11. 5.
2008
Dosud nehodnoceno.
Sekce
Elportálu věnovaná činnnosti
Servisního střediska prošla inovací. Pro zájemce o tvorbu multimediální studijní pomůcky to znamená zejména lepší orientaci v hotových dílech, které jsou učiteli obvykle poptávany. Servisní středisko je centralizované technické pracoviště, které vyvíjí a inovuje studijní pomůcky umístitelné na Internetu (v Informačním systému Masarykovy univerzity - IS MU). Zpracované zakázky soustavně vyhodnocuje a poptávku vyučujících zprostředkovává dalším zájemcům formou případových studií.
Co učitelé za uplynulý rok nejvíce vytvářeli?
V současné době se inspirace pro tvůrce pomůcek přibližně člení na několik okruhů, ke kterým vyjímáme příklady typických zakázek:
- Obraz a zvuk
- webová obálka pro videozáznamy;
- převod DVD do ISu;
- digitalizace a úprava obrazových materiálů;
- začlenění videa a audia do Odpovědníků v ISu;
- digitalizace videoklipů z VHS.
- Interaktivita a animace
- animace složitých dějů nebo pohybu;
- tvorba tutoriálů k programům;
- Studijní weby, publikace
- inovace výkladových prezentací;
- inovace rozsáhlých studijních webů;
- tvorba šablony webových stránek;
- webová obálka pro prezentace.
- Odpovědníky
- převody otázek;
- poloautomatizovaná tvorba otázek;
- konverze odpovědí do tabulkového formátu.
V každé sekci naleznete také příklady ucelených děl zpracovaných střediskem, které mohou posloužit jako inspirace. Kde dílo není možno prezentovat veřejně (je určeno pouze omezené skupině studentů určitého předmětu), jsou v případové studii ilustrovány hlavní použité multimediální principy například pomocí screenshotů.
S některými typy zakázek má středisko za rok své činnosti již značné zkušenosti a osvědčený postup práce urychluje realizaci celé zakázky. Nadále však platí, že vyučující se může na pracovníky obrátit s libovolným nápadem - analýza realizovatelnosti, případně návrh kompromisního řešení jsou součástí služeb tohoto pracoviště.
Cílem projektu je moderní multimédia propagovat ke stále širšímu okruhu pedagogů, zkoušet jak zcela nové přístupy, tak i doporučovat prověřená osvědčená řešení.
11. května 2008