1. 8.
2010
Dosud nehodnoceno.
Obchodní centrum MU funguje na Masarykově univerzitě jako internetový obchod pro on-line prodej různých
produktů souvisejících se vzděláváním a dalšími službami již od roku 2007. Vývojový tým Informačního
systému Masarykovy univerzity (IS MU) nyní přichází v Obchodním centrum MU s novinkou ve formě standardního
postupu pro napojení externích nákupních systémů. V současné době je tato funkcionalita nejvíce využívána
při organizování konferencí.
Již nějakou dobu mohli organizátoři konferencí využít k platbě konferenčních poplatků Obchodní centrum MU.
Pokud však registrace na konferenci probíhala na jejich vlastních webových stránkách, museli se sami
vypořádat s párováním registrací účastníků a jejich plateb. V případě, kdy Obchodní centrum MU sloužilo k
registraci a platbě zároveň, nebylo možné naplno uspokojit individuální potřeby organizátorů, co se týče
sběru informací o účastnících nebo vizuální prezentace dané konference. Tyto obtíže je nyní možné řešit
napojením externího konferenčního systému na Obchodní centrum MU.
Jak celý proces funguje? Účastník konference vstupuje pouze do jednoho systému, někdy i jediného
formuláře, jehož prostřednictvím vyřídí jak svou registraci na konferenci, tak platbu případných poplatků.
Následuje zcela automatický a rychlý postup: konferenční systém odešle údaje nutné pro fakturaci do
Obchodního centra MU, to zaeviduje objednávku a vrátí buď unikátní variabilní symbol anebo jedinečnou URL
adresu sloužící k platbě kartou. Účastník provede platbu, Obchodní centrum MU ji spojí s objednávkou a
informuje konferenční systém o zaplacení.
Propojování konferenčního systému a Obchodního centra MU leží zejména na správcích externího
systému. Toto úsilí je však vyváženo tím, že přihlašovací systém funguje a vypadá zcela dle jejich
představ, zatímco správu plateb za ně odvede Obchodní centrum MU a to včetně automatického generování faktur
(lze je vytvářet jak v češtině, tak v angličtině). Kromě organizátorů z takového propojení plynou výhody i
pro účastníky konference a pracovníky ekonomických oddělení. Účastníci ocení, že veškeré administrativní
úkony spojené s konferencí vyřídí na jednom místě a v krátkém čase, jelikož platební údaje jsou jim díky
Obchodnímu centru MU dodány téměř okamžitě. Ekonomické oddělení zase přivítá zjednodušení účtování.
V tuto chvíli existuje již několik fungujících napojení externích konferenčních systémů na Obchodní
centrum MU a očekává se, že jejich počet bude stoupat.
1. srpna 2010