Životopis
- Pracoviště
- katedra historie PdF MU
- Funkce na pracovišti
- odborný asistent, zástupce vedoucího katedry
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 1995: učitelství, obor němčina, PdF MU
- 1993: CSc., obor didaktika dějepisu, FF UK
- 1986: PhDr., FF MU
- 1984: učitelství, obor dějepis ruský jazyk, FF MU (UJEP)
- Přehled zaměstnání
- 1996 - dosud: PdF MU, odborný asistent
- 1985-1996:Základní škola v Boskovicích, HOŠ Brno učitel, studijní pobyt a interní aspirant PdF MU
- Pedagogická činnost
- přednášky na PdF MU:
- Didaktika dějepisu
- Dějiny raného novověku
- Kultura raného novověku
- Deutsch für Historiker
- přednášky na FF UCM v Trnavě: Obecné dějiny raného novověku
- vedení diplomových prací z didaktiky dějepisu
- člen státní zkušební komise pro obor dějepis na PdF MU,
- Koordinátor pro zahraniční mobility na Katedře historie PdF MU
- Vědeckovýzkumná činnost
- GA ČR. České a slovenské migrace v letech 1918-1938.Řešitel. 2008-2010.
- GA ČR. Češi v cizině 1850-1938. Řešitel. 2004-2006.
- GA ČR. Obsahová dimenze kurikula základní školy. Odborný spolupracovník. 2005-2007.
- MŠMT ČR. Mládež a dějiny. Odborný spolupracovník. 1996-1998.
- Internship and stays for the purpose of study or work
- 2014:Universität Regensburg (Německo), 1 týden, 2006:Uniwersytet Wrocławski ve Wrocławi (Polsko), 1 týden, 10/2005-4/2006 Slovensko, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2004:Uniwersytet Zielenogórski v Zielonej Górze (Polsko), 1 týden, 2002: Uniwersytet Wrocławski ve Wrocławi (Polsko), 1 týden, 2000:Uniwersytet A. Mickiewicze v Poznani (Polsko), 1 týden, 10-11/1994 Německo, Univerzita Lipsko
- 11. 6. 2017 – 17. 6. 2017: University of Regensburg, Regensburg, DEU
- Výukový pobyt: Das Institut für Geschichte der Universität Regensburg Abteilung Didaktik der Geschichte. Výuka, hospitace, konzultace, publikační spolupráce.
- 28. 5. 2017 – 3. 6. 2017: University of Regensburg, Regensburg, DEU
- Výukový pobyt: Das Institut für Geschichte der Universität Regensburg Abteilung Didaktik der Geschichte. Výuka, hospitace, konzultace, publikační spolupráce.
- 26. 6. 2016 – 2. 7. 2016: University of Regensburg, Regensburg, DEU
- Výukový pobyt: Das Institut für Geschichte der Universität Regensburg, Abteilung Didaktik der Geschichte. Výuka, hospitace, konzultace, publikační spolupráce.
- 5. 6. 2016 – 11. 6. 2016: University of Regensburg, Regensburg, DEU
- Výukový pobyt: Das Institut für Geschichte der Universität Regensburg Abteilung Didaktik der Geschichte. Výuka, hospitace, konzultace, publikační spolupráce.
- Universitní aktivity
- člen redakční rady Sborníku prací PdF MU řada společenských věd
- Mimouniversitní aktivity
- člen podoborové komise 409 GA ČR
- člen Muzejní a vlastivědné společnosti v Brně
- Člen Pracovní skupiny pro výuku dějepisu při MŠMT ČR
- Vybrané publikace
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. 12th Congress of Czech Historians and Section of History Didactics. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 2 pp. Czech-polish historical and pedagogical journal. ISBN 978-80-280-0312-8. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. K aktuálním úkolům mediální výchovy v dějepisné výuce. In Vzdělání pro budoucnost (humanitní a společenské vědy a výzvy občanství ve 21. století). 2021. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. The Revived Statehood (1918–21) in the Reflection of the Czech (Slovak) and Polish Post Stamps and the Didactic Applications. CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 13, No 1, p. 44-54. ISSN 1803-6546. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2021-004. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen redakční rady Sborníku prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, za rok 2021. 2021 - 2021. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál) (World War II Diplomacy in Reflection of Postage Stamps (and Its Didactic Potential)). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 33/2019, No 1, p. 74-82. ISSN 1211-6068. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. 1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI (1939: TO THE ANNIVERSARY OF THE WORLD WAR II IN WITNESS OF POSTAGE STAMPS AND THEIR DIDACTIC APPLICATION). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 33/2019, No 2, p. 146-156. ISSN 1211-6068. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. TEMATIKA I SYMBOLIKA ČESKOSLOVENSKÝCH ZNÁMEK V OBDOBÍ 1948–1989 A JEJICH DĚJEPISNÝ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL (Theme and Symbolism of Czechoslovak Stamps in the Period 1948–1989 and Their Historical Didactic Potential). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 32/2018/1. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 32/2018, No 1, p. 147-157. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Dekolonizace na poštovních známkách a jejich didaktický potenciál (Decolonization on Postage Stamps and Their Didactic Potential). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 32/2018, No 2, p. 140-147. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. POŠTOVNÍ ZNÁMKA, NENÁPADNÝ SVĚDEK I JUBILANT VZNIKU ČESKOSLOVENSKÉ STÁTNOSTI A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL (POSTAL STAMP, THE INCONSPICUOUS WITNESS AND JUBILANT OF THE ESTABLISHMENT OF THE CZECHOSLOVAK STATEHOOD AND ITS DIDACTIC POTENTIAL). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/2. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 31/2017, No 2, p. 125-135. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. On Model Analyses of the Media from the Viewpoint of the Didactics of History (an Illustrious Historical Figure – Charles IV). CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. Masarykova univerzita, 2017, vol. 9, No 2, p. 9-20. ISSN 1803-6546. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2017-009. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Výroční komiksy (o 1. světové válce, legiích a vzniku ČSR) – analýza a didaktizace (Annual Comics (about the First World War, the Legions and the Establishment of Czechoslovakia) – Analysis and Didactization). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/1. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 31/2017, No 1, p. 85-94. ISSN 1211-6068. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Poštovní známka - nedoceněný historický pramen i didaktizované médium. In 11. sjezd českých historiků 13. - 15. 9. 2017 Olomouc: Panel E -5 P27 I - Historické prameny ve výuce dějepisu. 2017. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. MIGRACE V MODERNÍ HISTORII, REFLEXI VIZUÁLNÍCH MÉDIÍ A VE VÝUCE DĚJEPISU: POŠTOVNÍ ZNÁMKA, KARIKATURA (Migration in Modern History, Reflection in Visual Media and History Teaching: Postage Stamp, Cartoon.). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 30/2016/1. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 30/2016, No 2, p. 113-125. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Political and Social Reflections of the Soviet Bloc in Didacticised Media and History Teaching. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2016, vol. 8, No 1, p. 55-64. ISSN 1803-6546. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. K MODELOVÉ ANALÝZE VIZUÁLNÍCH MÉDIÍ PRO DĚJEPISNOU VÝUKU: KRESLENÉ PŘÍBĚHY O KARLU IV. (The Model Analysis of Visual Media for History Lessons: Cartoons about Charles IV). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 30/2016/2. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 30/2016, No 2, p. 155-166. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU (THE PICTURES OF THE "GREATEST CZECH" IN DIDACTIC MEDIA IN HISTORY TEACHING). 1. vyd. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016, 19 pp. ISBN 978-80-86956-96-1. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. MÍROVÁ SOUPEŘENÍ STUDENÉ VÁLKY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ (Peaceful Rivalry of the Cold War in Reflection of Postage Stamp: From Historical Source to Media Education.). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/1. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 29/2015, No 1, p. 111-121. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Karel IV. – člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu (Charles IV. – Man and the governor in teaching media and teaching history). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 29/2015, No 2, p. 114-125. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. „NEJVĚTŠÍ ČECH“ NA POŠTOVNÍ ZNÁMCE V KONTEXTU HISTORICKÉ EDUKACE (“The Greatest Czech” on a postage stamp in the context of historical education). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 29/2015, No 2, p. 139-142. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Studená válka v reflexi poštovní známky: od historického pramene k mediální výchově (The Cold War in Reflection of Postage Stamp: From Historical Source to Media Education). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/2. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 28/2014, No 2, p. 128-137. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY (The sequence analysis of feature film and its implementation into the teaching of history). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 28/2014, No 1, p. 149-154. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Media Reflexion of Contemporary Polish History in Czech History Textbooks. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2013, 5/2013, No 1, p. 70-75. ISSN 1803-6546. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. HRANÝ FILM A HISTORICKÁ PAMĚŤ – KRITICKÁ REFLEXE V KONTEXTECH DĚJEPISNÉ VÝUKY (Feature Film and Historical Memory – Critical Reflection in the Context of History Teaching). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/1. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 27/2013, No 1, p. 186-192. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil and Josef MEMMINGER. Reine Methodenlehre oder wissenschaftliche Disziplin? Geschichtsdidaktische Entwicklungen in der Tschechischen Republik (The mere methodology or scientific discipline? The development of didactics of history in the Czech Republic). Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. Gőttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2013, 12/2013, No 1, p. 128-140. ISSN 1610-5982. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ (Reflection of national history on postage stals : from the historical source to media education). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/2. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 27/2013, No 2, p. 186-192. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. On the History of Lifelong Learning in the Czech Lands. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2012, 4/2012, No 1, p. 6-10. ISSN 1803-6546. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. MEDIALIZOVANÝ KONFLIKT II. SPECIFIKA MEDIÁLNĚ VÝCHOVNÉ REFLEXE 2. SV. VÁLKY VE VÝUCE ZŠ (Specifics of Media Education Reflection on WW2 in Elementary School Classes). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 26/2012/1. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 26/2012, č.1, p. 114-122. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. W jaki sposób można wykorzystać fotografie na lekcjach historii? Fotografia,wychowanie medialne i historia (What purpose do photographs play in history teaching? Photography, Media Studies and History). In FOTO-HISTORIA FOTOGRAFIA W EDUKACJI HISTORYCZNEJ. Poznań: INSTYTUT HISTORII UAM, 2012, p. 101-104. ISBN 978-83-63047-12-2. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. HRANÝ HISTORICKÝ FILM JAKO PODNĚT OBOROVĚ DIDAKTICKÉHO VÝZKUMU (Historical fiction film as a theme of didactic research). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,. 2012, roč. 26,, 2/2012, p. 349-357, 8 pp. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Medializovaný konflikt III. (Na frontách studené války optikou oborové didaktiky dějepisu a Mediální výchovy) (Hyped Conflict III. (On the fronts of the Cold War through the perspective of subject Didactics of history and Media Education)). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2011, 25/2011, No 1, p. 98-108. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. History of Silesia in 17th – 20th Centuries and Current Textbooks of History (contents and teaching media). Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2011, 2011/3, No 1, p. 13-18. ISSN 1803-6546. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Wychowanie medialne, nauczanie historii i wirtualne muzea (Media education, teaching of history and virtual museums). In Muzea skansenovskie we współczesnej edukacji historycznej. první. Lublin: Polskie Towaryzstwo Historyczne, 2011, p. 85-88. ISBN 978-83-929582-2-2. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Problematyka wychowania wielokulturowego w kontekście nauczania historii i reformy edukacji w Republice Czeskiej (Intercultural education and history teaching in Czech republic.). In Konflikt i dialog w wybranych społecznościach. 1st ed. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT, 2011, p. 245-251. ISBN 978-83-7432-730-5. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. MEDIA EDUCATlON AND MENTAL HEALTH CONTEXTS lN THE SUBJECT OF HISTORY. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education. 1st ed. Brno: Masaryk University, 2011, p. 21-26. ISBN 978-80-210-5720-3. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM (The Development of Media Literacy and the Promotion of Modern History Teaching: Feature Film). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 25/2011, No 2, p. 61-66. ISSN 1211-6068. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film jako prostředek multikulturní výchovy v dějepise? In Sborník příspěvků z konference Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu konané 13. -14. září 2004 na PdF MU v Brně (CD-Rom). 1st ed. Brno: PdF MU, 2005, p. 1-5. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film k napoleonskému období v kontextu dějepisné výuky. Brno: Matice Moravská, 2005, p. 267-272. ISBN 80-86488-23-3. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Svoboda a nesvoboda ČSR v souvislostech hraného historického filmu a dějepisného vyučování. In Československo 1918-1945. Brno: PdF MU, 2005, p. 54-60. ISBN 80-210-3747-4. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. K otázkám tvorby a didaktického využití videoprogramu. In Základy oborové didaktiky dějepisu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 203-214. Oborová didaktika. ISBN 80-210-3495-5. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Problem wielokulturowości w podręcznikach do nauczania historii w republice czeskiej (Multicurtural problems in historical textbooks in Czech Republic). In Wielokulturowoşć w nauczaniu historii. Zielona Góra: Uniwersytet zielenogórski, 2004, p. 37-41. ISBN 83-89712-50-4. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film k období 1781-1918 a školní dějepis. In České země 1781-1918. PdF MU v Brně, 2004, p. 54-58, 4 pp. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. K úloze a významu audiovizuálních médií při řešení multikulturní problematiky v dějepisné výuce (On the Role and Significance of Audiovisual Media in Dealing with Multicultural Problems in Teaching History). In Místo historie a úloha učitele dějepisu při formování multikulturní společnosti. Brno: Masarykova Univerzita, 2003, p. 207-211. ISBN 80-210-3076-3. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Obecné dějiny novověku I. (16. století). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 68 pp. ISBN 80-210-3071-2. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. K ověření účinnosti didaktického videozáznamu v dějepisu (Audio-visual media). In Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, řada spol. věd č. 19. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, p. 73-92. ISBN 80-210-2594-8. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Srodki audiowizualne w nauczaniu historii (kilka doswiadczeń z Republiky Czeskiej) (Audiovisual Media in Teaching History (Some Experience from the Czech Republic)). In Uczeń w Nowej Szkole. Edukacja humanistyczna. Poznań: Instytut Historii UAM, 2002, p. 125-127. ISBN 83-86650-69-9. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film k období 1434-1620 a školní dějepis (The historian Film in the Period 1434-1620 and School History). In České země 1434-1620 (Od Lipan k Bílé hoře). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 2002, p. 59-62. ISBN 80-210-2907-2. info
- VACULÍK, Jaroslav, František ČAPKA, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jiří MIHOLA. Místo historie a úloha učitele dějepisu při formování multikulturní společnosti (The role of history and history teachers in the shaping of a multi-cultural society). 2002. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Příspěvek k metodice tvorby amatérského didaktického videozáznamu pro školní dějepis (Methodic). In Sborník prací Pedagogické fakulty, řada společenských věd č. 18. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, p. 74-93. ISBN 80-210-2594-8. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil and Jaroslav VACULÍK. Obecné dějiny novověku II. - III. (17. - 18. stol.) (The World History of New Age. T. II. - III. (17 th - 18th Century)). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 82 pp. ISBN 80-210-2281-7. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Exkurze do světa antických Římanů (An Excursion to the World of the Ancient Romans). 1,. Brno: Akademické nakladatelství CERM, Brno, 2000, 39 pp. ISBN 80-7204-142-8. info
- KLÍMA, Bohuslav. Mládež a dějiny (Youth and History). 1st ed. Brno: Akademické nakladatelství CERM a katedra historie PdF MU Brno, 2000, 199 pp. ISBN 80-7204-191-6. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. První evropská válka (The First European War). 1st ed. Brno: CERM, 1999, 27 pp. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Vznik novodobého národního povědomí a některá jeho úskalí (The Origin of Modern National Awareness and Some of Its Problems). In Výchova k národnímu vědomí a národním hodnotám. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 1999, p. 142-146. ISBN 80-210-2164-0. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Příspěvek k regionálním dějinám Blanenska (Contribution to the Regional Historiy of Blanensko). In Sborník prací Pedagogické fakulty, řada společenských věd č. 17. 1,. Brno: Masarykova univerzita, 1999, p. 140-148. ISBN 80-210-2076-8. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Historické vědomí mládeže a její postoje (Historian Young). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č.17. 1,. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999, p. 173-175. 17. ISBN 80-210-2076-8. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Vaculík, J.: Die Geschichte der Wolhyner Tschechen in den Jahren 1868-1914 (Vaculík, J.: A history of the Czech population in Volhynia 1868-1914). Jahrbücher für Geschichte Osteuropas 47. Wiesbaden: Franz Steiner Verlag Wiesbaden GmbH, 1999, 47/1999, H 3, p. 470. ISSN 0021-4019. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Wien und Brno im Vergleich mit ausgewaehlten Beispielen (Didaktische Bearbeitung der Stadtgeschichte und Sehenswuerdigkeiten fuer den Unterricht). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 16. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, p. 117-131. ISBN 80-210-1603-5. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Jací vlastně bývali Čechové? (What really used to be the Czechs like). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 16. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, p. 137-140. ISBN 80-210-1603-5. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Na téma: Historické vzdělávání (On the theme: History education). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 16. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, p. 133-136. ISBN 80-210-1603-5. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Příspěvek k didaktickému využití hraných historických filmů (A contribution to educational exploitation of historical films). In Tvorba učebnic v Polsku, na Slovensku a v České republice. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, p. 100-105. ISBN 80-7204-012-X. info
- ŠTĚPÁNEK, Kamil. Oliwer Cromwel, filmový a skutečný a školní dějepis (Oliver Cromwel in film and reality and school history textbook). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 13. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, p. 100-109. ISBN 80-210-1283-8. info
2021/11/08
Životopis: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (učo 516), verze: čeština(1), změněno: 8. 11. 2021 14:26, K. Štěpánek