Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. Iveta Jansová, Ph.D., narozena 30. 12. 1988 v DK n/L
Pracoviště
  • Katedra mediálních studií a žurnalistiky
    Masarykova univerzita
    Žerotínovo nám. 2
    602 00
Funkce na pracovišti
  • Odborná asistentka
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2014 – 2018 - Filozofická fakulta UP v Olomouci, Katedra žurnalistiky, doktorské studium (prezenční forma); studijní obor: Mediální a kulturální studia
  • 2011 - 2013 - Filozofická fakulta UP v Olomouci, Katedra žurnalistiky, navazující magisterský studijní program N6107, studijní obor: Kulturální studia; získaný titul – magistr
  • 2008 – 2011 - Pedagogická fakulta univerzity Hradec Králové, studijní program: B7202 – Mediální a komunikační studia, studijní obor: Jazyková a literární kultura; získaný titul - bakalář
Přehled zaměstnání
  • 02/2014 - 2020 - výuka na Katedře mediálních studií a žurnalistiky, Univerzita Palackého
  • 07/2018 - 02/2019 - výzkumnice v týmu výzkumníků Katedry mediálních studií a žurnalistiky MU
  • 09/2018 - 2021 - lektorka na Katedře divadelních a filmových studií, UP
  • 02/2019 - 2023 - editorka v odborném časopise Mediální studia
  • 06/2019 - současnost - odborná asistentka, Katedra mediálních studií a žurnalistiky, MU
  • 01/2021 - současnost - zmocněnkyně pro internacionalizaci, Katedra mediálních studií a žurnalistiky, MU
  • 01/2022 - současnost - zástupkyně vedoucí katedry, Katedra mediálních studií a žurnalistiky, MU
Pedagogická činnost
  • Vedené kurzy (UP) - Kulturální studia 1, 2 (Mgr.), Teorie publika (Mgr.), Hlasová výchova (Bc.), Fanouškvoská studia (Mgr.), Feministická kritika (Mgr.), Televizní publika (Bc.), Ideologické normativy mediální reprezentace (Bc.), Televizní fandomy (Bc.)
  • Vedené/učené kurzy (MU) - Fanouškovská publika fikčních obsahů (Mgr.), Mediální reprezentace marginalizovaných identit (+ nově jeho anglická verze - Bc.), Základy profesionálního projevu (Bc.), Mediální a komunikační studia (Bc.), Média a populární kultura (Bc.), Mediální projekt (Mgr.), Výzkumný projekt (Mgr.), Female heroines in the media representation (Mgr.), The Mediated Politics of Everyday Life (Bc.), Média a kultura (Mgr.)
Vědeckovýzkumná činnost
  • Oblasti vědeckého zájmu - výzkum publika, fanouškovská studia, kulturální studia, televizní studia
  • Členka týmu projektu TL01000306 - Výzkum dopadu stávající legislativy a strategie Evropské komise pro jednotný digitální trh (DSM) na český audiovizuální průmysl: evaluace (autorsko)právního systému a příprava kulturní politiky v rámci DSM, 2018-2021
  • Členka týmu projektu GA18-19278S - Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři, 2018-2020
  • Členka týmu projektu: Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape (101004811), 2021-2024
  • Členka týmu projektu GA22-30563S - Re-konceptualizace role českých veřejnoprávních médií: očekávání, výzvy a příležitosti, 2022-2024.
  • Členka týmu projektu GF23-06433K – Emoce v politické žurnalistice: pohled napříč zeměmi, 2023-2026
Internship and stays for the purpose of study or work
  • 2023: 1 týden - Multinational Institute of American Studies's alumni workshop in Florence (NYU, Florence, Itálie)
  • 2023: 1 týden - výukový pobyt (Erasmus+) na University of Rijeka, Chorvatsko
  • 2022: 6 týdnů - Multinational Institute of American Studies's (MIAS) Summer Institute on U.S. Culture and Values (New York University)
  • 2020: 2 měsíční výzkumný pobyt na Univerzitě v Grazu (pobyt zaměřený na publikační činnost)
  • 2017: 1 měsíc výzkumná stáž na Univerzitě v Grazu
  • 11. 3. 2019 – 15. 3. 2019: University of Graz, Graz, AUT
    • Cesta se uskutečnila coby učitelská mobilita, která byla realizována formou tří přednáškovo-workshopových bloků s názvem The Role of Language in the Creativity of Media Fans, bloky byly uskutečněny v rozmezí pracovního týdne 11. - 15. 3. 2019. Bloky jsou součástí celosemestrálního cyklu s názvem Media and Transformations of Communication in Slavic Cultures. Výuka proběhla pod záštitou University of Graz, Department for Slavic Studies, koordinátorkou a iniciátorkou návštěvy byla pak Mag. Dijana Simić.
Univerzitní aktivity
  • Katederní grémium
  • Vedení internacionalizace na katedře
  • Zástupkyně vedoucí katedry
Mimouniverzitní aktivity
  • 2011 - 2013 - studium nového (zatím neakreditovaného) oboru - "Hlasově mluvní pedagogika"; nabytá hodnost – lektorka kultivované mluvy
  • 2012 - 2021- redaktorka online časopisu 25fps (sekce TV)
  • 2013 – 2018 - redaktorka online časopisu Feministický magazín online (FEMAG)
  • 01/2014 - současnost- vedoucí televizní sekce online časopisu 25fps
Ocenění vědeckou komunitou
  • 2018 - Cena děkana za nejlepší pedagogický výkon (UP)
Vybrané publikace
  • KOUTS-KLEMM, Ragne, Lilia RAYCHEVA, Iveta JANSOVÁ, Neli VELINOVA and Mart OTS. Assessing Media Usage Research from the Perspective of Access, Trust and News Consumption. In Epp Lauk, Marín Oller Alonso & Halliki Harro-Loit. Monitoring Mediascapes A Premise of Wisdom-Based EU Media Governance. Tartu: University of Tartu, 2024, p. 135-161, 28 pp. Mediadelcom. ISBN 978-9916-27-459-0. info
  • SMEJKAL, Klára and Iveta JANSOVÁ. Conceptualizations and Constructions of Values, Identities, and Roles of Public Service Media Through the Lenses of the Czech PSM Journalists and Managers. In ECREA Journalism 2024. 2024. info
  • JANSOVÁ, Iveta, Ragne KÕUTS-KLEMM, Lilia RAYCHEVA, Ľudmila ČÁBYOVÁ, Zora HUDÍKOVÁ, Hana PRAVDOVÁ and Neli VELINOVA. Media Audiences Practices. From powerless masses to powerful produsers. Online. In Peruško, Z.; Lauk, E.; & H. Harro-Loit. European Media Systems for Deliberative Communication Risks and Opportunities. 1st ed. New York: Routledge, 2024, p. 82-97. Routledge Studies in Media, Communication, and Politics. ISBN 978-1-032-76000-1. Available from: https://dx.doi.org/10.4324/9781003476597. Open access for the book info
  • JANSOVÁ, Iveta and Charles Michael ELAVSKY. The Place of Convergent Audiences in the Small Industry Market. Television & New Media. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2023, vol. 24, No 1, p. 19-36. ISSN 1527-4764. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/15274764211061323. Full text in the journal info
  • ZABLOUDILOVÁ, Táňa, Iveta JANSOVÁ and Jana JEDLIČKOVÁ. Realistický serial? Případy 1. Oddělení ukazují svět stárnoucího macho policajta, říkají odbornice (Realistic TV series? First ward cases show the world of aging macho cop, say the experts). In A2larm. 2023. Odkaz na článek info
  • WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka, Iveta JANSOVÁ and Jan MOTAL. Journalistic Competencies and Self-regulation: The European Perspective. In 73rd Annual ICA Conference: Reclaiming Authenticity in Communication. 2023. Program of the conference info
  • JANSOVÁ, Iveta, Martina NOVOTNÁ, Klára SMEJKAL and Lenka WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ. 14th Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM 2023. 2023. Web of the Conference info
  • JANSOVÁ, Iveta. Předmluva. In bell hooks. Feminismus je pro všechny: Politika vášně. 1st ed. Olomouc: Broken Books, 2023, p. 9-14. ISBN 978-80-906307-3-4. Odkaz na knihu v nakladatelství info
  • JANSOVÁ, Iveta. Where are the Lesbian Rom-Coms? Building Reparative Narratives Through Fan Creativity. Online. In Silvia Schultermandl, Jana Aresin, Si Sophie Pages Whybrew and Dijana Simic. Affective Worldmaking : Narrative Counterpublics of Gender and Sexuality. 1st. Bielefeld: transcript Verlag, 2022, p. 165-174. Gender Studies. ISBN 978-3-8376-6141-5. Available from: https://dx.doi.org/10.1515/9783839461419-014. Link to the open access full-text (book). info
  • JANSOVÁ, Iveta. International lesbian fandom: between transformative and affirmative fan creativity. In 13th ACS International Crossroads in Cultural Studies Conference. 2022. info
  • ELAVSKY, Charles Michael and Iveta JANSOVÁ. When Things Get Real : (Re)Considering the Challenges to Cultural Industries Research. Cultural Studies – Critical Methodologies. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2021, vol. 21, No 3, p. 225-236. ISSN 1532-7086. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/1532708621997579. článek (SAGE Journals) info
  • KARGER, Tomáš and Iveta JANSOVÁ. The six faces of ignorance in online piracy : How not knowing shapes the practices of media consumption. Economy and Society. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, 2021, vol. 50, No 4, p. 666-685. ISSN 0308-5147. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/03085147.2021.1911119. URL info
  • JANSOVÁ, Iveta. Global Fandom (Jamboree Conversations Round Four: Iveta Jansová and Hattie Liew). henryjenkins.org: Henry Jenkins, 2021. Opening statement as a start of fourth round of Global Fandom Jamboree Conversations. info
  • JANSOVÁ, Iveta, Karolína ZÁLABÁKOVÁ, Adéla HRIVNÁKOVÁ, Jiří FIALA and Sára VALNOHOVÁ. Alenka v říši GIFů (Alenka in the realm of GIFs). Česká televize, 2021. Odkaz na produkční firmu vyrábějící pořad Odkaz na pořad vytvořený pro Českou televizi info
  • JANSOVÁ, Iveta and Jana JEDLIČKOVÁ. The Portrayal of Female Criminalists in a Contemporary Czech Crime Series: Non-diversity Clause. In MeCCSA Brighton 2020. 2020. webová stránka konference s programem příspěvku info
  • JANSOVÁ, Iveta. (Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020, 166 pp. ISBN 978-80-244-5680-5. internetový obchod, kde je kniha ke koupi info
  • JANSOVÁ, Iveta. Czech Audiences in the Digital Age: Between Liberation and Surveillance. In Gesellschaft für Soziologie (GSU), Universität Graz, Austria. 2020. info
  • JANSOVÁ, Iveta. Czech Audiences Between the "Bad" and "Good" Viewing: A Qualitative Study of current Viewership. In 12th Central and Eastern European Communication and Media Conference (CEECOM 2019). 2019. webová stránka konference info
  • JANSOVÁ, Iveta, Jakub MACEK, Alena MACKOVÁ and Štěpán ŽÁDNÍK. Analýza podmínek pohybu českých spotřebitelů mezi zdroji s legálně a nelegálně šířeným audiovizuálním obsahem (Analysis of the conditions of movement of Czech consumers between sources with legally and illegally distributed audiovisual content). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 18 pp. ISBN 978-80-210-9358-4. Available from: https://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.10007.93600. info
  • JANSOVÁ, Iveta. Fan Activism: Between Transformative Fandom and "Ordinary Viewers". In Prague Media Point. 2019. webová stránka konference info
  • JANSOVÁ, Iveta and Jana JEDLIČKOVÁ. Ženské hrdinky a jejich zobrazování v českých televizních krimiseriálech (Female criminalists and their representation in Czech crime TV series). 1st ed. Olomuc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019, 182 pp. ISBN 978-80-244-5642-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/ff.19.24456423. info
  • FORET, Martin and Iveta JANSOVÁ. Populární kultura v kontextu nových médií a jejich užívání. 1st ed. Olomouc: Palackého Univerzita, 2019, 164 pp. ISBN 978-80-244-5688-1. internetový obchod, kde je kniha ke koupi info
  • JANSOVÁ, Iveta and Zdeněk ZÁHORA. Mediální mini teorie (Media mini theory). 1st ed. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2018. ISBN 978-80-244-5372-9. webová stránka výukových karet info
  • JANSOVÁ, Iveta. Fanouškovský jazyk jako exemplář fanouškovských aktivit s mocenským potenciálem (Fanspeak as an Example of Fan Activities with Power Potential). Mediální studia. Praha: Univerzita Karlova, 2017, vol. 10, No 2, p. 167-187. ISSN 1801-9978. web s pdf článku info
  • JANSOVÁ, Iveta. Proměnlivost pojmu populární kultura v prostředí britských kulturálních studií i mimo ně (The Fluidity of the Term Popular Culture in the Context of British Cultural Studies and outside of them). Mediální studia. Univerzita Karlova, 2016, vol. 9, No 1, p. 50-67. ISSN 1801-9978. web s pdf článku info
  • JANSOVÁ, Iveta. Zobrazování ženských hrdinek v současných kriminálních seriálech (Specifické prostředí amerických mainstreamových policejních dramat) (The Portrayal of female heroines in contemporary crime series (Specific enviroment of american mainstream police dramas) of). Art communication & popculture : časopis pre umeleckú komunikáciu a popkultúru. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2015, vol. 1, No 1, p. 57-68. ISSN 1339-9284. info
  • JANSOVÁ, Iveta, Eva CHLUMSKÁ and Jana JEDLIČKOVÁ. Boření mýtů: K současné neheteronormativní televizní seriálové produkci (Mythbusting: About Contemporary Non-Heteronormative Television Serials). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2015. ISBN 978-80-244-4631-8. info

2023/12/01


Životopis: Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (učo 426871), verze: čeština(1), změněno: 1. 12. 2023 12:00, I. Jansová

Another Variant: English(1)