple-draft feedback provision on foreign language learners’ writing. Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2022, vol. 32, No 4, p. 444-483, 39 pp. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-444. URL info
- POJSLOVÁ, Blanka. The effect of two feedback strategies on EFL writing quality from the perspective of syntactic complexity. CASALC Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, vol. 11, No 1, p. 69-92. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-7. URL info
- POJSLOVÁ, Blanka. Evaluating the effect of feedback on EFL writing quality and lexical sophistication (Evaluationg the effect of feedback on EFL writing quality and lexical sophistication). In CERCLES2020 Language Centres at a Crossrads:Open Directions for New Generations of Learners. 2020. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES (Evaluation of feedback on EFL writing quality using TAALES). In Doktorandská konference studentů PdF. 2020. info
- POJSLOVÁ, Blanka. The Effect of e-Feedback on Syntactic Development in EASP Student Writing. In EUROCALL 2019 - CALL and Complexity. 2019. info
- POJSLOVÁ, Blanka. The Effect of Different Feedback Strategies on Syntactic Development in EASP Writing. In The Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English. 2019. info
- POJSLOVÁ, Blanka. The effect of two different modes of feedback on lexical development of academic register in ESP/EAP students´ writing. In Vesna Cigan. IV.International conference From theory to practice in language for specific purposes. Zagreb: Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions, 2019, p. 199-212. ISSN 1849-9279. info
- POJSLOVÁ, Blanka. ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided. In Anglophone Conference, Hradec Kralove. 2018. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na písemný projev studentů angličtiny pro specifické účely: Lexikální analýza žákovských korpusů (Effect of Feedback on ESP writing: Lexical analysis of Learner Corpora). In Konference Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. 2018. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Korpusová analýza lexikálního rozvoje v písemném projevu studentů angličtiny pro specifické účely vlivem intervence (The Effect of Feedback on Lexical development in EASP students' writing). In Doktorandská konference Pedagogická fakulta MU. 2018. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Srovnání reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu (Comparison of Students' Responsiveness to Teacher and Peer Feedback). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2017. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Hodnocení a výuka produktivních dovedností – spojené nádoby (Assessing and teaching productive skills). In Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince, Ústav odborné a jazykové přípravy, UK, Poděbrady. 2017. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Comparative study of EFL/ESP students' responsiveness to peer and teacher asynchronous e-feedback. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 99-121. ISBN 978-80-210-8869-6. info
- ANDRÁŠIK, Tomáš, Petra FUKOVÁ, Marie CHVÁLOVÁ, Simona KALOVÁ, Tereza POTŮČKOVÁ, Martina HULEŠOVÁ, Blanka POJSLOVÁ, Jana VELIČKOVÁ, Petra CHLÁDKOVÁ, Markéta DENKSTEINOVÁ and Pavla JAHODOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173. ISBN 978-80-210-8497-1. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na rozvoj sociolingvistické kompetence u řečové dovednosti psaní studentů angličtiny pro specifické a akademické účely: návrh výzkumného designu (The Effect of Feedback on ESP Student Writing at the Tertiary level: Research Design). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2016. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na rozvoj řečové dovednosti psaní u studentů angličtiny pro specifické účely v terciárním vzdělávání: přehledová studie (The effect of feedback on ESP student writing at the tertiary level: Literature review). In Janíková, V.; Hanušová, S. Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 121-140. ISBN 978-80-210-8497-1. info
- KATRŇÁKOVÁ, Hana, Hana REICHOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Kateřina SEDLÁČKOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Štěpánka BILOVÁ, Barbora CHOVANCOVÁ, Kateřina POŘÍZKOVÁ, Robert HELÁN, Blanka POJSLOVÁ and Eva SLOŽILOVÁ. Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015. Mezinárodní konference International conference info
- POJSLOVÁ, Blanka and Jiřina HRBÁČKOVÁ. Assessing productive skills at B1, B2 and C1 levels at tertiary level. Online. In Saraswati Dawadi, Judith Mader and Zeynep Urkun. Language testing: Current trends and future needs. IATEFL (TEA SIG), 2015, p. 50-55, 67 pp. ISBN 978-1-901095-79-1. info
- POJSLOVÁ, Blanka. CEFR-linked test development in academic context: teachers´ perspective. In The eleventh Annual Conference of EALTA, Warwick, United Kingdom 29th of May to 1st of June, 2014. 2014. info
- POJSLOVÁ, Blanka and Jiřina HRBÁČKOVÁ. Assessing productive skills at B1, B2 and C1 levels at tertiary level. In 10th IATEFL TESIG Conference, Centro de Lenguas Modernas, Granada University. 2014. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Considerations of the choice of scoring method in the development of standardised tests at MU. In Testování jazykových dovedností studentů v terciární sféře pro jazykovou výuku typu LSP, Hradec Králové. 2014. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Standardizace výstupních jazykových testů C1 obchodní angličtiny (Business English Language Test Standardisation). ACC JOURNAL. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013, vol. 19, No 3, p. 123-133. ISSN 1803-9782. URL info
- POJSLOVÁ, Blanka. Standardizace výstupních jazykových testů obchodní angličtiny (Business English Language Test Standardization). In Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR, Liberec. 2013. info
- BOHÁČEK, Milan, Helena HUŠKOVÁ, Blanka POJSLOVÁ and Renata PRUCKLOVÁ. Testování odborného a akademického cizího jazyka: Zásady tvorby a příklady testových úkolů (Testing of professional and academic foreign language: Principles of task production and examples of test tasks). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 78 pp. ISBN 978-80-210-5838-5. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Pitfalls and challenges of relating testing and assessment to the CEFR at the tertiary level. In 12th International CercleS Conference, Londýn. 2012. info
- REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ and Ildikó ROLLER BRESŤÁK. Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (A Description of Language Competences in Professional and Academic Foreign Language – Criteria for Their Assessment). 2010th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 20 pp. ISBN 978-80-210-5114-0. info
- POJSLOVÁ, Blanka. Standardizace testování odborného cizího jazyka na MU (Standardization of ESP testing at Masaryk University, Brno). In Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování (včetně češtiny pro cizince). Ústav jazykové a odborné přípravy UK, 2010, p. 64-68, 106 pp. ISBN 978-80-87238-03-5. info
2023/07/10
Životopis: Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D. (učo 24931), verze: čeština(1), změněno: 10. 7. 2023 11:50, B. Pojslová